Hjemsøkt, Gjenferd & Åndernisser

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

*Velvet Vamp* skrev:
karina skrev:Jeg syns nisser er en kosli ting å tro på! :D
Joa... Hvertfall julenissen... Aner egentlig ikke hva jeg skal tro når det gjelder det! Alver, småfolk, nisser, skyggefolk, osv, åssen kan en ikke-kvalifisert person se og være sikker på forskjellen på disse?
Følge følelsene dine. Blir du dritredd så er det nok noe dritt, hvis ikke så er nok ikke så farlig. Det jeg gjør iallefall. Ikke at jeg er så kvalifisert da.

Angående absint så er det vel slags narkotika forkledt som drink. Husker de hadde det da jeg var på byn i Tyskland. Vettke om det var sånn farlig da.Men. Ble mojito istedet :mozilla_wink:
Antall ord: 121

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Velvet*
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2004 19:06
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av *Velvet* »

karina skrev:Følge følelsene dine. Blir du dritredd så er det nok noe dritt, hvis ikke så er nok ikke så farlig. Det jeg gjør iallefall. Ikke at jeg er så kvalifisert da.
Men jeg blir ofte redd, selv om det mange ganger er hjelperene mine. Blir skremt, andre ganger blir jeg ikke det. Ofte vanskelig å ikke bli redd når noe "unormalt" skjer. Man prøver å finne en logisk grunn og blir redd, for man er vant til at det er en grunn til alt. Men man kan ikke gjøre annet enn å roe seg (og så løpe til paran og fortelle det til alle). :mozilla_wink:
karina skrev:Angående absint så er det vel slags narkotika forkledt som drink. Husker de hadde det da jeg var på byn i Tyskland. Vettke om det var sånn farlig da.Men. Ble mojito istedet :mozilla_wink:
vel det sier jo seg selv da... Narkotika er jo farlig... Gift for kroppen... Foreldrene mine fikk en liten flaste absint fra utlandet en gang, og de ble veldig skeptisk. Men det var visstnok noe som ikke var så farlig.
Antall ord: 191
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av karina »

*Velvet Vamp* skrev:
karina skrev:Følge følelsene dine. Blir du dritredd så er det nok noe dritt, hvis ikke så er nok ikke så farlig. Det jeg gjør iallefall. Ikke at jeg er så kvalifisert da.
Men jeg blir ofte redd, selv om det mange ganger er hjelperene mine. Blir skremt, andre ganger blir jeg ikke det. Ofte vanskelig å ikke bli redd når noe "unormalt" skjer. Man prøver å finne en logisk grunn og blir redd, for man er vant til at det er en grunn til alt. Men man kan ikke gjøre annet enn å roe seg (og så løpe til paran og fortelle det til alle). :mozilla_wink:
karina skrev:Angående absint så er det vel slags narkotika forkledt som drink. Husker de hadde det da jeg var på byn i Tyskland. Vettke om det var sånn farlig da.Men. Ble mojito istedet :mozilla_wink:
vel det sier jo seg selv da... Narkotika er jo farlig... Gift for kroppen... Foreldrene mine fikk en liten flaste absint fra utlandet en gang, og de ble veldig skeptisk. Men det var visstnok noe som ikke var så farlig.
Den ordentlige absinten er vel sjeldnere å få tak i nå ja. Da må du sikkert kontakte de litt tvilsomme folka :mozilla_wink:
Antall ord: 216

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

Absint inneholder et narkotisk stoff som framkaller vrangforestillinger og hallusinasjoner hvis du drikker for mye av det. Van Gogh er et klassisk eksempel, han kappa av seg ørene når han drakk seg full på absint. Absint har lenge vært en forbudt var i norden og europa for øvrig, og i dag kan en kjøpe en grønn absint, som visstnok det farlige stoffet er fjernet i... Forøvrig finnes fremdeles ekte absint noen steder i europa, men den er blank. Har hørt at visst du tilsettet sukker til den ekte absinten så blir den grønn.. Så grønn i utgangspunktet er ikke ekte...

En eller annen gang i livet så skal jeg også drikke absint.. I mindre doser, et par shotter eller.no, tror jeg ikke skader noen... Nok til å bli drita kan jeg nok tro på :) Bare vær forsiktig folkens, så slipper dere bli øreløse :P
Antall ord: 153

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Riegrot
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Des 2005 13:23
18

Innlegg av Riegrot »

Absint inneholder en malurt som skaper halusinasjonene. jeg kjenner noen som drakk det, men de ble bare syk av det. feber og kaldsvette. det selges absint på norske pol, men uten dette gift stoffet.
Antall ord: 34
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av ^Idril^ »

torgeir skrev:Absint inneholder en malurt som skaper halusinasjonene. jeg kjenner noen som drakk det, men de ble bare syk av det. feber og kaldsvette. det selges absint på norske pol, men uten dette gift stoffet.
jeg kjenner noen som drakk ekte vare, og han ble bare veldig full av veldig lite... men det er jo individuelt hvor mye en drikke og hvor mye kroppen tåler...
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av karina »

^Idril^ skrev:
torgeir skrev:Absint inneholder en malurt som skaper halusinasjonene. jeg kjenner noen som drakk det, men de ble bare syk av det. feber og kaldsvette. det selges absint på norske pol, men uten dette gift stoffet.
jeg kjenner noen som drakk ekte vare, og han ble bare veldig full av veldig lite... men det er jo individuelt hvor mye en drikke og hvor mye kroppen tåler...
Og hvor mye man har drukket før.
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mjølnir
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Mar 2006 03:18
18
Lokalisering: Midgard

Innlegg av Mjølnir »

tintin skrev:I gamle dager trodde man fullt og fast på alver, nisser, troll, huldra, nøkken osv osv.... I dag tror vi på oss selv!! Hva er så mye annerledes å tro på dette enn å tro på åndelig energi?? Jeg tror vel egentlig ikke helt på dette selv, men respekterer at andre gjør det. Ta foreksempel Finnskogen!!! Dem som bor der tror jo ofte helt bestemt på at huldra og "puken"(fanden, faan, satan etc) er i skogen der om sommeren.

Man kan vel komme med mange historier der mennesker har omtalt alve-folket og nissen. Og man trenger nok ikke å være rusa for å tro på det. Er det ikke troen på at vi kan og vi vil som holder oss alle oppe?? Er det ikke troen på at vi ser som får oss til å se? Lufter bare noen meninger og synsinger. :mozilla_foot:

Håper jeg ikke er ute på tynn is her... hehe

Vel, jeg vet ikke hva jeg skal tro angående troll... Min historie angående dette er som følger: Da jeg var 7 år gammel såg jeg et svart vesen som sprang til fjells utenfor der jeg bodde. Jeg fulgte det med blikket og plutselig forsvant dette vesenet i løse luften.
Jeg trodde først det var hunden min som hadde rømt, og ropte på ham. Men hunden viste seg å vere inne i stua. Akkurat da fikk jeg en følelse av å ha bli lurt, eller gjort narr av. Siden den gangen hadde jeg av og til tenkt litt på denne episoden. 9 år etter denne opplevelsen så fikk jeg oppleve det igjen, denne gangen på nært hold.
Det begjynnte med at jeg og en kamerat var ute i skogen for å bygge på ei hytte vi hadde. Hytta sto akkurat der som jeg hadde sett dette vesenet forsvinne i løse luften.
Vi var der en stund og bygget på hytta, helt til vi gjikk tom for spikere. Jeg gjikk hjemover for å hente flere. Da jeg var kommet hjem tenkte jeg at jeg skulle ta med et viking sverd som hang til pynt på veggen. Vet ikke hvorfor jeg gjorde dette, tenkte vel kansje vi kunne få bruk for det til ett eller anet.
Også la jeg til skogs igjen, mot hytta. Da jeg var kommet halveis kom det noe hoppende ut av buskaset. Og selv om det var gått 9 år siden sist, så såg jeg med en gang at det var dette vesenet jeg hadde sett 9 å tidligere. Jeg ble så forbanna redd at jeg tok dette sverdet jeg hadde tatt med og hogg til alt jeg maktet mot denne skikkelsen, deretter hoppet den bort og forsvant rett framfor meg. Jeg var vel nå kansje 10 meter fra hytta og jeg spurte kameraten om han hadde sett noe. Og det hadde han selfølgelig ikke gjort.
Men jeg klarte alikevel å få han med på en letaskjon, for om dette var et vanlig dyr, så skulle det bli funnet. Det kunne umulig ha kommet særlig langt, for det var ganske tett kratt akurat der. Jeg tror vi leita i en halv time, så ga vi opp.
Og nå har det gått noen år siden sist møte med denne skapningen. Jeg lurer på om jeg noen gang vil få svar på dette... er det et troll som er ute etter meg?....
Antall ord: 567
Universets evige kamp for å gjennvinne likevekt er fasinerende.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mjølnir
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Mar 2006 03:18
18
Lokalisering: Midgard

Innlegg av Mjølnir »

tintin skrev:I gamle dager trodde man fullt og fast på alver, nisser, troll, huldra, nøkken osv osv.... I dag tror vi på oss selv!! Hva er så mye annerledes å tro på dette enn å tro på åndelig energi?? Jeg tror vel egentlig ikke helt på dette selv, men respekterer at andre gjør det. Ta foreksempel Finnskogen!!! Dem som bor der tror jo ofte helt bestemt på at huldra og "puken"(fanden, faan, satan etc) er i skogen der om sommeren.

Man kan vel komme med mange historier der mennesker har omtalt alve-folket og nissen. Og man trenger nok ikke å være rusa for å tro på det. Er det ikke troen på at vi kan og vi vil som holder oss alle oppe?? Er det ikke troen på at vi ser som får oss til å se? Lufter bare noen meninger og synsinger. :mozilla_foot:

Vel, jeg vet ikke hva jeg skal tro angående troll... Min historie angående dette er som følger: Da jeg var 7 år gammel såg jeg et svart vesen som sprang til fjells utenfor der jeg bodde. Jeg fulgte det med blikket og plutselig forsvant dette vesenet i løse luften.
Jeg trodde først det var hunden min som hadde rømt, og ropte på ham. Men hunden viste seg å vere inne i stua. Akkurat da fikk jeg en følelse av å ha bli lurt, eller gjort narr av. Siden den gangen hadde jeg av og til tenkt litt på denne episoden. 9 år etter denne opplevelsen så fikk jeg oppleve det igjen, denne gangen på nært hold.
Det begjynnte med at jeg og en kamerat var ute i skogen for å bygge på ei hytte vi hadde. Hytta sto akkurat der som jeg hadde sett dette vesenet forsvinne i løse luften.
Vi var der en stund og bygget på hytta, helt til vi gjikk tom for spikere. Jeg gjikk hjemover for å hente flere. Da jeg var kommet hjem tenkte jeg at jeg skulle ta med et viking sverd som hang til pynt på veggen. Vet ikke hvorfor jeg gjorde dette, tenkte vel kansje vi kunne få bruk for det til ett eller anet.
Også la jeg til skogs igjen, mot hytta. Da jeg var kommet halveis kom det noe hoppende ut av buskaset. Og selv om det var gått 9 år siden sist, så såg jeg med en gang at det var dette vesenet jeg hadde sett 9 å tidligere. Jeg ble så forbanna redd at jeg tok dette sverdet jeg hadde tatt med og hogg til alt jeg maktet mot denne skikkelsen, deretter hoppet den bort og forsvant rett framfor meg. Jeg var vel nå kansje 10 meter fra hytta og jeg spurte kameraten om han hadde sett noe. Og det hadde han selfølgelig ikke gjort.
Men jeg klarte alikevel å få han med på en letaskjon, for om dette var et vanlig dyr, så skulle det bli funnet. Det kunne umulig ha kommet særlig langt, for det var ganske tett kratt akurat der. Jeg tror vi leita i en halv time, så ga vi opp.
Og nå har det gått noen år siden sist møte med denne skapningen. Jeg lurer på om jeg noen gang vil få svar på dette... er det et troll som er ute etter meg?....
Antall ord: 567
Universets evige kamp for å gjennvinne likevekt er fasinerende.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tintin
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Des 2005 20:25
18
Lokalisering: I skogen

Innlegg av tintin »

Mjølnir skrev:

Jeg tror man skal slå seg til ro med det som måtte dukke opp jeg... Ingen er " ute etter", tror jeg da.. Har selv hørt en hel haug med historier i med nesten samme innhold som forteller.

Da jeg var liten trodde jeg det var eventyr familien fortalte, men etterhvert skjønner man jo at det er selvopplevd.

Skulle ønske jeg fikk se noe sånt en gang, da vil jo eventyrene få en slags tilknytning til vår verden... Hmmmm... Spennende greier! Vi veit jo ikke hva som er der ute da.( Selv om noen gjerne vil utgi seg for å være eksperter innenfor det paranormale , så er det kun selutnevnt, så jeg tror like mye på disse som på eventyrene jeg hørte som barn!)

Jeg tror hvertfall at man må følge sin egen tro, og følelse på at det er riktig... Det har jeg lært at kalles selv-utvikling!!! :D
Antall ord: 727

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Riegrot
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Des 2005 13:23
18

Innlegg av Riegrot »

Hører ofte medium fortelle om nisser og småfolk. de kan se de.
Jeg tror ikke de er fysisk, men at de lever i en høyere vibrasjonsfrekvens, som gjør at de er vanskelig å se for oss mennesker.
Antall ord: 40
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Mai 2005 22:22
19

Innlegg av paraunormal »

Jessica Alba prøvde jo å bestille absint i Stockholm. Om det var grønn eller blank vet jeg ikke, men det ser ikke ut som om hun har tatt noe skade av det:P
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMFLEX
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Nov 2005 03:14
19
Lokalisering: Oslo, Helsfyr

Innlegg av BMFLEX »

^Idril^ skrev:
Jeg og en kamerat satt på en luguber bar for noen år siden. Vi hadde våknet ganske sent på kvelden så vi ba bartenderen gi oss noe som "svingte oss opp i partystemning litt fort". Da fikk vi servert en halvfull flaske med absinth og to øl. Vi våknet begge i oppgangen til leilighetskomplekset vi bodde i dagen etter. Ingen av oss husker noe etter den halve flasken med absinth. Dette var nedover i Europa ett sted (Liege mener jeg huske byen het) under en partytur.

Så med andre ord, skumle greier å drikke.
Antall ord: 164
Life is cruel, why should the afterlife be any different?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av ^Idril^ »

Må bare ikke drikke så mye vet du! En shot er nok :mozilla_smile:
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

BMFLEX skrev:
^Idril^ skrev:
Jeg og en kamerat satt på en luguber bar for noen år siden. Vi hadde våknet ganske sent på kvelden så vi ba bartenderen gi oss noe som "svingte oss opp i partystemning litt fort". Da fikk vi servert en halvfull flaske med absinth og to øl. Vi våknet begge i oppgangen til leilighetskomplekset vi bodde i dagen etter. Ingen av oss husker noe etter den halve flasken med absinth. Dette var nedover i Europa ett sted (Liege mener jeg huske byen het) under en partytur.

Så med andre ord, skumle greier å drikke.
ser det liksom for meg.... :D sikkert ikke så artig der og da, men moro etterpå.....
Antall ord: 181

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links