Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Angående EVP
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 17 Nov 2005 19:41
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Røyken
EVP
Fikk tatt opp en EVP når jeg skulle vise en guttunge et hus jeg hadde en ubeskrivelig ekkel følese i. Han tok mobilen sin på opptak mens jeg var oppe i en stige til andre etasje. Og du hører son som svarer på et spørsmål han stiller emg, og en mannlig stemme som snakker i bakgrunnen enda vi var alene der. Jeg har vært biorti det et par ganger, go det er ganske ekkelt fordi man hører ikke stemmene der og da.
Antall ord: 89
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Jan 2006 06:28
- 18
- Lokalisering: Drammen
Jeg har lest en gang man kan ta opp EVP'er fra gjenferd som har vært i live. Det vil si at vedkommende har levd før. Ånder (ihvertfall slik jeg definerer det) har ikke hatt noe jordisk liv, og tror derfor heller ikke at ånder kan snakke slik gjenferd kan. Mulig jeg tar feil..Men jeg har nå lest det.
Det som er sammenhengen her er jo nettopp det at EVP er, som navnet sier, Elektronisk. Det betyr at uansett hva som lager den lyden, får elektronikken til å reagere. Siden vi allerede vet at gjenferd er energi, blir denne energien med slike sensitive, elektroniske apparater, videreført til slutt til et (lagrings) medium. F.eks en kassett på en diktafon, harddisk, minnekort osv osv. Men når det er sagt, er TV og radio det samme prinsippet! Så at man kan fange opp EVP med såkalt "Hvitt Støy", er høyst sannsynlig.
Det som er det store aberet, er at denne energien som gjenferdene er, stort sett er så svake at de er vanskelige å oppdage. Det er derfor ofte vanskelig å høre stemmer, og kan lett forveksles med vanlig bakgrunnstøy. Det finnes dataprogram som fjerner slik støy, og kan hjelpe med å isolere stemmene.
Det som er sammenhengen her er jo nettopp det at EVP er, som navnet sier, Elektronisk. Det betyr at uansett hva som lager den lyden, får elektronikken til å reagere. Siden vi allerede vet at gjenferd er energi, blir denne energien med slike sensitive, elektroniske apparater, videreført til slutt til et (lagrings) medium. F.eks en kassett på en diktafon, harddisk, minnekort osv osv. Men når det er sagt, er TV og radio det samme prinsippet! Så at man kan fange opp EVP med såkalt "Hvitt Støy", er høyst sannsynlig.
Det som er det store aberet, er at denne energien som gjenferdene er, stort sett er så svake at de er vanskelige å oppdage. Det er derfor ofte vanskelig å høre stemmer, og kan lett forveksles med vanlig bakgrunnstøy. Det finnes dataprogram som fjerner slik støy, og kan hjelpe med å isolere stemmene.
Antall ord: 210
Quantumphysics holds the key to the truth.
NGH http://www.ghosthunters.no
NGH http://www.ghosthunters.no
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 17 Nov 2005 19:41
- 19
- Lokalisering: Røyken
Jeg har ett opptak av stemmer fra et sted jeg var. Me selvfølgelig er det lite vigsi å legge ut, fordi dere vet jo ikke om det var noen der og sa de..
Antall ord: 33
"Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it."
~~Terry Pratchett
~~Terry Pratchett
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Nov 2005 22:36
- 19
- Lokalisering: Akershus
Når jeg tenker over det har jeg det akkurat sånn jeg også. Bortsett fra at det alltid høres ut som mamma, som jo har ropt opp trappa til meg mange ganger igjennom oppveksten.
Så tror nok de stemmene/lydene bare er inni huet.
Må gjerne legge ut lydklippet fordet altså, Ulvar.
Så tror nok de stemmene/lydene bare er inni huet.
Må gjerne legge ut lydklippet fordet altså, Ulvar.
Antall ord: 54
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Jul 2006 19:53
- 18
- Lokalisering: Bodø
Vel... Et gjenferd er ikke noe med egen vilje. Det ligger litt i ordet gjenferd. Altså det gjør det samme hver gang, går igjen. Et gjenferd er som et opptak av noe som har skjedd en gang, og vil derfor ikke kunne komunisere med noen.Egon Spengler skrev:Jeg har lest en gang man kan ta opp EVP'er fra gjenferd som har vært i live. Det vil si at vedkommende har levd før. Ånder (ihvertfall slik jeg definerer det) har ikke hatt noe jordisk liv, og tror derfor heller ikke at ånder kan snakke slik gjenferd kan. Mulig jeg tar feil..Men jeg har nå lest det.
En ånd er det samme som sjelen til et menneske, så ånder har fri vilje og kan komunisere. Ånder er sjelen til mennesker som har levd på jorda, derfor kan et medium komunisere med avdøde.
Antall ord: 296
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Apr 2006 18:18
- 18
- Lokalisering: Årnes
EVP er ett snodig fenomen, men også ett ganske viktig ett for noen av oss. greit, hender det nesten skremmer livet av meg når jeg 'får inn noe'' (hørtes ganske kål ut, men dere forstår sikkert hva jeg mener) dte å vite at du er alene ett sted, og du tar opp at du stiller spørsmål eller snakker, og du får svar..... vel.. e rikke alltid like artig, men for meg er dette bekreftelser på forskjellige ting fra andre erfaringer jeg har hatt.
en link til en utenlandsk side som har litt om akkurat fenomenet EVP :
http://members.tripod.com/~blackdragon_ ... dex-9.html
en link til en utenlandsk side som har litt om akkurat fenomenet EVP :
http://members.tripod.com/~blackdragon_ ... dex-9.html
Antall ord: 111
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Feb 2005 22:07
- 19
- Kjønn (valgfri): F
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 21 ganger
Noen som har lest tordivelen flyr i skumringen?
Det er jo faktisk EVP der...
Det er jo faktisk EVP der...
Antall ord: 14
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Apr 2006 18:18
- 18
- Lokalisering: Årnes
samme som filmen White Noise er basert på mye av akkurat EVP.
Antall ord: 12
Hide post links |