Jeg hadde ikke rett, men jeg hadde heller ikke feil, for jeg trekker ikke konklusjoner basert på så lite fakta og kunnskap.
Veldig bra innlegg av BA. Utrolig at folk faller for det...
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Hjelp, hva skjer?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Des 2005 21:35
- 18
- Blitt takket: 4 ganger
Hehe...godt at du sjekka det ut BA, slik du skrev dette syns eg det var svært rart at du ikkje skulle ha sjekka ut kva lyden kom av, noko eg trudde ut fra at du ikkje nevnte noko om det i starten. Hehe...burde jo skjønt at du hadde sjekka det ut da, når eg tenke meg litt om.
Er sikkert mange her inne som heller vel å tru blint på det som vert fortalt viss det har ein anelse paranormalt i seg, enn å tenke tanken at dette ikkje treng å være paranormalt.
Er sikkert mange her inne som heller vel å tru blint på det som vert fortalt viss det har ein anelse paranormalt i seg, enn å tenke tanken at dette ikkje treng å være paranormalt.
Antall ord: 96
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence
we might just infect those around us
with intelligence
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: Hjelp, hva skjer?
jaktmann skrev:Hehe ehhh, Ba no tuller du godt ja :mozilla_wink:BA skrev:Min sønn på 15 år ropte på meg igår kveld, like før midnatt. Han hadde lagt seg, og lurte på hva som skjedde med skrivebordet hans.
Det sto der og ga fra seg en lyd, omtrent som gamle tregulv som gir etter når du går på det. Bare at her var lyden konstant.
Han syntes dette var riktig ekkelt, men jeg lo og sa på spøk at han måtte få ryddet skrivebordet fordi det holdt på å knekke. Lyden holdt på i flere minutter etter at jeg kom, så jeg hørte lyden godt jeg også.
Er det noen som har en ide om hva dette kan være?
Det var for opplagt dette, men den var bra
Antall ord: 138
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Des 2005 09:44
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: rogaland
synes det var litt morsomt at du delte denne hendelsen med oss jeg......
synes det hørtes litt uhyggelig ut,på samme tid som det somregel finnes forklaringer på sånne opplevelser,tok deg litt seriøst jeg....du er somregel så skeptisk,så vist ikke du hadde en forklaring på dette så måtte det jo være no rart....
men nå vet vi alle at det kan vere veldig lurt å ta en liten oppdagelsesferd i huset før man tenker skumle tanker... :mozilla_smile:
synes det hørtes litt uhyggelig ut,på samme tid som det somregel finnes forklaringer på sånne opplevelser,tok deg litt seriøst jeg....du er somregel så skeptisk,så vist ikke du hadde en forklaring på dette så måtte det jo være no rart....
men nå vet vi alle at det kan vere veldig lurt å ta en liten oppdagelsesferd i huset før man tenker skumle tanker... :mozilla_smile:
Antall ord: 86
Fantasien ble gitt oss mennesker som erstatning for det vi ikke er - den humoristiske sansen fikk vi til trøst for det vi er...
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Javisst finnes det flere kritiske her, og dere gjorde det vanskelig å holde tråden uløst og sannferdig.
Hvem som var nærmest vil jeg ikke gå inn på, noen var inne på at rotet på skrivebordet kunne være en del av årsaken også.
Det var noen som var inne på paranormale forklaringer her, og jeg fikk litt dårlig samvittighet overfor miss 24/7, som virkelig prøvde å hjelpe meg her.
Det virker som at postingen var morsommere i mitt hode før jeg begynte å få svar.
Jeg kan jo også legge til at det var tilfeldigheter som gjorde at jeg koblet det opp mot vaskemaskinen. Det var stille ellers i huset, så jeg kunne høre den svakt. Hadde den sluttet å sentrifugere før jeg hadde funnet flaska hadde dette ikke vært løst.
Lyden indikerte ikke at det var noe som sto og ristet, den sa oss at noe treverk ga etter for press. Det viser også at man ikke skal stole på hva man hører, fordi man kobler lyder opp mot kjente ting, og det er ikke sikkert at denne koblingen stemmer. Etterpå glemmes selve lyden, og man husker kun hva man forbandt lyden med.
Hvem som var nærmest vil jeg ikke gå inn på, noen var inne på at rotet på skrivebordet kunne være en del av årsaken også.
Det var noen som var inne på paranormale forklaringer her, og jeg fikk litt dårlig samvittighet overfor miss 24/7, som virkelig prøvde å hjelpe meg her.
Det virker som at postingen var morsommere i mitt hode før jeg begynte å få svar.
Jeg kan jo også legge til at det var tilfeldigheter som gjorde at jeg koblet det opp mot vaskemaskinen. Det var stille ellers i huset, så jeg kunne høre den svakt. Hadde den sluttet å sentrifugere før jeg hadde funnet flaska hadde dette ikke vært løst.
Lyden indikerte ikke at det var noe som sto og ristet, den sa oss at noe treverk ga etter for press. Det viser også at man ikke skal stole på hva man hører, fordi man kobler lyder opp mot kjente ting, og det er ikke sikkert at denne koblingen stemmer. Etterpå glemmes selve lyden, og man husker kun hva man forbandt lyden med.
Antall ord: 202
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Des 2005 09:44
- 18
- Lokalisering: rogaland
vi kan vel alle være litt rampete innimellom......å det er jo bare sundt .BA skrev:Javisst finnes det flere kritiske her, og dere gjorde det vanskelig å holde tråden uløst og sannferdig.
Antall ord: 218
Fantasien ble gitt oss mennesker som erstatning for det vi ikke er - den humoristiske sansen fikk vi til trøst for det vi er...
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Des 2005 00:04
- 18
- Lokalisering: Skien
hehe>wiz skrev:Pust dypt nåMalin li fredriksen skrev:hm....rart. hvis ungen også legger veldig godt merke til det så kansje det er noe mere der enn det du/dere tror. unger er veldig motakelige til den åndelige verden.
hvordan reagerte ungen din ?
hva sa han om dette ?
ble han så redd at han nesten ikke ville sove på rommet sitt ?
hvor sov han ?
hva sa han dagen etter han hadde sovet ?
hvordan har han det nå ?
har du pratet med han om dette... ?
hva sier han hvis ja ?
for uten at du vet det så kan det hende at ungen din har sett/hørt mere enn det du har.
unger tørr heller ikke si det fordi de finner som regel ut av at vi ikke ser det. og da blir de usikker på om de skal si det eller ikke... prat litt med ungen din hvis du ikke har gjort det og finn mer ut av ting
Antall ord: 162
lev livet så lenge du kan
smil og vær glad..
smil til verden så smiler verden tilbake til deg!
smil og vær glad..
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Des 2005 00:04
- 18
- Lokalisering: Skien
BA fint du fant ut av hva det var for noe da
henger litt sent etter her , men men. bedre forsent enn aldri.
henger litt sent etter her , men men. bedre forsent enn aldri.
Antall ord: 23
lev livet så lenge du kan
smil og vær glad..
smil og vær glad..
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 20 Nov 2006 15:31
- 18
- Lokalisering: moss
det er ikke alt vi har svar på eller kan forklare.. men hvorfor prøve? er ikke meningen at vi skal kunne forklare alt!hvorfor skulle vi da behøve å være her?
Antall ord: 33
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Egentlig synes jeg ikke dette engang er verdt et svar, men alt lar seg nok forklare. Vi har bare ikke klart å forklare alt ennå.murmel skrev:det er ikke alt vi har svar på eller kan forklare.. men hvorfor prøve? er ikke meningen at vi skal kunne forklare alt!hvorfor skulle vi da behøve å være her?
I dette tilfellet fant vi forklaringen, mens andre nok ikke hadde gjort det, de hadde nok trodd at de hadde spesielle evner som fikk fram denne lyden. Deretter kunne de kalt seg healer eller lignende.
Hvis man ønsker å leve i blind tro på egne "krefter"/"evner" er det ikke verdt å undersøke slikt, men hvis man er interessert i virkeligheten bør man undersøke.
Antall ord: 124
Hide post links |