Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerBegrensing av healing?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

>wiz

Innlegg av >wiz »

BA skrev:
qinqong skrev:Ja, du kan jo ta en tur så skal vi se om du er like påståelig etterpå, eller spørre noen som kjenner meg................
Dette var ingen avkreftelse.

Egne erfaringer holder faktisk ikke som bevis for healing. Det er for mange andre faktorer som kan spille inn. Det er rett og slett for lett å bli lurt, både for healeren og pasienten.

Hvis du mener du kan klare å bevise dette, bør du ta kontakt med James Randi. Han gir deg en million USD for å vise at dette kan du. Hvis du ikke klarer å gjøre det for pengenes skyld, kan du gi dem bort til Redd barna. Da gjør du det som en god gjerning.
Det kommer aldri til å funke BA og det vet du. Hvis healingen hadde funket så hadde det bitt forklart med en tilfeldighet. Hva slags sykdom mener du er passende å prøve seg på da? Hvor fort skal resultatene komme?
Antall ord: 162

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

>wiz skrev:Healing funker. Jeg vet det for jeg har erfart det. Så enkelt er det.

Jeg blåser i om alle som kaller seg healere blir avslørt som bløffemakere. Det påvirker ikke mine erfaringer.

Men BA; Du bør begynne å utforske litt på egenhånd. Tror du bevisene plutselig skal dukke opp i postkassa di?
Det er ikke så enkelt. :)

Du har ikke vurdert alle mulige feilkilder. Du har også tidligere blitt anmodet om å kontakte JR. Og vær så snill, ikke kom med at han ikke er seriøs eller ikke har pengene igjen. Det har vi vært gjennom før, og da ble vi enige om at han var seriøs nok, men ikke nøytral til temaet.
Det kommer aldri til å funke BA og det vet du. Hvis healingen hadde funket så hadde det bitt forklart med en tilfeldighet. Hva slags sykdom mener du er passende å prøve seg på da? Hvor fort skal resultatene komme
Ja, jeg vet det. Faktisk så er det dette vi kan vite om dette temaet. Dette er forsøkt bevist så mange ganger, uten å ha klart det, at man nå vet at healing ikke virker.

I et skikkelig dobbelblindt, repeterbart forsøk vil tilfeldigheter lukes bort. Det må settes vitenskapelig standard på forsøkene, og dermed blir resultatet også entydig eller ikketydig.

Hvilke kriterier som skal settes for forsøket må i første omgang healeren selv sette, deretter må kontrollørene og healeren i samarbeid luke vekk feilkilder før forsøket startes.
Antall ord: 257

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
qinqong

Innlegg av qinqong »

sorry BA, den millionen til james randi er bare interesant for bløffmakere og ikke for de som innehar rigtige evner, da det hele er et spill som også j randi vet, og interessefeltene ligger på litt andre nivåer, og det er også grunnen til at jeg presiserer over her at markedøkonomer og healing ikke er noe som har for vane å gå hånd i hånd.

Dessuten så kan det nok hende at millionen til j. randi ikke er noe som kan måle seg mot det som han er villig til å betale for.
Antall ord: 97

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Jeg har lest kontrakter som man skal skrive under med JR. Argumenter så mye du vil, jeg er ikke fornøyd med den. Dessuten har Victor Zammit en lignende "konkurranse" liggende på sine nettsider. Det er heller ingen forskere som har motbevist hans bevis.

Jeg har sett JR på tv flere ganger og jeg har litt sans for fyren. Spesielt når han demonstrerte søkepinner mens han sto på en strand :mozilla_cool:

Men jeg synes det er teit å si til folk, reis til USA. Tror du vanlig folk har muligheten til det sånn uten videre? Mange her inne har ikke råd til å ta kurs hos Deborah Borgen engang.

Jeg er en sånn person som stoler mer på meg selv enn hva forskere sier. De er like objektive som nyfrelste kristne.

Jeg spurte om du kunne komme med noe konkret som kunne testes. Det har du ikke gjort. Hva med å fjerne hodepinne? Kan det testes? Fjerne smerte? Kan det testes?
Antall ord: 164

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

qinqong skrev:sorry BA, den millionen til james randi er bare interesant for bløffmakere og ikke for de som innehar rigtige evner, da det hele er et spill som også j randi vet, og interessefeltene ligger på litt andre nivåer, og det er også grunnen til at jeg presiserer over her at markedøkonomer og healing ikke er noe som har for vane å gå hånd i hånd.

Dessuten så kan det nok hende at millionen til j. randi ikke er noe som kan måle seg mot det som han er villig til å betale for.
Tull og tøys.

Det bør være i de seriøse healernes interesse å bevise at healing virker. Dette er bare unnskyldninger fordi du sannsynligvis skjønner at du ikke klarer det. Det kan ha ihvertfall to årsaker, enten at du bløffer eller at du er litt i tvil om dine egne evner.
Antall ord: 154

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
qinqong

Innlegg av qinqong »

Penger er ikke alt............
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Tror ikke qq vil har mer problemer med kemneren så jeg skjønner den :mozilla_cool:
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
qinqong

Innlegg av qinqong »

Jeg snakker ikke om meg selv, BA, og din tvil er ditt anker til din verden, og det forandrer ikke at du tar riv ruskende feil.
Men om du følger tråden så er jeg enig i noe av det du sier, men ser du ikke lenger enn til svinesund, ja da blir verden litt liten.

Healing er ikke det samme som å tro eller føle.......
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

>wiz skrev:Jeg har lest kontrakter som man skal skrive under med JR. Argumenter så mye du vil, jeg er ikke fornøyd med den. Dessuten har Victor Zammit en lignende "konkurranse" liggende på sine nettsider. Det er heller ingen forskere som har motbevist hans bevis.

Jeg har sett JR på tv flere ganger og jeg har litt sans for fyren. Spesielt når han demonstrerte søkepinner mens han sto på en strand :mozilla_cool:

Men jeg synes det er teit å si til folk, reis til USA. Tror du vanlig folk har muligheten til det sånn uten videre? Mange her inne har ikke råd til å ta kurs hos Deborah Borgen engang.

Jeg er en sånn person som stoler mer på meg selv enn hva forskere sier. De er like objektive som nyfrelste kristne.

Jeg spurte om du kunne komme med noe konkret som kunne testes. Det har du ikke gjort. Hva med å fjerne hodepinne? Kan det testes? Fjerne smerte? Kan det testes?
Selvfølgelig finnes det en kontrakt man må skrive før forsøkene settes igang. Vi har diskutert denne kontrakten før, og du får fortelle meg hva vi var uenige om i den, fordi jeg mener å huske at vi ble enige om at den var slik den bør være.

James Randi har ikke tid til å sjekke alle som ønsker å prøve seg på denne millionen selv, så før du kan prøve deg hos ham personlig, må du gjennom noen innledende prøver, og de kan gjerne tas i Europa. Om de kan tas i Norge er jeg ikke sikker på, men det kan man få greie på ved å kontakte stiftelsen.
Hodepine har den egenskapen at det oftest går over av seg selv, så der blir det kanskje vanskelig å fjerne feilkildene. Annen smerte kan kanskje være aktuelt. Jeg vil ikke si hvilke konkrete saker som kan testes, fordi dette må healeren selv bestemme. Så må man deretter sikre forsøket mot andre påvirkninger.

Forskerne som en gruppe er objektiv. Hver enkelt forsker kan glippe noen ganger, (dvs. at det f.eks. kan være faktorer som ikke er regnet med) men da vil andre forskere påpeke dette så fort de ser feilkilden.
Derfor er det så viktig for forskerne å få publisert forskningsresultatene sine, slik at man får kvalitetsikret forskningsresultatet.
Antall ord: 395

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
qinqong

Innlegg av qinqong »

i en snever verden er en million med james randi penger livslykke...........
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

qinqong skrev:Jeg snakker ikke om meg selv, BA, og din tvil er ditt anker til din verden, og det forandrer ikke at du tar riv ruskende feil.
Men om du følger tråden så er jeg enig i noe av det du sier, men ser du ikke lenger enn til svinesund, ja da blir verden litt liten.

Healing er ikke det samme som å tro eller føle.......
Neivel, "eller spørre noen som kjenner meg" lurte meg nok litt da.
Du sa du måtte avkrefte mine påstander, og jeg venter fortsatt.

Hva du mener med Verden og Svinesund forstår jeg ikke. Healing virker ikke i USA eller Korea heller.
Antall ord: 114

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Interessant!!
diskusjonen altså..
men husk da.. det er en mellomting som med alt.. finner både bevis og motbevis om at healing funker..

og det finnes sorte får i alt og kommersielle interesser i alt :mozilla_wink:
Antall ord: 38
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

snuppedilla skrev:Interessant!!
diskusjonen altså..
men husk da.. det er en mellomting som med alt.. finner både bevis og motbevis om at healing funker..

og det finnes sorte får i alt og kommersielle interesser i alt :mozilla_wink:
Ikke for å protestere, bare en liten kommentar til det du sier. Det finnes ikke hverken bevis eller motbevis. Vi har noen indikasjoner på at det virker, f.eks. pasienter hos healere som er blitt friske. Det vi ikke vet, er hvorfor disse er blitt friske. Noen sykdommer går over av seg selv, noen blir friske fordi de forventer å bli friske, noen mener de er blitt litt bedre, men kan ikke si det helt sikkert osv.

Vi har motbevist en rekke tilfeller, faktisk alle som har stilt opp til vitenskapelig test, men disse motbevisene gjelder kun akkurat disse tilfellene. Enhver annen kan fortsatt påstå at de kan heale, og den påstanden er ikke motbevist.
Antall ord: 156

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

men du vil sikkert finne noen som prøver å motbevise de bevis man har og bla kalle det placebo.. :mozilla_wink:
Antall ord: 21
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

snuppedilla skrev:men du vil sikkert finne noen som prøver å motbevise de bevis man har og bla kalle det placebo.. :mozilla_wink:
Ja, og det gjorde jeg ved å si "noen blir friske fordi de forventer å bli friske" ;) hehe
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links