Takk for innspill Asbjørn! Jeg er helt enig i at det ikke spiller noen rolle hvilken form hjelperen kommer i og at vi skal være takknemlig for at vi får lov til å se dem uansett hvilken måte de viser seg på. Men det er vel ikke helt det jeg mener å si noe om. Jeg snakker vel heller om at vi tror uten å vite. De færreste av oss har vel vært så heldige å få se dem?Asbj. Aamot. PPVt skrev:Hva en Hjelper eller Guide viser seg som, hva spiller egentlig det for noen rolle ?
Om en Hjelper / Guide viser seg som barn, Dragqueen, Indianer, Heksedoktor, Klok Gammel Dame, Hvit Rein, Ørn, Ravn, eller tilogmed en Blomst ( ! ), det betyr i praksis ingenting !
Det er HVA denne Hjelperen / Guiden GJØR som er avgjørende !
Kjønn er også like irrelevant, mener jeg !
Iflg de somtror på reinkarnasjon, kommer man av og til som han, og av og til som hun. mao; som begge deler!
Nei, folkens, Uansett hvordan våre Hjelpere og Guider viser seg, så skal VI være takknemlige for at vi får se de UANSETT måte å vise seg på !
Som du kanskje har lest så mener jeg både å ha "sett" en alv og en engel. Poenget mitt er ikke at jeg ikke betviler deres eksitens for det ville være å motsi seg selv, skjønt jeg ser muligheten for både bevisst eller ubevisst påvirkning og "faren" ved å tro på alt.
Dette er mine tanker og jeg ser også at jeg kan ta feil. Det er godt mulig at både alver og andre "vesener" er hjelperne våre, men hvem vet dette med sikkerhet? Jeg visste, faktisk så kunne jeg også både se og føle dem, inntil jeg kom til at mitt syn over tid gradvis ble påvirket av det miljøet jeg ble en del av. Etterhvert som denne bevisstheten vokste frem, så avtok også opplevelsene. Jo mer jeg tenker på det, jo mer rister jeg på hodet. Ikke fordi jeg er ute etter å påpeke ovenfor noen at de tar feil, for det kan jeg også gjøre, men fordi jeg mener vi kanskje burde vært mere kritisk i forhold til den informasjonen vi får fra andre? Jeg savner informasjon om hva alven, engelen og den utenomjordiske kan gjøre for meg. Følger du meg?
For min del så har jeg pratet masse med min mormor etter at hun døde og den hjelpen hun har gitt er forståelig. Hjelpen kommer i forma av råd og/eller "gåter" jeg må løse. Som jeg sa til Tone, så er det lettere å forstå hjelper og/eller guidefunksjonen til noe som har vært jordisk, enn av en energiform man vet lite om. Vet du hva de utenomjordiske gjør for deg? Jeg vet det i allfall ikke... Jeg har forøvrig også enda til gode å høre at noen har kanalisert en alv, men mange har kanalisert en tidligere inkarnasjon og/eller en avdød slektning...
Fikk en innsikt tidligere i tråden, om at det ikke er formen de kommer i som betyr noe, men budskapet de kommer med. Jeg er veldig takknemlig for denne innsikten da jeg ikke har sett det fra et slikt ståsted. Det jeg savner en tilbakemelding på hva hvilket budskap alver, engeler og utenomjordiske kommer med, annet enn at de finnnes... Hvilke funksjoner fyller de?
(Har valgt å holde kraftdyr utenom, da jeg opplever at disse tjener en hensikt)