Vel godt spørsmål...
Gjennom sjamanisme har jeg opplevd meg selv i parallelle verdner... det verste var da jeg trodde denne verden var en "drøm".. hvor ting ikke sto så bra til i den verden jeg kom til for å si d mildt...
Fikk meg en god oppvekker da... kunne ikke vente med å dra til familien da jeg kom til hektene og turen fra fjellet var fantastisk.. alt i nytt lys og sola skinte
Så d jeg sitter igjen av intrykk er at alle valg vi tar er også valg som går i forskjellige rettninger.. så min tanke om d er at absolutt alle mulige forskjellige varianter av valg en har mulighet til å ta blir gjort i disse uenderlige paralleller...
1111111111111111111111|*|11111111111111111111111111
Så kommer du til energi nivåer? hvor høyt d går? d samme kan vel implementers.. men når at kommer til 0 pungtet så er bare alt ett og alt henger i hop og er egentlig ikke mer en ingenting og alt? de gangene jeg har vært i d øvre og rotet så er ting så intenst... tiden opphører fullstendig.. og det er som om alt liv på jorden blir "redigert" av en puppet master... og det er uenderlig mange av dem i forskjellige "nivåer" og varianter... som igjen "vi" "jeget" er en refleksjon av...
solsytemer er som atomer... osv osv osv ...
gi mening for meg iallefall.. d er chill.. men føler ennå at jeg ikke har sett mer enn et fnugg av toppen av isberget..
Fikk et glimt av et minne med meg tilbake fra hvordan d var å "være" i spirit - en ikke dualistisk tilstand med "evig" liv.. hvor jeg så mine brødre og søstre stå ved kanten av et stup... vi skulle utforske dypet "selveste".. d skapte ukjennte...
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Mister "virkeligheten"
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Standard bruker
- Startet: 06 Sep 2006 01:12
- 18
- Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
- Har takket: 113 ganger
- Blitt takket: 130 ganger
- Mister "virkeligheten"
Antall ord: 304
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
- Mister "virkeligheten"
Jeg liker godt å lese innleggene dine, keke.
Det er ikke alltid jeg forstår, men noen ganger føler jeg at jeg forstår innleggene intuitivt eller kanskje rettere sagt ved å kjenne etter på hva du skriver. Men spørsmålene jeg alltid sitter med er:
Tror du at du noen gang vil komme "DIT" - og at det er noe mål i hele tilværelsen?
Eller tror du at alt dette er mer eller mindre en slags reise som aldri tar slutt?
Vil du noen gang komme til å få "bruk for" det du lærer om deg selv, eller mener du det er et så dynamisk samspill mellom selvutvikling og det å bruke det at du ikke sysler med denslags, eller kanskje du føler at bare det å tilføre ny kunnskapsnæring og visdom til deg gjennom dine spirituelle opplevelser er "bruk" i seg selv? Er det noe du tror at du noen gang kommer til å slutte med, eller tror du at du vil fortsette resten av livet (og kanskje vel så det...)?
Jeg undres nemlig veldig over hva som foregår i topplokket ditt noen ganger.
Og det er positivt ment, men det håper jeg du forstår? Det er vel nysgjerrigheten i meg.
Det er ikke alltid jeg forstår, men noen ganger føler jeg at jeg forstår innleggene intuitivt eller kanskje rettere sagt ved å kjenne etter på hva du skriver. Men spørsmålene jeg alltid sitter med er:
Tror du at du noen gang vil komme "DIT" - og at det er noe mål i hele tilværelsen?
Eller tror du at alt dette er mer eller mindre en slags reise som aldri tar slutt?
Vil du noen gang komme til å få "bruk for" det du lærer om deg selv, eller mener du det er et så dynamisk samspill mellom selvutvikling og det å bruke det at du ikke sysler med denslags, eller kanskje du føler at bare det å tilføre ny kunnskapsnæring og visdom til deg gjennom dine spirituelle opplevelser er "bruk" i seg selv? Er det noe du tror at du noen gang kommer til å slutte med, eller tror du at du vil fortsette resten av livet (og kanskje vel så det...)?
Jeg undres nemlig veldig over hva som foregår i topplokket ditt noen ganger.
Og det er positivt ment, men det håper jeg du forstår? Det er vel nysgjerrigheten i meg.
Antall ord: 207
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 06 Sep 2006 01:12
- 18
- Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
- Har takket: 113 ganger
- Blitt takket: 130 ganger
- Mister "virkeligheten"
Hoi.. takk for ros! tar d til mæ
ikke alltid æ forstår mæsjøl heller... ting har en tendens til å synke inn me tia.. Du traff no me å spørre om "Dit"
Dit virker som selve målet.. e d over da? Du har sikkert hørt zen qouten chop wood carry water..
Livet æ lever e "dit" på godt å ondt.. før va d ikke sånn da va æ utakknemlig, ubevisst å missfornøyd æ e d nu å i korte øyeblikk men på en anna måte ensomheta borte å roen... Alt æ ønska mæ den gang da e d æ har nu
livet går vidre i andre faser.. om du hadde kjennt mæ in real life kunne vi snakka om mumbo jumbo til vi hadde sett mann me ljåen btw så har æ go sannsen for din modige måte å utrykke tanka å følelsa på ting som kan være vanskeli
for min egen del e d å stille spørsmål til "alt" helt essensielt for å ekspandere bevissthet, som e min hobby,, får daglig brukt for di tingan æ har lært.. men d e å en utfordring! Liker utfordringer
språket har sine begrensninga.. være kritisk til sæ sjøl å sine idea ... å være oppmerksom på sine omgivelsa.... Naturen.... alt e natur... du.... å sola
Være go me sæ sjøl... D va et av mine store hinder... når d kommer til helsa så e d æ bruker mest tid på om dagan... Finne flyten dær... ganske tungt for en matmons muli avsporing!?
Trur ikke d blir slutt,, sånn i ordets rette forstand... Æ ser overganga.. å syklusa utn at æ greier å sette fingern helt på d... Kjenner mine begrensninga (som æ prøver å tøye innafor "rimelighetns grenser"
Har å nån tilbakevennanes spørsmål... alt i sin tid! Tolmodihet... Så va d SvAran på spørsmålan.... paradox at d dukker opp 10 nye i samme slengen
Kort fortalt så ønsker æ å vite ting... Ikke tru... æ vil bygge broer, ikke brenne... Vil ha en dialog, åpenhet.. Fordi æ ser at d skjulte å undertrykte skaper trøbbel.... Ubehag kommer av å snakke om visse ting... Vi overlever d å har et driv i mæ såååe ... D e bare å peise på !!! Viva !!!
ikke alltid æ forstår mæsjøl heller... ting har en tendens til å synke inn me tia.. Du traff no me å spørre om "Dit"
Dit virker som selve målet.. e d over da? Du har sikkert hørt zen qouten chop wood carry water..
Livet æ lever e "dit" på godt å ondt.. før va d ikke sånn da va æ utakknemlig, ubevisst å missfornøyd æ e d nu å i korte øyeblikk men på en anna måte ensomheta borte å roen... Alt æ ønska mæ den gang da e d æ har nu
livet går vidre i andre faser.. om du hadde kjennt mæ in real life kunne vi snakka om mumbo jumbo til vi hadde sett mann me ljåen btw så har æ go sannsen for din modige måte å utrykke tanka å følelsa på ting som kan være vanskeli
for min egen del e d å stille spørsmål til "alt" helt essensielt for å ekspandere bevissthet, som e min hobby,, får daglig brukt for di tingan æ har lært.. men d e å en utfordring! Liker utfordringer
språket har sine begrensninga.. være kritisk til sæ sjøl å sine idea ... å være oppmerksom på sine omgivelsa.... Naturen.... alt e natur... du.... å sola
Være go me sæ sjøl... D va et av mine store hinder... når d kommer til helsa så e d æ bruker mest tid på om dagan... Finne flyten dær... ganske tungt for en matmons muli avsporing!?
Trur ikke d blir slutt,, sånn i ordets rette forstand... Æ ser overganga.. å syklusa utn at æ greier å sette fingern helt på d... Kjenner mine begrensninga (som æ prøver å tøye innafor "rimelighetns grenser"
Har å nån tilbakevennanes spørsmål... alt i sin tid! Tolmodihet... Så va d SvAran på spørsmålan.... paradox at d dukker opp 10 nye i samme slengen
Kort fortalt så ønsker æ å vite ting... Ikke tru... æ vil bygge broer, ikke brenne... Vil ha en dialog, åpenhet.. Fordi æ ser at d skjulte å undertrykte skaper trøbbel.... Ubehag kommer av å snakke om visse ting... Vi overlever d å har et driv i mæ såååe ... D e bare å peise på !!! Viva !!!
Antall ord: 366
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
- Mister "virkeligheten"
Jeg brukte nettopp det jeg hadde av instant karma og høytsvevende tanker som var dyptliggende forankret i øyeblikket i en annen tråd, så jeg får komme tilbake og svare...
Noen tråder er bare litt brainblowing til å være så ærlige og ha så mye bakkekontakt (paradoksalt), og skulle jeg svart nå hadde jeg latt både frokost og dusj og handletur gått til waste For det må jeg nå, og så får jeg svare senere etter dagens plikter er gjort. På denne herlige lørdag.
Det er ikke mye sol å se her, men det er mye sol inni meg akkurat nå.
Ha en fin dag sålangt!
Noen tråder er bare litt brainblowing til å være så ærlige og ha så mye bakkekontakt (paradoksalt), og skulle jeg svart nå hadde jeg latt både frokost og dusj og handletur gått til waste For det må jeg nå, og så får jeg svare senere etter dagens plikter er gjort. På denne herlige lørdag.
Det er ikke mye sol å se her, men det er mye sol inni meg akkurat nå.
Ha en fin dag sålangt!
Antall ord: 113
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
Hide post links |