Er forsiktig med reklame for senter og andre ting.
Hverken nicket mitt eller noe gir assosiasjoner dit. Så jeg føler meg trygg!
Dessuten er (ihvertfall i skrivende stund) våres virksomhet ikke noe som er kommersielt. Alltså det er en livsstil vi har valgt, som til nå har kostet oss store penger, ikke gitt oss noen penger i det hele tatt! Vi er idealister som ikke er ute etter å tjene oss rike på dette. Men drømmen er selvsagt å kunne leve av det etterhvert. (Bare som en liten notis)
Jeg synes det er bra at det er reklamefritt, mange diskusjonsforum blir ødelagt av SPAMing med reklame for kurser osv. Og det er heller trist. Godt å slippe det her.
Men man må kunne diskutere TV, film, bøker, og andre events uten at det blir sett på som reklame. TVN og FEM er de kanaler som satser på det alternative. Og det skal vi være glad for (mener jeg) uansett hva man måtte mene om den ene eller den andre produksjonen. Man kan mene hva man vil om å konkurrere i klarsyn. Personlig synes jeg det er feil, ihvertfall i utgangspunktet. Men programmet må sees som et program der man prøver å vise hva man kan få til med "den 6. sans" ikke som en konkurranse. Konkurranse-elementet er tatt med for å lage show og spenning, ferdig med det.
Tilbakemeldinger fra crew og produsenter viser også at deltakerne ikke er så opptatt av selve konkurranse-delen, (noe som de faktisk ønsker). De vil ha mer intriger/baksnakking osv, siden det er den type dramaturgi som (desverre) er vanlig på TV idag... Men dette gjør også programmet og inspillingene spesielle både for seerne og de som jobber bak kamera. Deltakerne er helt annerledes en det de er vant til, hjelper gjerne hverandre med støtte osv. Tro meg, det kan bli tungt etter å ha boomet skikkelig på en oppgave. Ikke lett å prestere når man har 20min på seg (som regel) og ikke får vite noenting som helst hva oppgaven dreier seg om i forvei. De som jobbet med fx husrens fra før, vet at det ofte er en hel dags jobb å finne ut av energier på et sted (eller åsted) men her har man alltså som regel 15-20min på seg, med 2-3 og iblandt 4 kamera-crew tilstede. (Et kamera-crew består vanligvis av 2-3 personer, kameramann-lydmann-regissør)
Reprisene går på kanal FEM torsdager kl 23.