Metodisten skrev:Det har du rett i Ludo.
Livet mitt hadde nok blitt mye enklere om jeg hadde vert flinkere til å holde kjeften igjen.
Jeg visste den settningen kom til å provosere.
Så, så...

Vi hadde alle hatt det bedre om vi kunne holde kjeft. Som stumme, f.eks.
Tenk hvor flinke lyttere vi hadde vært.
Kvinnfolkene hadde jo stormet rundt oss og kunne snakket dritt bak ryggen på alle venninnene sine til oss og vi kunne aldri sagt "Ja, du SER faktisk feit ut i den kjolen!"
Har hatt hund jeg. Jeg liker hunder også og kommer godt overens med dem. Men de er litt uinteressane for meg. Bruksdyr liksom. En vakthund, en gjerhund, en blindehund. Der er de flinke og nyttige. Men de appelerer ikke mye til hjertet hos meg.
I øynene til katten ser jeg mere ett vesen jeg identifiserer meg med. En selvstendig jeger. En overlever.
Det er jo nettopp det jeg sier... vi kan dele oss inn i hundemennesker og kattemennesker.
Forskjellen er soleklar på enkelte sider ved personligheten. Noen har lært seg å være glad i hunder, andre har lært seg å bruke dem som nyttedyr. Noen gjør begge deler.
...men kom ikke og skryt av katten din drar sleden og henter posten!
Av og til når jeg sitter i en god stol og planlegger mine neste kriminelle aktiviteter med sigaren i hånden og solbriller på, så ligger katten på benet mitt og maler.
Så kommer naboene på besøk og kneler. " Don metodisten, en gutt har forulempet min datter, hjelp meg å knerte ham ".
I bakgunnen spilles film musikken til gudfaren...Den Italiensk , Sicilianske nydelige låten...

Der fikk jeg dagens latter, gitt!
Første gangen det skjedde idag var da jeg var på vei ned mot polet...
En kollega av meg har laget et kallenavn på meg, hvor hun kaller meg Drank *Etternavn*.
Så får jeg melding, i det jeg går ned bakgata bak Stavanger Aftenblad sitt bygg for å komme meg til polet... så står det "Jeg ville tenke meg om før jeg tar turen til polet om jeg var deg, Dranker ...... Tenk deg godt om nå..."
Jeg ble helt forvirret og kikket rundt meg, så ingen.
Hun der luringen...
Hånden min er så full av alle gullringene att den nesten føles tung.[/quote]
Minner meg om kompisen min... han er litt sånn halvkriminell for å si det sånn...
Kan ikke hjelpe for å få litt assosiasjoner dit når du skriver dette...
Rulleteksten går over skjermen mens musikken til gudfaren toner ut.
Jeg tror definitivt du kunne hatt rollen i den norske versjonen.