Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
ludoburgero skrev:Du snakker jo som en prest selv...
Når tid ble det å komme med råd og ha litt greie på menneskepsykologi det samme som å være prest?
Jeg sa ikke at det å komme med råd og ha litt greie på psykologi (menneskelig sådan) er det samme som å VÆRE prest. Jeg sa, ordrett sitert, som du forøvrig ser ovenfor også:
"Du snakker jo som en prest selv..."
Intet mer, intet mindre.
Grunnen til det var fordi du rett og slett preket som om du hadde funnet den store sannheten og at du var på dørterskelen for å verve medlemmer til sekten din. Det var egentlig derfor jeg også siterte det aktuelle innlegget der jeg syntes du gjorde det.
Ellers synes jeg du har noen gode poenger mange ganger, men det var hele måten du utbroderte innlegget ditt på akkurat denne gang som gjorde at jeg kom med den kommentaren.
Alt forstått?
Jepp
Det er ikke det at jeg har kommet til noen større sannhet enn andre, men jeg har bare rett og slett mye erfaring med mennesker som har vært i samme situasjon som trådstarter, og vært intressert i og studert de psykologiske årsakene forbunnet med det.
Derfor føler jeg meg egnet til å gi slike råd.
Om jeg er det, og om det hjalp, er opp til mottakeren å bedømme..
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
Jeg så ikke på Moonstones innspill som noe forsøk på å "konvertere meg til en egen sekt". Tvert imot, jeg fikk gode råd og forslag til hvordan jeg kan klare å bryte med de siste restene av religionen, og jeg håper rådene vil hjelpe.
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her