Hvorfor er det så mange fordommer mot navnet, eller ordet Gud?
Gud i seg selv har da aldri gjort noe galt?
Om der finnes en kraft større enn mennesket, hvilket jeg tror, gjør det da noe om noen kaller den for Gud? Eller Allah?
All ondskapen i verden er grusom, men man kan ikke gi Gud skylden for hva menneskene gjør med sin frie vilje! For uansett hvem som har skapt oss, hvor vi kommer fra og hva vi tror på, er det den som til slutt avgjør hvem vi er.
Hvem er det som sier at verden er så mye ondere nå enn det den var før? Forskjellen er at våpnene er mer avanserte. De dreper flere.
Og at vi får vite hva som har skjedd med en gang pga media.
Forskjellen er at vi får dævelskapen inn i stua med en gang.
Denne store kraften som jeg kaller Gud kan ikke påta seg alt ansvar for menneskets frie vilje
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Er det sammenheng mellom å tro på ånder og tro på gud?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Okt 2006 23:09
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Follo
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 5 ganger
Re: Er det sammenheng mellom å tro på ånder og tro på gud?
Antall ord: 171
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Mar 2008 22:05
- 16
- Kjønn (valgfri): 50-50
- Lokalisering: Hadeland/Oslo
Re: Er det sammenheng mellom å tro på ånder og tro på gud?
For meg ligger problemet mer i å klare å bli enig om hva "Gud" faktisk er og betyr for folk. Det er jo forskjellig fra person til person hva man mener når man snakker om Gud. Noen mener det er en altomfattende kraft som finnes i alt og alle, mens andre mener Gud er en kraft som holder til i skyene og som skal dømme deg når du dør. Alle har sin versjon og mening om hva Gud er, og med tanke på at den "Gud" jeg har blitt best kjent med opp gjennom oppveksten er den som er knyttet til kristendommen, klarer jeg ikke stille med hverken positiv eller nøytral til ordet.
Antall ord: 116
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |