Fakta, teori & skepsis ⇒ Fordommer mot B-mennesker
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Nov 2008 01:20
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Tønsberg & Oslo
Re: Fordommer mot B-mennesker
B menneske her.. begynner på jobb 7 og er ferdig 19 3 dager og 1 dag med 6,5 time.. disse dagene sover jeg ikke stort.. legger meg 2-3 på natta og opp halv 6.. men jeg får rett og slett ikke sove før den tia.. det funker ikke.. så da får det heller bli lite søvn å sove bedere på helga
Antall ord: 66
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Nov 2008 01:20
- 16
- Lokalisering: Tønsberg & Oslo
altså 3 dager i uka.. og 1 dag i uka med 6,5 time
Antall ord: 14
Hide post links |
Vet ikke om det er noe Genetisk med og være såkalte A og B mennesker, men for meg kommer det rett og slett ned til vane.
Antall ord: 28
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Feb 2007 17:18
- 17
- Lokalisering: Oppe på loftet...
- Blitt takket: 1 gang
Jeg faller inn under kategorien A-B....
Trenger uhyggelig lite søvn, kan gjerne våke i to døgn uten å miste humør og energi. (uten amfetamin!!!! )
Har alltid vært slik, og det passer meg utmerket, for jeg har mange baller i luften samtidig, kan vel være fordi jeg har jobba mange år i utelivsbransjen, våka mye med barn, jobbet skift, hatt tøffe tider o.s.v.
Får jeg tre timer er jeg fornøyd, men det hender at jeg har tilholdssted i senga ti timer...(uten sex!!! )
Og så har vi jo det tallet vi bærer med oss, jeg er jo egentlig trollgammel!!!!
Amfelia
Trenger uhyggelig lite søvn, kan gjerne våke i to døgn uten å miste humør og energi. (uten amfetamin!!!! )
Har alltid vært slik, og det passer meg utmerket, for jeg har mange baller i luften samtidig, kan vel være fordi jeg har jobba mange år i utelivsbransjen, våka mye med barn, jobbet skift, hatt tøffe tider o.s.v.
Får jeg tre timer er jeg fornøyd, men det hender at jeg har tilholdssted i senga ti timer...(uten sex!!! )
Og så har vi jo det tallet vi bærer med oss, jeg er jo egentlig trollgammel!!!!
Amfelia
Antall ord: 112
Hide post links |
Jeg er B. får litt dårlig samvittighet av det jeg, men klarer ikke gjøre det om.
Alt foregår jo om dagen, jeg synes det er veldig synd, kunne godt ha stikki på kjøpesenter nå, eller gått på kiwi og handla brød, men det går jo ikke, vi skal jo sove nå.
Alt foregår jo om dagen, jeg synes det er veldig synd, kunne godt ha stikki på kjøpesenter nå, eller gått på kiwi og handla brød, men det går jo ikke, vi skal jo sove nå.
Antall ord: 59
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Meditasjon gjør meg like godt som søvn, 30 min. meditasjon er som å sove i tre timer, tenker jeg.
Jeg bor nær en meget sterkt traffikert vei, biler hele tiden, utenom på denne tiden, og da er det deilig å sitte og lytte til stillheten.
Håper jeg finner meg bolig i et rolig område nå når jeg skal flytte, da sover jeg nok lengre og bedre.
Jeg bor nær en meget sterkt traffikert vei, biler hele tiden, utenom på denne tiden, og da er det deilig å sitte og lytte til stillheten.
Håper jeg finner meg bolig i et rolig område nå når jeg skal flytte, da sover jeg nok lengre og bedre.
Antall ord: 70
Hide post links |
Vel, jeg er helt enig med deg Martine :mozilla_smile: Det er bare det når man blir som meg som sover 14 timer i strekk til vanlig man snakker om å sove bort dagen.TheMartine skrev:Jeg er ganske opptatt av forskjellene mellom såkalte A- og B-mennesker, og ja - jeg har hatt en tråd om det før også, med litt annen vinkling. Jeg reagerer nemlig veldig på alle fordommene som finnes mot B-mennesker. Jeg er ekstremt B-menneske, jeg legger meg gjerne ved morgengry, og står opp cirka midt på dagen (12-ish). Jeg sover ikke mer enn andre, jeg sover faktisk sjelden mer enn 6-7 timer, men jeg sover på andre tider enn store deler av samfunnet.
Jeg har fått høre at jeg er lat, at jeg sover bort livet, at jeg sikkert sover ved hver mulighet, og så videre. Hvor kommer disse holdningene fra? Skjønner de ikke at man kan få mye ut av døgnet, selv om man ikke følger døgnrytmen til resten av kontorverdenen? For meg er det helt naturlig å ha en slik døgnrytme, alt annet føles nesten som tortur. Det kan ikke trenes opp ved rutiner og masse egeninnsats. Det går ikke. Jeg er ikke skapt slik. Hvorfor er dette så vanskelig å forstå? Jeg er lei av å bli misforstått.
Sjekk gjerne ut B-samfunnet for mer info.
Jeg sliter hardt med å legge meg før 04.00. For så ført klokken passerer ti på kvelden uansett hvor trøtt jeg overhodet skulle vert tidligere så er jeg lyyyyys våken. Og når jeg legger meg kl 4 da, så setter jeg på vekkerklokken til kl 13.00. Serriøst, jeg gikk inn hos urmakeren og spurte om den verste vekkerklokken han hadde. Han fant frem en klokke som hadde samme lyd som en skoleklokke og som larmet noe helt sinnsykt. Når den ringer så ligger jeg gjerne og sover med den lyden til den stopper av seg selv etter tre KVARTER! Det må vere noe galt med meg asså. La oss se... Når jeg sover fra 04 til 13, da har jeg allerede sovet i 9 t. Hva er galt med meg? Forslag noen?
Vi tok en muskeltesting på det på skolen. Og da sa kroppen min at jeg måtte legge meg før kl 22.00, Da skulle problemet vere løst. Så det er egentlig bare jeg som har vannvittig dårlig selvdisiplin. Jeg hater å sove bort dagen, og jeg liker godt å stå opp tidlig men jeg ELSKER å sitte oppe om natten
Antall ord: 440
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Jeg elsker også natten. Natten er finest, men nå som jeg jobber kan jeg jo ikke sitte oppe.
Det er ikke noe galt i å sove 9 timer. Søvnbehovet varierer faktisk fra menneske til menneske,
så det er tøys og bullshit at 6-7 timer skal dekke behovet for de fleste.
Selv fungerer jeg best med 9 timers søvn.
Det vil si at jeg da måtte ha lagt meg klokka 21:30 hver kveld om jeg sovna med en gang.
Altfor tidlig, jeg vil jo ha noe utav dagen også. Så jeg synes faktisk det er ganske jævlig å aldri få nok med søvn, for det går en periode og så er jeg skikkelig zombie.
Dessuten kan man ikke gjenoppta mistet søvn heller i den grad, for det er faktisk bedre å finne en jevn rytme enn å "sove ut i helgene". Opparbeider man seg et søvn-"behov" på 6 timer per natt, er det bedre å sove dette antallet timer hver natt, og helst regelmessig - til samme leggetider. Uansett, slik det er så er det vanskelig å få det til alltid.
Største idiotien oppi dette er at bankene og legekontorene har åpent bare på dagtid.
Det har alltid irritert meg grenseløst. Faen så tåpelig.
Det er ikke noe galt i å sove 9 timer. Søvnbehovet varierer faktisk fra menneske til menneske,
Det vil si at jeg da måtte ha lagt meg klokka 21:30 hver kveld om jeg sovna med en gang.
Altfor tidlig, jeg vil jo ha noe utav dagen også. Så jeg synes faktisk det er ganske jævlig å aldri få nok med søvn, for det går en periode og så er jeg skikkelig zombie.
Dessuten kan man ikke gjenoppta mistet søvn heller i den grad, for det er faktisk bedre å finne en jevn rytme enn å "sove ut i helgene". Opparbeider man seg et søvn-"behov" på 6 timer per natt, er det bedre å sove dette antallet timer hver natt, og helst regelmessig - til samme leggetider. Uansett, slik det er så er det vanskelig å få det til alltid.
Største idiotien oppi dette er at bankene og legekontorene har åpent bare på dagtid.
Antall ord: 211
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
ludoburgero skrev:Jeg elsker også natten. Natten er finest, men nå som jeg jobber kan jeg jo ikke sitte oppe.
Nei det er vel kansje ikke noe galt i å sove 9 timer... Egentlig. Men legg merke til at jeg er uthvilt etter 14 timer. DET kan vel ikke vere helt naturlig?
Antall ord: 244
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Erhm... enig...Akasha memoria skrev:Nei det er vel kansje ikke noe galt i å sove 9 timer... Egentlig. Men legg merke til at jeg er uthvilt etter 14 timer. DET kan vel ikke vere helt naturlig?
Antall ord: 36
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
Genfeil hos A mennesker ja...
Vi lever i den industrialiserte tidsalder som tok til bare siden 1850 tallet eller noe sånt
Etter man oppfant strøm og lyspærer ble skiftarbeide mulig, og normen.
Jeg tror nok att vi som er designet steinaldermennesker trenger bredde og ulikhet.
Noen må begynne tidlig, andre jakte utover ettermiddagen og noen må klare og vokte eller krige med energien på topp midt på natten om det er nødvendig.
Det er mye det moderne livet tvinger oss til som ikke er bra i det hele.
Selv gikk jeg gjenom år med nattskift lett som bare det mens andre var halvdøde da.
Vi lever i den industrialiserte tidsalder som tok til bare siden 1850 tallet eller noe sånt
Etter man oppfant strøm og lyspærer ble skiftarbeide mulig, og normen.
Jeg tror nok att vi som er designet steinaldermennesker trenger bredde og ulikhet.
Noen må begynne tidlig, andre jakte utover ettermiddagen og noen må klare og vokte eller krige med energien på topp midt på natten om det er nødvendig.
Det er mye det moderne livet tvinger oss til som ikke er bra i det hele.
Selv gikk jeg gjenom år med nattskift lett som bare det mens andre var halvdøde da.
Antall ord: 109
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 18 Jan 2006 22:51
- 18
- Kjønn (valgfri): supahuman
- Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
- Har takket: 18 ganger
- Blitt takket: 18 ganger
Ah god morgen Skulle gjerne sovet lengre, men ble vekket av masehund...
Opplever også å få kommentarer på at jeg sover bort livet bla bla bla, men for meg er sen kveld/natten den beste tiden på døgnet, ofte da jeg kan være helt alene, og da jeg er mest våken. Jeg skjønner ikke dem som vil sove bort sommernatten (fnis), det er jo den som er finest.
Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å ha et yrke der jeg blir nødt til å stå opp halv 7 fks. Jeg klarer rett og slett ikke å forandre døgnrytmen min på den måten, må jeg stå opp før 8 er jeg fysisk dårlig, og deprimert... (kan jo kanskje ha noe med at jeg burde ha lagt meg før da, men igjen)
Jeg kunne gjerne sovet 10-11 timer hvert døgn, uten problemer. Men det er sjeldent jeg kan det, og jeg føler jo selv at dagen blir litt ødelagt av det. Jeg skulle veldig gjerne vært et A menneske, med B-mennesketrekk, slik at jeg kunne legge meg sent, men likevel stå opp utvilt tidlig, få mer ut av dagen. :/
Opplever også å få kommentarer på at jeg sover bort livet bla bla bla, men for meg er sen kveld/natten den beste tiden på døgnet, ofte da jeg kan være helt alene, og da jeg er mest våken. Jeg skjønner ikke dem som vil sove bort sommernatten (fnis), det er jo den som er finest.
Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å ha et yrke der jeg blir nødt til å stå opp halv 7 fks. Jeg klarer rett og slett ikke å forandre døgnrytmen min på den måten, må jeg stå opp før 8 er jeg fysisk dårlig, og deprimert... (kan jo kanskje ha noe med at jeg burde ha lagt meg før da, men igjen)
Jeg kunne gjerne sovet 10-11 timer hvert døgn, uten problemer. Men det er sjeldent jeg kan det, og jeg føler jo selv at dagen blir litt ødelagt av det. Jeg skulle veldig gjerne vært et A menneske, med B-mennesketrekk, slik at jeg kunne legge meg sent, men likevel stå opp utvilt tidlig, få mer ut av dagen. :/
Antall ord: 199
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Jan 2009 19:37
- 15
Jeg er b-menneske, men pga min sønn liker å stå opp kl 8 i helgene så må jeg det også..
Jeg ser det at selvom jeg står opp tidlig så får jeg ikke gjort noe praktisk i huset før klokka nærmer seg 11.. I mellomtiden sløver jeg på sofaen.. så ser jeg på klokka, "ojj er klokka 11 alt, jaja, får hoppe i dusjen da!"
Jeg ser det at selvom jeg står opp tidlig så får jeg ikke gjort noe praktisk i huset før klokka nærmer seg 11.. I mellomtiden sløver jeg på sofaen.. så ser jeg på klokka, "ojj er klokka 11 alt, jaja, får hoppe i dusjen da!"
Antall ord: 72
*Mennesket er det eneste dyr som kan rødme. Og som har grunn til det...*
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
Bare en ting til om det der sovegreiene.'
Når jeg var i millitæret ( jeg var der litt lengre enn verneplikten), så var jeg i knallform.
Opp 05.30 og etter 3 min skulle en stå fikset og strigglet på oppstillingsplassen.
Så begynte det. Fysisk kadaverslit, gjerne til kl. 23.00 på kvelden. Hver dag, og var vi ikke i skauen var vi på treningsbenken på ett eller annet vis.
I dag ville jeg dødd om jeg prøvde.
Poenget er, da sov jeg ofte ned i mot 4 timer under øvelser og denslags. Sett bort i fra ofte flere netter uten søvn i det hele da.
Når jeg en sjelden gang kom hjem, så sov jeg også 4 timer, så våknet jeg av meg selv. Helt hyperopplagt og full av energi.
Nå som jeg lever mere vanlig er jeg som alle andre og sover mye mye mere.
Jeg tror att jo dårligere form du er i, dess mere vil du sove.
Trener du hard eller jobber mye fysisk hver dag kommer energien, og du vil merke att du ikke vil sove så mye.
Når jeg var i millitæret ( jeg var der litt lengre enn verneplikten), så var jeg i knallform.
Opp 05.30 og etter 3 min skulle en stå fikset og strigglet på oppstillingsplassen.
Så begynte det. Fysisk kadaverslit, gjerne til kl. 23.00 på kvelden. Hver dag, og var vi ikke i skauen var vi på treningsbenken på ett eller annet vis.
I dag ville jeg dødd om jeg prøvde.
Poenget er, da sov jeg ofte ned i mot 4 timer under øvelser og denslags. Sett bort i fra ofte flere netter uten søvn i det hele da.
Når jeg en sjelden gang kom hjem, så sov jeg også 4 timer, så våknet jeg av meg selv. Helt hyperopplagt og full av energi.
Nå som jeg lever mere vanlig er jeg som alle andre og sover mye mye mere.
Jeg tror att jo dårligere form du er i, dess mere vil du sove.
Trener du hard eller jobber mye fysisk hver dag kommer energien, og du vil merke att du ikke vil sove så mye.
Antall ord: 190
Hide post links |