Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderGjenferd eller piksler?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 27 Jun 2008 16:57
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

Innlegg av Tyrell »

Kimbara skrev:
ALP skrev: Men angående det du nevner om at hvis man filmer og det ikke kommer noe på ett opptaket,er du sikker på at ett videokamera ikke klarer å fange opp noe som ligger utenfor det synlige spekteret?Da tenker jeg på disse som har infrarødt opptaks muligheter?
http://www.paranormal-investigation.com ... htshot.htm
Man kan få kameraer som filmer i mørket, og kameraer som fanger opp temperaturer.

Når man filmer infrarødt vil man få en feilaktig gjengivelse av omgivelsene. Ting kan se ut til å lyse, og fokusen kan ofte oppføre seg gjenstridig. Et vanlig støvkorn eller insekt kan ved infrarød filming se ut til å være en lysende "orb" som flyr rundt. Da snakker vi igjen om en mekanisk manipulasjon av videoen.

Vanlige kameraer fungerer ved å samle inn informasjon av lys/skygge for å danne en billedlig gjengivelse av det vi filmer/tar bildet av. Det er det samme øynene og hjernen vår gjør. Det er mer sannsynlig at vi "ser" noe som ikke eksisterer fordi hjernen vår spiller oss et puss. Kameraet har ikke noen slik fantasifull hjerne - det fanger bare opp virkeligheten basert på lys så godt det kan. Derfor vil kun fysiske, synlige ting dukke opp på videoen/filmen/bildet. Skjønner du prinisppet?
Takk for forklaringer! da får vi bare håpe det ikke blir lagt inn mer tvilsomt matreialle her,men det kommer vel flere som påstår å ha fanget et spøkelse på film...
Antall ord: 256

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
anne84
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Jun 2006 14:04
18
Lokalisering: Hedmark

Innlegg av anne84 »

ufo skrev:Det som kan være morsomt med et mobilkamera er at, "ihvertfall mitt" også tar med seg info i IR området. (Sjekk men en fjernkontroll foran kamera. og du ser dioden lyse)
Men, det gjør kanskje alle digitale kameraer også. Har ikke sjekket. :mozilla_smile:
Kult, det visste jeg ikke! Jeg prøvde selv, og det stemmer at man ser lyset gjennom mobien, men ikke med det blotte øyet.

Dette kan jo være grunnen til at ulike ting (særlig lys, da) dukker uforklarlig opp på bilder. At det er ett eller annet, usynlig for oss til vanlig, som viser seg på film... ??
Antall ord: 108
"Tenk positive tanker, bruk positive ord, gjør positive handlinger og det positive gror"

~anne84~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
anne84
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Jun 2006 14:04
18
Lokalisering: Hedmark

Innlegg av anne84 »

anne84 skrev:
ufo skrev:Det som kan være morsomt med et mobilkamera er at, "ihvertfall mitt" også tar med seg info i IR området. (Sjekk men en fjernkontroll foran kamera. og du ser dioden lyse)
Men, det gjør kanskje alle digitale kameraer også. Har ikke sjekket. :mozilla_smile:
Kult, det visste jeg ikke! Jeg prøvde selv, og det stemmer at man ser lyset gjennom mobien, men ikke med det blotte øyet.

Dette kan jo være grunnen til at ulike ting (særlig lys, da) dukker uforklarlig opp på bilder. At det er ett eller annet, usynlig for oss til vanlig, som viser seg på film... ??
Hehe, sorry... dukka visst opp en del innlegg samtidig med at jeg skrev dette :mozilla_surprised:
Antall ord: 126
"Tenk positive tanker, bruk positive ord, gjør positive handlinger og det positive gror"

~anne84~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Greedy Eyes
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Jul 2008 17:02
16

Innlegg av Greedy Eyes »

Nei,sorry...Da jeg så alle bildene så jeg at det var han typen selv som tok alle bildene...Trodde først det var et skrømt.jeg...
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ghostrecons009
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jul 2008 23:58
16

Innlegg av ghostrecons009 »

over skulderen din ser du en hvit figur på det andre bilde kan være lys men jaja...
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hisvald
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Aug 2011 20:20
13
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 1 gang

-

Innlegg av hisvald »

Tyrell skrev:
Mantropolix skrev:
ALP skrev: Tror ikke disse kameraene på mobilen er all verden,så dette er nok ikke noe paranormalt...
Hva er det fæle som har skjedd der? eller vil du kanskje ikke fortelle om dette...
Har zoomet inn på bildene og studert di litt og jeg kan ikke se noe unormalt.
Bra! og hvis man skulle se noe som f.eks lys,så kan det rett og slett være refleksjoner som blir fanget opp av kamera.
de rød ringene er jo bare vilkålig tegnet rundt på bildene. det er INGENTING spes i de
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links