Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerÅ kommunisere med sin hjelper.

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 30 Jul 2007 14:29
17
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av jon blund »

KB skrev:Hmm.. Ja det er iallfall viktig at slike hjernebølger for deg til å fungere bedre i hverdagen med å forstå nye situasjoner, læring blir lettere, inkludert hukommelse osv. Dette er viktig.

Jeg vet ikke helt hva som skjer. Bortsett fra at en kommer på de ulike nivå'ene.
Alpha, delta, theta..

Jeg regner med hjernen for lettere tilgang til tilstander den har opplevd før. I forhold til f.eks OBE. så håper jeg det skal bli Lettere å oppnå dette med øvelse. ikke vanskeligere. F.eks at en trenger hardere og hardere stimuli for å komme ut. Håper det funkere motsatt vei, hvor det blir lettere med øvelse.

Hva mener du med trancendere? Kult med et lite sammendrag om hva dette er.

Jeg har desverre ikke meditert så mye, selv om jeg har eksperimentert med mye. Har meditert litt, de siste månedene. Ellers har jeg hørt en del på hjernebølger.

Men tror jeg kunne hatt godt av meditering. Jeg har ofte veldig spredte tanker, flere tanker samtidig, og driver å grubler og analyserer i ett sett. Nesten så det blir sykelig.
rastløshet og dårlig konsetrasjon kan til tider være et resultat av dette.

Er dette noe meditering kunne ha "ordnet opp i" ?
Ja, meditasjon kan ordne opp :) Ikke på mirakuløst vis, men over tid.

Sannsynligvis blir det sånn at jo lettere hjernen har for å komme inn i de forskjellige hjernebølgene, lo letter blir det å velge om man vil "inn" eller "ut". Man får mer styring på hva som skjer og kan velge når, hvor og hvordan. Det er ihvertfall min erfaring.

Med å transcendere mener jeg å ikke være avhengig av det. Den tilstanden blir en naturlig del av deg og inkludert i "helheten". Så hvis du transcenderer hemi-sync, så vil det i praksis si at det hemisync hjelper deg å oppnå, det er ikke noe du "oppnår" lenger men en kontinuerlig del av deg som du kan velge å ta ibruk eller ikke.

Det finnes andre og mer spirituelle definisjoner på å transcendere, men det var dette jeg mente her ihvertfall :mozilla_laughing:
Antall ord: 355

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
GJest

Innlegg av GJest »

aha, thanks :)

Skjønner. En slags bevisstgjøring av de nye kunnskapene. Eller evnen til å bruke de selv når en måtte ønske det. Da kreves det nok øvelse.

Obe er ikke noe jeg mestrer så godt enda. Men lucid dreaming er noe jeg mer mestrer og DET virker som det er blitt en del av meg. Ettersom jeg hukser drømmene mine, nesten, hver natt, tror jeg skal fortsette å skrive drømmelogg. Slik at dette kan bli enda mer en del av meg selv.

Jeg merker iallefall at etter en Obe, så er det som om jeg for litt mer intuitive evner. Først i det siste har jeg begynnt å lagt merke til det. At det jeg tenker skjer. Har alltid tatt det som en selvfølge og ikke tenkt på det på den måten. Men begynner å oftere treff mer og mer.

Har du jon fått opp indre bilder under meditasjon? F.eks en gang fikk jeg opp bildet av en monk i tibet som mediterte. en annen gang så jeg universet. Som filmer, uten at det er jeg som styrer de.
Antall ord: 186

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av jon blund »

KB skrev:aha, thanks :)

Skjønner. En slags bevisstgjøring av de nye kunnskapene. Eller evnen til å bruke de selv når en måtte ønske det. Da kreves det nok øvelse.

Obe er ikke noe jeg mestrer så godt enda. Men lucid dreaming er noe jeg mer mestrer og DET virker som det er blitt en del av meg. Ettersom jeg hukser drømmene mine, nesten, hver natt, tror jeg skal fortsette å skrive drømmelogg. Slik at dette kan bli enda mer en del av meg selv.

Jeg merker iallefall at etter en Obe, så er det som om jeg for litt mer intuitive evner. Først i det siste har jeg begynnt å lagt merke til det. At det jeg tenker skjer. Har alltid tatt det som en selvfølge og ikke tenkt på det på den måten. Men begynner å oftere treff mer og mer.

Har du jon fått opp indre bilder under meditasjon? F.eks en gang fikk jeg opp bildet av en monk i tibet som mediterte. en annen gang så jeg universet. Som filmer, uten at det er jeg som styrer de.
Jeg husker flere drømmer hver natt, men hvis det går lang tid mellom hver gang jeg skriver dem ned, jo lettere glemmer jeg dem. Så drømmedagbok er nyttig å ha :)

Når det gjelder indre bilder under meditasjon så er det også noe man må transcendere etterhvert, hahaha... Nei, men meditasjon gjør at indre bilder blir tydeligere, hele det indre landskapet, eller univers, blir tydeligere. Man blir bedre kjent med subtilere og subtilere deler av seg selv.

Så indre bilder må du bare venne deg til. Hjernen slutter aldri å produsere bilder. Jeg legger ikke så mye i det. Det kan være bilder fra tidligere liv, bilder fra fremtidige liv, advarsler, underbevisste issues, kommunikasjon med andre dimensjoner, etc etc. De kommer i alle mulige fasonger.

Men en ting er sikkert, de er hjernens tolkning av impulser vi er i kontakt med. Derfor er bildene ikke ekte. Bare hjernens beste forsøk på å tolke det som skjer i bevisstheten, eller sjelen om du vil. Vi kan se på dem, jobbe med dem og ta dem alvorlig, men ikke ta dem bokstavelig, hvis du skjønner hva jeg mener.

Man kan få mye igjen i sin personlige utvikling for å jobbe med slike bilder, men man kan også kjøre seg langt ut i fantasiverden hvis man gir dem for mye vekt :)
Antall ord: 410

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

Kult Jon :)

Er det noen her inne som vet HVORDAN man kontakter hjelpere?
Eller som vet hvordan en kontakter Engler?

Hva med å skrevet et lite sammendrag. A-b-c how to do it.
Hvis det er noe som har lest om det, gått på kurs, fått det til. kanskje gått på prinsessens engle skole :)
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av jon blund »

KB skrev:Kult Jon :)

Er det noen her inne som vet HVORDAN man kontakter hjelpere?
Eller som vet hvordan en kontakter Engler?

Hva med å skrevet et lite sammendrag. A-b-c how to do it.
Hvis det er noe som har lest om det, gått på kurs, fått det til. kanskje gått på prinsessens engle skole :)
Jeg har desverre ikke noe konkret a-b-c-oppskrift. Husker ikke hva jeg gjorde de første gangene, og har ikke bruk noe spesifikk metode for slik kommunkasjon de siste 10 årene. Det er mer som en vanlig samtale nå, som går paralelt med det som skjer ellers i hverdagen.

Men jeg kan uansett si at meditasjon er første skritt for en tydelig kommunikasjon.

Gå inn i meditasjon, gjerne si til deg selv helt i starten at i denne meditasjonen vil du kommunisere med din hjelper/engel/guide/osv. Når du kjenner at du er i meditasjon se for deg at hjelperen står bak deg og bare begynn å kommuniser. Begynn først med enkle spørsmål som; er du her? kan vi snakke litt sammen nå? Og bare bli kjent med hvordan svarene kommer til deg.

Det er som regel subtilt i starten, og tankene vil ha altfor lett for å overstyre og støye alt til. Derfor er meditasjon, evnen til å være stille både på det indre og ytre, så viktig.
Antall ord: 238

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dorothea
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jul 2008 15:24
16

Re: Å kommunisere med sin hjelper.

Innlegg av Dorothea »

MH skrev:Er det mulig å kommunisere med sin(e) hjelpere?
Hvordan?
Med Meditasjon.
Man kan også be de vise seg, da kommer de som oftest i drømmer, men kan også dukke opp som lysskyer.

Hvis du skal Meditere, må du være heeeeelt avslappet.
Hør gjerne på Meditasjonsmusikk, det hjelper veldi.
Det er ikke alle som får det til med en gang, så du må nok legge inn masse øving.

Hvis du vil ha en litt mer "detaljert" forklaring kan det nok lønne seg og google det ; -P
Antall ord: 92
Dorothea Schreuder
døbt 21. mai 1672
gift 1) kjøbmann i bergen, didirik dauch d. 1707
gift 2) Henrik Van rachen d. 1731
Momento Mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
torine
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Jul 2008 01:40
16

Innlegg av torine »

Heisann alle sammen!
For endel år tilbake mistet jeg min eldste sønn, han tok sitt eget liv desverre. Tiden ettepå var jo underlig og krevende følelsesmessig for vi alle var veldig glad i ham (det visste han) I tiden etterpå- etter begravelsen følte jeg at noen hele tiden var rett bak meg eller ved siden. ja til tider føltes det som om jeg aldri var alene.Det ble så intenst at jeg en dag ropte ut til dem at de skulle la meg være for det ble for mye for meg... og siden har det vært helt stille.Min yngste datter som dengang var 7/8 år så englene sine og sa at de passet på henne, uten at vi hadde nevnt noe om mine opplevelser.
Nå har jeg mistet min far, som brått forlot oss, men vi var der nesten alle og ønsket han god tur og bad ham hilse alle. I forkant hadde jeg stadig drømmer eller tankene hos ham, som fortalte meg at noe ville skje med ham. Min datter-nå snart 15 år, kom til meg to dager før han ble innlagt på sykehuset og fortalte at hun drømmte om mange sjeler som kom hit for å hente en, så dro de i ett stort følge opp fra et rom og ut i evigheten som små godværsskyer.Nå skulle jeg ønske at mine engler var her og fortalte meg at alt var vel med min fars sjel, men det er helt stille nå. Min datter har ikke hatt andre opplevelser enn drømmen nå. Har jeg jagd dem for godt? Hvordan kan jeg få dem tilbake? Jeg ønsker at min datter skal møte igjen sine for hun var så fortrolig med det. Jeg ber dem om unnskylding for oppførselen min dengang, men til ingen nytte. Hun beskrev den gang tre stykker, jeg vet at det var to hos meg dengang, den på høyre side var veldig inntens. Hva skal jeg gjøre?
Antall ord: 340

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

jeg har så lyst å komme i kontakt med min hjelper(e)..har spørt høyt om den(de) er der,å om de kan gi et vennlig tegn hvis de er det..har ennå ikke merka noe,men håper på det snart :D
noen som har noe tips? :mozilla_smile:
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Bruker å hjelpe om å spørre etter penger, en av de første gangene jeg snakket med hjelperen min var vi i stor pengenød, dagen etter var vi alså 60000 kr rikere på lotto :D
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Tror jammen jeg skal bli litt godvenner med min hjelper jeg åsså :D
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

men hvordan kom du i kontakt med hjelperen din?
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Kle seg helt naken foran han for å se om det er noe han liker og blir man godkjent begynner penga og renne inn.
Var sånn vi fikk kontakt da, men finnes nok andre måter også.
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Men så er det nå litt synd om min hjelper viser seg å være ei gammal dame. Men er jeg heldig kanskje det viser seg at hun liker det hun ser *kremt* :mozilla_laughing:
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Ja, du kan jo være så heldig å fått en flatbanker også.
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

hallo,jeg mener det seriøst assa folka :mozilla_tongue:

noen bedre tips?
Antall ord: 11

Link: