Ja, meditasjon kan ordne opp Ikke på mirakuløst vis, men over tid.KB skrev:Hmm.. Ja det er iallfall viktig at slike hjernebølger for deg til å fungere bedre i hverdagen med å forstå nye situasjoner, læring blir lettere, inkludert hukommelse osv. Dette er viktig.
Jeg vet ikke helt hva som skjer. Bortsett fra at en kommer på de ulike nivå'ene.
Alpha, delta, theta..
Jeg regner med hjernen for lettere tilgang til tilstander den har opplevd før. I forhold til f.eks OBE. så håper jeg det skal bli Lettere å oppnå dette med øvelse. ikke vanskeligere. F.eks at en trenger hardere og hardere stimuli for å komme ut. Håper det funkere motsatt vei, hvor det blir lettere med øvelse.
Hva mener du med trancendere? Kult med et lite sammendrag om hva dette er.
Jeg har desverre ikke meditert så mye, selv om jeg har eksperimentert med mye. Har meditert litt, de siste månedene. Ellers har jeg hørt en del på hjernebølger.
Men tror jeg kunne hatt godt av meditering. Jeg har ofte veldig spredte tanker, flere tanker samtidig, og driver å grubler og analyserer i ett sett. Nesten så det blir sykelig.
rastløshet og dårlig konsetrasjon kan til tider være et resultat av dette.
Er dette noe meditering kunne ha "ordnet opp i" ?
Sannsynligvis blir det sånn at jo lettere hjernen har for å komme inn i de forskjellige hjernebølgene, lo letter blir det å velge om man vil "inn" eller "ut". Man får mer styring på hva som skjer og kan velge når, hvor og hvordan. Det er ihvertfall min erfaring.
Med å transcendere mener jeg å ikke være avhengig av det. Den tilstanden blir en naturlig del av deg og inkludert i "helheten". Så hvis du transcenderer hemi-sync, så vil det i praksis si at det hemisync hjelper deg å oppnå, det er ikke noe du "oppnår" lenger men en kontinuerlig del av deg som du kan velge å ta ibruk eller ikke.
Det finnes andre og mer spirituelle definisjoner på å transcendere, men det var dette jeg mente her ihvertfall :mozilla_laughing: