UFO, Kornsirkler & fenomen21.Des 2012!

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norra Skandinavien
Blitt takket: 1 gang

Re: Det skjer!

Innlegg av First Day »

FandenTa skrev:Dagene går...og vi nærmer oss 21. Des 2012!

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artik ... tid=532476

Det skjer hyppigere og hyppigere som beskrevet i youtube filmene!

Snart er tiden ute...

STABILITET MED EN VISS VARIATION
Det finns krafter/liv därute som kan liknas vid PI.
De, bara finns och bär upp hela det dynamiska fältet med alla dess känselkroppar.
Det är när pi beslutar om åtgärder som de stora miraklerna sker.
Någon tanke på att Tellus skall bli en skådeplats för massförstörelse, existerar ej.
Tvärtom en human rening av hela vår planet kommer att ske. :mozilla_wink:

Notes on Pi
Pi, which is denoted by the Greek letter , is the most famous ratio in mathematics, and is one of the most ancient numbers known to humanity. Pi is approximately 3.14 - the number of times that a circle's diameter will fit around the circle. Pi goes on forever, and can't be calculated to perfect precision: 3.1415926535897932384626433832795028841971693993751.... This is known as the decimal expansion of pi. No apparent pattern emerges in the succession of digits - a predestined yet unfathomable code. They do not repeat periodically, seemingly to pop up by blind chance, lacking any perceivable order, rule, reason, or design - "random" integers, ad infinitum.
In 1991, the Chudnovsky brothers in New York, using their computer, m zero, calculated pi to two billion two hundred sixty million three hundred twenty one thousand three hundred sixty three digits (2,260,321,363). They halted the program that summer.

Pi has had various names through the ages, and all of them are either words or abstract symbols, since pi is a number that can't be shown completely and exactly in any finite form of representation. Pi is a transcendental number. A transcendental number is a number but can't be expressed in any finite series of either arithmetical or algebraic operations. Pi slips away from all rational methods to locate it. It is indescribable and can't be found. Ferdinand Lindemann, a German mathematician, proved the transcendence of pi in 1882.

Pi possibly first entered human consciousness in Egypt. The earliest known reference to pi occurs in a Middle Kingdom papyrus scroll, written around 1650 BCE by a scribe named Ahmes. He began scroll with the words: "The Entrance Into the Knowledge of All Existing Things" and remarks in passing that he composed the scroll "in likeness to writings made of old." Towards the end of the scroll, which is composed of various mathematical problems and their solutions, the area of a circle is found using a rough sort of pi.

Around 200 BCE, Archimedes of Syracuse found that pi is somewhere about 3.14 (in fractions, Greeks did not have decimals). Knowledge of pi then bogged down until the 17th century. Pi was then called the Ludolphian number, after Ludolph van Ceulen, a German mathematician. The first person to use the Greek letter for the number was William Jones, a Welsh mathematician, who coined it in 1706.

Physicists have noted the ubiquity of pi in nature. Pi is obvious in the disks of the moon and the sun. The double helix of DNA revolves around pi. Pi hides in the rainbow, and sits in the pupil of the eye, and when a raindrop falls into water pi emerges in the spreading rings. Pi can be found in waves and ripples and spectra of all kinds, and therefore pi occurs in colours and music. Pi has lately turned up in superstrings.

Pi occurs naturally in tables of death, in what is known as a Gaussian distribution of deaths in a population; that is, when a person dies, the event "feels" pi. It is one of the great mysteries why nature seems to know mathematics.

Pi, en faktor att räkna med.
"det är inget mystiskt över denna matematiska faktor, men en tankeställare får du om du föreställer dig en värld utan pi"
Antall ord: 676
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
FandenTa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 12 Mar 2008 05:09
16
Lokalisering: Oslo

Innlegg av FandenTa »

Ole Jonny Brænne skrev:
FandenTa skrev:Dagene går...og vi nærmer oss 21. Des 2012!

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artik ... tid=532476

Det skjer hyppigere og hyppigere som beskrevet i youtube filmene!

Snart er tiden ute...
Oisann, et jordskjelv. Ja det var nytt - har jo aldri skjedd før det.
Kan du ikke heller forsøke å imøtegå eller argumentere fornuftig i forhold til f.eks. denne artikkelen - http://www.skepsis.no/sekterisk/hva_er_ ... mayak.html
Eller er det for vanskelig?

Finner ikke et eneste svar på dette med at vi nå går inn i en annen del av vår galakse, noe som innebærer at et svart hull vil gjøre at syd/nord polene vil skifte, kloden vil rullere motsatt vei og dette gjør at det vil oppstå mye jordskjelv, vulkanutbrudd, tsunamier, osv osv.

Maya kalenderen er noe av enorme mengder informasjon som mener at det vil skje noe de neste årene og det ultimate i slutten av 2012!

Korn sirklene som kommer frem overalt i verden viser konstant bilder av en rund ting som går i motsatt retning av vår klode.

Mulig de bare tegner fine kornsirkler vi skal se på, men jeg tror de vil fortelle oss noe.

At dere som er skeptiske mener annet, er helt greit.

Men ikke kom her med en dårlig link til en side der alt er totalt overstyrt av totalt antiovernaturlkige mennesker.

"Vi er de eneste i verdensrommet, ingen andre finnes"

De som mener dette, børr tenke seg :

Hvorfor lever jeg ?
Hvorfor lever "ola" (bestekompis)
Hvorfor skulle det ikke være fler en de her på kloden ?
Hva skjer når jeg dør ?

Mulig du mener "flaks" "ingenting skjer når jeg dør"

Men hold deg unna paranormale forum, da dette er for de som er interessert i det paranormale, og vi klarer oss godt uten dere som sender totalt uinteressant linker til siden som en eller annen fjott har skrevet sin mening

Alle sine meninger her inne er like mye verd, men de som tar andres meninger, til noen du absolut ikke kjenner, så blir det feigt og feil.

Og når du sitter midt i jordskjelv/vulkan helvete i 2012, siden du totalt har ignorert at det ville komme, så skal jeg be for deg.
Antall ord: 392
FandenTa de som nekter for alt det ukjente, mystiske!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Akitta
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Mai 2008 20:31
16

Innlegg av Akitta »

Jeg er forsåvidt enig i at det er mye unødvendige innlegg her inne, fra skeptikere, men når det kommer til apokalyse er det etter min mening sunt å være skeptisk. Det er nok av svake sjeler som søker til denne type forum for trøst i en vanskelig hverdag, og da er det vel like greit at man ikke er nødt til å forberede seg på verdens undergang.

Går verden under i 2012 så vil jeg helst leve lykkelig uviten frem til den tid, eller i alle fall finne håp i disse innleggene skeptikerne kommer med i den sammenheng. For det er vel i grunn ikke mye vi har å stille opp med da uansett. Hjelper nok ikke å bygge seg en hule hvis moder jord bestemmer seg for å ta hevn...

I en del tråder er jeg helt enig i at det er unødvendig å åpenlyst vise sin skeptis til andres opplevelser etc, men akkurat når det kommer til dette temaet syntes jeg faktisk det er på sin plass.
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FandenTa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
16

Innlegg av FandenTa »

Akitta skrev:Jeg er forsåvidt enig i at det er mye unødvendige innlegg her inne, fra skeptikere, men når det kommer til apokalyse er det etter min mening sunt å være skeptisk. Det er nok av svake sjeler som søker til denne type forum for trøst i en vanskelig hverdag, og da er det vel like greit at man ikke er nødt til å forberede seg på verdens undergang.

Går verden under i 2012 så vil jeg helst leve lykkelig uviten frem til den tid, eller i alle fall finne håp i disse innleggene skeptikerne kommer med i den sammenheng. For det er vel i grunn ikke mye vi har å stille opp med da uansett. Hjelper nok ikke å bygge seg en hule hvis moder jord bestemmer seg for å ta hevn...

I en del tråder er jeg helt enig i at det er unødvendig å åpenlyst vise sin skeptis til andres opplevelser etc, men akkurat når det kommer til dette temaet syntes jeg faktisk det er på sin plass.
Det eneste som er værre er mennesker som har en mening om en ting , men en gang i blant så går de mot seg selv og sin mening fordi det er noe som passer bra akkurat til den meningen fordi det ville være noe som går imot en. Stå på meninger enten det går for eller imot deg, ellers er du en person uten noe tæl, uten noen verdi i dine meninger
Antall ord: 255

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Akitta
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Mai 2008 20:31
16

Innlegg av Akitta »

Kanskje det er best å være en person uten "tæl" i noen sammenhenger. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men husk at det er mange barn og unge som oppsøker denne type forum. Da er det greit at de ser to sider av en så alvorlig påstand.
Sin egne tro/mening har man vel selv om andre mener noe annet.
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ole Jonny Brænne
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Mar 2008 19:05
16

Innlegg av Ole Jonny Brænne »

FandenTa skrev:Finner ikke et eneste svar på dette med at vi nå går inn i en annen del av vår galakse,
Jorden roterer rundt sin egen akse med ca 465 m/s, og roterer rundt Solen med ca 29 km/s. Solsystemet befinner seg ca 28000 lysår fra Melkeveiens sentrum (diameter 100000 lysår) - se http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... -karta.jpg
Solen og solsystemet igjen roterer rundt Melkeveiens sentrum med ca 225km/s.
Kan du forklare oss hvilken annen del av galaksen solsystemet er på vei inn i, og hva som er så spesielt med akkurat den delen av Melkeveien?
FandenTa skrev:noe som innebærer at et svart hull vil gjøre at syd/nord polene vil skifte,
Dersom et svart hull kommer i nærheten av Jorden, vil hele solsystemet bli presset sammen til en størrelse lik en klinkekule, for deretter å bli slukt av det sorte hullet. Lenge før det vil alt liv opphøre og alle menneskene vil enten ha blitt brent opp eller døde på andre ubehagelige måter.
Hvordan hadde du tenkt at denne mekanismen - sort hull forårsaker polskift - skulle fungere?
Vet du i det hele tatt hva et sort hull er?
FandenTa skrev:kloden vil rullere motsatt vei og dette gjør at det vil oppstå mye jordskjelv, vulkanutbrudd, tsunamier, osv osv.
Antar at du mener rotere og ikke rullere her?
Dersom Jorden plutselig begynner å rotere motsatt vei, vil alt som er løst - mennesker og dyr, biler, bygninger etc - bli slengt opp i atmosfæren med en hastighet av ca 465m/s. God mulighet for whiplash med andre ord.
Jordskjelv og vulkanutbrudd er bare barnemat. Hele overflaten vil smelte pga den kinetiske energien.
FandenTa skrev:Maya kalenderen er noe av enorme mengder informasjon som mener at det vil skje noe de neste årene og det ultimate i slutten av 2012!
Maya-kalenderen? Hvilken av dem?
De hadde nemlig fler enn èn!
FandenTa skrev:Men ikke kom her med en dårlig link til en side der alt er totalt overstyrt av totalt antiovernaturlkige mennesker.
En "dårlig" link?
Hvordan ser en "god" link ut da - det er til en side hvor det står ting som bygger opp under og bekrefter det du allerede tror på kanskje? Hva er poenget med å lese slikt?
FandenTa skrev:Men hold deg unna paranormale forum, da dette er for de som er interessert i det paranormale, og vi klarer oss godt uten dere som sender totalt uinteressant linker til siden som en eller annen fjott har skrevet sin mening
Hva er problemet - tåler du ikke kritikk?
Aksepterer du ikke at andre stiller spørsmål ved det du tror på?
Istedenfor å kalle folk for fjott og anta hva folk er interessert i eller ikke, så burde du prøve å komme med saklige mot-argumenter. Det er faktisk hva et diskusjons-forum er til for - et sted folk diskuterer.
Og det er faktisk mulig å være interessert i et emne og samtidig være skeptisk - og objektiv.
FandenTa skrev:Alle sine meninger her inne er like mye verd, men de som tar andres meninger, til noen du absolut ikke kjenner, så blir det feigt og feil.
Den første delen av den setningen er jeg ikke enig i.
En 15-årig skoleelev og en voksen astrofysiker stiller på litt forskjellig grunnlag, når de uttaler seg om f.eks. astronomi/astrofysikk. Likedan på andre områder. Det er et spørsmål om erfaring og kunnskap.
Den siste delen av setningen din er det ikke noe mening i.
FandenTa skrev:Og når du sitter midt i jordskjelv/vulkan helvete i 2012, siden du totalt har ignorert at det ville komme, så skal jeg be for deg.
Det vil garantert ikke bli aktuelt. :D
Antall ord: 636
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Ole Jonny Brænne
http://www.ufo.no/files/Bibliography.pdf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Skeptikerdama
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Aug 2007 15:21
17
Lokalisering: Asker

Innlegg av Skeptikerdama »

Takk, Ole J.Brænne for usedvanlig ryddig svar. Det var som jeg skulle sagt det selv. Men å diskutere rasjonelt her inne, er som å tviholde på et vått såpestykke - det sklir ut av henda på deg uansett hvordan du holder det.
Litt av problemet er at mange her inne TROR, og de tror og tror så hardt og så grundig at de ikke makter å ta rasjonalitet innover seg i det hele tatt.

Men hver får være salig i sin tro. Jeg lurer bare på - hva gjør disse troende nyttårsaften 2012, når det ikke skjedde noe som helst spesielt den jula? Mumler noe i skjegget om "mayaene må ha regnet feil"?
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ole Jonny Brænne
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Mar 2008 19:05
16

Innlegg av Ole Jonny Brænne »

Skeptikerdama skrev:Takk, Ole J.Brænne for usedvanlig ryddig svar.
Jeg tror jeg liker deg! :D
Skeptikerdama skrev:Men hver får være salig i sin tro. Jeg lurer bare på - hva gjør disse troende nyttårsaften 2012, når det ikke skjedde noe som helst spesielt den jula? Mumler noe i skjegget om "mayaene må ha regnet feil"?
Når 2012 er over og 2013 har begynt, så vil det allerede ha vært noen oppslag i avisene om alle de som trodde på Den Store Katastrofen - selv om ingen vil vedkjenne seg offentlig at de faktisk trodde på det. :)
Ikke at det vil sette noen bremse for alt det andre dem trur på, og innen 2012 er det sikkert også enda en ny dato som er Den Riktige.
Antall ord: 132
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Ole Jonny Brænne
http://www.ufo.no/files/Bibliography.pdf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Det er lenge siden jeg leste astrofysikk, men jeg mener å huske noe om at vi, eller solen, beveger seg mot Hercules på sin vei inn mot GC, d.v.s. nord for galakseplanet. Jeg vet ikke om det er dette som har gjort at en fjær har blitt til fem høns. Hastigheten er liten, da, bare noen km/s.
Antall ord: 61
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FandenTa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
16

vi

Innlegg av FandenTa »

nærmer oss undergangen alle sammen!

Lev mens du kan!
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

" As your thoughts become your experience, you will know what the Universe is made of. "

Gaia
Antall ord: 16
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av First Day »

Eller... när dina tankar är i balans finns svaret inom räckhåll.
Gaia 2004 - 2012 planetens betydelse. :)
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

Ja, ikke sant.
Du har pm.
Antall ord: 6
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

FandenTa skrev: Maya kalenderen er noe av enorme mengder informasjon som mener at det vil skje noe de neste årene og det ultimate i slutten av 2012!
Og ifølge Norrøn mytologi finnes det en diger orm som strekker seg rundt hele verden. Hvor er den?
Korn sirklene som kommer frem overalt i verden viser konstant bilder av en rund ting som går i motsatt retning av vår klode.
Kornsirkler er vel som oftest runde ja, men hvor har du det fra at de viser "en rund ting som går i motsatt rettning av vår klode"? Eksmpler?
Mulig de bare tegner fine kornsirkler vi skal se på, men jeg tror de vil fortelle oss noe.
Hvem er "de"?
At dere som er skeptiske mener annet, er helt greit.
Hvorfor kaller du da de som er skeptiske for "wannabe", sånn som her: https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... ht=#319710?
Men ikke kom her med en dårlig link til en side der alt er totalt overstyrt av totalt antiovernaturlkige mennesker.
Det er opp til deg å bedømme linkene du får. Hvis du velger å se på mennesker som tenker kritisk som "antiovernaturlige" og lite troverdige, så er det ditt valg, men det forandrer ikke på det faktum at disse menneskene har gode poeng og gode argumenter.
"Vi er de eneste i verdensrommet, ingen andre finnes"

De som mener dette, børr tenke seg :

Hvorfor lever jeg ?
Hvorfor lever "ola" (bestekompis)
Som følge av evolusjonen. Målet med livet er å videreføre arten. Øvrige meninger er nok noe hvert individ finner ut av selv.
Hvorfor skulle det ikke være fler en de her på kloden ?
Det er det jo. Vi har et rikt dyre- og planteliv.
Hva skjer når jeg dør ?
Da opphører bevisstheten din. Noe mer enn det vet ingen.
Mulig du mener "flaks" "ingenting skjer når jeg dør"
Hva har det med flaks å gjøre?
Men hold deg unna paranormale forum, da dette er for de som er interessert i det paranormale, og vi klarer oss godt uten dere som sender totalt uinteressant linker til siden som en eller annen fjott har skrevet sin mening
Dette er en typisk holdning blant en del folk. Du skjønner ikke at også de som har en kritisk tilnærmelse til det paranormale også kan være interessert i feltet.
Linkene er ikke uinteressante, det er noe du sier fordi du tydeligvis ikke er interessert i å tenke kritisk.
Hvis du ikke liker steder hvor "en eller annen fjott" har skrevet meningene sine, så burde du heller ikke oppholde deg på dette forumet, eller noe forum i det hele tatt egentlig.
Alle sine meninger her inne er like mye verd, men de som tar andres meninger, til noen du absolut ikke kjenner, så blir det feigt og feil.
Nei, ikke alle meninger er like mye verdt. Enkelte har mer hold i virkeligheten enn andre. Enkelte er bedre begrunnet enn andre.
Og når du sitter midt i jordskjelv/vulkan helvete i 2012, siden du totalt har ignorert at det ville komme, så skal jeg be for deg.
Selv om du tror på dette med 2012, så ville ikke det ha hjulpet deg uansett om det skulle skje.

Men hvis du virkelig vil bevise at jorden går under i 2012, så er du hjertelig velkommen til å forklare oss dette. Men gjør deg selv den tjenesten at du setter deg grundig inn i stoffet (og da tenker jeg ikke på utelukkende Mayakalendre og YouTube-videoer - da må du sette deg inn i ting som f.eks. fysikk og astronomi.
Antall ord: 610
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av First Day »

Re:
http://www.cropcircleconnector.com/2008 ... e2008.html

För mig finns det endast två möjligheter.
Antingen är de skapade av männsikor eller så är de skapade av de livsformer jag nämnt tidigare.

Om inte människor har skapat detta är det en symbol för "förening " av krafter för förberedelser infö 2012.

Den stora reningen. :)
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links