Drømmer, NDO & ut av kroppenReinkarnasjon

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Amunet
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 06 Jan 2007 21:47
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i fantasiverdenen min

Innlegg av Amunet »

Kimbara skrev:
jente 27 skrev:ok så jeg er naiv hehe men du er "redd" for å tro på noe... da er vi jo begge noe.. er det ikke fint det da hehe
Jeg har en grunn til å kalle deg naiv, og det er at du tror Gud ødsler ut goder i form av luksus til oss nordmenn, mens barna i Afrika lider hver dag uten å få så mye som en sekk ved.
Hva er din grunn til å si at jeg er redd for å tro? Er jeg redd for å få småpenger og vedsekker?

Hallo? Fordi om man er skrptisk betyr det jo ikke at man er redd for å tro på noe! Det er jo mye verre å være naiv å tro på alt enn og være skeptisk. Jeg skjønner godt at Kimbara er skeptisk til alt det derre kristne fanatiske greiene som for eksempel Misty-gutt serverer. Det er så ut på jordet at jeg vet ikke hva mer jeg skal skrive...
Antall ord: 163
Bilde
Du kan gjøre alt så lenge du vet hvordan det gjøres.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amunet
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
17

Innlegg av Amunet »

oj, unskyld for dobbelt postingen, dataen klikket
Antall ord: 7
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Jun 2006 14:54
18
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

Hei du!
Jeg roter til tråden litt her, men jeg ser vi har nesten samme nick?
Litt morsomt, egentlig, men jeg var først!!! :mozilla_tongue:
:D :D
Antall ord: 25
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Apr 2008 12:59
16
Lokalisering: norge
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av jente 27 »

ja det er det som er vanskelig å forklare hvorfor det er slik i afrika eks. skulle hatt noen som var gode å forklare på dette, jeg er nemlig ikke god.....

godt er det gode som skjer...det onde er det onde som skjer....

vet ikke hvor mange som driver dette i innbyggertall.

jeg gjør ikke min tro som generell bare fordi jeg skriver "VI"... jeg skriver VI SOM TROR.... det er ikke generelt... generelt = allt/alle....

ja kanskje han var i nød hva vet vel du og jeg om det da!?
ha respekt for andre meninger og opplevelser.

de troende som ikke får det de ber om kan være dem ikke er "rene" ihjertet sitt på det tidspunktet, også at kanskje det ikke er "rett tidspunkt" på en måte... vanskelig å forklare.

jeg tror misty-gutt som jeg trenger en som tar vare på oss. klart han kan finne ved selv som alt annet. men iblant trenger en hjelp og mennesker er ikke alttid så behjelpelige at det gjør noe. men gud kan forandre noe i hjertet på dem slik at dem føler noen trenger hjelp.
jeg som tror og andre som tror kan ikke gå i egen kraft men i GUDS KRAFT. der er derfor vi får hjelp. vi ofrer vårt ego til å la våres frelser komme inn i oss å hjelpe oss der vi trenger.

mange klarer å forandre på seg selv men ikkke på den måten som skjer når en vlir troende og jesus kommer inn ihjertet på en.

jeg driter i logikk og fysikk og dritt. så lenge jeg vet sannheten så gidder jeg ikke "leke" vitenskapsmann.. og forresten så er det mye logikk og greier ved å tro på jesus kristus for den so mÅPNER SEG for det .

de som ikke tror vet ikke hva vi troende snakker om. de som ikke tror må smake på det før dem kan uttale seg. dette er det samme som at når du skal kjøpe en matvare og du ikke har smakt den kan du ikke si at den smaker dritt før du har prøvd det...ikke sant... ?
Antall ord: 363

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amunet
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
17

Innlegg av Amunet »

Haha, ja jeg vet, jeg så det istedXD Jaja, du var først ja, jeg for nøye meg med de stygge mindestrekene på hver side :mozilla_tongue:
Antall ord: 26
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av jente 27 »

-Astarte- skrev:
Kimbara skrev:
jente 27 skrev:ok så jeg er naiv hehe men du er "redd" for å tro på noe... da er vi jo begge noe.. er det ikke fint det da hehe
Jeg har en grunn til å kalle deg naiv, og det er at du tror Gud ødsler ut goder i form av luksus til oss nordmenn, mens barna i Afrika lider hver dag uten å få så mye som en sekk ved.
Hva er din grunn til å si at jeg er redd for å tro? Er jeg redd for å få småpenger og vedsekker?

Hallo? Fordi om man er skrptisk betyr det jo ikke at man er redd for å tro på noe! Det er jo mye verre å være naiv å tro på alt enn og være skeptisk. Jeg skjønner godt at Kimbara er skeptisk til alt det derre kristne fanatiske greiene som for eksempel Misty-gutt serverer. Det er så ut på jordet at jeg vet ikke hva mer jeg skal skrive...

ja jeg skjønner deg . respekterer det du sier. du tror på det du tror på så tror jeg på det jeg tror på. så enkelt er det. ;)
Antall ord: 193

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skarabè
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Mar 2008 12:02
16
Lokalisering: Sunnmøre

Innlegg av Skarabè »

Metodisten skrev:Takk for att du kopierer og limer inn mitt tidligere innlegg skarabe`.

Er det sånn du gjør skolearbeid og?
hahaha... ja innimellom blei nok skolearbeide mitt kopiert ja... Helt ærlig og uskyldig du da??? Men da brukte jeg stort sett å skrive at jeg hadde fått infoen av andre, akkurat som jeg gjorde på mitt innlegg... Jeg skrev:
Noken linker jeg fik av noen andre på forumet da jeg skrev om reinkarnasjon...
Vist du hadde lest alt, så hadde du vel sett dette og ikke dradd det opp i nasen.. Men beklager at jeg ikke siterte deg med navn.. Vist det er ønskelig av deg og du er veldig fornærmet kan jeg godt endre mitt innleg og sitere til deg... hehehe... :lol:
Antall ord: 126
Klem Torill =o)

Bilde
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

jente 27 skrev:ja det er det som er vanskelig å forklare hvorfor det er slik i afrika eks. skulle hatt noen som var gode å forklare på dette, jeg er nemlig ikke god.....
Men du har vel tenkt over dette, siden du tror det du tror?
godt er det gode som skjer...det onde er det onde som skjer....
Akkurat som at positivt er det samme som positivt, og negativt er det samme som negativt?
Men hva er definisjonen på "godt og ondt"? Hva mener du er en ond gjerning, og hvorfor?
vet ikke hvor mange som driver dette i innbyggertall.
Så det var kanskje egentlig bare en gjetning da?
jeg gjør ikke min tro som generell bare fordi jeg skriver "VI"... jeg skriver VI SOM TROR.... det er ikke generelt... generelt = allt/alle....
Vel, jeg oppfattet deg som generell. Beklager misforståelsen.
ja kanskje han var i nød hva vet vel du og jeg om det da!?
ha respekt for andre meninger og opplevelser.
Nei, det var han ikke. Han valgte frivillig å faste, og kunne fint ordnet brensel. Penger kunne han tatt med seg, eller lånt av noen. Han hadde absolutt ikke behov for noe mirakel.
de troende som ikke får det de ber om kan være dem ikke er "rene" ihjertet sitt på det tidspunktet, også at kanskje det ikke er "rett tidspunkt" på en måte... vanskelig å forklare.
"Vanskelig å forklare" betyr vel kanskje "har ikke tenkt over"? Mener du med det at blant alle de millioner mennesker som lider i verden, så er det ingen som er like "rene" som deg og Misty-Gutt?
jeg tror misty-gutt som jeg trenger en som tar vare på oss. klart han kan finne ved selv som alt annet. men iblant trenger en hjelp og mennesker er ikke alttid så behjelpelige at det gjør noe. men gud kan forandre noe i hjertet på dem slik at dem føler noen trenger hjelp.
Så mennesker har ikke fri vilje? Når jeg føler jeg har lyst til å hjelpe noen, så er ikke det fordi jeg velger det selv, men fordi Gud har manipulert meg?
jeg som tror og andre som tror kan ikke gå i egen kraft men i GUDS KRAFT. der er derfor vi får hjelp. vi ofrer vårt ego til å la våres frelser komme inn i oss å hjelpe oss der vi trenger.
Spør du meg utviser dere et enormt ego i måten dere tenker på. Dere er så mye mer rene, riktige og viktige enn andre mennesker. De som virkelig trenger hjelp fortjener det ikke, fordi de er ikke "rene". Ta en god kikk på deg selv, menneske.
mange klarer å forandre på seg selv men ikkke på den måten som skjer når en vlir troende og jesus kommer inn ihjertet på en.
Og hva er det som gjør at dette ikke er psykisk? At det ikke bare er deg selv som er blitt overbevist av andre som tror?
jeg driter i logikk og fysikk og dritt. så lenge jeg vet sannheten så gidder jeg ikke "leke" vitenskapsmann.. og forresten så er det mye logikk og greier ved å tro på jesus kristus for den so mÅPNER SEG for det .
Ja, ikke sant. Der har vi det. Du driter i det som er fakta.
Med den tankegangen har du mage til å snakke om "sannheter".
Vis meg den logikken du finner i troen på Jesus Kristus er du snill.
de som ikke tror vet ikke hva vi troende snakker om. de som ikke tror må smake på det før dem kan uttale seg. dette er det samme som at når du skal kjøpe en matvare og du ikke har smakt den kan du ikke si at den smaker dritt før du har prøvd det...ikke sant... ?
Vet jeg ikke hva du snakker om? Undervurderer du meg?
Og dette kommer fra et menneske som sier hun driter i vitenskapen, men vet sannheten?
Antall ord: 669
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Skarabè skrev:
Metodisten skrev:Takk for att du kopierer og limer inn mitt tidligere innlegg skarabe`.

hahaha... ja innimellom blei nok skolearbeide mitt kopiert ja... Helt ærlig og uskyldig du da??? Men da brukte jeg stort sett å skrive at jeg hadde fått infoen av andre, akkurat som jeg gjorde på mitt innlegg... Jeg skrev:
Vist du hadde lest alt, så hadde du vel sett dette og ikke dradd det opp i nasen.. Men beklager at jeg ikke siterte deg med navn.. Vist det er ønskelig av deg og du er veldig fornærmet kan jeg godt endre mitt innleg og sitere til deg... hehehe... :lol:
Nei, men henhold til Norsk lov vil jeg ha copyrettighene i form av penger.

Les: åndsverksloven.

Tuller. Men det er skikk og bruk og opplyse om hva som er egne ord og hva som er annet. :mozilla_smile:
Antall ord: 166

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av jente 27 »

kimbara:

hei har nå vært hos ei venninne i det fine deilige været juhuu! hehe

ja selvfølgelig har jeg tenkt på det det med afrika og barn og norge og i..deter klart.

ja slik som negativt og positivt du skrev ja...omtrent slik ja..

definisjon på godt og ondt..hmm.....
Noen mener at mennesker er "gode" av natur, noen mener vi er "onde" , min mening er at vi er begge deler. Jeg tror de fleste mennesker egentlig vil være gode, men de kjenner lysten til det onde.
Det er enklere å være ond. Hvis man er helt perfekt ,så lyver man jo ikke eller noe sånn , så de tblir enklere å være ond da..
det onde : å ønske å påføre andre lidelse for sin egen nytelses skyld. dvs ondskap 'har en konsekvens for' noen, selv om denne noen er en selv. og at en person har voldelige, brutale og egoistiske sider.
det gode: det motsatte av definisjon på det onde. samt at en person har kjærlighet, godhet +++ ....

jeg driver ikke statistikker ser du. har helelr ikke så innmari nyskjerrighet på det heller, dermed har jeg ikke oversikten. kanskje du har det ;)

det går fint ang misforståelsen ang generelt og sånn . er lett å misforstå pr ark også. ikke lett å skrive slik man selv omfatter ting og som man vil formidle videre til andre. :D

grunnen til han fastet vet je ikke. men han hadde ikke penger eller ved.

vanskelig å forklare betyr at jeg ikke er god med ord og skriving på enkelte ting og tang. noen har lettere å skrive ned det dem tenker men ikke jeg. jeg får det liksom ikke trykket ned det je gtenker på en måte.
jeg og misty-gutt er ikke renere enn andre. det er ikke det jeg mener. men troende slik som jeg, har jesus i hjertet. når vi synder som det heter så blir vi "skitne" og vi må be om tilgivelse for det vi har gjort. gjør vi det blir vi "rene" i hjertet igjen.

jo mennesket har fri vilje. det er nettopp derfor synden kom inn i verden. Fri vilje er evnen til å velge, evnen til å ta avgjørelser. MEN våres fri vilje kan også bli påvirket av samvittigheten ikke sant ? "gjør vi noe galt elelr er det bra det vi velger nå..?"
jeg som troende har gus som min far som hjelper meg til å ta mange valg i løpet av en dag. ikke det at jeg ikke klarer det selv, for det kan jeg jo. men av og til innimellom er det flott at en mektig gud kan hjelpe meg med vanskelige valg.Alle dine valg kommer som et resultat av andre ting, hendelser som har påvirket deg.Kultur og tradisjon legger altså visse begrensninger. men alle uansett velger jo og har sin egen vilje om hva vi vil ha til middag, kjøre tur, ta buss, gå på skolen (vg.) eks.
gud manipulerer ingen, han hjelper om det du ber om. ber du eks om ved som tidlige det har vært nevnt...så KAN Gud påvirke en annen person som er godhjertet fra før hjelpe en annen som trenger noe.

jeg som troende er ikke prektigere en deg eller mer verdifull. selv en ikketroende kan være renere ihjertet en meg eks. med tanke på at en troende kan være fæl til å lyve, være voldelig ++ mens en som ikke tror kan være from og god i hjertet.
men en person som er troende får hjelp av sin Gud til å BLI renere enn dem var. noe som ikke er lett for troende heller å bli alltid. je gsom tror er et menneske jeg også, je ggjør feil og synder som kristne kaller det. jeg er ikke renere enn andre.

jeg er ikke blitt overbevist av andre som tror fordi jeg selv har kjent Jesus i mitt hjerte. varmen og utstrålingen av Den hellige Ånd i hjertet mitt. kan ikke forklares så innmari bra fordi enmå prøve det og føle det selv. det må oppleves for å vite hvordan det er.

fakta for meg er at jesus lever i hjertet mitt.
logikken for å tro på jesus...vel... :
jorden kan ikke skape seg selv. mennesket kan ikke skape seg selv. bibelen er vitenskapelig bevist at noen har skrevet den i noas tid samt jesus tid og etterpå. ondskapen kom inn i verden og logikken ligger der at jesus kom for å frelse oss til å få evig liv. det syntes jeg er logisk. videre opplever jeg kampen mellom det gode og det onde.engler og demoner. disse ser jeg og "føler", i real life og i drømme. det er logisk for meg at jesus og gud samt demoner og engler finnes. når det er godhet er det også onskap. motsatt av gud og englene er djevelen og demoner. dette er logisk for meg i hvert fall. mine følelser innen jesus og sånn er også logisk i min tankegang.
jeg er ikke god med å skrive innen logikk da men. spesielt ikke på ord på "ark". fikk jeg forklart litt ? beklger om jeg ikke svarer "korrekt" hehe men spør gjerne...

jeg undervurderer deg ikke på den måten.FOR ALL DEL! ;) men jeg sier bare det er vanskelig å vite hva jesus er i følelse og sånn når man ikke har prøvd og "smakt" det liksom...
Antall ord: 916

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

jente 27 skrev:
definisjon på godt og ondt..hmm.....
Noen mener at mennesker er "gode" av natur, noen mener vi er "onde" , min mening er at vi er begge deler. Jeg tror de fleste mennesker egentlig vil være gode, men de kjenner lysten til det onde.
Det er enklere å være ond. Hvis man er helt perfekt ,så lyver man jo ikke eller noe sånn , så de tblir enklere å være ond da..
det onde : å ønske å påføre andre lidelse for sin egen nytelses skyld. dvs ondskap 'har en konsekvens for' noen, selv om denne noen er en selv. og at en person har voldelige, brutale og egoistiske sider.
det gode: det motsatte av definisjon på det onde. samt at en person har kjærlighet, godhet +++ ....
Men hva om man ønsker å påføre andre skade for egen nytelses skyld som følge av hjerneskade eller sinnsykdom?
Om man er autist, eller lider av aspergers syndrom, kan man faktisk mangle evnen til å føle empati med folk. Man fremstår som kald og følelsesløs.

Også har vi seriemordere, som de fleste ser på som onde. Disse menneskene lider av psykoser. De er besatt av en tro eller tanke. Ofte er handlingene ritualistiske.
Disse menneskene gjør "onde" ting fordi de "må". De er låst i et tanke- og handlingsmønster de ikke kommer ut av ved egen hjelp. Ikke så ulikt tvangstanker, som de fleste av oss har fra tid til annen.

Så du skjønner kanskje nå at "godt" og "ondt" er flytende begreper som egentlig ikke har noen mening når man går i dybden?
jeg driver ikke statistikker ser du. har helelr ikke så innmari nyskjerrighet på det heller, dermed har jeg ikke oversikten. kanskje du har det ;)
Nei, jeg sitter ikke på noen oversikt. Du fremstilte Amerika som verstingene på djeveldyrking, så jeg tenkte kanskje du visste noe.
det går fint ang misforståelsen ang generelt og sånn . er lett å misforstå pr ark også. ikke lett å skrive slik man selv omfatter ting og som man vil formidle videre til andre. :D
Det har jeg forståelse for ;)
grunnen til han fastet vet je ikke. men han hadde ikke penger eller ved.
Nei, tydeligvis ikke, men han kunne tatt det med seg. Han ble ikke tvunget til å ikke spise, ikke ta med penger og ikke ordne ved.
vanskelig å forklare betyr at jeg ikke er god med ord og skriving på enkelte ting og tang. noen har lettere å skrive ned det dem tenker men ikke jeg. jeg får det liksom ikke trykket ned det je gtenker på en måte.
jeg og misty-gutt er ikke renere enn andre. det er ikke det jeg mener. men troende slik som jeg, har jesus i hjertet. når vi synder som det heter så blir vi "skitne" og vi må be om tilgivelse for det vi har gjort. gjør vi det blir vi "rene" i hjertet igjen.
Men poenget mitt var at mennesker i nød kan ha like stor tro som dere, ofte langt sterkere - så hvorfor skulle ikke de få gaver fra oven i form av mat og medisiner? Eller en stopper for krig og epidemier? En stopper for hungersnøden?
jo mennesket har fri vilje. det er nettopp derfor synden kom inn i verden. Fri vilje er evnen til å velge, evnen til å ta avgjørelser. MEN våres fri vilje kan også bli påvirket av samvittigheten ikke sant ? "gjør vi noe galt elelr er det bra det vi velger nå..?"
Alt er årsak og effekt. Vanligvis vil mennesker tenke over dette før de utfører en handling.
Men; bedømmelsen av dette er ikke likt hos alle.
Når du sier at "gud forandrer noe i hjertet...", så sikter du til at vi ikke har fri vilje i og med at vi kan bli manipulert på den måten.
jeg som troende har gus som min far som hjelper meg til å ta mange valg i løpet av en dag. ikke det at jeg ikke klarer det selv, for det kan jeg jo. men av og til innimellom er det flott at en mektig gud kan hjelpe meg med vanskelige valg.Alle dine valg kommer som et resultat av andre ting, hendelser som har påvirket deg.Kultur og tradisjon legger altså visse begrensninger. men alle uansett velger jo og har sin egen vilje om hva vi vil ha til middag, kjøre tur, ta buss, gå på skolen (vg.) eks.
Tro det eller ei, men også dine avgjørelser er basert på de erfaringene du har samlet opp. Selv troen din er det.
Psykologisk sett er troen på Gud forankret langt inni deg, og når du henvender deg til Gud for hjelp, vil jeg mene at du faktisk hjelper deg selv. Kall det gjerne intuisjon.
gud manipulerer ingen, han hjelper om det du ber om. ber du eks om ved som tidlige det har vært nevnt...så KAN Gud påvirke en annen person som er godhjertet fra før hjelpe en annen som trenger noe.
Ergo; han manipulerer.
Misty-Gutt sa ingenting om at noen hjalp ham med veden, han sa at den bare var der. Han sa heller ingenting om at noen gav ham penger, han sa de lå i snøen (manipulerte Gud en stakkar til å miste pengene der?).
jeg som troende er ikke prektigere en deg eller mer verdifull. selv en ikketroende kan være renere ihjertet en meg eks. med tanke på at en troende kan være fæl til å lyve, være voldelig ++ mens en som ikke tror kan være from og god i hjertet.
men en person som er troende får hjelp av sin Gud til å BLI renere enn dem var. noe som ikke er lett for troende heller å bli alltid. je gsom tror er et menneske jeg også, je ggjør feil og synder som kristne kaller det. jeg er ikke renere enn andre.
Du er ikke som Misty-Gutt på det området, så jeg har langt mer respekt for deg. Du ser ut til å holde troen på et mer privat nivå, og det er helt greit.
jeg er ikke blitt overbevist av andre som tror fordi jeg selv har kjent Jesus i mitt hjerte. varmen og utstrålingen av Den hellige Ånd i hjertet mitt. kan ikke forklares så innmari bra fordi enmå prøve det og føle det selv. det må oppleves for å vite hvordan det er.
Dette kan du umulig fastslå. Troen på Gud oppstod lenge, lenge før du ble født, så du har hørt om det, ja til og med lært om det på skolen. Hadde den religiøse normen vår vært gresk gudetro, hadde du sikkert satt din lit til dem, tror du ikke?
Den varmen og utstrålingen din kan like gjerne være helt menneskelig glede og følelse av trygghet.
Du skal være litt forsiktig med å sette deg selv i en særposisjon vedrørende slike følelser. De fleste føler det slik fra tid til annen, men ikke alle kaller det Gud. Jeg gjør f.eks. ikke det.
fakta for meg er at jesus lever i hjertet mitt.
Vel, akkurat det er jo litt misvisende. Hjertet er jo ikke noe mer enn et organ som pumper blodet rundt i kroppen. Mer korrekt er at Jesus lever i sinnet ditt, og det er der jeg mener psykologien kommer inn. Men det blir en annen, lang diskusjon ;)
logikken for å tro på jesus...vel... :
jorden kan ikke skape seg selv. mennesket kan ikke skape seg selv.
Ganske riktig; mennesker kan ikke skape seg selv (foruten når vi faktisk reproduserer oss selvfølgelig). Mennesker er et resultat av evolusjonen.
Ang. jorden så er det et umulig å si noe om. Vi har teorier om det som har hold i vitenskapen, men alt koker ned til Big Bang. Det er ikke noe mer grunn til å tro at Gud skapte universet enn at universet "skapte" seg selv. Det hele blir en evig rundans - hvem skapte Gud, hvem skapte skaperen av Gud, hvem skapte skaperen av skaperen av Gud...osv.
bibelen er vitenskapelig bevist at noen har skrevet den i noas tid samt jesus tid og etterpå.
Bibelen er en samling skrifter fra forskjellige tider. De ble valgt ut, sensurert og samlet sammen til Bibelen noen hundre år etter Jesu død (husker ikke helt når i farten).
At noen har skrevet Bibelen er en selvfølge, men det betyr jo ikke noe mer enn at J.R.R. Tolkien skrev Ringenes Herre. At den ble skrevet for så lang tid tilbake hinter snarere til at den er basert på uvitenhet. Ikke uvitenhet i negativ forstand, i og med at man på den tiden ikke hadde den kunnskapen vi har i dag. I så henseende er det naturlig å tenke at religion er et resultat av hungeren etter svar. Hva er vel bedre enn å få servert alle svarene på gullfat i form av Bibelen? Kjapt, trygt og billig.
ondskapen kom inn i verden og logikken ligger der at jesus kom for å frelse oss til å få evig liv. det syntes jeg er logisk.
Brems litt nå. Hvis du tar i betraktning det jeg skrev om "ondskap" lengre opp her - er det da så fryktelig logisk? Bevitner ikke dette mer at folk ikke kjente til sinnsykdommer og liknende på den tiden, og trengte en forklaring på hvorfor det er slik og slik?
videre opplever jeg kampen mellom det gode og det onde.engler og demoner. disse ser jeg og "føler", i real life og i drømme. det er logisk for meg at jesus og gud samt demoner og engler finnes.
Drømmer er drømmer. Du tror på dette, og det opptar en stor del av tankene dine, følgelig vil du også drømme i de baner.
Når du sier du ser og "føler" dette i "real life" - hva mener du da?
mine følelser innen jesus og sånn er også logisk i min tankegang.
jeg er ikke god med å skrive innen logikk da men. spesielt ikke på ord på "ark". fikk jeg forklart litt ? beklger om jeg ikke svarer "korrekt" hehe men spør gjerne...
Nja, jeg fikk ikke helt fatt på hva logikken din er, bare at du bekrefter at du tror på det. Logikk går ut på å spørre seg f.eks. "hvorfor er det slik?" og "er det egentlig logisk?" "henger det på greip?".
jeg undervurderer deg ikke på den måten.FOR ALL DEL! ;) men jeg sier bare det er vanskelig å vite hva jesus er i følelse og sånn når man ikke har prøvd og "smakt" det liksom...
Som sagt har jeg nok hatt akkurat de samme følelsene som deg, men jeg kaller det ikke for "Jesus" og "Gud", og de er basert på noe helt annet enn slik tro.
Antall ord: 1838
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av jente 27 »

kimbara :
skal prøve så godt je gkan å svare hehe... ikke lett på papir skjønner du hehe ;)

"Men hva om man ønsker å påføre andre skade for egen nytelses skyld som følge av hjerneskade eller sinnsykdom?"
hva mente du med denne? mener du dødshjelp ?

det du nevner om autist og det..ja du har et poeng der ja. men de er ikke i stand til å ta valg og empati som vi "andre" kan...så dem er nok litt mer "uskyldige" sånn sett men til visse grenser da kanskje...

seriemordere er ofte psykosepreget og låst i tanke og handlinger det er sant. disse må heller få hjelp av kyndige personer. disse må tas før dem dreper mere slik at dem kan få behandling. de er jo ikke "onde" i den forstand for de "vet ikke hva de gjør". dette gjelder jo ikke alle seriemordere men mange...
tja jo ja...godt og ondt, flytende begreper i dybden... jo kanskje det...hmmm *tenke*
men om venninna mi holdt på å bli drept av noen så hadde jeg drept den trude personen om je gmåtte for å redde henne.... da hadde jeg ikke vært ond, men helelr "god" som reddet en annen i fare..

er ikke lett å vite hvorfor det er slik med maten i verden og nød og sånn. er ikke lett.

ang du skrev om en stakkar mistet pengene for at misty skulle få dem ?
nei det er ikke sikkert. kan like godt være en riking! ;)

takk for å høre det. har respekt for deg og. jeg syntes det skal være slik at man tar det på et personlig niva, IKKE generelt nivå ,det er jo meg som skriver og meg det gjelder ;)

jaja mener sinnet mitt da. er bare et utrykk som blir brukt. heh

jorden ble nok skapt av BIg-Bang men jeg tror og mener at Gud brukte det til å skape jorden og resten av universet.

gud har alltid vært der sies det. han bare har det liksom. han er evig og alt.

bibelens hendelser er også mye av det dokumentert og vitenskapeliggjort ;)

når jeg"ser" og "føler" ting er det det jeg gjør i våken tilstand også.
jeg kan se en skygge på veggen i lufta +++. den kan være grålig eller svart. noen ganger er det sååå tydelig at je gkan se skjelletthender og svart kappe på dem.
je gkan føle det ved at det er noe som tar på meg eller puster på meg elelr går forbi meg og også sitter på fanget mitt.
Antall ord: 438

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Astarte skrev:Hei du!
Jeg roter til tråden litt her, men jeg ser vi har nesten samme nick?
Litt morsomt, egentlig, men jeg var først!!! :mozilla_tongue:
:D :D
Ja, jeg har faktisk tatt feil av dere pga dette... Jeg trodde du hadde fått ny avatar og signatur, og i tillegg stusset jeg litt på at du skrev litt annerledes. Nesten som om du hadde blitt yngre eller noe... :)

Jaja, ikke greit å komme på nye stilige brukernavn :mozilla_laughing:
Antall ord: 78
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skarabè
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Mar 2008 12:02
16
Lokalisering: Sunnmøre

Innlegg av Skarabè »

Metodisten skrev:
Skarabè skrev:

Nei, men henhold til Norsk lov vil jeg ha copyrettighene i form av penger.

Les: åndsverksloven.

Tuller. Men det er skikk og bruk og opplyse om hva som er egne ord og hva som er annet. :mozilla_smile:
Selvfølgeli, helt enig.. Men hadde dette vært ett værk som du hadde laget så hadde selfølgelig saken vært en annen.. MEn det er filmklipp og linker som andre har laget som du kopierte inn i ditt innlegg.. Å desse klippa er vel allemanseie siden de kommer fra google og andre lignende plasser... Jeg skrev at jeg hadde fått de opplyst av andre.. Men skal selfølgelig neste gang skrive ditt navn.. Skal ikke ta i fra deg æren av å ha funnet slike flotte google innlegg... :lol:
Antall ord: 258
Klem Torill =o)

Bilde
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heal
Nybegynner