1, Unnlater å si noe mer om Icke og Leir, for der tror jeg faktisk vi er ganske enige. Men det er dumt at noen som dem var de som skulle representere den andre sid2en.BA. skrev:Det de gjør er å la dem komme til orde, de får si det de vil, og de vet at de vil bli kryssklippet osv, og så viser P&T hvorfor deres påstander er tåpelige.Satsuki skrev:1, Nå har jeg som sagt ikke sett akkurat dette programmet du refererer til, men du understreker poenget mitt. La gå at Icke og Leir er kjente, men for min del, og sannsynligvis mange andre seriøse paranormalere (skal ikke si noe sikkert her) er de herostratisk berømte. Å trekke fram folk som disse er et sjakktrekk fra P&T sin side for vise hvor "gærne" mennesker som tror på paranormale fenomener er. "Hjelpere" som fører til behov for gruppeterapi er ikke seriøse personer, slik jeg ser det. Dermed blir bildet av den andre siden fremstilt på en gal måte.
Det er ikke P&T som velger hva disse skal si, for det hadde de ikke fått til, men de klipper bort alt de ikke kan få noe morsomt ut av. Det er sant.
Ja, ikke sant. Det er absolutt ikke noe bedre enn Bullshit, men det fremstiller ting med motsatt fortegn.2, Det er ingen skeptikere med i Åndenes Makt, men det er jo heller ikke en del av programmet. Poenget er at folk hjemme selv skal i hvilken grad de tror på det de ser.
Det var da de skulle finne noe om den flyulykken. Når hun ble overbevist av dette, så er ikke jeg overbevist om hennes skeptiske innstilling.3, Når forklarte programlederen rett ut hva de skulle finne? Det fikk ikke jeg med meg. Jeg synes som sagt hun var en dyktig skeptiker, og det var beundringsverdig at hun enkelte ganger innrømte å bli overbevist.
2, Som sagt, Åndenes Makt er i utgangspunket ikke ute etter å problematisere, slik jeg tenker P&T er.
3, Det får bli din mening, så har jeg min