Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderJente på 2 1/2 år trenger hjelp......

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

hmmfff skrev:
Angel2003 skrev:Det er derfor jeg skriver: følg med hvordan jentungen har det - jeg har vært der og renset!

Håper virkelig at rommet/huset ble rent.
Vel.... har reist til tantebarnet mitt i dag. Og hva en du har gjort eller ikke gjort så har hun for første gang i natt til og med hatt mareritt inne på foreldrenes soverom. Dette har aldri skjedd før. Hun pleier og våkne med mareritt og roer seg når hun kommer inn til foreldrenes soverom, og sove ut der. I natt hadde hun våknet først på sitt eget soverom, og deretter to ganger på foreldrenes soverom. Og hun har aldri heller hatt marerittet tre ganger på ei natt.
Jeg får ikke sendt deg PM, har sendt to i dag, men de vises ikke i sendte meldinger?
Har de kommet frem? Dette er meget mystisk :mozilla_undecided:
Antall ord: 152
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Jente på 2 1/2 år trenger hjelp......

Innlegg av BA. »

Asbjørn skrev:
BA. skrev:... man får jo håpe at barnevernet er såpass oppegående at de tar tak i familiesituasjonen og ikke bare ser på dette som at barnet har evner til å finne spøkelser.
Et helt nytt område for barnevernet ? Hver gang et barn har en fantasi-lekekamerat, må barnevernet tilkalles ?
Eller hvis barnet kommer opp med andre detaljer ?

Noen barn, spesielt i småbarnsalder 2 - 5 år , viser tydelig at de får inn informasjon som ikke er "forunt alle og enhver" .
Endel av dette er ganske sikkert ren fantasi, men noe er påtagelig - "hvordan kan barnet vite dette".
Ett eksempel jeg kjenner til, er hvor barnet ber sin bestemor om å få låne "dukka på loftet, den du hadde da du var barn" - bestemoren skjønner ikke hva barnet snakker om, barnet beskriver dukka, og også hvilke klær dukka har på. Dessuten ble det sagt hvordan eska dukka lå i så ut.Barnet var på dette tidspunkt ca 3 år.
Da ingen skjønte hva barnet snakket om, tok en i familien og sjekket opp på loftet, og jo, der fant de dukka.... slik barnet beskrev. Og da husket og bestemoren at denne dukka visst var hennes. ( bestemoren er ellers "åndsfrisk" - og oppegående, selv idag... )

Dukka lå nedpakket i gamle kasser, og var ikke rørt på mer enn 40år.
Siden dette er et gammelt bygg, og loftet var av "mørkeloft-typen" , med luke som måtte løftes opp, og så bruke stige for å komme opp, er det umulig at barnet på 3 kunne komme opp der på egenhånd.

Så spørsmålet er ; hvordan visste barnet om denne dukka, som selv bestemoren hadde glemt ? Og også detaljer om andre ting som lå i samme eske ?

Hvordan kunne barnet beskrive hvor den lå, når det var utelukket at barnet kunne komme seg opp på loftet på egenhånd ? ( noe det heller ikke ville fått lov til ).

Det er flere vitner på at dette faktisk skjedde. Deriblant besteforeldre, og foreldrene. . .

Forøvrig har dette barnet også vist andre tegn på å vite ting som man ikke skal forvente av en 3 åring, og beholdt denne evnen opp til skolealder. Da gikk den i "dvale" - gjerne pågrunn av andre barns reaksjoner...
Dette "barnet" er nå mer enn 20 år, og har igjen åpnet opp for slike evner...
Pågrunn av personvern, kan jeg ikke komme med flere detaljer her.

Dette er bare en av alle de ting jeg har sett når det gjelder småbarn, de er mer åpne for paranormale fenomen enn de som er litt eldre...

Og mange barn stenger igjen slike evner, fordi foreldre og andre maser på at "slutt å tull" - "kutt ut slike fantasier" , osv.

Jeg har sett og hørt litt for mange slike historier til å kunne avvise det som "tull" og "fantasi".
Dette var totalt usaklig.

Det du skriver om har ingenting med mitt forslag om barnevernet å gjøre.
Antall ord: 501

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

hmmfff skrev:
Hvordan dere skremmer ungen vet jeg selvfølgelig ikke. Det kan være noe slikt som at dere veksler forskremte blikk når jenta forteller noe som dere synes stemmer, eller at dere snakker sammen om det når dere tror ungen sover.

Prøv heller å få kyndig hjelp av barnevernet eller slikt.[/quote]

Beklager men min første tanke når jeg leser ditt innlegg er : Er du fjern eller?

Ingen forskremte blikk her. Hvorfor skulle det være det. Vi ser ham jo vi og, og det er vel ingen av oss som er redde. Og hun ligger for langt unna stua til at hun noensinne kunne ha hørt våre samtaler om emnet.
Hun er en trygg og ekstremt godt ivaretatt unge. Og bortsett fra situasjonen med onkelen så har vi aldri sett henne redd eller engstlig, ei heller har hun hatt mareritt om noe annet.

Og ditt innlegg får meg til og ville spørre deg om en ting ; Du virker ikke som en som tror på det vi her inne tror på, så hva gjør du her da? Du synes du ser trynet på barnevernskuratoren om jeg kommer inn og spør om hjelp til og snakke med en ånd... *S*[/quote]Som sagt, jeg vet selvfølgelig ikke hvordan dere skremmer ungen, men det er stor sannsynlighet for at det er deres oppførsel som skremmer ungen. Jeg foreslår at dere tar kontakt med noen profesjonelle som kan se på familiesituasjonen og vurdere tiltak for å hjelpe til i situasjonen.

Det er neppe onkelen, slik du tror, det er nok fantasien som spiller dere et puss, og hvis dere kan innse det, så vil nok hele problemet gå over av seg selv.
Antall ord: 293

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Brenda skrev:
BA. skrev:Nei, man får jo håpe at barnevernet er såpass oppegående at de tar tak i familiesituasjonen og ikke bare ser på dette som at barnet har evner til å finne spøkelser.
Så du mener fortsatt at denne jenta trenger hjelp fra barnevernet?

Jeg får indelig håpe at barnevernet er såpass oppegående at de ikke drar med seg en jentunge som har litt mer evner enn det du kan fatte, og evnt god fantasi.

Jeg tviler sterkt på at dette er en psykotisk tilstand som må vurderes av spesialister via barnevern. Det må være måte på til ressursbruk i stat og kommune.
Jeg har ikke skrevet at ungen trenger hjelp fra barnevernet. Jeg har skrevet at familien bør prøve å få kyndig hjelp. F.eks. fra barnevernet. Det er dere som har hengt dere fullstendig opp i barnevernet. Barnevernet er der for å hjelpe barnefamilier med de problemer som måtte oppstå, uansett hvilke fordommer du har overfor dem.
Antall ord: 172

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Brenda »

BA. skrev:[ Barnevernet er der for å hjelpe barnefamilier med de problemer som måtte oppstå, uansett hvilke fordommer du har overfor dem.
Vet du hva, du forsøker å vri og vrenge på alt som sies. Jeg er så møkkalei deg og dine innlegg og innblanding i ting du verken har greie på eller forstår. Hvilke faens fordommer snakker du om???

Jeg syns du kan holde deg til ting du kan noe om!!! Og ikke tilegn meg egenskaper jeg ikke har, det å ha fordommer!

Når du ikke kommer videre med din kverrullering og det koker ned til ikke noe, så må du slenge ut ett eller annet som virker logisk for det lille hode ditt, men helt idiotisk for alle andre.

Og jeg ber deg kutte ut denne diskusjonen, jeg kommer aldri til å svare deg på noe mer. Hopper glatt over dine kverrulerringer i fremtiden også
Sist redigert av Brenda på 07 Apr 2008 18:27, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 148
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jael
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Jan 2007 19:33
17
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Jael »

hmmfff skrev:Jeg har et tantebarn på snart tre år. Hun har i lange tider nå vist utrolige empatiske evner, og ser mer en det vi forstår. Jeg selv har lenge sett at hun har hatt besøk på rommet sitt av en ung gutt, som jeg også har antatt at er hennes avdøde onkel. Han var ti år gammel da han ble momentant drept av en bil, påkjørt bakfra mens han var ute i veibanen for og plukke opp lommeboken han mistet. Dette skjedde for 27 år siden.
Moren til tantebarnet mitt har også merket nærværet til onkelen som er samboerens bror.
Inntil for seks måneder siden så vi ikke på dette som et problem. Men så begynnte hun og sove veldig dårlig om natten, og de satte inn et lys til henne, det bedret situasjonen noe. Men så begynnte hun og ha mareritt om at hun ble påkjørt av en bil, og hun peker på et bestemt sted i taket hvor bilen er. Det er det samme stedet som jeg merker onkelen på. Og nå er det gått så langt at hun ikke vil inn på rommet og leke til tider. Jeg har prøvd og prate med onkelen og forklare han at han gjør jentungen redd, og at det er nok ikke så lett for ham og forstå heller, han er jo bare en liten gutt han og. Han svarer meg med at han vil være cowboy, for når han og broren pleide og leke dette tvang storebror ham til og være indianer.Jeg har sagt at han kan passe på jenta og leke med henne, men ikke skremme henne med bilulykken. Moren til jenta har også prøvd og prate til onkelen. Men det virker ikke som om han vil høre etter.

Så nå håper jeg at noen av dere ute kan gi oss et råd. Hvordan kan vi få ham til og forstå. Han trenger ikke og "gå videre", bare slutte og skremme henne.

Den eneste som har makt over døde og levende, over mennesker og ånder, det er Mesteren Jesus. Jeg vil foreslå at dere ber ham om å fjerne denne ånden fra huset deres. Hvis dere er usikre, kan dere ta kontakt med en prest (katolsk eller fra Den norske kirke) eller en kristen dere har tillit til og be ham eller henne velsigne huset deres og be om at ånden må forsvinne.

Som regel er det vi oppfatter som gjenferd eller spøkelser egentlig ånder som ønsker å skremme oss. Vi mennesker har lite å stille opp med selv når det gjelder ånder, så det beste er å be til en som har makt over alle.
Antall ord: 460

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Brenda skrev:
BA. skrev:[ Barnevernet er der for å hjelpe barnefamilier med de problemer som måtte oppstå, uansett hvilke fordommer du har overfor dem.
Vet du hva, du forsøker å vri og vrenge på alt som sies. Jeg er så møkkalei deg og dine innlegg og innblanding i ting du verken har greie på eller forstår. Hvilke faens fordommer snakker du om???

Jeg syns du kan holde deg til ting du kan noe om!!!

Når du ikke kommer videre med din kverrullering og det koker ned til ikke noe, så må du slenge ut ett eller annet som virker logisk for det lille hode ditt, men helt idiotisk for alle andre.

Og jeg ber deg kutte ut denne diskusjonen, jeg kommer aldri til å svare deg på noe mer. Hopper glatt over dine kverrulerringer i fremtiden også
Uffda, nå projiserer du forferdelig. :(

Det var du som tok ett ord (barnevernet) av mitt innlegg helt ut av proporsjoner og laget en hel sidediskusjon ut av det. Det var du som vred dette om til noe helt annet enn jeg sa.

Siden, når jeg sa "Tull og tøys. Barnevernets oppgave er barnets beste...", svarte du dette med "Herregud, nå er du ute å kjøre BA. Jeg gjentar meg selv, barnevernet har to primæroppgaver, det går på adferdsproblemer og omsorgssvikt." Dette er først når problemene er et faktum, altså kjører du på med fordommer om at barnevernet dukker opp når problemene er der. Faktum er at barnevernets hovedoppgave er forebyggende.

Du kan ikke bestemme at jeg skal kutte ut diskusjonen. :lol: Det er opp til deg selv om du vil svare på dette eller la det være.

I andre diskusjoner kan du kanskje prøve å holde deg til saken, og ikke la det bli personlig. Det er nemlig bare ødeleggende for enhver god diskusjon.
Antall ord: 311

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hmmfff
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Aug 2006 19:53
18
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av hmmfff »

TIL BA

Du svarte ikke på spørsmålet mitt, så da spør jeg igjen ; Hva gjør du her inne når det ikke virker som om du tror på det paranormale?
Antall ord: 34
Jeg er alt og jeg er ingenting. Kommer ann på øyet som ser c",)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1435 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Brenda skrev:Jeg får ikke sendt deg PM, har sendt to i dag, men de vises ikke i sendte meldinger?
Sendte PM'er blir liggende i DIN utboks inntill mottakeren logger seg på , og faktisk leser meldingen.
DA blir den flyttet over til sendte meldinger...
( slik sett kunne det ha hett : "meldinger åpnet av mottaker..." )

Det er ikke feil med systemet, det er kun at mottaker ikke har åpnet meldingene enda.

Asbjørn
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

hmmfff skrev:TIL BA

Du svarte ikke på spørsmålet mitt, så da spør jeg igjen ; Hva gjør du her inne når det ikke virker som om du tror på det paranormale?
Jeg interesserer meg for, uten å tro på, det paranormale.
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Brenda »

Asbjørn skrev:
Brenda skrev:Jeg får ikke sendt deg PM, har sendt to i dag, men de vises ikke i sendte meldinger?
Sendte PM'er blir liggende i DIN utboks inntill mottakeren logger seg på , og faktisk leser meldingen.
DA blir den flyttet over til sendte meldinger...
( slik sett kunne det ha hett : "meldinger åpnet av mottaker..." )

Det er ikke feil med systemet, det er kun at mottaker ikke har åpnet meldingene enda.

Asbjørn
Ahhaaaaa:) Flott, da vet jeg det. Takk....
Antall ord: 92
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Jeg har en pm fra Amfelia som jeg aldri fikk åpnet :(
Jeg kom bare tilbake på pm siden når jeg trykket på den, er en stund siden dette skjedde, men har den fortsatt i håp om at jeg en dag skal kunne åpne den!
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
19
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

BA. skrev:
Asbjørn skrev:
BA. skrev:... man får jo håpe at barnevernet er såpass oppegående at de tar tak i familiesituasjonen og ikke bare ser på dette som at barnet har evner til å finne spøkelser.
Et helt nytt område for barnevernet ? Hver gang et barn har en fantasi-lekekamerat, må barnevernet tilkalles ?
Eller hvis barnet kommer opp med andre detaljer ?

Noen barn, spesielt i småbarnsalder 2 - 5 år , viser tydelig at de får inn informasjon som ikke er "forunt alle og enhver" .
Endel av dette er ganske sikkert ren fantasi, men noe er påtagelig - "hvordan kan barnet vite dette".
Ett eksempel jeg kjenner til, er hvor barnet ber sin bestemor om å få låne "dukka på loftet, den du hadde da du var barn" - bestemoren skjønner ikke hva barnet snakker om, barnet beskriver dukka, og også hvilke klær dukka har på. Dessuten ble det sagt hvordan eska dukka lå i så ut.Barnet var på dette tidspunkt ca 3 år.
Da ingen skjønte hva barnet snakket om, tok en i familien og sjekket opp på loftet, og jo, der fant de dukka.... slik barnet beskrev. Og da husket og bestemoren at denne dukka visst var hennes. ( bestemoren er ellers "åndsfrisk" - og oppegående, selv idag... )

Dukka lå nedpakket i gamle kasser, og var ikke rørt på mer enn 40år.
Siden dette er et gammelt bygg, og loftet var av "mørkeloft-typen" , med luke som måtte løftes opp, og så bruke stige for å komme opp, er det umulig at barnet på 3 kunne komme opp der på egenhånd.

Så spørsmålet er ; hvordan visste barnet om denne dukka, som selv bestemoren hadde glemt ? Og også detaljer om andre ting som lå i samme eske ?

Hvordan kunne barnet beskrive hvor den lå, når det var utelukket at barnet kunne komme seg opp på loftet på egenhånd ? ( noe det heller ikke ville fått lov til ).

Det er flere vitner på at dette faktisk skjedde. Deriblant besteforeldre, og foreldrene. . .

Forøvrig har dette barnet også vist andre tegn på å vite ting som man ikke skal forvente av en 3 åring, og beholdt denne evnen opp til skolealder. Da gikk den i "dvale" - gjerne pågrunn av andre barns reaksjoner...
Dette "barnet" er nå mer enn 20 år, og har igjen åpnet opp for slike evner...
Pågrunn av personvern, kan jeg ikke komme med flere detaljer her.

Dette er bare en av alle de ting jeg har sett når det gjelder småbarn, de er mer åpne for paranormale fenomen enn de som er litt eldre...

Og mange barn stenger igjen slike evner, fordi foreldre og andre maser på at "slutt å tull" - "kutt ut slike fantasier" , osv.

Jeg har sett og hørt litt for mange slike historier til å kunne avvise det som "tull" og "fantasi".
Dette var totalt usaklig.

Det du skriver om har ingenting med mitt forslag om barnevernet å gjøre.
Saken som diskuteres her, er at et barn ser ting som andre ( deriblant du ) ikke ser.
Det vi som merker paranormale fenomen - har et eget navn på - paranormale fenomen.
Slike fenomen kommer IKKE med aldersgrense, og innen det paranormale miljpø er det kjent at småbarn ER mer åpen for paranormale fenomen, enn barn som kommer mer opp mot skolealder.

Å se en ånd, eller å finne en bortglemt dukke et sted barnet ikke har forutsetning for, er begge paranormale fenomen, og har som sådan ikke noe med barnevern å gjøre.

Husk det, BA; dette forumet heter PARANORMAL.NO, ikke kasus for barnevernet...

Så hvem er usakelig ?
Greit du ikke har troen på paranormale fenomen, og stritter imot alle utsagn om paranormale fenomen som kommer, uansett hvem det er som kommer med dem,
men foruten den gleden du har av å stritte imot, hva er egentlig poenget ditt ?

Barnevernet som sådan er en viktig instans, men som offentlig etat - såsom brannvesen, politi, osv., tilkalles disse når det er behov for dem.
Og heldigvis ER de somregel tilgjengelig når det trengs, selv om man må påregne en viss "oppmøtetid".

Skal man tilkalle barnevernet hver gang et barn våkner, og gråter etter å ha sovnet, så - ja, hvem skal betale for det ?

Omtrent INGEN familie i dette land opplever at småbarn sover hver natt - hele året, uten at det oppstår gråt om natten.

Greit du skal skyte spurv med kanon, men ha iallfall rett ammunisjon.
Og når det gjelder paranormale fenomen ; de er der, uansett om du vil eller ikke !

Asbjørn
Antall ord: 772

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
19
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Sol@ngelica skrev:Jeg har en pm fra Amfelia som jeg aldri fikk åpnet :(
Jeg kom bare tilbake på pm siden når jeg trykket på den, er en stund siden dette skjedde, men har den fortsatt i håp om at jeg en dag skal kunne åpne den!

Dette høres ut som om det er en indekserings-sak i databasen,
Sannsynligvis er meldingen sendt , og deretter slettet, mens referansen til meldingen er ikke ble slettet som den skulle.
Det kan oppstå om systemet "går ned" mens denne prosessen pågår.

Dersom du fremdeles har en slik melding i innboksen, send en melding til Jovian via kontakt-knappen oppe til høyre på hver side.

mvh Asbjørn
Antall ord: 121

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Takk for hjelpa :D
Antall ord: 3

Link: