Drømmer, NDO & ut av kroppenFortell om din mest merkelige drøm du noen gang har hatt

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Cella
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Feb 2008 16:34
16
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Sandefjord

Innlegg av Cella »

Jeg drømmer ofte at jeg er hos bestemora mi. Noen troll vil ta meg med ned i kjelleren, men jeg gjemmer meg bak døra alltid. Så står to av veninnene mine på kjøkkenet og gjemmer seg. Drømte det mest når jeg var mindre. Den er så merkelig!
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
UnableStorm
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Okt 2007 22:52
17
Kjønn (valgfri): Gutt tror jeg..

drøm jeg har hatt siden første gang jeg drømte

Innlegg av UnableStorm »

jeg drømmer mange ganger at noen løper etter meg i en oppoverbakke en bjørn et menneske o.l. det er også en til i familien som har drømt mange ganger at en bjørn følger etter han i en oppoverbakke
drømmer også mange ganger at jeg ser en person dør
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
poltergeist93
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Jan 2007 00:27
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Davy Jones's Locker

Innlegg av poltergeist93 »

Drømming/Mareritt er noe fra "Underbevisstheten" din. La oss si at jeg er redd for edderkopper, så det kan hende at det kommer en haug med edderkopper i drømmen/marerittet mitt. Det som du syns er Trist, Bra, Surt, Skrekkelig kan kanskje havne i drømmen din, men hvis du vet at du er i en drøm, da kan du gjøre alt mulig, som f.eks sveve i luften eller bli konge i hele verden... Så drømming er noe veldig positivt... Og det kan hende at du møter Morfaren din som er dø i en drøm... Håpte at dette har hjulpet noen/mange
Antall ord: 111

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
poltergeist93
Nybegynner
Nybegynner
17

Cella skrev:Jeg drømmer ofte at jeg er hos bestemora mi. Noen troll vil ta meg med ned i kjelleren, men jeg gjemmer meg bak døra alltid. Så står to av veninnene mine på kjøkkenet og gjemmer seg. Drømte det mest når jeg var mindre. Den er så merkelig!
Ja jeg synes også, men har du noen gang vært redd for Troll? Eller bestemoren/veninnene dine? For at noe skulle skje? Det kan være grunnen

Håpte at dette ville hjelpe
Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
poltergeist93
Nybegynner
Nybegynner
17

Re: drøm jeg har hatt siden første gang jeg drømte

UnableStorm skrev:jeg drømmer mange ganger at noen løper etter meg i en oppoverbakke en bjørn et menneske o.l. det er også en til i familien som har drømt mange ganger at en bjørn følger etter han i en oppoverbakke
drømmer også mange ganger at jeg ser en person dør
Vel... Jeg kan ikke mye om drømmer, men har du vært redd for bjørner eller andre mennesker? Da kan det være problemet...
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
A.M
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 10 Okt 2006 20:33
18
Lokalisering: Bergen

Innlegg av A.M »

Jeg drømte om en mann som mishandlet barna sine seksuelt. Jeg såg dette fra konen sitt synspunkt, og hun var lammet. Akkurat som om dette var så normalt at hun ikke klarte å tenke selv. Hun går bort til mannen og sier at hun er gravid igjen, han bare smiler og sier at det gjør ikke han noe. Hun går inn på et av barnas soverom. Dette er et gammelt hus og det er tydelig at familien ikke har noen penger. Hun tenker at hun må rømme og ser ut av vinduet, men det er veldig høyt ned. Hun tenker at hun bare vil vekk, må komme seg vekk og hopper derfor ut av vinduet.
Dette er uten tvil den ekleste drømmen jeg noen gang har hatt.
Antall ord: 134

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

A.M skrev:Jeg drømte om en mann som mishandlet barna sine seksuelt. Jeg såg dette fra konen sitt synspunkt, og hun var lammet. Akkurat som om dette var så normalt at hun ikke klarte å tenke selv. Hun går bort til mannen og sier at hun er gravid igjen, han bare smiler og sier at det gjør ikke han noe. Hun går inn på et av barnas soverom. Dette er et gammelt hus og det er tydelig at familien ikke har noen penger. Hun tenker at hun må rømme og ser ut av vinduet, men det er veldig høyt ned. Hun tenker at hun bare vil vekk, må komme seg vekk og hopper derfor ut av vinduet.
Dette er uten tvil den ekleste drømmen jeg noen gang har hatt.
Brrr! Dette var en skikkelig ekkel drøm! Uff, av en eller annen grunn syns jeg forferdlig synd på den moren og de barna :mozilla_cry: Selv om det var en drøm... kansje det ikke var en drøm??
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Her ei natt drømte jeg at jeg fødte en kattunge, det var en smule ekkelt.
Men kattunger er jo søte når de er født da :D
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Ja de er sååå søte :oops: !!
Jeg tror jeg har 6 drømmebarn nå hihi!
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
green eyes
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Okt 2006 23:09
18
Lokalisering: Follo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

....

Innlegg av green eyes »

Jeg drømte at jeg var en solsikke en gang.
Den merkeligste drømmen jeg har hatt må ha hvert da jeg var veldig liten.Hadde denne drømmen maaaaange ganger.
Drømte at jeg var bitte liten.Gjemte meg under gulvteppene i stua hjemme, og jeg var så liten at jeg kunne ikke se over "kanten" på teppet hvis jeg ikke stod på tå.Så var det om å gjøre å komme seg fortest mulig til listene langs veggen så ingen kunne tråkke på meg.
Antall ord: 86
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

Sol@ngelica skrev:Her ei natt drømte jeg at jeg fødte en kattunge, det var en smule ekkelt.
Haha ikke like vondt da, kan jeg forestille meg. :D

I natt drømte jeg at jeg skulle demonstrere, og at jeg ble jaget av noe ondt. Måtte løpe igjennom masse lagerbygninger, og krype igjennom rør og sånn med resten av gruppen. På et punkt ble vi stoppet, og måtte kropsvisiteres. Jeg trodde at vi måtte kle av oss, men det slapp vi. Alikevel endte en av kroppsvisitererne opp med bhen min, og da de skulle levere klærne tilbake, ga han min bh til en av guttene i motstandsgruppen min istedenfor. Jeg spør ham om hvorfor han gjorde det, du ser jo at det bare er to jenter her, det logiske ville jo være at bhen tilhørte en av oss. Det hadde han ikke tenkt på sa han.

Skikkelig irriterende drøm, for plutselig var jeg ikke en av demonstrantene lenger, jeg var fotograf som skulle ta bilder av dem (det er den rollen jeg pleier å ha egentlig). Jeg så demonstrantene komme mot meg, til en stor plass. Jeg stiller meg opp på en betongklump, men jeg klarer ikke å holde meg oppe, uansett hvor mye jeg prøver klarer jeg ikke holde balansen. Jeg faller ned, går opp igjen, og faller ned om og om igjen.Demonstrantene kommer nærmere, og alt jeg får er uskarpe bilder.
Veldig vanskelig å beskrive denne drømmen med ord egentlig, det var noe med stemningen som var veldig merkelig. Det var en veldig klar,spiss følelse. Det var som om jeg befant meg midt i noe stort, byen var enorm, bygningene var store, endeløse vegger. Metropolis, lyst....
Så møter jeg en gammel lærer, som oppfører seg skikkelig rart. Skjer masse bizzarre ting etterpå, som jeg ikke husker lenger, også våkner jeg.

Grunnen til at jeg drømte dette var vel pga demonstrasjonen i dag, world against war. Noen som deltok herfra forresten? Var demoer overalt i verden, i norge og så vidt jeg fikk med meg.
Antall ord: 372
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
murmel
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Nov 2006 15:31
18
Lokalisering: moss

Innlegg av murmel »

Sol@ngelica skrev:Her ei natt drømte jeg at jeg fødte en kattunge, det var en smule ekkelt.
rart dette m kattunger...husker når jeg var gravid (lenge siden) Så drømte jeg at jeg hadde fått en stor kurv full av kattuger (mine unger) og disse hadde jeg med for å vise fram på jobben..
Antall ord: 72
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Jeg drømte en gang at venninna mi var blitt storgravid, og pga hormoner i forbindelse med dette ble hun forelsket i meg... :D Jeg var så flau over denne drømmen at jeg turdte ikke fortelle henne om drømmen før lenge etterpå!

Jeg drømte også en gang at jeg stjal verdens styggeste oransje lampe og prøvde fortvilt å rømme fra securitasvaktene. Til slutt kom jeg bare plutselig på at jeg bodde jo sannelig i øverste etasje over kjøpesenteret, så jeg løp opp trappene og følte meg fryktelig lur og ovenpå... :mozilla_laughing:

Jeg kunne ha fortalt mye mojjo her siden jeg er dronningen av syke drømmer, men av hensyn til folks psyke tror jeg at jeg lar være...
Antall ord: 127
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ananas
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Feb 2005 21:55
19
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Ananas »

Svartepus skrev:Jeg drømte en gang at venninna mi var blitt storgravid, og pga hormoner i forbindelse med dette ble hun forelsket i meg... :D Jeg var så flau over denne drømmen at jeg turdte ikke fortelle henne om drømmen før lenge etterpå!

Jeg drømte også en gang at jeg stjal verdens styggeste oransje lampe og prøvde fortvilt å rømme fra securitasvaktene. Til slutt kom jeg bare plutselig på at jeg bodde jo sannelig i øverste etasje over kjøpesenteret, så jeg løp opp trappene og følte meg fryktelig lur og ovenpå... :mozilla_laughing:

Jeg kunne ha fortalt mye mojjo her siden jeg er dronningen av syke drømmer, men av hensyn til folks psyke tror jeg at jeg lar være...
Fortell flere, drømmer er morsomme :D
Antall ord: 135
"Selv om du er paranoid, trenger det ikke betyr at de ikke er etter deg."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cluuudia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Feb 2008 11:43
16
Lokalisering: Hvem vet?
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av cluuudia »

Jeg har også hatt endel drømmer. To-tre ganger har jeg drømt om oversvømmelse. At byen jeg er i blir helt lagt under vann. Det er fryktelig ekkelt, for jeg føler den følelsen av å drukne. Jeg drømmer egentlig ganske mye om vann og havet ogsånn. For et par dager siden drømte jeg at jeg var ombord på titanic når hun sank (ikke så rart egentlig...), og jeg var to personer. Den ene personen druknet, mens den andre personen (som var megselv) visste at dette var en drøm. Men jeg fikk ikke gjort noe med det, og det var ganske kjipt ...
Antall ord: 110
Boo...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links