Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHvem får se?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
19
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Metodisten skrev: Når det gjelder jobbkompisen min så snakker han ikke om lyder som minner om att noen går oppe.Tvert om så blir han irritert når noen vil forklare hva han har opplevd med noe som helst, for han sier han hører godt forskjell på knirking og lyder andre steder fra, og tydlige skritt (med stokk).
Når han går opp stopper lydene når han er ett par meter fra døren inn til loftsstuen.

Hytta tilhører hans kones familie.
Hun opplyser om att hennes bestefar bygde den. Han gikk forøvrig med stokk. Men det er vel uvesentlig.
Har han undersøkt dette nærmere, dvs teke opp lyd/film osv?

Metodisten skrev: Man kan fortelle mange sånne.
En kompis av meg spillte i rockeband.
De lånte ett gammelt hus til å øve i. Han kom dit alene. Han misshandlet slagverket en stund, satte seg ned og tok en røyk.
Han hørte utedøren slamret igjen, og att noen gikk tungt opp trappen og inn på loftet. Det var ingen på loftet. Da gikk han.
Ble han redd og ville dermed ikkje finne ut av grunnen til det han hørte?
Antall ord: 203
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
18
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

madjava skrev:
Metodisten skrev: Når det gjelder jobbkompisen min så snakker han ikke om lyder som minner om att noen går oppe.Tvert om så blir han irritert når noen vil forklare hva han har opplevd med noe som helst, for han sier han hører godt forskjell på knirking og lyder andre steder fra, og tydlige skritt (med stokk).
Når han går opp stopper lydene når han er ett par meter fra døren inn til loftsstuen.

Hytta tilhører hans kones familie.
Hun opplyser om att hennes bestefar bygde den. Han gikk forøvrig med stokk. Men det er vel uvesentlig.
Har han undersøkt dette nærmere, dvs teke opp lyd/film osv?

Metodisten skrev:
Nei jeg tror ikke noen har tatt opp noe som helst. Det siste eksempelet er mere en ti år gamelt.
Jeg tar det med for å understreke att dette er vanligt.
De som opplever det er vanlige folk og ingen av de to jeg snakker om her er opptatt av paranormale ting i det hele tatt.
Tvert om, de passer nok bedre i skeptiker kategorien tenker jeg.
Dette er ikke noe det snakkes om, og det er interesant i seg selv.

Det att man spør om slikt. Det hendte for dem, kansje de angrer de fortallte om det ? Ikke vet jeg.
Nå spør kansje folk om detaljer og setter deres troverdighet på prøve. Hvor mange er det i dette landet som opplever slikt og aldri sier noe ? For hva er vitsen. Man skjønner att man aldri kan bevise det alikevel.

Som BA sier, det er bare historier.
Man kan fortelle mange sånne.
En kompis av meg spillte i rockeband.
De lånte ett gammelt hus til å øve i. Han kom dit alene. Han misshandlet slagverket en stund, satte seg ned og tok en røyk.
Han hørte utedøren slamret igjen, og att noen gikk tungt opp trappen og inn på loftet. Det var ingen på loftet. Da gikk han.
Ble han redd og ville dermed ikkje finne ut av grunnen til det han hørte?
Antall ord: 355

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
18
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Nei madjava,
jeg tror ikke noen har tatt opp noe som helst. Det siste eksempelet er mere en ti år gamelt.
Jeg tar det med for å understreke att dette er vanligt.
De som opplever det er vanlige folk og ingen av de to jeg snakker om her er opptatt av paranormale ting i det hele tatt.
Tvert om, de passer nok bedre i skeptiker kategorien tenker jeg.
Dette er ikke noe det snakkes om, og det er interesant i seg selv.

Det att man spør om slikt. Det hendte for dem, kansje de angrer de fortallte om det ? Ikke vet jeg.
Nå spør kansje folk om detaljer og setter deres troverdighet på prøve. Hvor mange er det i dette landet som opplever slikt og aldri sier noe ? For hva er vitsen. Man skjønner att man aldri kan bevise det alikevel.

Som BA sier, det er bare historier.
Antall ord: 151

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Cella
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Feb 2008 16:34
16
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Sandefjord

Innlegg av Cella »

Jeg HÅPER jo på å se et gjenferd, selv om jeg er ganske ung så er jeg klar for det!
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links