Drømmer, NDO & ut av kroppenTanker rundt donasjon av organer

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Gjest

Innlegg av Gjest »

Metodisten skrev:Om oltidens Egypt hadde "36000 år med kunnskap til da (alltså bakover i tid), langt over dagens", ville den kunnskapen hovedsaklig omhandlet steinalderen og dens fascinerende steinverden.

Om Pytagoras som du ikke syns allverden om hadde ventet i 20 år for å slippe inn for å lære av denne mystiske kunnskap, ja, så hadde jo han overlevert den i sine skrifter til sin samtid og videre til oss nå.
Alltså ville det være inkludert i vår viten nå.

Att de hadde krukker og kar er ikke spessielt. De hadde de i steinaldren også.
Att de skulle være av "verdens hardeste steinsorter som vi ikke hadde våget og gå løs på med våre verktøy", er sprøyt som det meste av allt annet du skriver.
Det finnes ingen bergarter på jorden som ikke kan bearbeides med wolfram stål , diamant eller eller laser.

Og hvordan kan du påstå att de hadde paranormal kunnskap som vi ikke har ??????
Det forutsetter jo att du vet hva det var de visste, siden du kan konkludere med att," det var ting vi ikke har peiling på i dag."
Herregud.
Slutt å grise til forumet.
Etter hva som er skrevet ned i templene i egypt så viser det til 36000 år med kunnskap, og var det noen som hadde peiling på tid og astrologi så var det egypt.

Vi har redskaper redskaper til og skjere i marmor og andre harde bergarter ja, men ikke til og hule ut krukker perfekt og geometrisk riktig sånn som de har fått til.

Pytagoras greide nok ikke og vidreføre all egyptens kunnskap..

De visste mye mer om f.eks etterlivet og sjeler.

Jeg kunne skrevet mye mer men jeg gidder ikke ... Får totalt skrivekrampe..

Jeg ser at du ikke har særlig peiling du heller for du skjønner ingenting av hva jeg prater om gjør du vel. Undersøk egypt litt du, og da mener jeg ikke bare wikipedia :)
Antall ord: 333

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Gjest

Innlegg av Gjest »

Metodisten skrev:Om oltidens Egypt hadde "36000 år med kunnskap til da (alltså bakover i tid), langt over dagens", ville den kunnskapen hovedsaklig omhandlet steinalderen og dens fascinerende steinverden.

Om Pytagoras som du ikke syns allverden om hadde ventet i 20 år for å slippe inn for å lære av denne mystiske kunnskap, ja, så hadde jo han overlevert den i sine skrifter til sin samtid og videre til oss nå.
Alltså ville det være inkludert i vår viten nå.

Att de hadde krukker og kar er ikke spessielt. De hadde de i steinaldren også.
Att de skulle være av "verdens hardeste steinsorter som vi ikke hadde våget og gå løs på med våre verktøy", er sprøyt som det meste av allt annet du skriver.
Det finnes ingen bergarter på jorden som ikke kan bearbeides med wolfram stål , diamant eller eller laser.

Og hvordan kan du påstå att de hadde paranormal kunnskap som vi ikke har ??????
Det forutsetter jo att du vet hva det var de visste, siden du kan konkludere med att," det var ting vi ikke har peiling på i dag."
Herregud.
Slutt å grise til forumet.
Du f.eks kan sjekke info fra kairo museet eller se dokumentar serien magical egypt. :mozilla_smile:
Antall ord: 214

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

error
Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gjest

Innlegg av Gjest »

Svartepus skrev:
Metodisten skrev:
Og hva er pinjalkjertelen ?
Jeg søker på nettet og ordet finnes ikke i medisinsk eller anatomisk vokabular.
Den kalles pinealkjertelen... En liten utposning på epithalamus med endokrint vev som produserer bl.a. melatonin. Så ja, den finnes, men om sjelen sitter der og om den er så paranormalt spennende som mange mener, er det nok ingen som vet sikkert.

Til opplysning til Akasha og andre så stoler jeg faktisk ikke blindt på all vitenskap. Men jeg stoler heller ikke på selvutnevnte allvitere som påstår at de vet med sikkerhet hvordan hele universet henger sammen eller hele meningen med livet... Man skal være ganske så sikker i sin sak når man går ut på et offentlig forum og påstår at vitenskapen er mangelfull og feilaktig, mens man selv har alle de korrekte svarene på hvordan ting henger sammen. Da må man faktisk være selveste Gud, og det er det nok ingen her på forumet som kan skryte på seg...

Jeg er skeptisk til en god del, men tror på mye. Akkurat derfor sier jeg at jeg tror, ikke at jeg vet. Det som er min selvkonstruerte viten er slett ikke det samme som noen andres. Vi er alle her for å lære, og derfor bør vi hoppe ned fra våre "guddommelige" pidestaller og innrømme at vi tror mye og vet lite.

Jeg tror at hvis noen trenger en nyre og jeg har en nyre som passer kroppen deres, er det et tegn på at jeg burde gjøre dette for et medmenneske i nød. Hvis personen ellers er temmelig ung og frisk, blir det bare ondskapsfullt å si nei til å hjelpe.

Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, akasha, men jeg regner med du er ung nok til at du ennå har en del tid igjen på jorda. Kan du med hånda på hjertet si at hvis du en dag får begynnende nyresvikt og legen sier at du kan velge mellom å:
1. få donert en passende nyre og mest sannsynlig bli frisk igjen, 2. måtte ta dialyse oftere og oftere for å rense blodet, og i verste fall til slutt dø, så hadde du valgt det siste? Uten å nøle?
Og hvis din beste venn/kjæreste/slektning e.l. hadde trengt et organ fra deg, så hadde du faktisk sagt nei? Hvis ditt barn hadde fått kreft og kunne blitt reddet av akkurat din ryggmarg, hadde du da sett henne/ham inn i øynene og sagt: "nei vennen, mamma vil heller la deg dø"?
Det jeg skriver er noe jeg mener er riktig på bakgrunn av hva jeg har funnet ut av.

Jeg ville aldri tatt imot en nyre eller gitt bort en nyre (samme med alt kroppslig) uansett. Jeg har et annet syn på døden en det du har tydeligvis.

Det er mange innlegg på dette forumet som jeg har skrevet "jeg tror" så jeg har faktisk evnen til og skrive det.
Antall ord: 504

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Khi
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Jan 2008 08:38
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Khi »

Jeg går med mitt donorkort i bankkort-mappa mi, sammen med alle andre viktige kort. Der har jeg også kortet til datteren vår, og min samboer har sitt kort.

Hvis noen av oss først skulle dø i en ulykke ser jeg ingen grunn til at det ikke i det minste skulle være godt for NOE. En/flere som var syke ville få sjansen til et nytt liv.. og hvorfor skulle vi nekte det når vi likevel ikke kunne benytte delene selv?

Jeg personlig tror ikke i utgangspunktet at noe av min sjel/mine tanker/erfaringer/etc ville følge med om jeg skulle dø i så ung alder at legene fortsatt så noen vits i å benytte organene mine for å redde noen. Men om så var at slikt fulgte med, og jeg sto i den posisjon at jeg var den syke, og jeg kunne reddes fra en nærliggende død ved transplantasjon.. så hadde jeg ydmykt tatt i mot likevel om sjansen var der, og regnet med at når tiden så var inne for meg til å dø ville de ulike energiene gå hver til sitt for å gå videre dit man nå måtte ende opp, om det var i reinkarnert form eller hva som nå måtte skje.. Jeg tror ikke at jeg er mer redd for å dø enn andre, men jeg ser ingen grunn til at det skal skje snarere enn nødvendig, om jeg kan gjøre noe for å hindre det. Så jeg bruker bilbelte, prøver å holde meg vagt i form.. og er villig til å si ja om jeg skulle trenge blod/donororganer!
Antall ord: 272

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

suss24

Innlegg av suss24 »

Akasha memoria...Hvorfor får jeg følelsen av at du mer enn gjerne ville motatt blod eller organer om det kunne redde deg eller en av dine kjæres liv, som eks ditt barn.....Mennesker er noen skjøre dyr, og aom dyr flest vil de fleste leve.

Jeg er organdonor og jeg gir blod. Dette er fordi jeg gjerne vil motta organer eller blod om dette trengs en dag for meg og mine.... Øye for øye.

Hvis vår sjel ligger i bukspyttskjærtelen, lungene, leveren, nyrene, hjertet and so on synes jeg synd på rasen vår som da bare er en maskin av kjøtt. Sjelen stikke nok litt dypere enn det og jeg har aldri hørt om hjernetransplantasjon?
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Nov 2007 02:10
17
Lokalisering: Tønsberg
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Shania »

Har i senere tid satt meg litt inn i microbiologien, på grunn av egne utfordringer. Og i forhold til organdonasjon, har jeg fra før av, men ennå sterkere nå, motforestillinger. Eller riktigerer sagt overbevisninger. Når er mine celler og organer vært med på kreft og cellegiftbehandling, så jeg stiller nok ikke i noe kø allikevel.
Men jeg vil peke på noen nå oppdagede og vitenskaplige bevis, forståelse, og noen fortsatt spørrende angående cellers hukommelse.
Vi snakker ikke her om bevisst hukommelse, læring eller erfaringer vi selv husker. Men kjemisk hukommelse.
Helt inn til DNA. Det har lenge vært spørsmål angående nærmere 90% av vårt DNA, hva det egentlig brukes til.

Only 10% of our DNA is being used for building proteins. It is this subset of DNA that is of interest to western researchers and is being examined and categorized. The other 90% are considered "junk DNA. The Russian researchers, however, convinced that nature was not dumb, joined linguists and geneticists in a venture to explore those 90% of "junk DNA". Their results, findings and conclusions are simply revolutionary!

According to them, our DNA is not only responsible for the construction of our body but also serves as data storage and communication. The Russian linguists found that the genetic code, especially in the apparently useless 90%, follows the same rules as all our human languages. To this end they compared the rules of syntax (the way in which words are put together to form phrases and sentences), semantics (the study of meaning in language forms) and the basic rules of grammar.

http://www.experiencefestival.com/a/Spi ... ce/id/4161

Angåend smitte og immunologien.
Noen av cellene utvikler hukommelse slik at kroppen blir immun når smittestoffet kommer neste gang.

http://www.changemaker.no/article/artic ... 960/1/485/

Det fortelles om Memory cells. T celler er endel av immun systemet.
Vaccines are the only medical products that should be administered to almost every human worldwide, and it is well-known that they act by inducing so-called “memory” cells that can protect against subsequent encounter with the related micro-organism. Surprisingly, we do not understand precisely how these memory cells work: in what way are they better than non-memory (“naïve”) cells, and how do they exert their life-saving functions?

Dette er bare littegrann av hva de har oppdaget hittils. Så ikke kom å fortell at celler ikke har hukommelse. Dermed vil også denne hukommelsen overføres med organet. Og hvor mye mer, er det de fortsatt ennå ikke har funnet ut av, gjennom å forske på mus og rotter?
Til sist, en flott artikkel som forteller om legenes nye helhetsforståelse.
Integrert perspektiv! Gjennom sine reaksjoner på opplevde situasjoner vil et individ uttrykke artsspesifikke og ontogenetisk betingede erfaringer. Mens evolusjonære erfaringer, som utgjør den historiske kontekst, konvergerer mot en stereotyp respons, vil erfaringer knyttet til kultur, kjønn og språk utgjøre en aktuell kontekst, som bidrar til divergerende responser.

mmunsystemet blir på denne måten individualisert, og antigene erfaringer kan sies å bli innskrevet i kroppen.

http://www.tidsskriftet.no/index.php?seks_id=1628567

Personlig ville jeg nok heller gått over til andre siden, enn å få en annens organ. Men jeg dømmer ingen, som ikke ville ha gjort det. Spørsmålet kommer nok aldri opp for meg heller. Ikke vil de ha blodet mitt, og de vil vel heller aldri tenke på å ta et annet organ, selv om jeg hadde hatt kort.
Antall ord: 595
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gjest

Innlegg av Gjest »

suss24 skrev:Akasha memoria...Hvorfor får jeg følelsen av at du mer enn gjerne ville motatt blod eller organer om det kunne redde deg eller en av dine kjæres liv, som eks ditt barn.....Mennesker er noen skjøre dyr, og aom dyr flest vil de fleste leve.

Jeg er organdonor og jeg gir blod. Dette er fordi jeg gjerne vil motta organer eller blod om dette trengs en dag for meg og mine.... Øye for øye.

Hvis vår sjel ligger i bukspyttskjærtelen, lungene, leveren, nyrene, hjertet and so on synes jeg synd på rasen vår som da bare er en maskin av kjøtt. Sjelen stikke nok litt dypere enn det og jeg har aldri hørt om hjernetransplantasjon?
Jeg har veldig mye erfaring med alvorlig sykdom. Jeg kan love deg, jeg vil heller dø eller sende en i døden enn og gi mine nære eller meg selv et fremmed organ eller blod.
Antall ord: 162

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Jun 2006 14:54
18
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

Ser det er mange sterke meninger på begge sider her.. Men jeg er donor, og det er hele familien min også. Jeg velger å foreløpig stole på legene, og stille det jeg kan til disposisjon..
Antall ord: 35
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

storms
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Feb 2007 11:17
17
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 51 ganger

Innlegg av storms »

Om noen av mine organer kunne gi noen andre livet, eller forlenge det, så døde jeg ikke forgjeves..... Tenk å kunne gi noen litt lengre tid sammen med sine kjære, noen nye lunger å puste i eller en hånde å gripe med.

Se smilet til det barn som ser sin mor våkne på sykesenge, eller sin far kunne gå igjen. Se sorg og fortvilelse bli til glede over nyheten.

Hva mer kan du ønske deg? At din gud skal klappe deg på håret og si at du er flink? Eller frykter du hans vrede?

En slik handling skal du ikke gjøre for deg selv, men for det barn, den kvinne eller den mann som kunne trenge det. Og skulle du kreve betaling for din godhjertighet så burde du finne mer enn nok av det i det smil som gleder seg over livet.

Så kan det være jeg tenker slik fordi jeg er ateist og tror på mennesket, ikke gud.
Antall ord: 163

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Jun 2006 14:54
18
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

Nåja...jeg er ikke ateist, men tror heller ikke på "gud"...
Jeg forventer meg ingen takknemlighet hvis noen skulle "få bruk for meg"... Netopp derfor er organdonasjon anonymt.
Jeg synes bare det er fint hvis noe kan brukes, i stedet for å brennes opp, eller råtne bort.
Sjelen min kan jo ikke transplanteres, heldigvis... :mozilla_wink:
Antall ord: 57
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

suss24

Innlegg av suss24 »

Word storm :mozilla_wink:
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
murmel
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Nov 2006 15:31
18
Lokalisering: moss

Innlegg av murmel »

Jeg har gitt klar beskjed om at hvis noe skjer m meg, er det fritt fram å forsyne seg m det som måtte være igjen...har ikke bruk for d da! Men hvis noe hadde skjedd m barna mine ville det vært vanskelig å gi bort noe fra dem.... :mozilla_undecided:
Antall ord: 50
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Tror ikke noen vil ha de dårlig behandla organene mine uansett, men værsego bare velge og vrake hvis noe skulle skje.
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Borte..

Innlegg av Borte.. »

Jeg kan gjerne ta imot...jeg må jo gi vekk mine når min tid kommer...så?? Gimme betch!!! :D
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links