Så grått og trist!madjava skrev:Hehe...sjel du liksom...drømmer er ikkje så spesiellt...det er ein naturlig mekanisme kroppen vår treng for å bearbeide inntrykka vi erverva oss dagen i forveien. Nokre ganger har vi mindre å bearbeide og kan med det styre drømmane litt meir mot det vi helst ynskje å oppleve...dvs fantasi...ludoburgero skrev:Om ikke annet er det en utrolig deilig opplevelse det å astralreise.madjava skrev:Astral reiser minner om fantasi reiser...eller kanskje det er akkurat det samme i forskjellig språkdrakt...
Det å drømme er jo mye bedre enn å se en dårlig film, f.eks.
Så å kalle det fantasi - greit, jeg kan tilbøye meg den - men alle synes at drømmer er noe spesielt. På samme måte som at alle liker en eller annen form for musikk.
Noe lengter bare sjelene våre etter...
La meg få leve i min fantasiverden hvor jeg tror det finnes noe som er spennende... selv om ingenting er verken spennende eller mystisk! Alt er jo forklarlig.
Men vel vitende om dette går vi alle rundt og lurer oss selv.
(...og om så skulle være tilfelle, tror jeg vi i det minste får en større livsglede utav det... for om drømmer ikke er noe spesielt - så er det heller ikke noe å "juble" over når det er julaften... det er bare en vanlig dag... ingen solnedgang å sitte i med en du elsker, det er bare solens naturlige gang... ingen grunn til å nyte forelskelsen - det er bare en kjemisk reaksjon i hjernene våre... ingen grunn til å le når noe er morsomt... det er også en... vent - ingen forskere vet egentlig hvorfor vi ler... jaja... kommer sikkert snart med en forklaring på det også... da slipper vi endelig å le mer!)