Drømmer, NDO & ut av kroppenEndelig... men...?!

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

madjava skrev:
ludoburgero skrev:
madjava skrev:Astral reiser minner om fantasi reiser...eller kanskje det er akkurat det samme i forskjellig språkdrakt...
Om ikke annet er det en utrolig deilig opplevelse det å astralreise.
Det å drømme er jo mye bedre enn å se en dårlig film, f.eks.
Så å kalle det fantasi - greit, jeg kan tilbøye meg den - men alle synes at drømmer er noe spesielt. På samme måte som at alle liker en eller annen form for musikk.
Noe lengter bare sjelene våre etter...
Hehe...sjel du liksom...drømmer er ikkje så spesiellt...det er ein naturlig mekanisme kroppen vår treng for å bearbeide inntrykka vi erverva oss dagen i forveien. Nokre ganger har vi mindre å bearbeide og kan med det styre drømmane litt meir mot det vi helst ynskje å oppleve...dvs fantasi...
Så grått og trist!

La meg få leve i min fantasiverden hvor jeg tror det finnes noe som er spennende... selv om ingenting er verken spennende eller mystisk! Alt er jo forklarlig.
Men vel vitende om dette går vi alle rundt og lurer oss selv.

(...og om så skulle være tilfelle, tror jeg vi i det minste får en større livsglede utav det... for om drømmer ikke er noe spesielt - så er det heller ikke noe å "juble" over når det er julaften... det er bare en vanlig dag... ingen solnedgang å sitte i med en du elsker, det er bare solens naturlige gang... ingen grunn til å nyte forelskelsen - det er bare en kjemisk reaksjon i hjernene våre... ingen grunn til å le når noe er morsomt... det er også en... vent - ingen forskere vet egentlig hvorfor vi ler... jaja... kommer sikkert snart med en forklaring på det også... da slipper vi endelig å le mer!)
Antall ord: 302
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
anette32
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Des 2007 18:31
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bærum

Re: Endelig... men...?!

Innlegg av anette32 »

BrokenAngel skrev:oook?! Vet det var verdens teiteste overskrift...xD men det får bare gå...!

Endelig får jeg til atralreiser ;D

Men klarer bare å dra til åndeverdenen, og er det mulig å dra på atralreise til andre steder på jorden?

Takker og neier for alle svar :D
Hei! Du, vet ikke om dette er så interesant, men.
Når jeg var liten pike ( :mozilla_tongue: ), drømte jeg mye rart (var nok grunnet Gossebumps, Grøsserne, som gikk på barnekanalen vår xD). Det var mareritt. Og jeg husker så godt en gang. Glemmer det aldri. Gikk ned i kjellerstuen vår, og jeg syns det er ganske creepy der. Ikkeno' energi elns, bare mørkt og.... mørke møbler xD Vel. Døren til den ene boden vår åpnet seg, og der så jeg en skygge. Så ut som et monster, tyyynn, laange fingre med lange, spisse negler, åpen munn med spisse tenner. Minnet litt om det jeg tenker på som djevelen... Men det er ikke poenget. Jeg bare skjønte at nå var jeg i en drøm, jeg behøver ikke å bli redd. Kan godt stikke... nå!! Jeg sa faktisk; Åh, herregud. Ikke nå igjen. Kanskje noen av dere synes dette var rart? Unnskyld avbrytelsen, Broken Angel =|
Antall ord: 210

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Mick Wild
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Jan 2007 13:03
17

Innlegg av Mick Wild »

livingdeaddoll skrev:
Vilma skrev:
livingdeaddoll skrev:og jeg skjønner fortsatt ikke hva som er spesielt med astralreiser..!!??
Si det... en ny verden, noe nytt, spennende... et bevis på at det finnes mer enn denne verden..
hvordan beviser det noe som helst? det er bare en drøm!!? hva beviser en drøm? holder en drøm i retten..? nei det tror jeg da ikke.. (nå er jeg vanskelig hehe.. )

Sånne ting skal ikke bevises, da er det bare noe jordisk. Sånne ting skal oppleves.
Antall ord: 87
En liten plante kan en gang bli et stort tre, det kan også skje med oss mennesker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Mick Wild
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Jan 2007 13:03
17

Innlegg av Mick Wild »

madjava skrev:
ludoburgero skrev:
madjava skrev:Astral reiser minner om fantasi reiser...eller kanskje det er akkurat det samme i forskjellig språkdrakt...
Så å kalle det fantasi - greit, jeg kan tilbøye meg den - men alle synes at drømmer er noe spesielt. På samme måte som at alle liker en eller annen form for musikk.
Hehe...sjel du liksom...drømmer er ikkje så spesiellt...det er ein naturlig mekanisme kroppen vår treng for å bearbeide inntrykka vi erverva oss dagen i forveien. Nokre ganger har vi mindre å bearbeide og kan med det styre drømmane litt meir mot det vi helst ynskje å oppleve...dvs fantasi...

Hvorfor uttaler du deg om noen ting du åpenbart ikke har noe kunnskap om?
Det ser ut som at ditt forbile er Freud, kan det være sant?

Om du bare hadde visst hva drømmen egentlig er. Da hadde du ikke vandret de ensommes sti.
Antall ord: 187
En liten plante kan en gang bli et stort tre, det kan også skje med oss mennesker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Mick Wild skrev:
madjava skrev:
ludoburgero skrev:

Hvorfor uttaler du deg om noen ting du åpenbart ikke har noe kunnskap om?
Det ser ut som at ditt forbile er Freud, kan det være sant?

Om du bare hadde visst hva drømmen egentlig er. Da hadde du ikke vandret de ensommes sti.
Hehe...sia du syns det er åpenbart at eg ikkje har kunnskap om drømmer...så ville det vore fint om du kunne delt litt av din kunnskap...sia du gir inntrykk av å vite...
Antall ord: 224
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Re: Endelig... men...?!

Innlegg av Eaglespirit »

Vilma skrev:
BrokenAngel skrev:oook?! Vet det var verdens teiteste overskrift...xD men det får bare gå...!

Endelig får jeg til atralreiser ;D

Men klarer bare å dra til åndeverdenen, og er det mulig å dra på atralreise til andre steder på jorden?

Takker og neier for alle svar :D

Ja, det er det. (jeg har ikke gjort det selv), men har lest og hørt om andre som har gjort det.
Vet ikke om det går an å velge plan, har alltid havnet på jordplan.
Antall ord: 85
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links