Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Tom_34 skrev:Jo...det har du forsåvidt rett i, MEN (STOOOORT MEN) det er forskjell på verdien i innholdet i bøkene om de er skrevet for å få fram forfatterens "sannhet" eller de er skrevet for å gjengi den sannheten flest mulig vil høre for å selge mest mulig. Motivet for å skrive boken spiller en stor rolle for hva man kan legge i den. Og det er selvfølgelig de som er skrevet utifra hva majoriteten vil lese som selger og leses mest....litt kjeitete skrevet, men jeg tror du tar poenget.
Jeg skjønner poenget ditt!
Men det gjør jo fortsatt ingen forskjell i hvorvidt konklusjonen er trukket på eget eller andres grunnlag?
(jeg vet det høres ut som jeg kverulerer med deg nå, men jeg prøver bare å forstå hva du mener med det! Det er noe jeg mister i tankerekka di her )
Jeg mener egentlig det samme som deg...tror bare jeg prøver å spissformulere "siilings"prosessen og tolkningen litt mer. Du har antakelig det ståstedet jeg personlig føler at alle skulle hatt. Du leser kritisk, erfarer og trekker egne slutninger og finner egne sannheter. Som du sier basert både på dine og andres erfaringer.
Det som både irriterer, og til dels skremmer meg når det gjelder unge individer, er når de stormer fram og har lest et eller annet av MDJ eller Sandemo eller noe og plutselig har sett lyset...dvs en annens høyst tvilsomme lys.
Det værste er alle de millionene med mennesker som sitter på etablerte læringsinstitusjoner og leser "sannheter" som er fundert på forsøk og beviser som igjen baserer seg på teorier som overhodet ikke er basert på noe noen vet noe om... ;-)
Tom_34 skrev:Det værste er alle de millionene med mennesker som sitter på etablerte læringsinstitusjoner og leser "sannheter" som er fundert på forsøk og beviser som igjen baserer seg på teorier som overhodet ikke er basert på noe noen vet noe om... ;-)
Var den myntet på meg, eller?
Antall ord: 52
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Tom_34 skrev:Det værste er alle de millionene med mennesker som sitter på etablerte læringsinstitusjoner og leser "sannheter" som er fundert på forsøk og beviser som igjen baserer seg på teorier som overhodet ikke er basert på noe noen vet noe om... ;-)
Var den myntet på meg, eller?
Neineinei...ikke myntet på noen spesielt. Har tilbrakt noe tid på både ene og andre høyskole og universitet selv jeg...
Men det virker som om folk blir mer og mer sementert i sitt fag desto mer de fordyper seg i det, egentlig ikke så rart, men det er synd at skylappene vokser i samme takt.
Helt til bunn i enhver teori ligger det et aksiom som ikke kan bevises men må aksepteres slik det legges fram.
F.eks. hvis objekt A er maken til objekt B, så er også objekt B maken til objekt A.
Helt til bunn i enhver teori ligger det et aksiom som ikke kan bevises men må aksepteres slik det legges fram.
F.eks. hvis objekt A er maken til objekt B, så er også objekt B maken til objekt A.
Jeg ser du sier det... Jeg skal ikke si mer om akkurat basis for vitenskapelig godtatte fakta innenfor masse/energi og tid/rom før jeg får satt meg ordentlig inn i de forskjellige retningene innen kvantemekanikken. Liker ikke å uttale meg om ting jeg føler jeg ikke kan godt nok, mulig jeg tar feil i en rekke ting...antakelig gjør jeg det. ;-)