Drusilla skrev:Vet du ?, jeg forstår ikke hva du gjør inne på paranormal.no i det hele tatt jeg, for det virker som om du bruker veldig mye energi på å holde deg selv lukket for muligheten av at det KAN ligge noe uforklarelig i disse sirklene.
Det er mange som ikke forstår det, men jeg er her for å lære. Det er faktisk ikke jeg som er lukket. Jeg er vid åpen for alle naturlige forklaringer. Jeg sier ikke slikt som at dette kan
umulig mennesker klare.
Når det gjelder kornsirklene så er det veldig mye mer som tyder på at de er menneskeskapt enn at de er laget av aliens. Man har testet litt, og en dansk skoleklasse laget en kornsirkel. "Ekspertene" kom og kunne ganske snart konstatere at dette var en "ekte" kornsirkel fordi den umulig kunne være laget av mennesker. Når så skoleklassen sto fram med bilder fra sirkelproduksjonen så var "ekspertene" enige om at dette var en kornsirkel som var slurvete laget i forhold til de "ekte" kornsirklene.
Dette var ikke en enestående situasjon, for dette har forekommet flere ganger. De "ekte" kornsirklene skal være så mye bedre enn de som mennesker laget.
Og som Madjava sier, noen av sirklene kan være laget av naturen selv. F.eks. issirklene som såvidt ble kommentert i programmet. Vannet setter isflak i rotasjon, og dermed slipes kantene og du får et isflak i perfekt sirkel.
ASCII er standarden (American Standard Code for Information Interchange) for vestlige maskiner, men det finnes som jeg skrev f.eks. kyrilliske kodinger, og det finnes kinesiske og koreanske.
Det første ASCII hadde 7 bits, som ga 128 forskjellige tegn. Deretter gikk man over til å bruke 8 bits, noe som resulterte i at vi fikk 256 tegn. Da fikk vi også norske tegn med (ÆØÅ).
Se f.eks.
her, så ser du at det opprinnelige ASCII ikke hadde med ÆØÅ
Selv ASCII kan lages slik som dette med planke og tau, så ASCII kan ikke forklares med den begrunnelse. ASCII er enkelt å tyde, fordi det finnes konverteringstabeller overalt på nettet, så det er ingen argument for at dette skal være vanskelig, men det er et dårlig alternativ fordi det er så fort gjort å få ødelagt et ord. Det skal ikke mer til enn en liten misforståelse av lengde før et ord blir bortimot uleselig. ASCII er tungvint som piktogram fordi det krever mange tegn (av eller på) for å lage en bokstav. I en kornåker har man veldig mange muligheter for å skrive bokstaver eller andre piktogrammer direkte, så hvorfor ikke skrive meldingen med bokstaver på engelsk, noe som ville redusert mulighetene for feiltolkning?