Healing og annen alternativ medisinMirakelet i Stavanger

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Eaglespirit skrev:Og mirakelet fortsetter :D
Ja, det vil ingen ende ha. :D
Antall ord: 11
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Ja, send det jævla navnet på PM nå da, før det blir flere ubrukelige sider her :D
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

BA. skrev:Jeg venter på saklige argumenter eller svar på spørsmålet; Har du undersøkt om denne historien er sann da, eller demonstrerer du bare din forakt for sannhet og redelighet?
Du later til å tro, mene at du kjenner denne saken bedre enn meg og de innvolverte. Da må DU forklare det legene ikke kunne gi svar på, på legevitenskaplig vis siden du utelukker Guds inngripen. Så få høre hele din versjon, det er vel på tide nå, synes du ikke?

Og så vil jeg minne deg på at du sender meg navnet til den ansatte du var i kontakt med ifølge deg selv, på pm til meg. Jeg venter.
Antall ord: 114
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:
BA. skrev:Jeg venter på saklige argumenter eller svar på spørsmålet; Har du undersøkt om denne historien er sann da, eller demonstrerer du bare din forakt for sannhet og redelighet?
Du later til å tro, mene at du kjenner denne saken bedre enn meg og de innvolverte. Da må DU forklare det legene ikke kunne gi svar på, på legevitenskaplig vis siden du utelukker Guds inngripen. Så få høre hele din versjon, det er vel på tide nå, synes du ikke?

Og så vil jeg minne deg på at du sender meg navnet til den ansatte du var i kontakt med ifølge deg selv, på pm til meg. Jeg venter.
Du får ikke noe navn, men du har fått en epostadresse. Den får du greie deg med.

Har du noen saklige argumenter eller svar på spørsmålet; Har du undersøkt om denne historien er sann da, eller demonstrerer du bare din forakt for sannhet og redelighet?

Jeg kjenner ikke denne saken i det hele tatt og derfor spør jeg om du har undersøkt om denne historien er sann, eller om du bare demonstrerer din forakt for sannhet og redelighet?
Antall ord: 203

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

- Kreften forsvant
Pastor Thomas Bjerkholt i Frikirken er blant dem som snakker varmt om helbredelse. Kona Ellen ble sendt hjem fra Rikshospitalet med kreft i kjeven og beskjed om at ingenting mer kunne gjøres. Det ble bedt intenst for henne, og ekteparet tror det er grunnen til at hun i dag, flere år senere, lever og er helt frisk.

- Jeg kan ikke bevise det, men legene hadde avsluttet all strålebehandling. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne ha ett eller to år igjen. I halvannet år tok jeg prøver med tre måneders mellomrom og de viste ingen bedring. Inntil aller siste prøve. Den viste at all kreft var borte. Kanskje var det strålebehandlingen som plutselig fikk effekt, men det virker ikke sannsynlig. Ikke når det skjedde fra én prøve til neste.

Legene selv kunne ikke forklare hva som hadde skjedd.

http://www.adressa.no/forbruker/helse/a ... 083464.ece
Antall ord: 157

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Hva ønsker du egentlig å oppnå ved å skrive alle disse nært sagt identiske, spekulative historiene?
Antall ord: 15
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:Hva ønsker du egentlig å oppnå ved å skrive alle disse nært sagt identiske, spekulative historiene?
Jeh ønsker å holde meg til forumets tema, HEALING, og det på MIRAKULØST vis. :D

Har du noe imot det?
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev:
Kimbara skrev:Hva ønsker du egentlig å oppnå ved å skrive alle disse nært sagt identiske, spekulative historiene?

Har du noe imot det?
Joda, det passer til temaet, men du nekter jo å ta noe diskusjon rundt dette. Hva vil du da egentlig oppnå ved å poste alle disse historiene? Du kommer jo ikke med noe nytt for hver historie.
Antall ord: 74
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:
misty-gutt skrev:

Har du noe imot det?
Joda, det passer til temaet, men du nekter jo å ta noe diskusjon rundt dette. Hva vil du da egentlig oppnå ved å poste alle disse historiene? Du kommer jo ikke med noe nytt for hver historie.
Ja, det passer utmerket til temaet.

Jo, denne kvinnen hørte jeg først om nå. Mirakuløst helbredet i Jesu navn, navnet over alle navn. Hun ble helbredet fra kreft som du kan lese. Flere som står frem med sine historier er bare av det gode.

Er du ikke enig?
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev:
Jo, denne kvinnen hørte jeg først om nå. Mirakuløst helbredet i Jesu navn, navnet over alle navn. Hun ble helbredet fra kreft som du kan lese. Flere som står frem med sine historier er bare av det gode.

Er du ikke enig?
Selve historien er ny, men det er de samme påstandene, og historiens dramaturgi er jo identisk med de andre.

Joda, en skikkelig solskinnshistorie, men det er lov å være kritisk til slikt.

Men glem nå dette. Tråden er meningsløs, siden den stort sett består av deg som kommer med påstander, for så å ikke ville diskutere noe rundt dem.
Antall ord: 112
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev: Tråden er meningsløs, siden den stort sett består av deg som kommer med påstander, for så å ikke ville diskutere noe rundt dem.
Meningsløs? Åja, for deg mener du. Men ikke for meg. :D

Den mirakuløst helbredede kvinnen står jo frem med sitt navn i artikkelen, så du kan jo undersøke saken selv ved å ta kontakt.

Og legene kunne ikke gi noen forklaring på legedommen, ja du fikk vel med deg dette, jeg siterer:Legene selv kunne ikke forklare hva som hadde skjedd.

Eller tror du at Ellen Bjerkholt og legene hun gikk til ikke eksisterer??
Antall ord: 104

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev: Meningsløs? Åja, for deg mener du. Men ikke for meg. :D
Nei, det skjønner jeg jo. Du får jo servert det du skal.
Den mirakuløst helbredede kvinnen står jo frem med sitt navn i artikkelen, så du kan jo undersøke saken selv ved å ta kontakt.
Det vil ikke gi noen særlig mening for meg å ta kontakt med denne kvinnen, da jeg mest sannsynlig ville fått servert samme historien.
Og legene kunne ikke gi noen forklaring på legedommen, ja du fikk vel med deg dette, jeg siterer:Legene selv kunne ikke forklare hva som hadde skjedd.

Eller tror du at Ellen Bjerkholt og legene hun gikk til ikke eksisterer??
Ah, den vanlige "ta et utsagn ut av kontekst"-metoden.
I slike tilfeller er det vanlig å bruke utsagn fra leger som "jeg kan ikke forklare hva årsaken er", som en indirekte bekreftelse på Guds inngripen. Dette for å fange lesere selvfølgelig.

Det stemmer nok at legene ikke visste/var sikre på årsaken, men det er så absolutt intet bevis for noe som helst annet enn at de bare ikke visste. Det at jeg ikke spiser en brødskive akkurat nå, betyr ikke automatisk at naboen gjør det.

Samtidig finnes det jo også kristne leger, men disse har ikke noe mer bevis for mirakuløse helbredelser enn det du og jeg har.

Det er viktig å ikke ta det faktum at leger ikke alltid vet årsaken til noe som bevis for mirakler eller magi. Hadde vitenskapsmenn gjort det, hadde vi nok fremdeles levd i middelalderen.
Antall ord: 262
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:Det vil ikke gi noen særlig mening for meg å ta kontakt med denne kvinnen, da jeg mest sannsynlig ville fått servert samme historien.
Du forstår vel at hun selv kjenner sin historie best, og kan derfor gi deg flere detaljer som du vel søker, for da kan du jo spørre henne direkte. Ikke vær redd, ta kontakt da. :)
Ah, den vanlige "ta et utsagn ut av kontekst"-metoden.
I slike tilfeller er det vanlig å bruke utsagn fra leger som "jeg kan ikke forklare hva årsaken er", som en indirekte bekreftelse på Guds inngripen. Dette for å fange lesere selvfølgelig.
Heh..derfor er det VIKTIG for deg i din etterforskning å ta kontakt med kvinnen selv, hun kan jo også vise deg til legen/e som kom med utsagnet. Skjønner du?
Samtidig finnes det jo også kristne leger, men disse har ikke noe mer bevis for mirakuløse helbredelser enn det du og jeg har.
Hva du har eller ikke har er nå så. Jeg derimot har mine opplevelser, så du får snakke for deg selv.
Det er viktig å ikke ta det faktum at leger ikke alltid vet årsaken til noe som bevis for mirakler eller magi. Hadde vitenskapsmenn gjort det, hadde vi nok fremdeles levd i middelalderen.
Legene beviser ikke noe i slike tilfeller hvor Gud griper inn å gir helbredelse, men derimot så kan de ikke gi noen forklaring, og det er jo så det da.

Heh..middelalderen eller steinalderen for den del. Hadde vi vært der så hadde ikke menneskeheten stått overfor disse menneskeskapte problemene som denne teknologiske tiden vi lever i, vil kaste oss inn i.

Se denne(en liten digresjon da men): Arsenal Of Hypocrisy: http://www.youtube.com/watch?v=MaT5BlBd-Bg
Antall ord: 297

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev: Du forstår vel at hun selv kjenner sin historie best, og kan derfor gi deg flere detaljer som du vel søker, for da kan du jo spørre henne direkte. Ikke vær redd, ta kontakt da. :)
Jeg forstår også at denne kvinnen er personlig overbevist på subjektivt plan om at det var Guds inngripen. jeg vil derfor ikke kunne få objektive utsagn fra denne kvinnen, akkurat som jeg ikke vil kunne få objektive utsagn fra deg.
Heh..derfor er det VIKTIG for deg i din etterforskning å ta kontakt med kvinnen selv, hun kan jo også vise deg til legen/e som kom med utsagnet. Skjønner du?
Dette medfører riktighet. Hvorvidt jeg går til de skritt å faktisk kontakte denne kvinnen i denne tarvelige lille diskusjonen er en annen sak.
Legene beviser ikke noe i slike tilfeller hvor Gud griper inn å gir helbredelse, men derimot så kan de ikke gi noen forklaring, og det er jo så det da.
Nå snakker du i sirkler. Jeg forklarte deg nettopp at man ikke kan ta uvitenhet til inntekt for sannheten i en påstand.
Heh..middelalderen eller steinalderen for den del. Hadde vi vært der så hadde ikke menneskeheten stått overfor disse menneskeskapte problemene som denne teknologiske tiden vi lever i, vil kaste oss inn i.
Nei, men vi hadde hatt andre problemer. Teknologisk utvikling bærer selvsagt med seg onder. Men dette har ikke noe med saken å gjøre i det heletatt. Poenget var at om man stagnerer i dogmatisk tro, så kommer man ikke videre.
Se denne(en liten digresjon da) men: Arsenal Of Hypocrisy: http://www.youtube.com/watch?v=MaT5BlBd-Bg
Det var ikke "en liten digresjon". Jeg akter ikke å ta for meg dette i denne diskusjonen, da den videoen ikke har noe med tråden å gjøre i det heletatt.
Antall ord: 313
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Da lurer jeg, men bare litt, på hva som skal til for å overbevise deg. Må nesten få din livshistorie for å finne ut det,årsaker, men der går grensen. Får bare si at vi tror ulikt, en tar feil og en har rett, og så er vi uenig om det også. Og så vil tiden vise. :)

Ja enig i den lille, store avsporingen, vi tar ikke den, men det er en veldig interessant video da.
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links