Universet & dets hemmeligheterDet som skjer i 2012

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Gaute skrev:
BA skrev:I såfall må jeg be om at du viser meg eksempler på ikkefysisk energi, og hvordan man kan måle den.
Ja det vil du vel ha eksempler på. Siden du ikke vil tro på noe som helst som ikke kan måles med dagens teknologi. "Kan det ikke måles, så eksisterer det ikke."
Du skal få ett eksempel; Ånder. Dette er ikkefysisk energi som såvidt jeg vet ikke kan måles med dagens teknologi. Men det beviser likevel ikke at fenomenet ikke eksisterer.
Hahaha.

Skal liksom ånder være beviset for ikkefysisk energi? Ut fra hva vi vet, så finnes det ingen grunn til å tro at hverken ånder eller slik energi finnes. Beviset får du selv, eller dine like stå for, for det er dere som besitter bevisbyrden her.
Om frekvensen av ulike tanker er blitt målt vet jeg ikke. Jeg kan ikke gi deg noe bevis for dette, og det er heller ikke min oppgave. Det er heller ingen vits i at jeg prøver å forklare deg noe, når du aldri tillater deg å bevege deg utenfor de grensene du selv har satt deg. Virkeligheten for deg stopper der vitenskapen stopper. Du lar dermed andres erfaringer forme din virkelighetsoppfatning. Hva med å begynne å erfare selv? Hva med å utforske det "paranormale" som blir diskutert her inne selv?
Ikke bare er du låst i din vrangforestilling, du nekter også å ta til deg informasjonen som gis her.

Selv har jeg hatt mange erfaringer og opplevelser på linje med deres erfaringer og opplevelser. Forskjellen er bare at jeg leter etter naturlige forklaringer.
BA skrev:
Gaute skrev:Bokstaver på et ark, er fysisk energi.
Ikke mer energi en det fysiske E=MC², der M=papiret og blyantavtrykket.
Det er sant. Og fysisk energi har større tetthet enn ikkefysisk energi, den vibrerer på en mye lavere frekvens. Vil du vite mer rundt det matematiske så får du studere kvante-fysikk. For meg er det nok å forstå det grunnleggende rundt sannheten om at alt er energi.
De eneste argumenter for denne ikkefysiske energien er dogmer. Du gir ingen informasjon om denne energien som kan undersøkes. Dermed gir du meg ingen grunn til å tro på påstandene dine heller.
Denne pseudoforskeren som frøys vann var da usedvanlig lett å gjennomskue. Noen iskrystaller var dannet i luft, mens et annet bilde viste vann som var dannet i glass. Og så skulle det være sinnsstemninger de viste.
Hvis han er så usedvanlig lett å gjennomskue, hvorfor har han da fått så mye positiv oppmerksomhet? Hvorfor er han da sentral i en multi-prisbelønnet filmdokumentar?
Hvilke seriøse tidsskrifter har gitt ham positiv omtale? De eneste jeg har funnet som i det hele tatt omtaler ham er de som allerede er tilhengere av paranormal (overnaturlig) tro.
Har han blitt "gjennomskuet" av andre enn notorisk skeptiske da? Av andre enn skeptic.com eller James Randi?
Ja, av meg.

Se på disse bildene:
Bilde
Dette er vann etter å ha blitt avlest en bønn. :D

Det du ser er at dette er vann som er krystallisert. Vanndamp har fryst til is, og har vokst ved at flere vannmolekyler har festet seg og dannet et typisk snøkorn.

Bilde
Dette er vann som har fryst til is under påvirkning av heavy metal.

Nå ser du vann som har blitt fryst ned i en beholder. Et glass eller noe slikt, hvor du ser at luftbobler har blit innlåst i isen, og at beholderen har avgitt mønster i isen.

Som du ser er ikke vannet fryst til is under ellers like vilkår, derfor er dette fullstendig verdiløs forskning.
Her er en link med bildene av forskningen hans:
http://www.life-enthusiast.com/twilight ... _emoto.htm
I så fall kan du gi meg frekvensstyrken på sorg? Hvor mange hertz er det i en julesang?
Frekvensen på sorg og julesanger? Hvorfor krever du at jeg skal finne det for deg?

Jeg trenger ikke vite frekvensstyrken på mobiltelefonen min heller for å vite at signalet har en viss frekvens.
Men om noen skulle tvile på at mobiltelefonen benytter radiobølger, så er det ikke vanskelig å finne ut frekvensen den benytter.
Antall ord: 698

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

BA skrev:
Gaute skrev:
BA skrev:I såfall må jeg be om at du viser meg eksempler på ikkefysisk energi, og hvordan man kan måle den.
Ja det vil du vel ha eksempler på. Siden du ikke vil tro på noe som helst som ikke kan måles med dagens teknologi. "Kan det ikke måles, så eksisterer det ikke."
Du skal få ett eksempel; Ånder. Dette er ikkefysisk energi som såvidt jeg vet ikke kan måles med dagens teknologi. Men det beviser likevel ikke at fenomenet ikke eksisterer.
Hahaha.

Skal liksom ånder være beviset for ikkefysisk energi? Ut fra hva vi vet, så finnes det ingen grunn til å tro at hverken ånder eller slik energi finnes. Beviset får du selv, eller dine like stå for, for det er dere som besitter bevisbyrden her.
Nå er du utidig. Du ba meg vise et EKSEMPEL på ikkefysisk energi, og det fikk du. Og jeg skrev tydelig at dette ikke kunne måles, og derfor ikke bevises. Likevel vrir du det til at jeg la frem dette som bevis?? :x

Hadde du problemer med å lese det jeg skrev? Eller har du andre problemer som gir deg en trang til å kverulere og vri på alt folk skriver for å komme så langt unna sakens kjerne som mulig? Kan det være at du mangler saklige argumenter? Er det ett av problemene dine? Noe er det ihvertfall, for ingen andre her inne har så stort behov for å kverulere og vri på ting her inne som deg. Og nå er jeg grundig lei av at du legger ord i munnen på meg, og kommer med svar på noe jeg aldri har sagt. Jeg vet ikke om andre her som tyr til noe så useriøst og frekt. :evil:

Om du ikke har noen grunn til å tro på ånder så er vel ikke det mitt problem. Det er du som må gjøre jobben om du skal bli overbevist om dette, ikke jeg. Siden ånder så langt ikke kan bevises, så må det utforskes gjennom erfaring. Og så lenge du ikke gidder å utforske dette nærmere selv, så kan du heller ikke avvise det og snakke så nedlatende til alle andre her inne som vet av erfaring hva de snakker om.

Du er som en blind dame som nekter å tro på farger, og som kan men ikke VIL få tilbake synet.
BA skrev:
Gaute skrev:Det er sant. Og fysisk energi har større tetthet enn ikkefysisk energi, den vibrerer på en mye lavere frekvens. Vil du vite mer rundt det matematiske så får du studere kvante-fysikk. For meg er det nok å forstå det grunnleggende rundt sannheten om at alt er energi.
De eneste argumenter for denne ikkefysiske energien er dogmer. Du gir ingen informasjon om denne energien som kan undersøkes. Dermed gir du meg ingen grunn til å tro på påstandene dine heller.
Jeg ba deg studere kvante-fysikk dersom du ville ha grundigere svar, dette har du tydeligvis ikke giddet. Igjen viser du giddeløshet. Og da gir du selvsagt heller ikke deg selv noen sjanse til å tro på påstandene. Det er jo selve definisjonen på deg det. En som ikke gir seg selv en sjanse engang til å tro, av den enkle grunn at du har bestemt deg for å ikke tro. Det må du bare innrømme, for du har ihvertfall aldri vist meg en oppriktig interesse av å finne svar rundt det "paranormale". Men motargumenter er du frenetisk opptatt av å finne, samme hvor tullete de er.

Du kan lese litt på denne siden. Her har forskere funnet ut at hjernebølge-frekvensen vi sender ut, påvirker jordens magnetfelt. Og det stemmer jo med hva jeg har sagt før, at våres kollektive bevissthet påvirker jordens magnetfelt.
Alt er som sagt energi, og energien vi sender ut som tanker - påvirker bl.a jordens magnetfelt.
Akkurat som den påvirker vann, og alt annet.
http://www.nexusmagazine.com/articles/schumann.html

Nå fikk du det på sølvfat, selv om du ikke fortjener det.
BA skrev:
Gaute skrev:Jeg trenger ikke vite frekvensstyrken på mobiltelefonen min heller for å vite at signalet har en viss frekvens.
Men om noen skulle tvile på at mobiltelefonen benytter radiobølger, så er det ikke vanskelig å finne ut frekvensen den benytter
Nei, for dette er gammel og velkjent teknologi. Ha litt tålmodighet, så kommer bevisene dine. Mens du venter kan du forsøke å utvikle et åpent sinn.
Antall ord: 748

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Det er så søtt å se engasjement! :D
Jeg koser meg når jeg ser dere diskutere, Gaute og BA.
Og uansett om dere er veldig uenige, og dere har svært forskjellige ståsteder, så er dere likevel begge to veldig flinke og fulle av energi. Tydeligvis :)

Jeg er ihvertfall for et åpent syn. Alt er mulig, resten er bare flisespikkeri og detaljer.
:badgrin:
Antall ord: 63
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Gaute skrev:Nå er du utidig. Du ba meg vise et EKSEMPEL på ikkefysisk energi, og det fikk du. Og jeg skrev tydelig at dette ikke kunne måles, og derfor ikke bevises. Likevel vrir du det til at jeg la frem dette som bevis?? :x

Hadde du problemer med å lese det jeg skrev? Eller har du andre problemer som gir deg en trang til å kverulere og vri på alt folk skriver for å komme så langt unna sakens kjerne som mulig? Kan det være at du mangler saklige argumenter? Er det ett av problemene dine? Noe er det ihvertfall, for ingen andre her inne har så stort behov for å kverulere og vri på ting her inne som deg. Og nå er jeg grundig lei av at du legger ord i munnen på meg, og kommer med svar på noe jeg aldri har sagt. Jeg vet ikke om andre her som tyr til noe så useriøst og frekt. :evil:

Om du ikke har noen grunn til å tro på ånder så er vel ikke det mitt problem. Det er du som må gjøre jobben om du skal bli overbevist om dette, ikke jeg. Siden ånder så langt ikke kan bevises, så må det utforskes gjennom erfaring. Og så lenge du ikke gidder å utforske dette nærmere selv, så kan du heller ikke avvise det og snakke så nedlatende til alle andre her inne som vet av erfaring hva de snakker om.

Du er som en blind dame som nekter å tro på farger, og som kan men ikke VIL få tilbake synet.
Som du nevner ba jeg om et eksempel på ikkefysisk energi. Så nevnte du ånder, som er et typisk eksempel på at det handler om tro. Det finnes sannsynligvis ikke. Det var du selv som snakket om bevis, men du snakket om negativt bevis. At manglende bevis ikke er bavis for mangel. Det har du rett i, fordi det er umulig å bevise at at noe ikke finnes. Likevel er så mange forsøk på bevis feilet, at vi kan si med meget stor sikkerhet at det ikke finnes ånder.

Nå skal jeg gjøre en innrømmelse, og det er at vi ikke vet om det finnes ikkefysisk energi. For alt som kan påvirke oss eller omgivelsene våre må ha en fysisk manifestasjon. Derfor blir det også tull å prate om at noe ikkefysisk kan påvirke oss eller våre omgivelser. Er det ikke fysisk kan det heller ikke påvirke noe fysisk. For enkelhets skyld kan vi da også si at siden ikkefysisk energi ikke kan ha noen som helst påvirkning, så finnes det i praksis ikke.
Jeg ba deg studere kvante-fysikk dersom du ville ha grundigere svar, dette har du tydeligvis ikke giddet. Igjen viser du giddeløshet. Og da gir du selvsagt heller ikke deg selv noen sjanse til å tro på påstandene. Det er jo selve definisjonen på deg det. En som ikke gir seg selv en sjanse engang til å tro, av den enkle grunn at du har bestemt deg for å ikke tro. Det må du bare innrømme, for du har ihvertfall aldri vist meg en oppriktig interesse av å finne svar rundt det "paranormale". Men motargumenter er du frenetisk opptatt av å finne, samme hvor tullete de er.
Dine påstander sitter du selv med bevisbyrde for. Det er din egen giddesløshet du her beskriver, og det er ditt eget lukkede sinn du beskriver her.

Ethvert ærlig forsøk på å finne svar på paranormale fenomener må først bestå av utelukkelse av de naturlige årsaker. Så lenge man ikke kan eliminere disse, så kan man heller ikke si at det handler om noe paranormalt. Da er det høyst sannsynlig helt naturlige fenomen vi har med å gjøre.
Du kan lese litt på denne siden. Her har forskere funnet ut at hjernebølge-frekvensen vi sender ut, påvirker jordens magnetfelt. Og det stemmer jo med hva jeg har sagt før, at våres kollektive bevissthet påvirker jordens magnetfelt.
Alt er som sagt energi, og energien vi sender ut som tanker - påvirker bl.a jordens magnetfelt.

Nå fikk du det på sølvfat, selv om du ikke fortjener det.
Hihi. :) Etter å ha kikket litt rundt for å finne noe mer om dette, så må jeg dessverre konkludere med at jeg ikke fant noen seriøse tidsskrifter på nettet som skrev om denne påstanden. Dermed kunne jeg heller ikke se forskeres reaksjon på spørsmålet. Det ser ut til at Schumann-resonnansen er helt upåvirket av menneskehjernen.
BA skrev:
Gaute skrev:Jeg trenger ikke vite frekvensstyrken på mobiltelefonen min heller for å vite at signalet har en viss frekvens.
Men om noen skulle tvile på at mobiltelefonen benytter radiobølger, så er det ikke vanskelig å finne ut frekvensen den benytter
Nei, for dette er gammel og velkjent teknologi. Ha litt tålmodighet, så kommer bevisene dine. Mens du venter kan du forsøke å utvikle et åpent sinn.
Det er mitt sinn som er åpent. :) Det er nemlig ikke låst i noen spesiell forklaring, men alle muligheter ligger åpne. :)
Antall ord: 867

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Granny

Innlegg av Granny »

ludoburgero skrev:Det er så søtt å se engasjement! :D
Og uansett om dere er veldig uenige, og dere har svært forskjellige ståsteder, så er dere likevel begge to veldig flinke og fulle av energi. Tydeligvis :)

Jeg er ihvertfall for et åpent syn. Alt er mulig, resten er bare flisespikkeri og detaljer.
Arrogant - er ordet som faller meg inn når jeg leser dette....... :-k
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Starchild
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Jul 2006 21:55
18
Kjønn (valgfri): Kanin
Lokalisering: Orkdal
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Starchild »

Jeg tror 3. verdenskrig starter jeg... :mozilla_undecided:
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Gaute »

BA skrev:Nå skal jeg gjøre en innrømmelse, og det er at vi ikke vet om det finnes ikkefysisk energi. For alt som kan påvirke oss eller omgivelsene våre må ha en fysisk manifestasjon. Derfor blir det også tull å prate om at noe ikkefysisk kan påvirke oss eller våre omgivelser. Er det ikke fysisk kan det heller ikke påvirke noe fysisk. For enkelhets skyld kan vi da også si at siden ikkefysisk energi ikke kan ha noen som helst påvirkning, så finnes det i praksis ikke.
Kanskje ikke du vet det, men mange andre vet at det finnes ikkefysisk energi. Og at det ikke bare er det fysiske som kan påvirke oss.

F.eks er det mange som reagerer på elektromagnetisk stråling, som får hodepine av å f.eks oppholde seg i rom med mye kommunikasjonsutstyr. Og det som står skrevet av forskerne i den linken jeg gav deg, underbygger dette. Elektromagnetisme påvirker både kropp og sinn. Det er heller ikke så vanskelig å tenke seg, hjernen kommuniserer jo med seg selv og resten av kroppen ved hjelp av elektromagnetiske impulser.

Jeg skrev tidligere at også tanker er energi som kan påvirke og bli påvirket.
Se hva forskerne sier:
The brain responds to inputs at a certain frequency or frequencies. The computer can create wave-form patterns or certain frequencies that compare with the mind's neural signals in terms of mind patterns.

Som jeg har sagt før, tanker vibrerer på en viss frekvens. Positive tanker er høyfrekvente, negative tanker er lavfrekvente. Og tanker vi sender ut påvirker omgivelsene.

Jeg har skrevet i andre tråder at lav-frekvente ånder (negative energier), påvirker oss til å tenke negativt. Dette har mange erfart.

Ser du BA? Alle påstandene jeg kommer med underbygges av kvantefysikken. Nå får du logiske forklaringer i bøtter og spann, som t.o.m er i tråd med seriøs forskning. :D

Dette er ikke vanskelig å forstå dersom du bare er VILLIG til det ;)
BA skrev:
Gaute skrev:
BA skrev:
Gaute skrev:Det er sant. Og fysisk energi har større tetthet enn ikkefysisk energi, den vibrerer på en mye lavere frekvens. Vil du vite mer rundt det matematiske så får du studere kvante-fysikk. For meg er det nok å forstå det grunnleggende rundt sannheten om at alt er energi.
Jeg ba deg studere kvante-fysikk dersom du ville ha grundigere svar, dette har du tydeligvis ikke giddet. Igjen viser du giddeløshet. Og da gir du selvsagt heller ikke deg selv noen sjanse til å tro på påstandene. .........
Dine påstander sitter du selv med bevisbyrde for. Det er din egen giddesløshet du her beskriver, og det er ditt eget lukkede sinn du beskriver her.

Ethvert ærlig forsøk på å finne svar på paranormale fenomener må først bestå av utelukkelse av de naturlige årsaker. Så lenge man ikke kan eliminere disse, så kan man heller ikke si at det handler om noe paranormalt. Da er det høyst sannsynlig helt naturlige fenomen vi har med å gjøre.
Nå har du falt av lasset, eller så er det avsporings-taktikken du prøver deg på igjen.

Her var det ikke snakk om "paranormale" energier som ånder, men om ikkefysiske energier som er kjent i kvantefysikken. Jeg gav deg en link hvor du kunne lære mer om dette, hvis du var interessert i det. Noe du tydeligvis ikke er.
BA skrev:
Gaute skrev:Du kan lese litt på denne siden. Her har forskere funnet ut at hjernebølge-frekvensen vi sender ut, påvirker jordens magnetfelt. Og det stemmer jo med hva jeg har sagt før, at våres kollektive bevissthet påvirker jordens magnetfelt.
Hihi. :) Etter å ha kikket litt rundt for å finne noe mer om dette, så må jeg dessverre konkludere med at jeg ikke fant noen seriøse tidsskrifter på nettet som skrev om denne påstanden. Dermed kunne jeg heller ikke se forskeres reaksjon på spørsmålet. Det ser ut til at Schumann-resonnansen er helt upåvirket av menneskehjernen.
Har du egentlig lest noe som helst av det som står der?
Hele denne siden omhandler forskeres reaksjon på dette spørsmålet :!:

Det er rett og slett komisk å se hvordan du avviser all forskning rundt noe du ikke vil tro på, og kaller denne useriøs.

Forskerne sier:
There is a harmonic relationship between the Earth and our mind/body. Earth's low-frequency iso-electric field, the magnetic field of the Earth and the electrostatic field which emerges from our body are closely interwoven.
Men det hjelper lite hva noen sier, så lenge du er en notorisk skeptiker som er uenig kun av prinsipuelle årsaker.

Og likevel diskuterer jeg med deg... #-o
Sist redigert av Gaute på 01 Jan 2007 19:15, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 878

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Granny skrev:
ludoburgero skrev:Det er så søtt å se engasjement! :D

Arrogant - er ordet som faller meg inn når jeg leser dette....... :-k
Sorry hvis det virka slik, det var ikke meningen, men jeg kan skjønne det kunne virke slik når jeg leser det i etterkant selv. Det var mer at jeg erklærer meg som heller en observatør fordi jeg ikke har så stort mye mer å si. Var vel heller mer ment som en slags "hyllest" fordi jeg synes de er flinke, og at jeg ikke strekker til selv i diskusjonen.
Fremdeles arrogant?
Antall ord: 153
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Schnugaf
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Aug 2006 12:54
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Schnugaf »

2012 er plutseligt blitt et veldig interesant tema her på forumet?
Finner de i noen kategorier, er det fordi det har gått et år til?
Eller er det bare fordi det er noen som er trege og ikke har fått med seg dette før ^^
Dette begynte jeg å lese om i 12-13 års alderen ^^
ja, vi er farlig nærme men til da kan vi bare slappe av og ikke begynne å få panikk over noe som fortsatt er 5 år til ^^

Unskylder meg for min blanding av dialekt og bokmål, men har nettop vert våken i 24 timer :mozilla_wink:
Antall ord: 105
Ja, det er vell enten det ene eller det andre sa reven før han ble skutt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Gaute skrev:
BA skrev:Nå skal jeg gjøre en innrømmelse, og det er at vi ikke vet om det finnes ikkefysisk energi. For alt som kan påvirke oss eller omgivelsene våre må ha en fysisk manifestasjon. Derfor blir det også tull å prate om at noe ikkefysisk kan påvirke oss eller våre omgivelser. Er det ikke fysisk kan det heller ikke påvirke noe fysisk. For enkelhets skyld kan vi da også si at siden ikkefysisk energi ikke kan ha noen som helst påvirkning, så finnes det i praksis ikke.
Kanskje ikke du vet det, men mange andre vet at det finnes ikkefysisk energi. Og at det ikke bare er det fysiske som kan påvirke oss.
Nå blander du «vet» og «tror» igjen. ;)

Hva ikkefysisk kan påvirke oss? Gi meg noe sant denne gangen, ikke historier om spøkelser eller slikt.
F.eks er det mange som reagerer på elektromagnetisk stråling, som får hodepine av å f.eks oppholde seg i rom med mye kommunikasjonsutstyr. Og det som står skrevet av forskerne i den linken jeg gav deg, underbygger dette. Elektromagnetisme påvirker både kropp og sinn. Det er heller ikke så vanskelig å tenke seg, hjernen kommuniserer jo med seg selv og resten av kroppen ved hjelp av elektromagnetiske impulser.
Elektromagnetisk stråling er fysisk.

Denne artikkelen er skrevet av Richard Alan Miller (Epostadressen er DrRam@magick.net) og Iona Miller. Jeg har undersøkt og prøvd å finne artikler av ham i andre tidsskrifter, men fant kun slikt som http://www.altnature.com,http://www.mindcontrolforums.com, http://www.geocities.com/iona_m/ osv.
Jeg skrev tidligere at også tanker er energi som kan påvirke og bli påvirket.
Se hva forskerne sier:
The brain responds to inputs at a certain frequency or frequencies. The computer can create wave-form patterns or certain frequencies that compare with the mind's neural signals in terms of mind patterns.

Som jeg har sagt før, tanker vibrerer på en viss frekvens. Positive tanker er høyfrekvente, negative tanker er lavfrekvente. Og tanker vi sender ut påvirker omgivelsene.

Jeg har skrevet i andre tråder at lav-frekvente ånder (negative energier), påvirker oss til å tenke negativt. Dette har mange erfart.

Ser du BA? Alle påstandene jeg kommer med underbygges av kvantefysikken. Nå får du logiske forklaringer i bøtter og spann, som t.o.m er i tråd med seriøs forskning. :D

Dette er ikke vanskelig å forstå dersom du bare er VILLIG til det ;)
Disse sitatene har du klipt ut fra denne samme artikkelen som jeg viser veldig liten tiltro til. Jeg har også vist hvorfor jeg ikke har tillit til denne artikkelen, men hvis du kan vise seriøse tidsskrifter som har trykt artikkelen, med likemannsvurderinger osv, så skal jeg også revurdere min oppfatning om denne artikkelen.
BA skrev:
Gaute skrev:
BA skrev:
Jeg ba deg studere kvante-fysikk dersom du ville ha grundigere svar, dette har du tydeligvis ikke giddet. Igjen viser du giddeløshet. Og da gir du selvsagt heller ikke deg selv noen sjanse til å tro på påstandene. .........

Nå har du falt av lasset, eller så er det avsporings-taktikken du prøver deg på igjen.

Her var det ikke snakk om "paranormale" energier som ånder, men om ikkefysiske energier som er kjent i kvantefysikken. Jeg gav deg en link hvor du kunne lære mer om dette, hvis du var interessert i det. Noe du tydeligvis ikke er.
Svjv er ikke det kjent innen kvantefysikken heller. Kun når kvantefysikken brukes som betegnelse for kvasifysikk
BA skrev:
Gaute skrev:Du kan lese litt på denne siden. Her har forskere funnet ut at hjernebølge-frekvensen vi sender ut, påvirker jordens magnetfelt. Og det stemmer jo med hva jeg har sagt før, at våres kollektive bevissthet påvirker jordens magnetfelt.
Har du egentlig lest noe som helst av det som står der?
Hele denne siden omhandler forskeres reaksjon på dette spørsmålet :!:

Det er rett og slett komisk å se hvordan du avviser all forskning rundt noe du ikke vil tro på, og kaller denne useriøs.

Forskerne sier:
There is a harmonic relationship between the Earth and our mind/body. Earth's low-frequency iso-electric field, the magnetic field of the Earth and the electrostatic field which emerges from our body are closely interwoven.
Men det hjelper lite hva noen sier, så lenge du er en notorisk skeptiker som er uenig kun av prinsipuelle årsaker.
Denne siden anses ikke for å være seriøs. (av meg) Derfor lette jeg etter andre kilder som bekrefter påstandene herfra. Egentlig burde du gjort det, men jeg tok bryderiet med å lete selv. Hvis du mener det finnes seriøse tidsskrifter som skriver om emnet så gi meg en link, og jeg skal vurdere det på nytt. Pseudoforskere som skriver på samme siden gir ikke større troverdighet.
Og likevel diskuterer jeg med deg... #-o
Takk. Dette tar jeg som et kompliment. :)
Antall ord: 1107

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Nov 2006 12:34
18
Kjønn (valgfri): Andrgyn
Lokalisering: Hades
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Xirque Z'dataan »

nå ble det uoversiktlige mange 2012 tråder her
Antall ord: 9
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Gaute »

BA skrev:Nå blander du «vet» og «tror» igjen. ;)
Nei. For du kan aldri lese deg frem til å vite noe, man må erfare for å virkelig vite hva man snakker om.
BA skrev:Hva ikkefysisk kan påvirke oss? Gi meg noe sant denne gangen, ikke historier om spøkelser eller slikt.
Ånder er sant nok det. Det er ditt problem om du ikke vil tro det. Jeg er nemlig ikke svar skyldig så lenge du ikke tror på noe av det jeg sier uansett.

Men du skrev at elektromagnetisk stråling er fysisk? Det har du sikkert rett i. Jeg tenkte på ikkefysisk energi som noe vi ikke kan se med øyet. Så da er altså tankefrekvensene som vi sender ut fysiske da. Ja, mulig det. Det visste ikke jeg. Da tok jeg feil da jeg skrev at tanker er ikkefysisk energi. Du hadde rett, jeg tok feil...nå håper jeg du endelig er tilfreds :lol:

Jeg vet at healing-energi vises på Kirlian-fotografi. Tror du denne også er fysisk...altså elektromagnetisk? Eller er det et bevis på ikke-fysisk energi? Hva ER egentlig et kirlian-fotografi? Jeg vet ikke, har aldri brydd meg om å finne det ut heller. Du kan jo finne det ut du :)

Bilde
BA skrev:Disse sitatene har du klipt ut fra denne samme artikkelen som jeg viser veldig liten tiltro til. Jeg har også vist hvorfor jeg ikke har tillit til denne artikkelen, men hvis du kan vise seriøse tidsskrifter som har trykt artikkelen, med likemannsvurderinger osv, så skal jeg også revurdere min oppfatning om denne artikkelen.
Så du har kun lest sitatene mine? Ikke artikkelen? For den viser jo at dette er grundig og seriøs forskning.

Likemannsvurderinger? Ja slik er det med det man leser. Man kan aldri være sikker på at det man leser er riktig før man selv har erfart noe som tilsier at det er det. Istedet håper man på at andre, som man har mer tiltro til enn seg selv, skal bedømme hva som er riktig. Saueflokken gjør også dette.

Men det er synd du ikke finner noen av dine likemenns "seriøse" meninger rundt denne forskningen da. Enda mer synd er det å se at du er så avhengig av andre. Hvordan kan du egentlig regne med å finne sannheten hos dine likemenn? Det blir som om en blind skulle spurt en blind om veien. #-o
Svjv er ikke det kjent innen kvantefysikken heller. Kun når kvantefysikken brukes som betegnelse for kvasifysikk
Nå spiller du på at jeg ikke var klar over at ordet fysisk også kan relateres til energi. Så da blir det riktig av deg å si at "ikkefysisk" energi ikke er kjent i kvantefysikken.

Da får jeg heller si at energier usynlige for det blotte øyet er kjent innen kvantefysikken da. Som f.eks tanker, som er energi som vibrerer på en viss frekvens.
Denne siden anses ikke for å være seriøs. (av meg) Derfor lette jeg etter andre kilder som bekrefter påstandene herfra. Egentlig burde du gjort det, men jeg tok bryderiet med å lete selv. Hvis du mener det finnes seriøse tidsskrifter som skriver om emnet så gi meg en link, og jeg skal vurdere det på nytt. Pseudoforskere som skriver på samme siden gir ikke større troverdighet.
Hva er det som gjør at du anser dette for useriøst? Alt er jo usedvanlig grundig forklart på en lettfattelig og troverdig måte. "Pseudoforskere"? Hvorfor er du så fordomsfull? Er det fordi du mener å vite at alt dette er tull?
Gaute skrev:Og likevel diskuterer jeg med deg... #-o

Takk. Dette tar jeg som et kompliment. :)
Vil du fortsette da? Til døden skiller oss ad?
Xirque Zdataan skrev:nå ble det uoversiktlige mange 2012 tråder her
Det er det. Ikke minst er det blitt uoversiktlig på denne tråden, slik som jeg og BA har sporet av. Så hva sier du BA? Skal vi sette strek, og bli enige om at vi ikke blir enige i dette livet?
Antall ord: 674

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fishy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Nov 2006 06:20
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Fishy »

Nå må du snart gi deg her BA.. Ser jo gaute denger deg ned i søla :D
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Gaute skrev:
BA skrev:Nå blander du «vet» og «tror» igjen. ;)
Nei. For du kan aldri lese deg frem til å vite noe, man må erfare for å virkelig vite hva man snakker om.
Dette resonnementet har en svakhet som jeg har vist mange ganger. Erfaringer bygger på opplevelser. Opplevelser må tolkes for å bli erfaring, og om opplevelsen tolkes feil så er erfaringene feil. Det vil da si at uten annen kunnskap vet du aldri om erfaringene dine stemmer med virkeligheten. Sammen med ekte kunnskap, som er basert på vitenskapelige metoder, som f.eks. falsifiseringsprinsippet kan erfaringene være nyttige.
Slik erfaring har jeg masse av.
BA skrev:Hva ikkefysisk kan påvirke oss? Gi meg noe sant denne gangen, ikke historier om spøkelser eller slikt.
Ånder er sant nok det. Det er ditt problem om du ikke vil tro det. Jeg er nemlig ikke svar skyldig så lenge du ikke tror på noe av det jeg sier uansett.
Nei, poenget er ikke å gjøre deg svar skyldig, men å vise hvor feil du tar i en del av dine resonnementer. Du er nok for blind til å se realitetene, så det kan jeg ikke gjøre noe med, men det er de andre, som tror på dogmene dine, jeg tenker på.
Men du skrev at elektromagnetisk stråling er fysisk? Det har du sikkert rett i. Jeg tenkte på ikkefysisk energi som noe vi ikke kan se med øyet. Så da er altså tankefrekvensene som vi sender ut fysiske da. Ja, mulig det. Det visste ikke jeg. Da tok jeg feil da jeg skrev at tanker er ikkefysisk energi. Du hadde rett, jeg tok feil...nå håper jeg du endelig er tilfreds :lol:
Ja, da er jeg tilfreds, for i såfall kan de måles, og da kan du jo vise meg noen målinger på dette.
Jeg vet at healing-energi vises på Kirlian-fotografi. Tror du denne også er fysisk...altså elektromagnetisk? Eller er det et bevis på ikke-fysisk energi? Hva ER egentlig et kirlian-fotografi? Jeg vet ikke, har aldri brydd meg om å finne det ut heller. Du kan jo finne det ut du :)

Bilde
Det har jeg gjort. :) https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 8ac#101939 og også i andre innlegg som er slettet under opprydningsaksjoner her.

Kirlianfotografering er å sette et sterkt magnetisk felt på et objekt på en fotografisk plate. Dette fører til at filmen reagerer, og danner et avtrykk av objektet. Det gir også en «aura» rundt objektet, uavhengig av hva slags objekt. Hvis dette skulle være hjernebølger, så viser også metall at de sender hjernebølger, for de har også slik «aura» på Kirlianfotografier.
BA skrev:Disse sitatene har du klipt ut fra denne samme artikkelen som jeg viser veldig liten tiltro til. Jeg har også vist hvorfor jeg ikke har tillit til denne artikkelen, men hvis du kan vise seriøse tidsskrifter som har trykt artikkelen, med likemannsvurderinger osv, så skal jeg også revurdere min oppfatning om denne artikkelen.
Så du har kun lest sitatene mine? Ikke artikkelen? For den viser jo at dette er grundig og seriøs forskning.

Likemannsvurderinger? Ja slik er det med det man leser. Man kan aldri være sikker på at det man leser er riktig før man selv har erfart noe som tilsier at det er det. Istedet håper man på at andre, som man har mer tiltro til enn seg selv, skal bedømme hva som er riktig. Saueflokken gjør også dette.

Men det er synd du ikke finner noen av dine likemenns "seriøse" meninger rundt denne forskningen da. Enda mer synd er det å se at du er så avhengig av andre. Hvordan kan du egentlig regne med å finne sannheten hos dine likemenn? Det blir som om en blind skulle spurt en blind om veien. #-o
Det er synd du ikke fatter noe av poenget her.

Du eller jeg kan ikke sitte med den ypperste kunnskap innen alle felt. Defor snakker jeg om likemanns-vurdering, eller fagfellevurdering. Det er snakk om at denne forskerens fagfeller skal vurdere arbeidet han har gjort for å kunne avsløre eventuelle feil. Alle kan nemlig gjøre feil, og ved fagfellevurdering kan man luke ut feil, og gjøre forsøkene omigjen eller endre på de ting i artikkelen som er feil.

Det er ikke snakk om noen saueflokk, for disse fagfellevurderingene skal også vurderes, og man får flere syn på saken, noe som ikke passer den som ønsker å tro blindt, men det passer den som prøver å kjenne virkeligheten.
Nå spiller du på at jeg ikke var klar over at ordet fysisk også kan relateres til energi. Så da blir det riktig av deg å si at "ikkefysisk" energi ikke er kjent i kvantefysikken.

Da får jeg heller si at energier usynlige for det blotte øyet er kjent innen kvantefysikken da. Som f.eks tanker, som er energi som vibrerer på en viss frekvens.
Tanker er ike energi i seg selv, men hjernen benytter energi for å forme tankene og for å transportere tankene. Dette er energi som kan måles.
Hva er det som gjør at du anser dette for useriøst? Alt er jo usedvanlig grundig forklart på en lettfattelig og troverdig måte. "Pseudoforskere"? Hvorfor er du så fordomsfull? Er det fordi du mener å vite at alt dette er tull?
En årsak til at jeg anser dette som useriøst er at jeg ikke kan se den kommenteres i Science, Nature, Lancet, Forskning.no eller andre som er seriøse.

En annen grunn er at en liten undersøkelse av personene bak artikkelen, og jeg ga noen linker tidligere.
Xirque Zdataan skrev:nå ble det uoversiktlige mange 2012 tråder her
Det er det. Ikke minst er det blitt uoversiktlig på denne tråden, slik som jeg og BA har sporet av. Så hva sier du BA? Skal vi sette strek, og bli enige om at vi ikke blir enige i dette livet?
Det er opp til deg. Hvis du ikke besvarer denne, så har jeg heller ikke mer å si. :)
Antall ord: 1097

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Fishy skrev:Nå må du snart gi deg her BA.. Ser jo gaute denger deg ned i søla :D
Ja, han bruker vel snart rå muskelkraft her tenker jeg. :)

Han må gjerne vinne diskusjonen her. Vinne eller tape diskusjonen spiller ikke så stor rolle. Det jeg vil ha fram er en riktig forståelse av virkeligheten.

Hvis han kan vise med gyldig logikk at han har rett, så skal jeg med glede gi meg, men så lenge han bruker ugyldige argumenter, så styrkes faktisk min sak så lenge jeg bruker gyldige argumenter. Dette er jo også det som har skjedd hele tiden her.
Antall ord: 103

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links