Hahaha.Gaute skrev:Ja det vil du vel ha eksempler på. Siden du ikke vil tro på noe som helst som ikke kan måles med dagens teknologi. "Kan det ikke måles, så eksisterer det ikke."BA skrev:I såfall må jeg be om at du viser meg eksempler på ikkefysisk energi, og hvordan man kan måle den.
Du skal få ett eksempel; Ånder. Dette er ikkefysisk energi som såvidt jeg vet ikke kan måles med dagens teknologi. Men det beviser likevel ikke at fenomenet ikke eksisterer.
Skal liksom ånder være beviset for ikkefysisk energi? Ut fra hva vi vet, så finnes det ingen grunn til å tro at hverken ånder eller slik energi finnes. Beviset får du selv, eller dine like stå for, for det er dere som besitter bevisbyrden her.
Ikke bare er du låst i din vrangforestilling, du nekter også å ta til deg informasjonen som gis her.Om frekvensen av ulike tanker er blitt målt vet jeg ikke. Jeg kan ikke gi deg noe bevis for dette, og det er heller ikke min oppgave. Det er heller ingen vits i at jeg prøver å forklare deg noe, når du aldri tillater deg å bevege deg utenfor de grensene du selv har satt deg. Virkeligheten for deg stopper der vitenskapen stopper. Du lar dermed andres erfaringer forme din virkelighetsoppfatning. Hva med å begynne å erfare selv? Hva med å utforske det "paranormale" som blir diskutert her inne selv?
Selv har jeg hatt mange erfaringer og opplevelser på linje med deres erfaringer og opplevelser. Forskjellen er bare at jeg leter etter naturlige forklaringer.
De eneste argumenter for denne ikkefysiske energien er dogmer. Du gir ingen informasjon om denne energien som kan undersøkes. Dermed gir du meg ingen grunn til å tro på påstandene dine heller.Det er sant. Og fysisk energi har større tetthet enn ikkefysisk energi, den vibrerer på en mye lavere frekvens. Vil du vite mer rundt det matematiske så får du studere kvante-fysikk. For meg er det nok å forstå det grunnleggende rundt sannheten om at alt er energi.BA skrev:Ikke mer energi en det fysiske E=MC², der M=papiret og blyantavtrykket.Gaute skrev:Bokstaver på et ark, er fysisk energi.
Hvilke seriøse tidsskrifter har gitt ham positiv omtale? De eneste jeg har funnet som i det hele tatt omtaler ham er de som allerede er tilhengere av paranormal (overnaturlig) tro.Hvis han er så usedvanlig lett å gjennomskue, hvorfor har han da fått så mye positiv oppmerksomhet? Hvorfor er han da sentral i en multi-prisbelønnet filmdokumentar?Denne pseudoforskeren som frøys vann var da usedvanlig lett å gjennomskue. Noen iskrystaller var dannet i luft, mens et annet bilde viste vann som var dannet i glass. Og så skulle det være sinnsstemninger de viste.
Ja, av meg.Har han blitt "gjennomskuet" av andre enn notorisk skeptiske da? Av andre enn skeptic.com eller James Randi?
Se på disse bildene:
Dette er vann etter å ha blitt avlest en bønn.
Det du ser er at dette er vann som er krystallisert. Vanndamp har fryst til is, og har vokst ved at flere vannmolekyler har festet seg og dannet et typisk snøkorn.
Dette er vann som har fryst til is under påvirkning av heavy metal.
Nå ser du vann som har blitt fryst ned i en beholder. Et glass eller noe slikt, hvor du ser at luftbobler har blit innlåst i isen, og at beholderen har avgitt mønster i isen.
Som du ser er ikke vannet fryst til is under ellers like vilkår, derfor er dette fullstendig verdiløs forskning.
Men om noen skulle tvile på at mobiltelefonen benytter radiobølger, så er det ikke vanskelig å finne ut frekvensen den benytter.Her er en link med bildene av forskningen hans:
http://www.life-enthusiast.com/twilight ... _emoto.htm
Frekvensen på sorg og julesanger? Hvorfor krever du at jeg skal finne det for deg?I så fall kan du gi meg frekvensstyrken på sorg? Hvor mange hertz er det i en julesang?
Jeg trenger ikke vite frekvensstyrken på mobiltelefonen min heller for å vite at signalet har en viss frekvens.