Healing og annen alternativ medisinMirakelet i Stavanger

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
jaha
UTESTENGT ! Ref regelverket !
Startet: 31 Okt 2005 10:18
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av jaha »

misty-gutt skrev:
jaha skrev:Du har ikke bevist noenting.
Hva er det dú prøver å bevise eventuelt bortbevise?
Ingen verdens ting.
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

jaha skrev:
misty-gutt skrev:
Ingen verdens ting.
Ser man det.
Antall ord: 27
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jaha
19

Innlegg av jaha »

misty-gutt skrev:
jaha skrev:
misty-gutt skrev:
Ingen verdens ting.
Ser man det.
Du sier:

"...men ikke all sykdom kan helbredes ved legers hjelp alene, det er også bevist."

Hvor og hvordan er det bevist?
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

jaha skrev:
misty-gutt skrev:
jaha skrev:
misty-gutt skrev:
Ingen verdens ting.
Ser man det.
Du sier:

"...men ikke all sykdom kan helbredes ved legers hjelp alene, det er også bevist."

Folk dør av sykdom, som legene ikke kan kurere, ikke sant? Akkurat dette har faktisk misty-gutt rett i. :)
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

jaha skrev:
misty-gutt skrev:
jaha skrev:
misty-gutt skrev:
Ingen verdens ting.
Ser man det.
Du sier:

Det finnes eksempler på mennesker som er blitt fullstendig oppgitt av leger, da sykdommer er av en slik allvorlig art at legene ikke har mulighet til å gi mere hjelp, selv hvor mye de måtte ønske det.
Jeg har lagt frem et slik bevis i tråden her om min mor. Les det.
Antall ord: 107
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:Du og BA ber stadig om bevis og når bevisene kommer, da kommer advarsler tilbake. Folk søker leger, og hjelp er der å få, men ikke all sykdom kan helbredes ved legers hjelp alene, det er også bevist.

Du forstår tydeligvis ikke at mange folk på forumet her tror på mer enn - big bangen - deres, og den alene som et vagt svar på vår tilblivelse, vårt opphav. Det er dog mange rettninger, jeg har valgt min.

Hvor mange mennesker er det som dør tror du, selv om de er sykehuspasienter? Og har du hørt om sykehustabber? Og noen dør i sykehuskø i rike materialistiske Norge.

Folk har rett til å velge selv, selv om sosialistene ikke liker det. Så du får vurdere og revurdere som du vil, det er meg det samme.
Du har ikke bevist noenting, annet enn at du selv lyver og at du gjerne videreformidler løgner til forumet hit. Du vet at det er løgn, og formidler det likevel. Da kan vi ikke stole på noe av det du sier, og du klarer heller ikke å bevise noe ved å linke til eller sitere kristne kilder. Vi vet jo også at kristne lyver.
Hadde det hovedsaklig vært forskere som skulle på denne messen, så ville det vært interessant, men det er et nettverk av kristne leger, som skal dit å lulle i sin egen overbevisning.
– Målet med konferansene er a)å dokumentere helbredelser ved å gjennomgå «cases» som ikke kan forklares medisinsk b)ta opp medisinsk-etiske spørsmål c)bevisstgjøre kristne leger på kristen yrkesetikk.

Altså er det ikke noe mål å undersøke om disse helbredelsene faktisk er mirakler, men å dokumenter at de er det. Typisk pseudoforskning, mao.
Antall ord: 295

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jaha
19

Innlegg av jaha »

misty-gutt skrev:
jaha skrev:
misty-gutt skrev:
jaha skrev:
misty-gutt skrev: Hva er det dú prøver å bevise eventuelt bortbevise?
Ingen verdens ting.
Ser man det.
Du sier:

Det finnes eksempler på mennesker som er blitt fullstendig oppgitt av leger, da sykdommer er av en slik allvorlig art at legene ikke har mulighet til å gi mere hjelp, selv hvor mye de måtte ønske det.
Jeg har lagt frem et slik bevis i tråden her om min mor. Les det.

Tro meg, jeg har lest. Og jeg har fortsatt til gode å se noen beviser for at det er noen "divine holiness" som står bak. Selv om legene gir opp, så vil ikke det si at kroppen gir opp. Kroppen har en utrolig evne til å helbrede seg selv.
Sist redigert av jaha på 15 Mai 2008 11:53, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 151

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:Du kan ikke trekke deg nå!
Jeg trekker meg ikke, men venter på saklige argumenter eller svar på spørsmålet; Har du undersøkt om denne historien er sann da, eller demonstrerer du bare din forakt for sannhet og redelighet?
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:Jeg har lagt frem et slik bevis i tråden her om min mor. Les det.
En påstand fra en kjent løgnhals her på forumet er ikke noe bevis.
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

BA. skrev: Du har ikke bevist noenting, annet enn at du selv lyver
Har fått med meg din påstand forlengst.

Jeg venter fortsatt på navnet til en du sier ikke er- hvilken som helst ansatt ved UNN som skal, ifølge deg ha gitt opplysninger angående min mors sykehusjournal og ha fastslått at hun ikke ble uforklarlig helbredet.

Hvorfor vil du ikke komme med navnet? Er det fordi vedkommede har streng taushetsplikt overfor pasientjournaler ved sykehuset? Og derved ikke har lov å gi slike opplysninger? Eller at du bare har diktet opp historien, for å fortsette med løgnen din?

Har du navnet til den ikke ubetydelige ansatte ved Universitetssykehuset i Tromsø, så kom med det!
Antall ord: 118

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Hvor tok BA veien mon tro?

Gud vet.
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev: Du og BA ber stadig om bevis og når bevisene kommer, da kommer advarsler tilbake. Folk søker leger, og hjelp er der å få, men ikke all sykdom kan helbredes ved legers hjelp alene, det er også bevist.
Hvilke bevis? Kan du forklare meg med egne ord hva du mener bevis er? Jeg tror nemlig du ikke skjønner betydningen.

Du har helt rett i at leger ikke kan kurere alt. Det er derimot ikke noe bevis for at det finnes en gud som kan gjøre det.
Du forstår tydeligvis ikke at mange folk på forumet her tror på mer enn - big bangen - deres, og den alene som et vagt svar på vår tilblivelse, vårt opphav. Det er dog mange rettninger, jeg har valgt min.
Hva? Tror folk på noe annet enn Big Bang?

Alvorlig talt. Big Bang er ingen sannhet, men det er en mer enn holdbar teori som gir en god forklaring foreløpig.

Du fornekter jo evolusjonen. Skulle likt å se de bevis du har som går imot den.
Hvor mange mennesker er det som dør tror du, selv om de er sykehuspasienter? Og har du hørt om sykehustabber? Og noen dør i sykehuskø i rike materialistiske Norge.
Hva er poenget ditt? At vi ikke er udødelige? At vi ikke burde oppsøke lege?
Folk har rett til å velge selv, selv om sosialistene ikke liker det. Så du får vurdere og revurdere som du vil, det er meg det samme.
Du har rett til å tro hva du vil, men det er ingen menneskerett å forkynne troen sin over en lav sko, og det er heller ingen rett å komme med løgner og historier som oppfordrer folk til å utsette seg for dødelig fare.
Antall ord: 298
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:Du fornekter jo evolusjonen. Skulle likt å se de bevis du har som går imot den.
Naturlovene eksisterer såklart. Det er vel ingen som fornekter det. Hvor har du det fra? Men Åndens lov står over naturlovene, derfor skjer mirakler også. Noen videre kommentar til ditt innlegg skulle være overflødig.

Er du sosialist?
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev:
Kimbara skrev:Du fornekter jo evolusjonen. Skulle likt å se de bevis du har som går imot den.
Naturlovene eksisterer såklart. Det er vel ingen som fornekter det. Hvor har du det fra? Men Åndens lov står over naturlovene, derfor skjer mirakler også. Noen videre kommentar til ditt innlegg skulle være overflødig.
Du tror helt og holdent på Bibelen. Hvordan vil du forklare evolusjonen opp mot din tro? Hvordan kan du godta evolusjonen, men samtidig mene at alle dyr (mennesker er også dyr) ble skapt av en gud?

Noen videre kommentar til mitt innlegg er ikke overflødig, det er du som søker å unngå å svare igjen.
Er du sosialist?
Nei.
Antall ord: 118
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Ikke sosialist nei. :)
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links