Moonstone skrev:Misty-gutt skrev:
"Problemet ligger i menneskets syndenatur."
Dette er en av de tankene som jeg ser på som ektremt negativt og er mye av grunnene til at mange føler seg som dritt i dag.
Jeg HÅPER at denne tanken om at vi er født syndige vil forsvinne helt, og forbli et glemt kapittel.
<klippet ned bittelitt... >
Personlig ser jeg på dette ordet "synd" som "synd" i seg selv.
Jeg tror på at vi reinkarnerer, og mens vi er i Lyset og før vi "går inn i neste liv" , så bestemmer vi
oss for situasjoner vi skal komme opp i i løpet av livet.
Dette er allslags situasjoner, som skal gjøre til at man selv lærer seg å kjenne, under de situasjoner man da kommer opp i, og så hvilke valg man tar.
Det medfører at når vi en dag vandrer "opp"
så farer sjela opp til "Lyset / himmelen / whatever you call it, så legger vi ikke bare kroppen, men og våre gjerninger igjen.
Erfaringene vi har, tar vi derimot med oss....
Og vi får en selvinnsikt når vi så får se hvordan vi har oppført oss...
Så planlegger vi neste liv, gjerne i samarbeid med andre som skal opp i motsvarende situasjon som man selv ønsker å få til, dermed kan begge parter tjene erfaringer på dette.
Da vil den ene være konge og den andre slave, f.ex. I neste liv bytter man roller, og dermed ; begge får erfaringer....
Så å synde slik bibelen snakker om, blir helt feil ifølge min tro.
Gud er selv med å bestemme livene våre, både på godt og vondt -
fordi man virkelig skal lære seg selv å kjenne...
Det som etter min mening er synd, er hvordan man oppfører seg mot andre,
- derfor ; vær så snill du kan mot dine medmennesker, dyr, planter, osv, som du kan.
Fordi ; Det du gjør i dette livet av "vonde ting" - vil møte deg i det neste ( det mange kaller karma )
Det er min mening....
A
Admin