Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Reinkarnasjon???? Blæh!!!!
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Feb 2005 22:07
- 19
- Kjønn (valgfri): F
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 21 ganger
Vel, om man ser det slik at mennesker har bevissthet med konkret tenkning, og andre dyr ikke, blir det jo en forskjell. Jeg er ikke helt sikker på hva jeg tror. Men hvis man tenker at både dyr og mennesker er likestilte i sinn så må det jo bli slik at alle blir født på nytt som det samme dyret.
Antall ord: 62
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Des 2006 00:37
- 17
VÄR KLAR OVER DETTE, FOLKENS:
HEHE, DEN SATT TENKTE JEG!Silmarill skrev:Hvis du har en vane om å drepe alt som kravler og kryper rundt deg, så er det vel en stor sannsynelighet for at du kommer til å ende opp som et insekt i ditt neste liv selv!
Om man har levd et ondt liv, blir man til et dyr eller en plante, i fölge reinkarnasjonslären.
En tömmerhogger kan man ikke väre, for da er man en massemorder.
Likeledes er en som arbeider som skadedyrbekjemper, han er også en massemorder.
En elgjeger kan man heller ikke väre, for da er man en seriemorder. Denne elgjegeren kan faktisk ha mere liv på sin samvittighet enn den svenske seriemorderen Thomas Quick.
Er man en fisker, får man enda mere liv på samvittigheten, og for ikke å snakke om en kornbonde, da har man ytterlig mere liv på samvittigheten, ja mangfoldige milioner, faktisk mere liv på sin samvittighet enn Hitler og Stalin tilsammen.
Pass på hva du putter i din munn når du spiser, tenk over dette!!! Det blir galt å hive i seg enten kjött og fiskemat som vegetarmat. Da er du en kannibal om du gjör dette. Når du pirker deg mellom tennene med tannpirker'n, som kan väre en liten del av din fjerne tremenning, da kan det väre restene av dine tippoldeforeldre som sitter mellom tennene du pirker ut med tremenningen din, så pass på. Spis heller gråstein om du vil väre sikker i din sak, eller sult om det så må väre.
Antall ord: 262
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Nov 2006 17:27
- 18
Re: Reinkarnasjon???? Blæh!!!!
Hvor mange forum har du egentlig lagt inn dette på?Aksel Bjarne skrev:Hvis du kommer hjem og møter en feit rotte som springer foran gårdsplassen og du lykkes med å ta kverken på den, da kan du risikere å ha tatt livet av tipp-oldefaren din, og når du har satt deg ned og tar deg en cola ute på verandaen og slapper av etter en slitsom dag på skolen eller jobben og det kommer en veps som er altfor nærgående og du måker til den, da kan du risikere å ha tatt livet av oldemoren din. Hvis du så reiser avgårde til blomsterbutikken og kjøper en bukett blomster til din kjære, da kan du risikere å komme hjem med hele slekta di, så pass på du!!!!
Antall ord: 133
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Des 2005 13:23
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Blitt takket: 2 ganger
Det kvalifiserer for innleggelse og medisinering, med lang oppfølging og tilsyn.TrappedSoul skrev: kjenner en som snakket med en flue jeg... (etter han drepte den)
Antall ord: 26
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Okt 2006 10:12
- 18
- Blitt takket: 3 ganger
Mener du dette seriøst eller?torgeir skrev:Det kvalifiserer for innleggelse og medisinering, med lang oppfølging og tilsyn.TrappedSoul skrev: kjenner en som snakket med en flue jeg... (etter han drepte den)
Antall ord: 34
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Tror ikke han gjør det. Andre her inne har lange samtaler med plantene sine.
Ikke for det.....det er lenge siden jeg har sett vedkommende......kanskje torgeir har fått ham til å oppsøke noen i hvitt. Og da mener jeg ikke ektoplasmalaken, men hvite bomullsfrakker!
Ikke for det.....det er lenge siden jeg har sett vedkommende......kanskje torgeir har fått ham til å oppsøke noen i hvitt. Og da mener jeg ikke ektoplasmalaken, men hvite bomullsfrakker!
Antall ord: 47
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Sep 2006 00:01
- 18
- Lokalisering: Tranby
- Blitt takket: 38 ganger
farmoren min sa at det var til plantenes beste om vi snakket med dem en gang i blant.. da ble de finere og trivdes bedre.. :mozilla_wink:
Antall ord: 27
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Des 2005 13:23
- 18
- Blitt takket: 2 ganger
Jeg så for meg en som satt å pirket borti en død flue med en blyant mens han snakket til den..TrappedSoul skrev:Mener du dette seriøst eller?torgeir skrev:Det kvalifiserer for innleggelse og medisinering, med lang oppfølging og tilsyn.TrappedSoul skrev: kjenner en som snakket med en flue jeg... (etter han drepte den)
Men det er da ikke slik! komunikasjon på ett høyere plan. Skjønner hva du mener.
Jeg tror faktisk det går igjen noen fluer hjemme hos meg. Hører ofte surring uten at jeg finner lydkilden. Noen ganger virker det som surrelyden er inne i hodet. Kansje det er jeg som trenger medisin?
Antall ord: 112
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
En av grunnene er at planter liker karbondioksidet du puster på dem når du snakker med dem!livingdeaddoll skrev:farmoren min sa at det var til plantenes beste om vi snakket med dem en gang i blant.. da ble de finere og trivdes bedre.. :mozilla_wink:
Jeg tror det er en sånn "plante-whisperer"-faktor med i bildet også... :mozilla_smile:
Antall ord: 63
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Okt 2006 10:12
- 18
- Blitt takket: 3 ganger
Men angående fluer, jeg husker jeg såg en flue en gang som fløy bortover og så døde den i luften, det var stilig.
Antall ord: 27
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Feb 2005 22:07
- 19
- Kjønn (valgfri): F
- Blitt takket: 21 ganger
Blir vel som at et menneske faller om og dør når det går.TrappedSoul skrev:Men angående fluer, jeg husker jeg såg en flue en gang som fløy bortover og så døde den i luften, det var stilig.
Antall ord: 45
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Jun 2005 10:40
- 19
- Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
- Blitt takket: 4 ganger
bare en fabling... er ikke instinkter.. et slags minne som ligner på å ha minne fra dyretilstand? altså.. vi fjerner oss fra instinktiv grad ved hjelp av vår høyere og høyere bevissthet... hvor kom da instinktet opprinnelig fra.. fablingen jeg har da tar utgangspunkt i en utrolig lang reinkarnasjonsprosess...Hecate skrev:Ja, en sjel er en sjel, men det er forskjell på hvilken type "imprint" sjelen gir den biologiske organismen. Så et dyr vil ikke ha menneskerminner, mens et menneske vil ikke ha dyreminner. Men sjelen husker selvfølgelig alt. Jeg har ikke helt oversikten over denne teorien, men utgangspunktet ligger i at sjelen ikke er en slags person, men en intelligent energi. Det er vel magnetismen i den som gir minnet....jeg vet ikke...
Antall ord: 127
Vær snille mot dyrene
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Altså, jeg har som sagt ikke hele oversikten her. Det er litt selvmotsigende hele greia, for vi er jo en dyreart, men menneske DNA'et er skapt i Guds bilde.
Det som jeg synes er vanskelig å forstå er at vi faktisk inngår i andre energikonstellasjoner når vi ikke er i en menneske-erfaring. Personlig tror jeg ikke at vi kan være dyr, fordi dyr er til for å balansere et delikat økosystem hvor hver minste lille organisme har en funksjon. (Hvilken funksjon har så mennesket? Rent bortsett fra å lage uorden i balansen? ) Men på den annen side, så må også dyr ha en sjel, men de inkarnerer jo ikke med samme hensikt som oss. De har jo ingen karma. Så om vi kan være dyr....jeg vet ærlig talt ikke.
Men energiene våre kan visstnok inngå i ulike energireaksjoner i naturen. Alle elementer har en bevissthet, det er jo dokumentert for vann, men også i luft, jord og ild vil vi finne det. Og det sies at de gangene vi inngår i disse, så oppdateres det ikke i akasha'n. Men det sies også at alle i Universet vet hvem vi er, da spiller det vel kanskje ikke så stor rolle om vi er en katt eller en stein i neste omgang. Kommunisere på et høyere plan er sikkert mye lettere for de som ikke sliter med karma og dualitet.
Det som jeg synes er vanskelig å forstå er at vi faktisk inngår i andre energikonstellasjoner når vi ikke er i en menneske-erfaring. Personlig tror jeg ikke at vi kan være dyr, fordi dyr er til for å balansere et delikat økosystem hvor hver minste lille organisme har en funksjon. (Hvilken funksjon har så mennesket? Rent bortsett fra å lage uorden i balansen? ) Men på den annen side, så må også dyr ha en sjel, men de inkarnerer jo ikke med samme hensikt som oss. De har jo ingen karma. Så om vi kan være dyr....jeg vet ærlig talt ikke.
Men energiene våre kan visstnok inngå i ulike energireaksjoner i naturen. Alle elementer har en bevissthet, det er jo dokumentert for vann, men også i luft, jord og ild vil vi finne det. Og det sies at de gangene vi inngår i disse, så oppdateres det ikke i akasha'n. Men det sies også at alle i Universet vet hvem vi er, da spiller det vel kanskje ikke så stor rolle om vi er en katt eller en stein i neste omgang. Kommunisere på et høyere plan er sikkert mye lettere for de som ikke sliter med karma og dualitet.
Antall ord: 236
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Des 2005 21:35
- 19
Kva bevis har vi for at gud eksisterer eller at menneskets DNA er skapt i guds bilde?Hecate skrev:Altså, jeg har som sagt ikke hele oversikten her. Det er litt selvmotsigende hele greia, for vi er jo en dyreart, men menneske DNA'et er skapt i Guds bilde.
Har du bevis for at dyr ikkje har karma, eller har du bevis for at menneske har karma?Hecate skrev:Det som jeg synes er vanskelig å forstå er at vi faktisk inngår i andre energikonstellasjoner når vi ikke er i en menneske-erfaring. Personlig tror jeg ikke at vi kan være dyr, fordi dyr er til for å balansere et delikat økosystem hvor hver minste lille organisme har en funksjon. (Hvilken funksjon har så mennesket? Rent bortsett fra å lage uorden i balansen? ) Men på den annen side, så må også dyr ha en sjel, men de inkarnerer jo ikke med samme hensikt som oss. De har jo ingen karma. Så om vi kan være dyr....jeg vet ærlig talt ikke.
Vil gjerne få vite kva for dokumentasjon du tenker på, som skal kunne bevise at vann har bevissthet?Hecate skrev:Men energiene våre kan visstnok inngå i ulike energireaksjoner i naturen. Alle elementer har en bevissthet, det er jo dokumentert for vann, men også i luft, jord og ild vil vi finne det. Og det sies at de gangene vi inngår i disse, så oppdateres det ikke i akasha'n. Men det sies også at alle i Universet vet hvem vi er, da spiller det vel kanskje ikke så stor rolle om vi er en katt eller en stein i neste omgang. Kommunisere på et høyere plan er sikkert mye lettere for de som ikke sliter med karma og dualitet.
Antall ord: 295
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence
we might just infect those around us
with intelligence
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Jun 2005 10:40
- 19
- Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Vi syner ofte om sånt utifra å være arten menneske.. men kanskje Gud ser det annerledes...? alt må til og alt skal sin vei og alt har samme målet om så noen arter har karma eller ei og.. guds bilde.. er ikke kun mennesket.. men alt er et bilde på dennes kraft? men de synes ulike.. når du evnt plukker ifra hverandre.. vi alt da bestå av kraft, sjel?Hecate skrev:Altså, jeg har som sagt ikke hele oversikten her. Det er litt selvmotsigende hele greia, for vi er jo en dyreart, men menneske DNA'et er skapt i Guds bilde.
Antall ord: 310
Vær snille mot dyrene
Hide post links |