Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Drømmene
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 13 Nov 2006 18:53
- 18
[quote="john_"]Å sove uten å drømme tror jeg kan sammenlignes med å sitte 8-9 timer på en benk og stirre i bakken[/quote]
Jah, eller spise uten å ha smakssans kanskje.
Det finnes jo folk som påstår at de ikke drømmer, men lurer på om de heller har dårlig hukommelse...
Jah, eller spise uten å ha smakssans kanskje.
Det finnes jo folk som påstår at de ikke drømmer, men lurer på om de heller har dårlig hukommelse...
Antall ord: 53
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Okt 2006 16:27
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Nord
Vell.. det finnes folk som aldri når drømmestadiet.. de vokner som om ingenting skulle skjedd.. eller.. de vokner faktisk opp og ingenting har skjedd.. de har bare vært "koblet fra"Minny skrev:Jah, eller spise uten å ha smakssans kanskje.john_ skrev:Å sove uten å drømme tror jeg kan sammenlignes med å sitte 8-9 timer på en benk og stirre i bakken
Antall ord: 87
We talk to God = "praying"
God talks to us = schizophrenic
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 13 Nov 2006 18:53
- 18
[quote="john
Vell.. det finnes folk som aldri når drømmestadiet.. de vokner som om ingenting skulle skjedd.. eller.. de vokner faktisk opp og ingenting har skjedd.. de har bare vært "koblet fra" [/quote]
Føler de seg uthvilte da?
Ville tro det går ut over søvnkvaliteten.
Vell.. det finnes folk som aldri når drømmestadiet.. de vokner som om ingenting skulle skjedd.. eller.. de vokner faktisk opp og ingenting har skjedd.. de har bare vært "koblet fra" [/quote]
Føler de seg uthvilte da?
Ville tro det går ut over søvnkvaliteten.
Antall ord: 51
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Sep 2004 20:51
- 20
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Rogaland,
- Har takket: 11 ganger
- Blitt takket: 8 ganger
den har blitt tolka. men berre gjør det du og. så kan eg jo sammenligne... men post det i pm er du snill.. så kan eg selv velge om resten skal få vita. ok?stajn skrev:Dj Devil:
For en spennende drøm, for jeg lov til å tolke den for deg?
Antall ord: 52
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
normalt så drømmer eg personligt vær kveld. hva eg husker derimot er noe annet..john_ skrev:Å sove uten å drømme tror jeg kan sammenlignes med å sitte 8-9 timer på en benk og stirre i bakken
men om eg sliter med noe. tenker mye om dagen. mange beskymringer. så drømer eg absolutt ingenting. kan hende eg drømer. men husker ingenting. føles ut som du slår av lyset å våkner ikke utkvilt. lika sliten som du la deg. SLIT
Antall ord: 84
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 06 Sep 2006 01:41
- 18
- Lokalisering: Oslo
Jeg hadde en spesiell drøm i natt.. Er flink til å tyde andres drømmer, men ikke min egen.
Jeg drømte at jeg lånte leiligheten til en lærer. Jeg skulle ta meg en hvil på sofaen, og kattungen til læreren var der. Jeg spurte om den ville hvile sammen med meg, og det ville den. Akkurat når jeg sovnet, så ville katten ut igjen. Jeg ble litt irritert, men slapp den inn i et annet rom. Så skjedde det samme igjen, akkurat når jeg holdt på å sovne lagde katten et rabalder utenfor rommet. Jeg ble irritert, og spurte om katten ville inn igjen. Det ville den ikke. Dette skjedde et par ganger, og tilslutt var jeg ganske irritert og sa til katten at nå måtte den bare komme inn til meg.
Da den kom inn, klarte den nesten ikke å gå, og det fikk meg til å tenke. Jeg gikk ut i gangen der katten hadde vært og så at stålampen var svidd. Jeg så at det lå en sakkosekk forran ovnen, og jeg rakk akkurat å fjerne den før det tok fyr. Katten hadde altså reddet meg fra at leiligheten skulle brenne opp.
Katten var kjempe var og hadde tydeligvis prøvd å redde meg. Jeg klappet den forsiktig, og ba om unnskyldning. Den sa (snakket) at den tilga meg.
Jeg har aldri sett denne katten før, noen som vil prøve å tolke..?
Jeg drømte at jeg lånte leiligheten til en lærer. Jeg skulle ta meg en hvil på sofaen, og kattungen til læreren var der. Jeg spurte om den ville hvile sammen med meg, og det ville den. Akkurat når jeg sovnet, så ville katten ut igjen. Jeg ble litt irritert, men slapp den inn i et annet rom. Så skjedde det samme igjen, akkurat når jeg holdt på å sovne lagde katten et rabalder utenfor rommet. Jeg ble irritert, og spurte om katten ville inn igjen. Det ville den ikke. Dette skjedde et par ganger, og tilslutt var jeg ganske irritert og sa til katten at nå måtte den bare komme inn til meg.
Da den kom inn, klarte den nesten ikke å gå, og det fikk meg til å tenke. Jeg gikk ut i gangen der katten hadde vært og så at stålampen var svidd. Jeg så at det lå en sakkosekk forran ovnen, og jeg rakk akkurat å fjerne den før det tok fyr. Katten hadde altså reddet meg fra at leiligheten skulle brenne opp.
Katten var kjempe var og hadde tydeligvis prøvd å redde meg. Jeg klappet den forsiktig, og ba om unnskyldning. Den sa (snakket) at den tilga meg.
Jeg har aldri sett denne katten før, noen som vil prøve å tolke..?
Antall ord: 241
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Apr 2004 22:52
- 20
- Lokalisering: Hedmark
Nå i det siste har jeg hatt bare mareritt. Her en natt drømte jeg at jeg, mor, far og storebror var på verandaen til der bestemor og bestefar bodde før. Og vi skulle grille. Jeg og mamma holdt på å le oss ihjel av noe moro vi snakke om, og når ho snudde seg brant hun på den ene siden, jeg skreik at ho måtte rulle seg i gresset, men ho hørte ikke, for ho lo så fælt. Så far bar ho til gresset, å når jeg snudde meg ropte pappa på bror min at han måtte flytte seg, han måtte komme seg vekk fra flammene, og samtidig så jeg han, sitte meg beina i kors, helt nedbrent på ene siden, helt svart. Og jeg hørte hvordan det svei huden hans. Jeg begynte å skrike til han at han måtte løpe. Flammene fra grillen nådde han. Men uansett hvor mye jeg ropte så satt han bare der, og titta på meg, som om han sa "Det er best slik, for alle, dessuten er jeg er allerede så skadet". Det er den værste drømmen jeg noen gang har hatt. Våknet av at jeg skreik og grein.
En annen natt drømte jeg at jeg skulle på date. Så så jeg han komme, så jeg gikk for å møte han i gangen, å når jeg kommer dit, har han to lik liggende på en plattformheis. Jeg fikk så klart dilla, og spørte alle salgs spørsmål om hva som hadde skjedd, hvem dem var, om han ikke skulle ringe politiet. Men han var helt rolig, og fortalte meg at jeg skulle bare slappe av, men jeg måtte love å holde tett. Jeg skulle gå inn å vente på han, for snart skulle vi jo pa date. Jeg tørte ikke annet, men bestemte meg for å gjemme meg. Men uansett hvor jeg var, så var det vinduer overalt, så han kunne se meg. Det var kjempe ekkelt.
Men betyr disse drømmene noe da, mon tro?
En annen natt drømte jeg at jeg skulle på date. Så så jeg han komme, så jeg gikk for å møte han i gangen, å når jeg kommer dit, har han to lik liggende på en plattformheis. Jeg fikk så klart dilla, og spørte alle salgs spørsmål om hva som hadde skjedd, hvem dem var, om han ikke skulle ringe politiet. Men han var helt rolig, og fortalte meg at jeg skulle bare slappe av, men jeg måtte love å holde tett. Jeg skulle gå inn å vente på han, for snart skulle vi jo pa date. Jeg tørte ikke annet, men bestemte meg for å gjemme meg. Men uansett hvor jeg var, så var det vinduer overalt, så han kunne se meg. Det var kjempe ekkelt.
Men betyr disse drømmene noe da, mon tro?
Antall ord: 347
Man elsker ikke et menneske fordi det er pent, man syns det er pent fordi man elsker det!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Inatt hadde jeg en serie merkelige drømmer.
En av dem husker jeg veldig godt enda, resten er ganske glemt.
Det handlet om at jeg var på et slags kjøpesenter, hvor det var en hel haug med aggressive tenåringer, ca. 90% gutter og resten jenter. Alle var mellom 16-20 år cirka, og alle var svært aggressive og var ute etter meg.
Snakk om paranoia
Egentlig var det et mareritt, for de var så besatt på å drepe meg dersom de fikk tak i meg. De løp etter meg med balltre og andre ting (husker ikke, men våpen). Opp og ned i trapper, og det var store folkemengder nesten overalt. Hele tida fant jeg "smutthull" hvor det ikke var noen, så jeg tok disse omveiene, men ble etterhvert omringet fra alle kanter. Ingen sto likevel i ro og ventet foran utgangene (jo, egentlig de fleste offisielle utganger), men etterhvert slapp jeg ut gjennom en slags kjellerutgang, en slags... varemottak kanskje... det var en helt sinnsykt stressende drøm, hvor jeg hele tida løp og løp og ble psykisk og fysisk stressa. Skikkelig adrenalinkick non-stop gjennom hele drømmen. Etterhvert når jeg hadde kommet meg ut da, viste det seg at jeg var ved sentralsykehuset i Rogaland. Ikke slik det ser ut nå etter ombyggingen, men slik det var for en nærmere 15-20 år tilbake. Jeg løp inn i et parkeringshus (det er i realiteten kun ett, men i drømmen var det fire-fem identiske på rad, slik har det også vært i mange tidligere drømmer... merkelig - noen som har noe å si på dette?)
...og etter ei stund våkna jeg, rett før noen spotta meg.
En enda verre drøm var at jeg skulle bli kebab hos noen iranere. De drepte folk og hadde med ferdig grillkrydderblanding. Skulle kverne meg, og det fantes ingen utvei. Venner og familie av meg var der og jeg fortalte hva som skulle skje meg og de fikk et litt sånn: "Ja, og så..?"-uttrykk og sa til meg at "ja, de visste godt hva som skulle skje, men slik var det jo bare da... og hva kunne de liksom gjøre?", så lo de.
Sjeldent jeg har mareritt. Svært sjeldent.
Men så hender det oftere når jeg først ligger i seng med noen andre.
Kanskje det har noe å si også...
Vel, vel. Det var mine drømmer.
Noen andre som har drømt noe inatt da?
En av dem husker jeg veldig godt enda, resten er ganske glemt.
Det handlet om at jeg var på et slags kjøpesenter, hvor det var en hel haug med aggressive tenåringer, ca. 90% gutter og resten jenter. Alle var mellom 16-20 år cirka, og alle var svært aggressive og var ute etter meg.
Snakk om paranoia
Egentlig var det et mareritt, for de var så besatt på å drepe meg dersom de fikk tak i meg. De løp etter meg med balltre og andre ting (husker ikke, men våpen). Opp og ned i trapper, og det var store folkemengder nesten overalt. Hele tida fant jeg "smutthull" hvor det ikke var noen, så jeg tok disse omveiene, men ble etterhvert omringet fra alle kanter. Ingen sto likevel i ro og ventet foran utgangene (jo, egentlig de fleste offisielle utganger), men etterhvert slapp jeg ut gjennom en slags kjellerutgang, en slags... varemottak kanskje... det var en helt sinnsykt stressende drøm, hvor jeg hele tida løp og løp og ble psykisk og fysisk stressa. Skikkelig adrenalinkick non-stop gjennom hele drømmen. Etterhvert når jeg hadde kommet meg ut da, viste det seg at jeg var ved sentralsykehuset i Rogaland. Ikke slik det ser ut nå etter ombyggingen, men slik det var for en nærmere 15-20 år tilbake. Jeg løp inn i et parkeringshus (det er i realiteten kun ett, men i drømmen var det fire-fem identiske på rad, slik har det også vært i mange tidligere drømmer... merkelig - noen som har noe å si på dette?)
...og etter ei stund våkna jeg, rett før noen spotta meg.
En enda verre drøm var at jeg skulle bli kebab hos noen iranere. De drepte folk og hadde med ferdig grillkrydderblanding. Skulle kverne meg, og det fantes ingen utvei. Venner og familie av meg var der og jeg fortalte hva som skulle skje meg og de fikk et litt sånn: "Ja, og så..?"-uttrykk og sa til meg at "ja, de visste godt hva som skulle skje, men slik var det jo bare da... og hva kunne de liksom gjøre?", så lo de.
Sjeldent jeg har mareritt. Svært sjeldent.
Vel, vel. Det var mine drømmer.
Noen andre som har drømt noe inatt da?
Antall ord: 421
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Okt 2006 16:27
- 18
- Lokalisering: Nord
Jeg drømte noe igår.. var en mann som kom bort til meg og sa "Jeg stakk deg i tunga med en blyantpenn, men hadde ikke regnet med at du kom til å svelge hele pennen".. hadde et hull i tunga og blødde som f***...
Glemte å sjekke opp ordet "Blod" på drommetydning.no .. Sitat "Blør du er dette en advarsel mot konfrontasjoner med familie og venner, eller at
noen tapper din energi. " ... Merkelig nok så var det stor-konflikt her i natt med onkelen min.. heh, tror jeg må sjekke siden oftere
Glemte å sjekke opp ordet "Blod" på drommetydning.no .. Sitat "Blør du er dette en advarsel mot konfrontasjoner med familie og venner, eller at
noen tapper din energi. " ... Merkelig nok så var det stor-konflikt her i natt med onkelen min.. heh, tror jeg må sjekke siden oftere
Antall ord: 94
We talk to God = "praying"
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
en drøm fra i går kveld
det starta med at ei dama drev å svømte med en diger bølge ute i
sjøen. den bølgen var så stor at man skulle tru den var skapt pågrunn
av en metior som slo ned i sjøen.
denne dama svømte med bølgen som om at det var ingenting. hun hadde
havfrue lignende ben. men likevell ikke havfrue. denne bølgen smelte
mot land. men den smelte ikke mot land i like stor kraft som man
skulle tru av en slik stor bølge. da bølgen smelte mot land var denen
dama på toppen. å jekk av bølgen som om at det var bølgen som
fraktet hun til land. så såg man bølgen "gå" fra land som om den
tenkte av seg selv.
denne dama sine ben forandret seg i det hun traff land. da var
det som om at di tilpasset seg så det ble vanlige ben. hu begynte
å springe langs land etter bølgen. å begynte å advare alle rundt
seg om denne bølgen. for den smalt flere steder mot land. som om
at den var sint.
etter den hadde slått mot land noe ganger jekk den ut i sjøen
igjen. den dama sprang rundt i verden å andvarte mot denne bølgen.
til slutt så hadde di avgjor hvor denne bølgen skulle slå til igjen.
den skulle smelle på en havn som var høy og laget av sement som en
firkant men åpning ut mot sjøen. det hadde samlet seg masse folk for
å se denne bølgen smelle mot land igjen. hvorfor skulle eg gjerne
vist for normalt ville jo folk unngått slikt.
men mitt oppi alt dette er det en gutt som er forelska i denne dama.
han møter opp der for å håpe å se hu og møte hu. etter mye venting og
at folk setter ut ringer som di sitter på (store bade ringer) så kommer
denne dama og venter på bølgen.
den forelska gutten tørte etter å ha tenkt lenge å spøre hu om hvordan
hu hadde det. hu var beskymra over folkene som var på sjøen. da bølgen
kom så var det noe rart med den. det var akkuratt som om den stoppa opp
rett før den smalt mot land men jekk "under" og kom "under" ifra og løfta
di som var på sjøen opp på land igjen. så "gled" den inn mot land å
lagde mye oversvømelser. husker eit par drev å gravde opp eit tre. eit
ungt tre for å redde det fra vannet. så var det tilbake til hvor å hva
vannet gjore. den tok disse ringene med folk å drev di videre inn mot
land. var som om at vannet passet på di. for vær gang det var rett før
di smalt mot noe farligt så reddet vannet di.
etter å ha fulgt med disse meneskene inn mot land så såg vi tilbake til
denne dama som snakket med gutten. hu var ikke beskymret lenger.
mer lettet. trur nokk sjarmen til denne gutten også var med å hjelpe.
for di kysset. å da våknet eg.
det starta med at ei dama drev å svømte med en diger bølge ute i
sjøen. den bølgen var så stor at man skulle tru den var skapt pågrunn
av en metior som slo ned i sjøen.
denne dama svømte med bølgen som om at det var ingenting. hun hadde
havfrue lignende ben. men likevell ikke havfrue. denne bølgen smelte
mot land. men den smelte ikke mot land i like stor kraft som man
skulle tru av en slik stor bølge. da bølgen smelte mot land var denen
dama på toppen. å jekk av bølgen som om at det var bølgen som
fraktet hun til land. så såg man bølgen "gå" fra land som om den
tenkte av seg selv.
denne dama sine ben forandret seg i det hun traff land. da var
det som om at di tilpasset seg så det ble vanlige ben. hu begynte
å springe langs land etter bølgen. å begynte å advare alle rundt
seg om denne bølgen. for den smalt flere steder mot land. som om
at den var sint.
etter den hadde slått mot land noe ganger jekk den ut i sjøen
igjen. den dama sprang rundt i verden å andvarte mot denne bølgen.
til slutt så hadde di avgjor hvor denne bølgen skulle slå til igjen.
den skulle smelle på en havn som var høy og laget av sement som en
firkant men åpning ut mot sjøen. det hadde samlet seg masse folk for
å se denne bølgen smelle mot land igjen. hvorfor skulle eg gjerne
vist for normalt ville jo folk unngått slikt.
men mitt oppi alt dette er det en gutt som er forelska i denne dama.
han møter opp der for å håpe å se hu og møte hu. etter mye venting og
at folk setter ut ringer som di sitter på (store bade ringer) så kommer
denne dama og venter på bølgen.
den forelska gutten tørte etter å ha tenkt lenge å spøre hu om hvordan
hu hadde det. hu var beskymra over folkene som var på sjøen. da bølgen
kom så var det noe rart med den. det var akkuratt som om den stoppa opp
rett før den smalt mot land men jekk "under" og kom "under" ifra og løfta
di som var på sjøen opp på land igjen. så "gled" den inn mot land å
lagde mye oversvømelser. husker eit par drev å gravde opp eit tre. eit
ungt tre for å redde det fra vannet. så var det tilbake til hvor å hva
vannet gjore. den tok disse ringene med folk å drev di videre inn mot
land. var som om at vannet passet på di. for vær gang det var rett før
di smalt mot noe farligt så reddet vannet di.
etter å ha fulgt med disse meneskene inn mot land så såg vi tilbake til
denne dama som snakket med gutten. hu var ikke beskymret lenger.
mer lettet. trur nokk sjarmen til denne gutten også var med å hjelpe.
for di kysset. å da våknet eg.
Antall ord: 533
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
Jeg drømte en gang at jeg spydde opp masse nåler i forskjellige størrelser. Jeg husker spesielt godt når en stor heklenål kom raspende opp gjennom halsen... Mens jeg sto der og brakk meg, fant jeg en anonym lapp der det sto en slags advarsel om at jeg "hadde spist noe som ikke passet helt for meg nå".
En av de rareste og ekleste drømmene jeg noen gang har hatt. Fikk en følelse av at noen ville meg skikkelig vondt... :mozilla_frown:
En av de rareste og ekleste drømmene jeg noen gang har hatt. Fikk en følelse av at noen ville meg skikkelig vondt... :mozilla_frown:
Antall ord: 88
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Yikes!Svartepus skrev:Jeg drømte en gang at jeg spydde opp masse nåler i forskjellige størrelser. Jeg husker spesielt godt når en stor heklenål kom raspende opp gjennom halsen... Mens jeg sto der og brakk meg, fant jeg en anonym lapp der det sto en slags advarsel om at jeg "hadde spist noe som ikke passet helt for meg nå".
Jeg drømte en gang at jeg hadde spist glasskår. Det var også litt smakløst.
Antall ord: 108
Hide post links |
*snufs* Jeg vil ikke ligge i senga di mer, siden du bare får marerittludoburgero skrev:.Sjeldent jeg har mareritt. Svært sjeldent.
Antall ord: 46
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Sånt må du ikke spøke med... da får jeg ihvertfall marerittanniren skrev:*snufs* Jeg vil ikke ligge i senga di mer, siden du bare får marerittludoburgero skrev:.Sjeldent jeg har mareritt. Svært sjeldent.
Antall ord: 62
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Sånt må du ikke spøke med... da får jeg ihvertfall marerittanniren skrev:*snufs* Jeg vil ikke ligge i senga di mer, siden du bare får marerittludoburgero skrev:.Sjeldent jeg har mareritt. Svært sjeldent.
Antall ord: 62
Hide post links |