Hehe. Jeg mente ovenfor den kristne majoritet. Men det er jo fordi jeg tror på ting som er ansett som litt fyfy i kristendom da. I tillegg til at jeg tror på mange av de positive tingene i kristendommen.madjava skrev:karina;karina skrev:Madjava;
Jeg har godtatt for lenge siden at jeg ikke kan putte meg selv i en gruppe når det gjelder religion. Jeg er ganske sikker på at mange kristne ville vært både sjokkert og dypt uenige om jeg kom og kalte meg kristen. Ikke syns jeg at jeg har rett til det heller, nettopp på grunn av at majoriteten regelrett vil påstå at jeg tar feil. Jeg syns faktisk det ville vært respektløst av meg å påstå at jeg er kristen, selv om jeg tror på Gud.
Respektløst overfor gud eller den kristne majoriteten? Mange som er kristne i egne auger sjølv om dei verken trur eller bryr seg, utover å stå i statskirka. Innafor kristendommen er det enormt mange retninger, husker ikkje att talet på dette og gidd faktisk ikkje å leite det opp(eg er respektlaust lat av meg i kveld og syns eg fortjener det). Du kan kalle deg kristen viss du føler for det, og dei som da er uenig er egentlig dei respektlause, fordi dei ikkje respekterer deg og ditt syn på ein kristen gud(husker ikkje om din gud er kristen, men du skjønner sikkert kva eg meiner(eg er forsatt respektlaust lat og gidder ikkje bla meg gjennom tråden eller leite opp kva type gud du digga)).
Så du mener at det ikke er en rett tro, men at ens egen tolkning er den riktige?