Engler, Guider, Hjelpere, Skytsenglerhvor er hjelperne når det spøker?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

science
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jun 2006 01:18
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av science »

Å hjelp en demon, your on your own baby....

Bilde
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn

Innlegg av ToneG »

Jeg tror ingen har pysehjelpere:-)
Men jeg tror ikke de bruker makt, å de svinger heller ikke med en tryllestav..
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
science
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av science »

ToneG skrev:Jeg tror ingen har pysehjelpere:-)
Det er vel en trosak.
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Jun 2006 14:54
18
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

Hjelperene mine hjalp meg med en sånn sak, men det var fordi jeg ba om hjelp. Det er også forskjell på hva slags hjelper man har. Hvilket stadium de er på, og hvilken oppgave de har i forhold til din læreprossess i livet.
Antall ord: 45
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg skjønner ikke hvorfor hjelpere får så mye cred?! Slik jeg ser det er hjelpere kun der for å pense oss inn på nye spor eller tilrettelegge for at skjebnen skal oppfylles. Hvorfor skal de da bry seg med trivialiteter som forvirrede ånder de ikke har noe ansvar for? De kan sikkert gi oss trygghet dersom vi tror det, men jeg nekter å tro at det er derfor de er her. Jeg ser ikke på hjelpere som barnehageonkler, men mer som rådgivere. Ikke det at de gir så mange råd heller, for vi skal jo leve livet selv og vi har fri vilje blablablabla....
Antall ord: 106
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av ToneG »

science skrev:
Det er vel en trosak.
Ja, jeg sa jo det:-)
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

science skrev:
Det er vel en trosak.
Enig.
Nå sier ikke jeg at David Ashworth har rett, men han hevder i allefall at hans guider m.fl. utsletter demoner.
Så det er helt klart en trossak, ja.
Antall ord: 58
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Astarte »

Heia skrev:Jeg skjønner ikke hvorfor hjelpere får så mye cred?! Slik jeg ser det er hjelpere kun der for å pense oss inn på nye spor eller tilrettelegge for at skjebnen skal oppfylles. Hvorfor skal de da bry seg med trivialiteter som forvirrede ånder de ikke har noe ansvar for? De kan sikkert gi oss trygghet dersom vi tror det, men jeg nekter å tro at det er derfor de er her. Jeg ser ikke på hjelpere som barnehageonkler, men mer som rådgivere. Ikke det at de gir så mange råd heller, for vi skal jo leve livet selv og vi har fri vilje blablablabla....
Jepp, skjønner hva du mener, og er langt på vei enig med deg. Men det går an å be om hjelp. Hovedoppgaven til hjelperene våre er neppe å være ghostbusters... :mozilla_wink: Da hadde de fått det travelt med noen mennesker som har hatt mange og fantastiske opplevelser... :badgrin: :roll:
Antall ord: 159
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av ToneG »

Astarte skrev:Hjelperene mine hjalp meg med en sånn sak, men det var fordi jeg ba om hjelp. Det er også forskjell på hva slags hjelper man har. Hvilket stadium de er på, og hvilken oppgave de har i forhold til din læreprossess i livet.
Eller hva slags ånd den skal hjelpe deg med..
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

En annen ting; hvorfor skal hjelpere være så "høytstående"?
Kanskje de er på samme utviklingsnivå som oss og bare er diskarnerte fordi det ikke var deres tur til å ha en mennneskeerfaring. De vil jo lære av våre erfaringer og følge med på hvordan ting virker inn på oss. Dersom det er slik at alt bare er energi, skulle ikke deres energi blandes med vår og dermed kunne overføre det samme føleseregister til dem? D.v.s. at de også vil kunne føle våre følelser på samme måte som vi mener å plukke opp energier på hjemsøkte steder? Jeg har et annerledes syn på dette med ånder og hjelpere enn de fleste her inne, men jeg synes de blir altfor personifiserte og tillagt så mye mer vekt enn hva rett er. Det tar fokuset vekk fra hva vår søken etter oss selv. Drit i hjelperne, de er nok tilstede når vi minst aner det og lev livet som hver dag var den siste, er mitt råd. De tilgir også at vi driter i dem, for det er liksom ikke meningen at vi skal merke at de er der.
Antall ord: 204
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Astarte »

Selvfølgelig. Det finnes jo mange ulike energier (jeg foretrekker å kalle dem det). De aller fleste er jo helt harmløse. I enkelte tilfeller kan det være godt med litt hjelp, og det var en sånn situasjon jeg var i. Jeg har litt vanskelig for å skjønne hysteriet omkring"vanlige" ånder og gjengangere, men det meste ukjent er jo litt creapy?
Antall ord: 63
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Som Heia var inne på, tror jeg hjelperene er her for å passe på at vi er inne på rett spor her i livet.
Om det VI kaller spøkelse dukker opp rundt oss, så er det en ånd, akkurat som vi OG hjelperene våre.

De griper ikke inn mot andre ånder uten at det er skjellig grunn - dvs dersom andre ånder vil lede oss inn på feil spor. Om andre ånder "mobber" litt, så betyr det lite for vår egentlige oppgave (eller oppgaver) her i dette livet. Akkurat som folk mobber hverandre på skole og i arbeidslivet, for ikke å snakke om her på paranormal.... Bilde

Dersom VI ber de om hjelp, derimot, så både vil og kan de, dersom det ikke ødelegger "sporet" vårt. Da er det nemlig VÅR egen vilje som ønsker dette...

Jeg tror at en av hovedårsakene til at såkalt "åndeutdrivelse" virker, er at jordens område er primært beregnet for de som har fysisk kropp...
Og derfor har "førsteprioritet" til å være her. Et spøkelse ( dvs avdød persons ånd ), er ferdig med sin "tjeneste" her, og har egentlig ikke noe mer å gjøre her.
Derved har denne ånden ikke lenger førsteprioritet til å være her, men havner nedover "listen".
Derfor er det mulig for mennesker ( som har levende kropp) å hjelpe ånder over til en annen dimensjon ( lyset ), ved hjelp av sine Hjelpere .
Slik prioritering må nødvendigvis være tilstede for at såkalt "åndeutdrivelse" skal kunne finne sted, iallfall sålenge vi snakker om at man har fri vilje...
Derfor tror jeg at vi har følgende prioritering :
1: Levende mennesker og dyr ( og sannsynligvis naturvesner - som kansje på en måte er i en annen dimensjon samtidig )
2: Hjelpere ( ånder, engler, lysvesen, whatever )
3: Avdøde menneskers ånder
4: andre entiteter.

Men om jeg har rett i dette, det får andre avgjøre... ;-)

( og det er sikkert ørten andre som ikke vil se det på den måten . . )

mvh Asbjørn
Antall ord: 339

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
science
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av science »

Asbjørn, nå er jeg virkelig spent på hva de andre entitetene som faktisk er rangert under avdøde menneske er.
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kathy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Jun 2006 01:29
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Kathy »

Kanskje de fleste som faktisk føler seg truet og redde får denne følsen ved å se en ukjent hjelper i hvitøyet. At de ikke vet om deres egen hjelper. Jeg tror i alle fall at det er det de fleste merker nerværet til er deres egen hjelper. Man kan jo bli skremt av dem også. Spesielt om man aldri har opplevd det før, eller ikke helt vet hva man føler et nervær av. Det er jo noe av det ukjente, det er det ukjente man oftes frykter. Det var derfor jeg var redd for mørket da jeg var liten, og det er sikkert mange fler enn bare meg. Sånn tenker jeg i da, men alle mener jo forskjellige ting. Er jo lov å ha en mening:)
Antall ord: 134
jeje... :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

science skrev:Asbjørn, nå er jeg virkelig spent på hva de andre entitetene som faktisk er rangert under avdøde menneske er.
Jeg har ikke noe fasit på dette svaret, det er bare tanker, merk ordene : "Jeg tror at . . "
Men du har kansje forslag til annen rangering ? ;-)

mvh Asbjørn
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links