Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderhar du den sjette sans?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
miss 24/7
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Des 2005 09:44
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: rogaland

Innlegg av miss 24/7 »

Nå tror jeg at de aller fleste har et blokkert område i hode, men at det finnes mulighet for å åpne opp og ta noen flere sanser i bruk, det tror jeg er fullt mulig..
Men i den verden vi lever i dag så har vi ikke så stort behov for å ta i bruk disse sansene,alt går jo av seg selv i den vante rutine...trenger nesten ikke tenke lenger,for alt ligger til rettte for at vi skal klare oss på den enkleste måten..
Bare se hvor enkelt det for eks er i det å lage mat.... Putt posens innehold i en kasserolle..syns det er skremmende hvordan ting utvikler seg.
Å ungdommen i dag vet snaut hvilken ende på kosten som brukes mot gulvet,
så min oppfordring er og bruke mye tid til seg selv,tenke igjennom hvor tilfeldige ting i hverdagen er...eller ikke,mye turer i naturen vil også hjelpe..

intuisjonen er noe alle kan bruke, men om man er bevistt og villig,så kan den bli betraktelig bedre ...gjelder bare og bruke hode :mozilla_laughing:
Antall ord: 181
Fantasien ble gitt oss mennesker som erstatning for det vi ikke er - den humoristiske sansen fikk vi til trøst for det vi er...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
miss 24/7
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Des 2005 09:44
18
Lokalisering: rogaland

Innlegg av miss 24/7 »

Må bare få komme med et tilleg her,tenk på hva vi som barn gjorde,ute i naturen dagen lang,hvor godt la vi ikke merke med at rundt oss,hver en stein langs veinen vi gikk,hver en blomt i hagen..planter og trær,kunne dem på rams alle sammen
for ikke og snakke om alle fuglene,å hvor godt vi kunne skille dem bare med lyden...
Tenker ofte på det når jeg sitter i bilen,hvor mye langs veien går vi ikke glipp av? plutselig dukker det opp et hus i det fjærne,som får tankene til å spinne...hmmm det har jeg ikke lagt merke til før....

Jeg elsker naturen selv,å det og oppdage ting.høre lyder,kjenne lukter å se på alt det utrolige vi har rundt oss,tror naturen er en viktig del av det og finne seg selv,og åpne opp sansene våre... :mozilla_laughing:
Antall ord: 156
Fantasien ble gitt oss mennesker som erstatning for det vi ikke er - den humoristiske sansen fikk vi til trøst for det vi er...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
fridabæret
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Jan 2006 15:38
18
Lokalisering: Stord

Innlegg av fridabæret »

Jeg har mange ganger opplevd å ane ting før de skjer...egentlig ufrivillig,men syntes det er spennende! :D
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Skal jeg påstå noe..?
alle har en sjette sans... og selve betegnelsen sjettesans.. blir definert i mange benevnelser igjen.. og mange har langt mer av det enn andre?
Antall ord: 29
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

miss 24/7 skrev: Jeg elsker naturen selv,å det og oppdage ting.høre lyder,kjenne lukter å se på alt det utrolige vi har rundt oss,tror naturen er en viktig del av det og finne seg selv,og åpne opp sansene våre... :mozilla_laughing:
Yepp, i naturen vert alt vi opplever så ekte liksom...bare det å nyte seksuellt samkvem for så å sette seg farlig nær ei maurtue kan gje dei fleste eit ganske sansbart øyeblikk...du finner fort både deg sjøl og alle andre når du hyler i skogen utan ein tråd... :mozilla_laughing:
Antall ord: 101
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Har en bok om den sjette sans i hvertfall og utøver den også daglig, da i form som intuisjon og diverse.
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
crazzytc
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Jun 2006 21:03
18

Innlegg av crazzytc »

jeg har en "sjette" sans; den er medfødt jeg kan fornemme personer som går igjen og jgg får automatisk informasjon om vedkommende, (kvinne/mann,ca alder, tilknyttingen deres,etc)
jeg kjenner med en gang energien til vedkommende, om det er en snill eller vond ånd som går igjen... et eks: på den gamle jobben min spøkte det på loftet, og jeg prøvde èn gang og gå helt opp, men jeg ble fysisk stoppet, og jeg ble kvelt på innsiden. jeg får styret ned trappa og forteller hva jeg opplevde og de tingene jeg fornemmet til kollegane mine; Vedkommende mente jeg var en herremann mellom 40-50 år som hadde hengt seg der jeg gikk opp og han var sint og var en virkelig negativ energi.. noen dager etter kommer en kollega som var på jobb den dagen og hun kunne bekrefte at det jeg hadde fornemmet om denne mannen stemte.. for ca 20 år siden hadde en stamgjest hengt seg på loftet etter en heftig krangel med god venn og eier av hotellet, som var svært ulykkelig..
digger sansen min!!
Antall ord: 188

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
*Lille*

Innlegg av *Lille* »

Har en sjette sans ja, og syns ikke d er skummelt=) Bare sånn for å svare direkte og enkelt på spørsmålet! ;)
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lille_mia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Mar 2006 18:37
18
Lokalisering: Stavanger

Innlegg av lille_mia »

*Lille engelen* skrev:Har en sjette sans ja, og syns ikke d er skummelt=) Bare sånn for å svare direkte og enkelt på spørsmålet! ;)
Like enkelt og greit:) Er ikkje heilt sikker på om eg har ein sjette sans eller ikkje...
Men kozzen går deg me deg då * Lille engelen*?..Går livet videre? Eg håpe nå det :D
Antall ord: 62
Det finnes mer mellom himmel og jord enn vi vet...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
*Lille*

Innlegg av *Lille* »

lille_mia skrev:
*Lille engelen* skrev:Har en sjette sans ja, og syns ikke d er skummelt=) Bare sånn for å svare direkte og enkelt på spørsmålet! ;)
Like enkelt og greit:) Er ikkje heilt sikker på om eg har ein sjette sans eller ikkje...
Men kozzen går deg me deg då * Lille engelen*?..Går livet videre? Eg håpe nå det :D
Hva tenker du på da? Når du spør om livet mitt går videre? =) Evnen er ingen belastning for meg, heller en gave jeg er glad for å ha! =)
D som ikke dreper gjør deg sterkere! Jeg er sterkt :D Veldig sterk faktisk, langt der inne et sted...
Antall ord: 114

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lille_mia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Mar 2006 18:37
18
Lokalisering: Stavanger

Innlegg av lille_mia »

*Lille engelen* skrev:
lille_mia skrev:
Hva tenker du på da? Når du spør om livet mitt går videre? =) Evnen er ingen belastning for meg, heller en gave jeg er glad for å ha! =)
D som ikke dreper gjør deg sterkere! Jeg er sterkt :D Veldig sterk faktisk, langt der inne et sted...
Nei eg tenkte egentligt ikkje på dette tema..Eg bare visste at du nettopp hadde mistet en som stod deg kjær..Eg vet kor vont det kan ver derfor lurte eg bare kozzen du hadde det..
Håbe du klare å tenka fremover :mozilla_smile: **klem**
Antall ord: 163
Det finnes mer mellom himmel og jord enn vi vet...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gjomle
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Feb 2006 13:37
18
Lokalisering: Gran Canaria

Re: har du den sjette sans?

Innlegg av gjomle »

23-salen skrev:jeg har hørt mye om persjoner som har den sjette sans...
tenk og se gjenferd... :mozilla_sealed:
lite ekkelt da...
jeg kan se ting, men kan ikke kontrollere den selv. det hender bare at jeg ser folk av og til. har til og med vært i ettertid og spurt om ting og tang der jeg har sett "folk"
jeg begynte når jeg var liten. men alle småbarn har sjette sans. det er derfor de er redde for å være alene
Antall ord: 85
Friheten får du bare hvis du kvitter deg med alt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tillemora
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Jun 2006 23:37
18
Lokalisering: Hareid

Innlegg av tillemora »

Forstår kva du meiner... Har på en måte en "sjette sans" eg osgå... På ein måte... Eg veit liksom kva klokka er til kvar tid... Har også ein slags billedleg hukommelse... Huskar nesten alt eg har lest opp gjennom tidene... Litt skummelt.... :mozilla_oops: Er litt flau over dette med tanke på skulen og slikt... Det som sjer er at eg kan lese ei heil bok på for eksempel 150 sider og kan sitere ordrett kva som står på den og den sida... Har også harr nokre spennandes møte med eit gjennferd i huset vårt... Det er tipp oldefaren min som går igjen.. Har på ein måte kontakt med han og alle som har budd på den eigendommen vi bor på... :-s Hehe... Kjempe spennandes...
Antall ord: 156
The only difference between tattooed peolpe and untattooed people, is that tattooed people are way cooler than untattoed people...
He skaffa mj tattoo;)
*lol*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Jun 2006 14:54
18
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

snuppedilla skrev:Skal jeg påstå noe..?
alle har en sjette sans... og selve betegnelsen sjettesans.. blir definert i mange benevnelser igjen.. og mange har langt mer av det enn andre?
Tror du er inne på noe der. Kan den sjette sansen arte seg forskjellig fra person til person?

Forresten synes jeg det er tøft å spørre om det en lurer på!Det kan godt være mange som ikke tør å spørre om ting, for å ikke føle seg dumme...Hordan skal vi lære uten å spørre?
-det finnes ikke dumme spørsmål...bare dumme svar..... :mozilla_tongue: :mozilla_wink:
Antall ord: 103
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
un0rmal
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Des 2005 23:45
18
Lokalisering: Finnmark
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av un0rmal »

Astarte skrev:
snuppedilla skrev:Skal jeg påstå noe..?
Tror du er inne på noe der. Kan den sjette sansen arte seg forskjellig fra person til person?

Forresten synes jeg det er tøft å spørre om det en lurer på!Det kan godt være mange som ikke tør å spørre om ting, for å ikke føle seg dumme...Hordan skal vi lære uten å spørre?
-det finnes ikke dumme spørsmål...bare dumme svar..... :mozilla_tongue: :mozilla_wink:
It's better to ask, and be a fool for five minutes. Then never ask, and be a fool your hole life! :D
Antall ord: 127
Ingenting er så bra at du ikke kan gå glipp av det.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links