Engler, Guider, Hjelpere, Skytsenglerindianere

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Kitty
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 38
Startet: 06 Mar 2006 17:40
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Kitty »

hvor har du fått tak i sånn indianer musikk? hadde nemelig vært gøy å prøve det ut.. har bare noen få sanger, men kunne ha tenkt meg mer...
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

Kitty skrev:hvor har du fått tak i sånn indianer musikk? hadde nemelig vært gøy å prøve det ut.. har bare noen få sanger, men kunne ha tenkt meg mer...
enya kan du lasta ned.
det er ikke direkte indianer musik men det er mye av di samme instrumentene som brukes
litt mer modern indianer musik kan man vell kanskje kalla det.
Antall ord: 66
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
miss 24/7
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 197
Startet: 11 Des 2005 09:44
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: rogaland

Re: indianere

Innlegg av miss 24/7 »

Kitty skrev:er det noen her som er intrisert i indianere her?
tenker på dems tro og kultur..
er ute etter å vite mere om indianere og dems ådelige tro og sånn...
håper noen her kan hjelpe litt


INDIANERNE RESPEKTERER ALT LEVENDE...DET SKULLE VI OGSÅ HA GJORT!!
ALT HAR SJEL OG UDSENDER ENERGI OG SKAL DERFOR RESPEKTERES
Indianere er utrolig fasinerende mennesker,både levemåte og åndelig tro.
Men jeg syns at våre nordiske "indianere" samene er like fasinerende,synd at det minker så utrolig på dem.... :(
Antall ord: 91
Fantasien ble gitt oss mennesker som erstatning for det vi ikke er - den humoristiske sansen fikk vi til trøst for det vi er...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kitty
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 38
Startet: 06 Mar 2006 17:40
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Kitty »

Indianere er utrolig fasinerende mennesker,både levemåte og åndelig tro.
Men jeg syns at våre nordiske "indianere" samene er like fasinerende,synd at det minker så utrolig på dem....
det er jeg enig i de er like fasinere og det er synd at det minskner på dem.
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

^Idril^ skrev:Unnskyld meg, men jeg syntes ikke akkurat indianerne oppførte seg så mye bedre! Inkaene for eksempel drepte mennesker for å ofre hjerte til den døde til solgudene osv.. og når engelskmenn og franskmenn kom til amerika var det ikke sjelden de torturerte dem med å skalpere dem osv...
Men for all del! Jeg er overfasinert av indianere! Var i en indianerleir i new york staten en plass, men husker ikke hva den het :S (Det var lite med indianere der da, for å si det sånn:P )
Dette syntes jeg virket riktig. Mennesker er mennesker, og det finnes gode og dårlige sider ved de fleste kulturer. Cherokeestammen, praktiserte blodhevn, noe de rettferdiggjør ved å si det skaper balanse. Om et drap ble begått, måtte enda ett drap begås. Om det var drapsmannen eller andre som måtte unngjelde var mindre viktig, det hadde ikke så stor betydning for balansen.
http://cherokeehistory.com/law.html

Apachene levde for krig, og guttebarn ble trent til krigføring fra fødselen av.
http://www.museum.siu.edu/university_mu ... aches.html

Dette er bare for å vise at indianerne heller ikke var bare gode, og respekterte alt liv så mye mer enn andre. Noen hvite var råtasser i krigføringen mot indianerne, men en del indianere var også råtasser i sin krigføring.
Antall ord: 228

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

BA skrev:
^Idril^ skrev:Unnskyld meg, men jeg syntes ikke akkurat indianerne oppførte seg så mye bedre! Inkaene for eksempel drepte mennesker for å ofre hjerte til den døde til solgudene osv.. og når engelskmenn og franskmenn kom til amerika var det ikke sjelden de torturerte dem med å skalpere dem osv...
Men for all del! Jeg er overfasinert av indianere! Var i en indianerleir i new york staten en plass, men husker ikke hva den het :S (Det var lite med indianere der da, for å si det sånn:P )
Dette syntes jeg virket riktig. Mennesker er mennesker, og det finnes gode og dårlige sider ved de fleste kulturer. Cherokeestammen, praktiserte blodhevn, noe de rettferdiggjør ved å si det skaper balanse. Om et drap ble begått, måtte enda ett drap begås. Om det var drapsmannen eller andre som måtte unngjelde var mindre viktig, det hadde ikke så stor betydning for balansen.
http://cherokeehistory.com/law.html

Apachene levde for krig, og guttebarn ble trent til krigføring fra fødselen av.
http://www.museum.siu.edu/university_mu ... aches.html

Dette er bare for å vise at indianerne heller ikke var bare gode, og respekterte alt liv så mye mer enn andre. Noen hvite var råtasser i krigføringen mot indianerne, men en del indianere var også råtasser i sin krigføring.
di kvite hadde mangfold og teknologien på sin side. det hadde ikke indianerne. så derfor ble di kvite di "eneste" onde. enig?
Antall ord: 252
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Kitty skrev:hvor har du fått tak i sånn indianer musikk? hadde nemelig vært gøy å prøve det ut.. har bare noen få sanger, men kunne ha tenkt meg mer...
Robbie Robertson har mye fin indianer musikk, disse f.eks:

" Robbie Robertson & the red road ensemble "
" Contact from the underworld of redboy" (Robbie Robertson)

Disse får du kjøpt her:

http://www.amazon.com/gp/search/ref=br_ ... +robertson
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 577
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

Dj_Devil skrev:
BA skrev:
^Idril^ skrev:Unnskyld meg, men jeg syntes ikke akkurat indianerne oppførte seg så mye bedre! Inkaene for eksempel drepte mennesker for å ofre hjerte til den døde til solgudene osv.. og når engelskmenn og franskmenn kom til amerika var det ikke sjelden de torturerte dem med å skalpere dem osv...
Men for all del! Jeg er overfasinert av indianere! Var i en indianerleir i new york staten en plass, men husker ikke hva den het :S (Det var lite med indianere der da, for å si det sånn:P )
Dette syntes jeg virket riktig. Mennesker er mennesker, og det finnes gode og dårlige sider ved de fleste kulturer. Cherokeestammen, praktiserte blodhevn, noe de rettferdiggjør ved å si det skaper balanse. Om et drap ble begått, måtte enda ett drap begås. Om det var drapsmannen eller andre som måtte unngjelde var mindre viktig, det hadde ikke så stor betydning for balansen.
http://cherokeehistory.com/law.html

Apachene levde for krig, og guttebarn ble trent til krigføring fra fødselen av.
http://www.museum.siu.edu/university_mu ... aches.html

Dette er bare for å vise at indianerne heller ikke var bare gode, og respekterte alt liv så mye mer enn andre. Noen hvite var råtasser i krigføringen mot indianerne, men en del indianere var også råtasser i sin krigføring.
di kvite hadde mangfold og teknologien på sin side. det hadde ikke indianerne. så derfor ble di kvite di "eneste" onde. enig?
Absolutt ikke enig! Indianerne har praktisert "kampsport" siden tidenes morgen, de kunne slue taktikker, og var mye smartere på det området en nyamerikanerne som kom og ikke hadde peiling på noenting... En ting å ha en revolver, men du må kunne bruke den og...

BA faktisk enig med noe jeg sa? Nå er jeg stolt.. Nå må jeg spise kake :P
Antall ord: 315

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
annatherese
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 76
Startet: 09 Okt 2005 22:02
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: porsgrunn

Innlegg av annatherese »

jeg tro også vi har veldig mye og lære av dem..

men ikke alt kansje ,
jeg mener det som blir sakt her om kampsport og flåing.
altså vi også har flydd rundt med stein øks og klubbe...

de er smarte men fremdeles så ligger de veldig langt bak oss i tid.

være opene og lære av værandre kansje?
Antall ord: 63
Root: under-active (0%)
Sacral: over-active (69%)
Navel: under-active (13%)
Heart: open (25%)
Throat: over-active (69%)
Third Eye: open (19%)
Crown: under-active (6%)

-Therese-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 577
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

Jaja, denne tiden er jo forbi, så hvorfor krangle om hvem som var slemmest? Vi hadde ikke vært det samfunnet vi er idag foruten, så hvorfor skal vi dvele over det som kanskje kunne vært? La oss heller være glade for at vi har og har hatt indianere og cowboyere og alle disse andre samfunnene som kalles verden ;)

Vi er der vi er idag fordi vi er der, ikke noen vits i å spekulere på hvorfor, når en heller kan spekulere på hva din rolle her i verden er...

Make the most of it;)
Antall ord: 97

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Her er en norsk støtteforening for indianere, om noen har litt sympati for indianerene i dag, ja så er det bare å gi et bidrag:

http://www.redheart.no/
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 577
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

Indianere i dag kan ikke sammenlignes...
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

^Idril^ skrev:Indianere i dag kan ikke sammenlignes...
Nei, det kan godt hende, men de er fortsatt en minoritet i samfunnet, og mange av de

lever i reservater i stor fattigdom, der alkoholmisbruk og analfabetimse er utbredt, så jeg

synes at det er fint at noen tenker på hvordan de har det i dag, og som prøver å hjelpe

de med å holde de urgamle tradisjonene ved like slik at de ikke dør ut.
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jan-Olav
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 188
Startet: 05 Des 2004 19:52
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Jan-Olav »

Nå har jeg hørt at det var "amerikanerne" som begynte med skalperingen først. De fikk visstnok penger for hver indianerskalp de kom med. Nesten slik som med kråkejakt, der trenger man kun å ta med beina for å få skuddpremien.
Antall ord: 41
Jan-Olav aka Redfalk

MAY THE FORCE BE WITH YOU


www.dodgedart.no
www.go-orange.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 577
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

Ja, vi må jo alltid skylde på noen...
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links