Helt enig, kunne tenkt meg og se det selv jeg..sosja skrev:Og om dette går bra og blir skikkelig spennende, så kan du vel forsøke å få TV N til å sende den, de sender jo slikt, hadde vært morsomt for oss som ikke bor i nordland å få sett den også vet du.. Masse lykke til. :mozilla_smile:
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Norsk dokumentarfilm: "Det ukjente"
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Apr 2006 21:36
- 18
Antall ord: 60
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Apr 2006 13:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kar
- Lokalisering: Telemark
Hiver meg på her jeg åsosja skrev:Og om dette går bra og blir skikkelig spennende, så kan du vel forsøke å få TV N til å sende den, de sender jo slikt, hadde vært morsomt for oss som ikke bor i nordland å få sett den også vet du.. Masse lykke til. :mozilla_smile:
Håper tv norger har lyst til å sende den da
Antall ord: 65
Enlighten your mind...
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 06 Jul 2005 05:25
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Veldig bra. Råder deg til å få med deg noe skikkelig bevis, slik som å få med noe åndelig aktivitet osv på film. Så skal ikke dokumentaren bli så vannselig å selge.
Lykke til!
Lykke til!
Antall ord: 32
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Nov 2005 18:33
- 19
- Har takket: 1 gang
Det der er vissvass. Det er lillesøsteren min som har registrert seg her og skrevet masse tull. Det er nok steder i Øksnes det spøker, men jeg kan ikke gi deg noen konkrete steder der det garantert stpøker.Gjesten skrev: ØKSNES
et hus som vi tror det spøker i vi har ikke råd til å finne det ut
- Innsendt av littlepija
Antall ord: 65
“I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.”
- Bill Hicks
- Bill Hicks
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Jan 2006 23:36
- 18
- Lokalisering: hamar
- Blitt takket: 2 ganger
Re: Norsk dokumentarfilm: "Det ukjente"
Men du, du er klar over at det er en film som heter det fra før?Thonhaugen skrev:Heisann!
Jeg har bestemt meg for å lage en dokumentarfilm til sommeren, og har startet planleggingen for fullt. Går alt etter planen skal jeg få den forsøkt vist på TV Nordland ved juletider.
Arbeidstittel: "Det Ukjente"
Beregnet lengde: 30 min.
Dokumentaren skal omhandle overnaturlige fenomener på Helgeland. Jeg bor i et område der mye "overnaturlig" skjer; lokale spøkelseshistorier, sagn, sjamaner og healere som driver ut ånder er kjent her. Jeg ønsker å undersøke om det er noe i det...
Avtaler jeg skal gjøre:
* Avtale med noen lokale healere å være med dem på 'jobb' når de skal drive ut ånder o.l.
* Være med noen av de lokale ungdommene når de skal forsøke seg på ouija/spiritisme
* Uttalelser/fortellinger og intervju med personer i distriktet som har opplevd overnaturlige hendelser (og selvfølgelig filmatisere det de beretter)
* Overnatte i et hjemsøkt hus helt alene
Er jeg riktig heldig får jeg kanskje festet noe på film
- Vet dere om noe overnaturlig som kunne vært reelt for dokumentaren?
- Eller har du noen tips til meg som "spøkelsesjeger" (ting jeg bør være obs på o.l.)?
Alle tips mottas med takk! :mozilla_smile:
Svensk eller dansk skrekkfilm.
Antall ord: 227
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Den er svensk, om jeg ikke husker feil. Handlet vel om de folka som dro ut i skogen og ble drept av et eller annet vesen.sykepleierstudent skrev: Men du, du er klar over at det er en film som heter det fra før?
Antall ord: 49
“I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.”
- Bill Hicks
- Bill Hicks
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Ja stemmer det. Biologistudenter ell no sånt. Guffen film egentlig.Carcharoth skrev:Den er svensk, om jeg ikke husker feil. Handlet vel om de folka som dro ut i skogen og ble drept av et eller annet vesen.sykepleierstudent skrev: Men du, du er klar over at det er en film som heter det fra før?
Antall ord: 62
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Joda, den var grei nok. Selv om den i bunn og grunn var fattigmanns Blair Witch Project.sykepleierstudent skrev:Ja stemmer det. Biologistudenter ell no sånt. Guffen film egentlig.Carcharoth skrev:Den er svensk, om jeg ikke husker feil. Handlet vel om de folka som dro ut i skogen og ble drept av et eller annet vesen.sykepleierstudent skrev: Men du, du er klar over at det er en film som heter det fra før?
Antall ord: 81
- Bill Hicks
- Bill Hicks
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Blei faktisk skuffet over blair witch jeg. selv om jeg skvatt no grønnjævlig et par ganger.Carcharoth skrev:Joda, den var grei nok. Selv om den i bunn og grunn var fattigmanns Blair Witch Project.sykepleierstudent skrev:Ja stemmer det. Biologistudenter ell no sånt. Guffen film egentlig.Carcharoth skrev:Den er svensk, om jeg ikke husker feil. Handlet vel om de folka som dro ut i skogen og ble drept av et eller annet vesen.sykepleierstudent skrev: Men du, du er klar over at det er en film som heter det fra før?
Da likte jeg bedre villmark.
Antall ord: 106
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Villmark er ganske bra. Selv om jeg ikke liker Kristoffer Joner noe særlig. Menmen. Jeg liker den første BWP-filmen, men nummer to var bare møll.sykepleierstudent skrev:Blei faktisk skuffet over blair witch jeg. selv om jeg skvatt no grønnjævlig et par ganger.Carcharoth skrev:Joda, den var grei nok. Selv om den i bunn og grunn var fattigmanns Blair Witch Project.sykepleierstudent skrev:Ja stemmer det. Biologistudenter ell no sånt. Guffen film egentlig.Carcharoth skrev:Den er svensk, om jeg ikke husker feil. Handlet vel om de folka som dro ut i skogen og ble drept av et eller annet vesen.sykepleierstudent skrev: Men du, du er klar over at det er en film som heter det fra før?
Da likte jeg bedre villmark.
Antall ord: 137
- Bill Hicks
- Bill Hicks
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Des 2005 22:45
- 18
- Lokalisering: Bjerka, Nordland
Ojj, det visste jeg faktisk ikke. Men så er også dette bare arbeidstittelen. Den endelige tittelen avgjør vi ikke før under redigeringsprossesen.sykepleierstudent skrev:Men du, du er klar over at det er en film som heter det fra før?Thonhaugen skrev:Heisann!
Jeg har bestemt meg for å lage en dokumentarfilm til sommeren, og har startet planleggingen for fullt. Går alt etter planen skal jeg få den forsøkt vist på TV Nordland ved juletider.
Arbeidstittel: "Det Ukjente"
Beregnet lengde: 30 min.
Dokumentaren skal omhandle overnaturlige fenomener på Helgeland. Jeg bor i et område der mye "overnaturlig" skjer; lokale spøkelseshistorier, sagn, sjamaner og healere som driver ut ånder er kjent her. Jeg ønsker å undersøke om det er noe i det...
Avtaler jeg skal gjøre:
* Avtale med noen lokale healere å være med dem på 'jobb' når de skal drive ut ånder o.l.
* Være med noen av de lokale ungdommene når de skal forsøke seg på ouija/spiritisme
* Uttalelser/fortellinger og intervju med personer i distriktet som har opplevd overnaturlige hendelser (og selvfølgelig filmatisere det de beretter)
* Overnatte i et hjemsøkt hus helt alene
Er jeg riktig heldig får jeg kanskje festet noe på film
- Vet dere om noe overnaturlig som kunne vært reelt for dokumentaren?
- Eller har du noen tips til meg som "spøkelsesjeger" (ting jeg bør være obs på o.l.)?
Alle tips mottas med takk! :mozilla_smile:
Men kom inderlige bare med forslag :mozilla_smile:
Antall ord: 261
Spøkelsesdokumentaren blir produsert av Stalo Films:
http://www.stalo.org (online fra Fredag 28. April)
Tips? Send e-post til:
markus@websnacks.net
http://www.stalo.org (online fra Fredag 28. April)
Tips? Send e-post til:
markus@websnacks.net
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 13 Des 2005 14:54
- 18
- Lokalisering: Nordland
Store ting har skjedd siden sist! Det kanskje største var at vi idag fikk vite at vi har fått innvilget 10.000 kroner i støtte fra kommunen vår til prosjektet :mozilla_smile:
En liten oppsummering kan vel kanskje være på sin plass:
- Vi har bestemt at fokust skal ligge på kommunen som et sentra for paranormale hendelser i Nordland.
- Med oss har vi til nå fått healere, spådamer, og til og med en inkasjaman i tillegg til mennesker som har opplevd paranormale ting eller har noe å berette knyttet til emnet.
- Vi skal undersøke hjemsøkte steder i distriktet, og ovenatte i det som sies å være "djevelens hus"
- Beretningene skal re-konstrueres så langt det lar seg gjøre. Mestparten av pengene og tiden vil sannslynligvis ligge her.
Mye er enda avklart, men vi satser på å få ordnet mye iløpet av neste uke.
Mer informasjon kommer fortløende :mozilla_laughing:
Ha en fortsatt fortreffelig aften!
/ Markus, Stalo Films
En liten oppsummering kan vel kanskje være på sin plass:
- Vi har bestemt at fokust skal ligge på kommunen som et sentra for paranormale hendelser i Nordland.
- Med oss har vi til nå fått healere, spådamer, og til og med en inkasjaman i tillegg til mennesker som har opplevd paranormale ting eller har noe å berette knyttet til emnet.
- Vi skal undersøke hjemsøkte steder i distriktet, og ovenatte i det som sies å være "djevelens hus"
- Beretningene skal re-konstrueres så langt det lar seg gjøre. Mestparten av pengene og tiden vil sannslynligvis ligge her.
Mye er enda avklart, men vi satser på å få ordnet mye iløpet av neste uke.
Mer informasjon kommer fortløende :mozilla_laughing:
Ha en fortsatt fortreffelig aften!
/ Markus, Stalo Films
Antall ord: 167
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 20 Jan 2005 12:54
- 19
- Lokalisering: one bedroom apartment
fett! grattis med støtte...
kul side forresten... skal se mer på den imårra...
dere har vel ikke noe video footage til låns ?
kul side forresten... skal se mer på den imårra...
dere har vel ikke noe video footage til låns ?
Antall ord: 25
Stuttering, get it out, try to say something
Sending me out of my mind
Sending me out of my mind
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Mar 2006 22:13
- 18
Så spennende
Lykke til med filmen din!
Lykke til med filmen din!
Antall ord: 7
Du kan velge glede, uansett omstendigheter..
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Jun 2006 22:23
- 18
Høres veldig spennende ut, nesten for godt til å være sant ; ) Gleder meg sinnsykt til å se! Du må la oss vite når det evt sendes da = ) Dette kan jo være et serieforslag er hva jeg tenker...
Antall ord: 39
Hide post links |