Engler, Guider, Hjelpere, Skytsengler ⇒ hvordan finne hjelperene mine og hvordan få vite hvem de er?
Moderatorer: Asbjørn, mod engler
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
De er ikke der for å vise seg for deg, men for å vise deg selv for deg, om du skjønner?
Jeg tror ikke det finnes onde hjelpere, men de kan jo subjektivt oppfattes som onde dersom de ikke lever opp til visse egoistiske forventinger?
Jeg tror ikke det finnes onde hjelpere, men de kan jo subjektivt oppfattes som onde dersom de ikke lever opp til visse egoistiske forventinger?
Antall ord: 44
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Apr 2005 13:23
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Nærøy
- Blitt takket: 1 gang
nei herregud!!! ikke onde,,,de er dr for å hjelpe.....da sier dt seg sjøl at de ikke er ``onde``? og hva personlig forbinder du da med ``ond``?smokken skrev:Det er iallfall det jeg har lest..Horus^ skrev:Onde hjelpere? jøss! Vi får hjelp til å utføre onde handlinger?
Noen har onde hjelpere dessverre
Det vil ikke si alle men det er ytterst sjelden har jeg hørt
:mozilla_laughing:
Antall ord: 73
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Jeg tror at Hjelperene er der for å styre deg i den retning som det er ment at livet ditt skal ta.
Dette kan medføre både GODE og VONDE resultater for deg.
Akkurat som Mor tar det lille barnet til legen, og legen stikker ei NÅL inn i armen...
For ungen er dette veldig slemt gjordt, men både Mor og Legen VET at dette er vaksine - som hindrer deg i å bli alvorlig syk senere...
Med andre ord ; Det DU oppfatter som ondt, er i virkeligheten GODT....
Men DU kan ikke se konsekvensene av det som skjer, men det gjør nok Hjelperen(e) din(e).
I motsetning til Mor/Barn forhold, så ser vi ikke hjelperene våre til vanlig.
Det er fordi at dersom de hadde vist seg , ville vi vært mer opptatt av dem til daglig, enn av det vi egentlig er her for.
I visse tilfeller KAN de dog vise seg, det er i tilfeller hvor det ikke gjør noe for videre utvikling.
Jeg "vet" at de er her av og til, men har såvidt jeg vet / husker ikke sett noen av de...
Uansett så får jeg se de når "oppdraget" er ferdig, og jeg går videre...
Det er iallfall hva jeg tror og mener om det...
Ps; Det at man har en hvit engel på ene skuldra, og en svart(rød) liten "djevel" på den andre - tror jeg har opphav i tegneseriene.
For å vise leseren hvordan en vakler mellom to valg... rett og galt ..
mvh Asbjørn
Dette kan medføre både GODE og VONDE resultater for deg.
Akkurat som Mor tar det lille barnet til legen, og legen stikker ei NÅL inn i armen...
For ungen er dette veldig slemt gjordt, men både Mor og Legen VET at dette er vaksine - som hindrer deg i å bli alvorlig syk senere...
Med andre ord ; Det DU oppfatter som ondt, er i virkeligheten GODT....
Men DU kan ikke se konsekvensene av det som skjer, men det gjør nok Hjelperen(e) din(e).
I motsetning til Mor/Barn forhold, så ser vi ikke hjelperene våre til vanlig.
Det er fordi at dersom de hadde vist seg , ville vi vært mer opptatt av dem til daglig, enn av det vi egentlig er her for.
I visse tilfeller KAN de dog vise seg, det er i tilfeller hvor det ikke gjør noe for videre utvikling.
Jeg "vet" at de er her av og til, men har såvidt jeg vet / husker ikke sett noen av de...
Uansett så får jeg se de når "oppdraget" er ferdig, og jeg går videre...
Det er iallfall hva jeg tror og mener om det...
Ps; Det at man har en hvit engel på ene skuldra, og en svart(rød) liten "djevel" på den andre - tror jeg har opphav i tegneseriene.
mvh Asbjørn
Antall ord: 261
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Nov 2005 13:12
- 19
- Lokalisering: Ålesund
- Har takket: 13 ganger
- Blitt takket: 40 ganger
Skiller folk mellom ego og hjelpere her eller? Er litt nysgjerrig på å høre hvilken tanker folk har gjort seg opp om de to. Hva med reinkarnasjon, når hjelperne er avdøde mennesker?
Antall ord: 34
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.
- Galileo Galilei
- Galileo Galilei
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Hva tenker du på?Horus^ skrev:Skiller folk mellom ego og hjelpere her eller? Er litt nysgjerrig på å høre hvilken tanker folk har gjort seg opp om de to. Hva med reinkarnasjon, når hjelperne er avdøde mennesker?
Den maskuline energikanalen, der egoet finnes, sitter vel på venstre side...? Var det det du ville frem til?
Eller var det generelt vårt ego og ønsket om å finne en hjelper?
Slik jeg ser det så har ikke egoet noe med hjelperne å gjøre direkte. Våre energier er lenket sammen på et vis, men det er bare jeg som er i lære med dualitet. Derfor er det jeg som skal overvinne mitt ego og balansere det. Hjelpere kan nok ikke gripe inn såfremt vi ikke har en intensjon om å forbedre oss, tror jeg.
Tenker du på om hjelpere har ego som avdøde mennesker?
Jeg tror ikke de har egoet i den tilstanden. Det er isåfall et potensiale og er godt balansert. Kan ikke tenke meg at de skulle fungere i sin "stilling" hvis de bl.a. hadde hatt behov for å hevde seg eller ikke tåle kjeft fra frustrerte mennesker
Antall ord: 195
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Apr 2006 13:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kar
- Lokalisering: Telemark
mvh Asbjørn[/quote]
jeg signerer på det du sier her ja
mvh Asbjørn[/quote]
jeg signerer på det du sier her ja
Antall ord: 51
Enlighten your mind...
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Apr 2006 23:58
- 18
Hei.
Det normale er å ha 2-4 hjelpere. Det kan være avdøde familiemedlemmer. Du kan også ha en fra tidligere liv.
Hjelperne har som regel en oppgave som dem vil hjelpe deg med. Det er opp til deg om du vil følge budskapene fra dem, for du har jo din frie vilje.
Du kan trene opp din intuisjon, på den måten kan du få inn eventuelle budskap fra dem.
Jeg får av og til opp budskap fra mine. Jeg har den evnen å se hjelpere, men det er det sikkert mange flere her som kan ?
Det normale er å ha 2-4 hjelpere. Det kan være avdøde familiemedlemmer. Du kan også ha en fra tidligere liv.
Hjelperne har som regel en oppgave som dem vil hjelpe deg med. Det er opp til deg om du vil følge budskapene fra dem, for du har jo din frie vilje.
Du kan trene opp din intuisjon, på den måten kan du få inn eventuelle budskap fra dem.
Jeg får av og til opp budskap fra mine. Jeg har den evnen å se hjelpere, men det er det sikkert mange flere her som kan ?
Antall ord: 99
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Okt 2005 21:18
- 19
- Lokalisering: Ålesund
Er det vanlig? Jeg har 7 + 6 ekstra. Men kanskje jeg trenger det.Losen skrev:Hei.
Antall ord: 114
Iron Maiden,
Vallhall, Oslo
21. November.
Vallhall, Oslo
21. November.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Des 2005 21:35
- 18
- Blitt takket: 4 ganger
Re: hvordan finne hjelperene mine og hvordan få vite hvem de
Den beste hjelperen din er deg sjøl, den usynlige hjelperen din som virkelig kan utføre mirakel for deg er underbevisstheten din. Andre hjelpere trur eg ikkje verken du eller nokon andre har.sindsill skrev:kan noen hjelpe meg å finne ut hvor hjelperene mine er og hvem de er??
hadde vært snillt av dere..
Antall ord: 56
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence
we might just infect those around us
with intelligence
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Snakk eller "tenk" til de - som om de er i samme rom som du er.asax skrev:Aner ikke hvordan man kontakter hjelperen sin jeg
Det er nemlig det de er...
DE hører deg, selv om ikke du hører de...
Antall Hjelpere tror jeg varierer fra time til time.
Til hverdags tror jeg 98% av oss er perioder av dagen uten en eneste hjelper.
Så dukker de opp når de trengs - omtrent som om de har calling...
(gjelder og når du forsøker å få kontakt med de... callingen virker...)
I visse situasjoner kan det være mange. Avhengig av situasjon.
At noen får påvist mange på messer og slikt , kommer av at det trengs litt flere for å beskytte en.
På en messe er det alltid litt ekstra åndelig aktivitet, åndene er jo mennesker de og ( de fleste ), og er også nysgjerrige - iallfall noen av de.
Og er det messer, hvor det åndelige omhandles, så er det klart - kansje det skjer noe morsomt for åndeverdenen og ?
Og til hverdags, hvis jeg f.ex skulle påvise dine Hjelpere - så ville det kanse vist seg fra 1 til 5-6 stk.
( de vil jo se hva som skjer.... ;-) )
Og når vi avslutter, så forsvinner de "overflødige", for da skjer det jo ikke noe mer...
DET er litt om hva jeg tror om Hjelpere ..
mvh Asbjørn
Antall ord: 232
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Nov 2005 17:18
- 18
- Lokalisering: Østfold
Får å finne ut hvem hjelperene dine er så kan du :
1. Dans deg varm så du kjenner energien strømme igjennom kroppen din i 20 til 25 minutter, dans til din egen musikk. ( spiller ingen rolle hva slags type musikk det er, bare du beveger deg, bruk hele kroppen )
2. Så legger du deg ned på et teppe, sengen... et sted du slapper av godt. Lukk øynene, pust med hele deg, se for deg at du trekker pust igjennom hele kroppen din. så skal du roe hele deg ned, og pust normalt og rolig igjennom nesen og ut igjennom munnen. pust med magen rolig og kjenn at kroppen din blir tyngre og tyngre.
3. Reis ? la alle tanker og følelse få spille fritt i hele deg. Også skal du stille det spørsmålet om hvem dine hjelpere er,. og da må du være åpen for svaret du får. Det kan være et dyr du ser, en merkelig skapning.... ta det til deg det du ser. Og lytt til ditt indre, som regel er den første tanken den rette. Lykke til
1. Dans deg varm så du kjenner energien strømme igjennom kroppen din i 20 til 25 minutter, dans til din egen musikk. ( spiller ingen rolle hva slags type musikk det er, bare du beveger deg, bruk hele kroppen )
2. Så legger du deg ned på et teppe, sengen... et sted du slapper av godt. Lukk øynene, pust med hele deg, se for deg at du trekker pust igjennom hele kroppen din. så skal du roe hele deg ned, og pust normalt og rolig igjennom nesen og ut igjennom munnen. pust med magen rolig og kjenn at kroppen din blir tyngre og tyngre.
3. Reis ? la alle tanker og følelse få spille fritt i hele deg. Også skal du stille det spørsmålet om hvem dine hjelpere er,. og da må du være åpen for svaret du får. Det kan være et dyr du ser, en merkelig skapning.... ta det til deg det du ser. Og lytt til ditt indre, som regel er den første tanken den rette. Lykke til
Antall ord: 187
Livet er hva du vil det skal være, bra ? eller dårlig ? valget er ditt
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Mai 2006 15:42
- 18
- Lokalisering: Drammen
Jeg har ingen anelse om hvordan man tilkaller hjelperen sin, men jeg skulle gjerne visst det!
Antall ord: 16
<3I`m in LOVE!!<3
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Apr 2006 15:04
- 18
en pendel er jo ypperlig til dette da!
dra den rundt til du kjenner pendelen henger litt igjen.. der er hjelperen.. spør han spm om det f.eks er et familiemedlem, er det lenge sia han døde osv..
en kamerat av meg fant ut at han hadde blant annet onkelen sin som hadde dødd for noen uker siden
dra den rundt til du kjenner pendelen henger litt igjen.. der er hjelperen.. spør han spm om det f.eks er et familiemedlem, er det lenge sia han døde osv..
en kamerat av meg fant ut at han hadde blant annet onkelen sin som hadde dødd for noen uker siden
Antall ord: 61
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Aug 2005 22:11
- 19
Re: hvordan finne hjelperene mine og hvordan få vite hvem de
Faktisk så ble jeg også fortalt en gang at en av hjelperne mine var en yngre mann som rett og slett var litt rampete og impulsiv av seg, og derfor også påvirket meg fra tid til annen. Og det tror jeg så gjerne! :mozilla_wink: Så kanskje ikke ond, men ikke akkurat en engel heller!smokken skrev:Hvis jeg ikke tar helt feil så skal snille hjelpere være over din høyre skulder.sindsill skrev:kan noen hjelpe meg å finne ut hvor hjelperene mine er og hvem de er??
hadde vært snillt av dere..
Onde hjelpere skal være på venstre side eller omvendt(rett meg hvis jeg tar feil)
Jeg kan ikke fortelle deg hvordan du skal finne ut om det du spør om,men en måte du kan kjenne de er der på er om du spør de om noe du trenger hjelp til. angående om du trenger hjelp til å være sterk om et eller annet.
Antall ord: 166
Hide post links |