Interessant tema det her. Før helte jeg mot at det var hjelpere de så, nå er jeg kanskje litt mer skeptisk til det hele. Jeg visste at lillesøsteren min hadde en usynlig venn en gang, som het Sjakk og satt i rullestol. Mamma tenkte at hun skulle la henne få styre det hele selv, og lot som om ingenting selv om hun syntes det var litt ekkelt. Etter et par år spurte mamma om sjakk fordi det var lenge siden lillesøster hadde pratet om han. (Det var i perioder slik at det måtte holdes av plass ved spisebordet til Sjakk og rullestolen) Så sa lillesøster "Nå er Sjakk borte, jeg trenger han ikke lenger. ", hun forklarte at hun hadde flere ordentlige venner og ikke var så ensom som hun hadde vært en stund. Modent for en åtteåring synes jeg
Det er jo ekstremt fascinerende selv om de "bare" er et produkt av fantasien. Se på tilfellet til lillesøsteren min, hvor hun fikk en som var klok og ga henne gode råd. En bestevenn til og med. Det er helt klart noe som hjalp henne å takle en vanskelig periode når mamma og pappa ble skilt. Tenk så fantastisk kompliserte vi og verden er!!
Engler, Guider, Hjelpere, Skytsengler ⇒ barn som har usynelige venner.
Moderatorer: Asbjørn, mod engler
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Aug 2004 02:46
- 20
- Har takket: 142 ganger
- Blitt takket: 181 ganger
Antall ord: 212
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Apr 2006 19:30
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
vet det, har ei venninne med en sønn som har en fantasi venn, må sette av plass til han ved spise bordet, har kranglet med "vennen " sin, moren måtte gi han godnattkyss og sånt... så det er facinerende å tenke på sånt..zind skrev:Interessant tema det her. Før helte jeg mot at det var hjelpere de så, nå er jeg kanskje litt mer skeptisk til det hele. Jeg visste at lillesøsteren min hadde en usynlig venn en gang, som het Sjakk og satt i rullestol. Mamma tenkte at hun skulle la henne få styre det hele selv, og lot som om ingenting selv om hun syntes det var litt ekkelt. Etter et par år spurte mamma om sjakk fordi det var lenge siden lillesøster hadde pratet om han. (Det var i perioder slik at det måtte holdes av plass ved spisebordet til Sjakk og rullestolen) Så sa lillesøster "Nå er Sjakk borte, jeg trenger han ikke lenger. ", hun forklarte at hun hadde flere ordentlige venner og ikke var så ensom som hun hadde vært en stund. Modent for en åtteåring synes jeg
Det er jo ekstremt fascinerende selv om de "bare" er et produkt av fantasien. Se på tilfellet til lillesøsteren min, hvor hun fikk en som var klok og ga henne gode råd. En bestevenn til og med. Det er helt klart noe som hjalp henne å takle en vanskelig periode når mamma og pappa ble skilt. Tenk så fantastisk kompliserte vi og verden er!!
Antall ord: 259
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Apr 2006 13:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kar
- Lokalisering: Telemark
jeg har aldri hatt en usynlig venn,eller jeg husker det iallfall ikke.
Broren min hatt hatt en usynlig venn,men husker ikke noe av det.
Søskenbarnet mitt(Steinar) Hardde en usynlig venn,Vennen het "Steinar" også og når søskenbarnet mitt var sint eller lei seg,så pratet han med "Steinar" og da roet han søskenbarnet mitt ned
Jeg kommer med mer om søskenbarnet mitt skulle huske mer,jeg prata akkurat med ham,og det er ikke alltid like lett å huske ting på stående fot..
Broren min hatt hatt en usynlig venn,men husker ikke noe av det.
Søskenbarnet mitt(Steinar) Hardde en usynlig venn,Vennen het "Steinar" også og når søskenbarnet mitt var sint eller lei seg,så pratet han med "Steinar" og da roet han søskenbarnet mitt ned
Jeg kommer med mer om søskenbarnet mitt skulle huske mer,jeg prata akkurat med ham,og det er ikke alltid like lett å huske ting på stående fot..
Antall ord: 91
Enlighten your mind...
Hide post links |