Er det figurene Nazca-indianerne laget du snakker om?Asbjørn skrev:Det er ting som ligger i bunnen ( nå tenker jeg UFO og spor som kan være ufo relatert - KAN...) - som gjør at jeg finner noen av "bevisene hans" triggende for egen fatasi...
Ikke bare for fantasien, men hvorfor iallverden laget Inkaene disse enorme figurene ?
( som et eksempel ).
Men ei fjær blir lett til 5 høns, og det tror jeg Danniken her har gjordt...
iallfall deler av det.
At han og er selektiv, gjør jo at han har funnet "sine bevis" som han vil utbrodere.
Danniken ser jeg på en som har funnet visse mulige ledetråder, og deretter presenterer sin teori.
Men samtidig overser andre bevis - fordi de ikke passer helt...
Grunntankene hans - ja, de følger jeg med på, fordi jeg tror det ligger noe i bunnen av det hele.
Noe er det . Det er jeg overbevist om.
Men om han har rett i sine teorier ? det er en annen sak.
Hva er det f.ex som skjer i Hessdalen ? ;-)
Det OG kalles for UFO... Kansje DET er gudene som leker seg ????
mvh Asbjørn
Det kan jo være så mange årsaker til at de laget disse figurene, og Däniken har jo helt klart undervurdert de "primitive" indianerne. Joe Nickell har klart vist at disse figurene ikke krevde så avansert verktøy.
Selektiv betyr bare at han velger hvilke bevis han vil legge fram, og hvilke han vil holde tilbake.
Når han som nevnt i tidligere innlegg viser deler av bilder, og bevisst gir dem feil betydning handler det ikke om seleksjon, men om juks og bedrag.
Hessdalen igjen. Det er begrenset hvor mange forskjellige påstander Hessdalen skal bevise. Jeg vet ikke hva som foregår der, men det betyr ikke at det er utenomjordiske astronauter heller.