Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerKan hjelpere komme utenat du tilkaller de ?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Neida.. jeg er enig i mye av dette du skriver Asbjørn

Jeg spør vel egentlig fordi jeg får følelsen av at folk sier at sånn er det fordi de har lest eller hørt dette av medier de stoler på. Jeg er derimot litt skeptisk til de fleste av disse mediumene som har profilert seg selv så forferdelig gjennom media..

sier ikke at inndelingen er feil på noe måte, bare spør..

Jeg tenker også at hjelpere kan fremstå på forskjellige måter, det er egentlig litt av poenget mitt også. Jeg mener heller ikke at de må ha menneskekropp, jeg mistenker at de fremstår på den måten vi gjerne vil se dem, da dette virker tryggere på oss :)

Octopuzzy. Mener du da informasjonen diverse medier hevnder kommer fra åndeverdenen, eller har du fått denne informasjonen fra åndeverdenen selv?

Åndevandreren, erfaringene mine er det eneste jeg har å forholde meg til også :)
Antall ord: 160
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Åndevandreren
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Jul 2005 23:36
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hjemme

Innlegg av Åndevandreren »

Asbjørn skrev:
zind skrev:Jeg opplever nok heller ikke at de er her hele tiden, jeg ser heller ikke behovet for det. Mulig dette varierer fra person til person. Then again, jeg har bare sett en hjelper i hele mitt liv. Gud bedre, disse som hjelper oss skal jo deles inn i så mange kategorier hele tiden..

Er det slik det liksom er:
hjelpere: gjerne avdøde familiemedlemmer, sjelefamilie ol. Kan variere i antall, kommer og går ettersom vi har behov for dem..
Guide: Hovedhjelper som er med oss fra vugge til grav
Dørvokter: Passer på hva som får slippe inn til oss av energier og ånder

??????

Lest denne inndelingen her flere ganger, hvor får dere den fra?
Jeg ser nok ikke helt på det slik, vil gjerne høre hvorfor så mange gjør det.
I tillegg har vi kraftdyr, hvilken oppgave har de?

...Eller er det bare "kjært barn, mange navn" hele greia?

Selv om forskjellige Hjelpere har forskjellige oppgaver, så føler iallfall jeg at å skille mellom de, egentlig ikke er nødvendig.

De er alle Hjelpere, uansett om de Guider deg, Vokter deg, Healer deg, osv.

Personlig tror jeg oppgavene ( som f.ex Vokter og Veileder ) kansje er hovedoppgaver, men at Hjelperene ikke er bundet til den eller den spesifikke oppgaven.

For å ta ett grelt eksempel, ( damene blir kansje sinte på meg, men vi har en viss likestilling hjemme ;-) ) :
En husmor ( i gamle dager), var den som stelte huset, laget mat, vasket klær, handlet inn matvarer, matet ungene, skiftet bleie, og hjalp ungene med leksene.
Hun passet og på at de ikke skadet seg, klatret på taket, lekte ved brønnen, osv.

Med andre ord, en "jobb" som faktisk består av ørten jobber, og enda litt.
Hun var(/er) en Hjelper for barna, i hverdagen.
Mye av det hun gjorde, ble ikke lagt merke til, før den dagen hun ikke kunne gjøre det mer....

Slik tror jeg det er med våre Hjelpere og.
Forskjellige oppgaver, og forskjellige ting å lære bort, passe på, osv.

Noen er speielt egnet som GUIDER, fordi de selv har de nødvendige erfaringene.
Andre passer gjerne bedre som Voktere, osv, men ALLE er Hjelpere ...
De er jo der for å hjelpe deg.
Merk at i gamle dager het de FØLGE / FYLGJE , uten mer definerte oppgaver.

Så jeg foretrekker å kalle de alle for Hjelpere, selv om de har forskjellige oppgaver.

Når en Hjelper opptrer sånn eller slik, Indianer, indisk vismann, russisk steppe sjaman, eller hva, så føler jeg det er Hjelperens foretrukne "drakt" som kommer frem.
Du har helt sikkert favorittklær du og ?

Så til sist dette med kraftdyr ; Det er jo noe som kommer fra natur-religioner,
Energien disse representerer er nok en energi som ligner på det enkelte dyrs spesielle egenskaper.
En hjelper, eller en ånd, må den nødvendigvis ha menneske kropp ?
Såvidt jeg vet er det mer en energi, kansje den er bundet av form, kansje ikke....
Men for at vi skal forstå de, så viser de seg som det ene eller det andre.
På samme måte som : Vi kan ikke se elektrisitet. Men vi kan se følgene av den.

Eller er jeg totalt ute på feil jorde, med gale argumenter ?

Asbjørn
Synes dette var en fin forklaring jeg Asbjørn. Stemmer bra med det jeg føler og har erfart. Men bare ting stemmer for den enkelte og han/hun har det fint med hjelpere/guider så er vel alt bare flott uansett definisjoner...? :mozilla_laughing:
Antall ord: 598
Åndevandreren

Live a life you like, use a God you trust and dont take it all too seriously......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1723 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Åndevandreren skrev:Synes dette var en fin forklaring jeg Asbjørn. Stemmer bra med det jeg føler og har erfart. Men bare ting stemmer for den enkelte og han/hun har det fint med hjelpere/guider så er vel alt bare flott uansett definisjoner...? :mozilla_laughing:
Jo, hva som er sannheten når det gjelder Hjelperene, det får vi vite når....

I mellomtiden, tror jeg vi kan tillate oss mye, hver og en av oss !
Det som er rett for meg, er ikke nødvendigvis det som er rett for deg !
Og allikevel har vi rett begge tre !!

Vår oppfatning av dette med Hjelpere er med å "lage" systemet slik det passer for hver av oss.

Jeg heter Asbjørn, men kaller du meg Aamot, reagerer jeg på det og.
Visse andre utsagn, kjelenavn, pappa fra jentungen, osv, jeg har mange navn og man har mange definisjoner når det gjelder lille meg.
Hva da når det gjelder det Åndelige ?
Kan ikke de vise seg for deg slik du ønsker, og for meg slik jeg ønsker ?
Tror det er slik, jeg.
( for de Kristne, så viser Hjelperene seg kansje som ENGLER... )

osv
osv
osv

Når vi jobber med energier som åndeverdenen er, så kan disse energiene ta mange former.
Slik som elektrisiteten, den kan være:
-magnetisk ( elektromagnet),
- Varme ( ovn),
-Lys ( pære),
-Bevegelse ( motor),
-Sterk lyd ( forsterker),
med mye mye mer....

Men elektrisiteten er primært en energi den og...

Ikke sant vel ? ;-)

Asbjørn
Antall ord: 251

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Åndevandreren
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Jul 2005 23:36
19
Lokalisering: Hjemme

Innlegg av Åndevandreren »

Så sant Asbjørn :mozilla_smile:
Antall ord: 6
Åndevandreren

Live a life you like, use a God you trust and dont take it all too seriously......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
binders..
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Okt 2005 18:41
19
Lokalisering: oslo

Innlegg av binders.. »

ja jeg tror det er mulig att hjelpern prøvde og gi deg ett tegn.fins mange lign epesoder folk har oplevd :mozilla_cool:
Antall ord: 24
lev live nyt live og ver glad

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tulla81
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Jul 2005 21:01
19

Innlegg av Tulla81 »

Er enig med Asbjørn her, Kjært barn har mange navn.
Min erfaring er at hjelperne plasserer seg selv, der erfaringene deres tilsier at de skal være. Ikke noe mer vanskelig enn det. :)
Antall ord: 35
Nøkkelen til glede er ikkje å få tia til å gå, men få tia til å leve.
For livet er ikkje et problem du skal løyse.
Livet er et mysterium du skal oppleve.
Klem fra Tulla81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Re: Kan hjelpere komme utenat du tilkaller de ?

Innlegg av Atmi »

mort1 skrev:Nå nettop hadde jeg en rar opplevelse..
Jeg satt meg i bilen min og kjørte ut ifra hvor jeg bor og var på veg mot et kryss.
Idet jeg følte at både noen satt vedsiden av meg og i baksetet..
Jeg har aldri hatt kontakt med hjelpere før og visse ikke helt hva som skjedde..
Men det som skjedde når jeg kom mot krysset var at en bil som hadde vikeplikt for meg holdt på å kjøre rett inn i siden på meg..
Er det mulig at det var hjelpere som prøvde å gi meg et tegn?
MVH Morten
Selvfølgelig. Hjelperne er der når de skal være der. Det at vi påkaller hjelpere er en motesak og noe som gjøres i nysgjerrighet og for å få bekreftelse. Det er ingen grunn til å påkalle hjelpere for å få hjelp. De er våre hjelpere, de skal hjelpe oss å utføre den oppgaven vi har bestemt oss for - altså skal de gi oss energi til å gjøre det vi bør for å få de erfaringene vi ønsker. Når vi påkaller hjelperne da ønsker vi noe mer enn den hjelpen vi automatisk får. De er våre hjelpere, det er de som best definerer hva hjelp vi skal ha, ikke vi.

Atmi
Antall ord: 223

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
umulius
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Aug 2005 14:51
19
Lokalisering: Sør-Trøndelag

Innlegg av umulius »

Det har vært mange tolkninger av hjelper rollene, men er det ikke egentlig slik at de på en måte er våre"følgesvenner".

Det fysiske rom og forsåvidt våre egne kropper er vel det som er illusjonen, mens det som er "virkelig" er våre sjeler eller kanskje man skal si bevisstheten. Når det fysiske aspektet av tilværelsen forsvinner så står man igjen med bevisstheten om sin egen eksistens. Mennesket er jo således ren ånd i en kropp. Kroppen er vårt verktøy for å kunne fungere på den fysiske jorda.

Jeg tror vi er her for å høste erfaringer og for å få vise hvem vi virkelig er (ren kjærlighet) i løpet av den perioden vi er på den fysiske jorda.

Da fungerer det slik at ånder/sjeler/bevisstheter på "den andre siden" er med oss på ferden for å få det til å fungere slik det var planlagt fra begynnelsen av. Det vil si at vi er likestilte. Det er ikke slik at noen har høyere rang enn andre. Man er rett og slett på ulike nivåer i utviklingen. Og bare for å gjøre det ennå mere forvirrende. Kan ikke "hjelperen" din også være deg selv (din sjel)? Da det sies at tid og rom ikke finnes i åndeverdenen så må det vel være slik at sjelen kan være i flere kropper samtidig eller kan være begge steder samtidig :mozilla_undecided: Tricky!!!

Jeg har hørt at alle sjeler er perfekte som ikke trenger å lære noe. De vet at de er en del av livet (gud om man vil), men har ikke erfart denne fullkommenheten selv. Derfor kommer de til den fysiske jorda for å kunne gjøre nettopp dette. Når f.eks en mor elsker sine barn og familie osv og uttrykker dette på ulike måter så er det egentlig en sjel som lever seg selv ut og som da erfarer hvordan det er å være kjærlighet, men for å vite hva kjærlighet er så må den og erfare det motsatte. Derfor vil man oppleve både det som er vi kaller "dårlig/ondt" og det som vi kaller "godt/kjærlighet".

He he, dette ble litt rotete. Tankene kommer fort når man sitter slik og kverulerer med seg selv. Poenget mitt er da (hvis jeg klarer å komme til noe poeng da?) at vi alle i bunn og grunn er ETT. Hva man kaller oss spiller ingen rolle. Vi er her NÅ. Vi er ALLE hjelpere, følgesvenner, guider, lærere, you name it. Sjelene befestet på jorda hjelper/guider andre befestede sjeler på jorda og sjelene som både er/ikke er på jorda er med og gjør det samme på alle plan. Det er nå iallefall mitt inntrykk.

Håper jeg klarte å gjøre meg forstått.

God Jul.
Antall ord: 482
Namastè

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sjelen

Innlegg av sjelen »

Er du klarsynt-medium el. Har du Guider

De andre har Hjelpere, i snitt er det ca.60 stk 2/3 er hoved hjelpere.

Hilsen

Magic
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

sjelen skrev:Er du klarsynt-medium el. Har du Guider

Hilsen

Magic
Ha...jeg gleder meg til å høre hvordan du vet det. Jeg regner med at det er egne erfaringer og ikke noe du har lest.
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maya
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 22 Nov 2003 08:22
20
Lokalisering: Aabenraa

Innlegg av Maya »

sjelen skrev:Er du klarsynt-medium el. Har du Guider

Hilsen

Magic
Hjelperne er der uansett om vi tilkaller dem eller ei.

Men jøssenavn så mange, hvordan klarer du å holde styr på hvem er hvem???? :oops:
Antall ord: 52
Perfeksjonisme findes ej...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links