Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
At jeg etterlyser en forklaring, har rett og slett med at du gjerne avviser muligheter uten egentlig å komme med en alternativ forklaring, hvilket jeg savner.
1 alternativ forklaring kan være så enkel som at menneskehjernen er veldig komplisert og man vet lite om den. Man vet generelt veldig lite om hvordan kroppen henger sammen. Jeg avviser ikke din tro på åndeverden siden jeg deler den troen med deg. Men jeg holder meg heller ikke til kun det svaret siden spørsmålet er så åpent.
Min alternative forklaring er at alt er bygd opp av de samme stoffere. Nemlig atomer. Det kan være en form for kobling mellom oss mennesker på det planet uten at det er en åndeverden. Jeg tenker da på en ren kjemisk og fysisk sammenheng siden alt er energi og energi ikke kan oppstå eller forsvinne!
Alle har hjelpere! eller dvs alle uten om mørke sjeler har hjelpere. Og hadde du vært en mørk sjel ville du trolig ikke vært her inne!
Hvor mange hjelpere varierer fra person til person.
hjelperne dine er noen slags bestevenner, men dere inkarnerer aldri sammen. og hjelpere har vært på jorden de også, men de har sluttet å inkarnere, eller inkarnerer meget sjelden! Man kan vel si at de er sendt av gud (ikke tenk kristendom, prøv heller å være litt åpen for ordet gud"
Gud er alt. rett og slett jeg holder på å lese en masse om wicca og der sies det " Gudinnen er i alt" så hvilke ord som passer for deg får du velge selv. Men Gud er den som holder alt sammen på en slags måte. og ånden vår er en direkte del av ham selv så når kristne sier at de er "gudsbarn" så ahar de litt rett i det. For vi er alle en del av gud, i og med at vi alle har en sjel så er vi det. Og Hjelpere har en ånd på lik linje med du og jeg, men sannsynligvis er de " lenger opp i systemet" sjeler utvikler seg, og dess lenger i utviklingen en sjel er dess sjeldnere inkarnerer den. og jeg vil tro at det er de erfarne og kloke sjelene som settes til å være våre hjelpere!
Coralin skrev:Alle har hjelpere! eller dvs alle uten om mørke sjeler har hjelpere. Og hadde du vært en mørk sjel ville du trolig ikke vært her inne!
Hvor mange hjelpere varierer fra person til person.
hjelperne dine er noen slags bestevenner, men dere inkarnerer aldri sammen. og hjelpere har vært på jorden de også, men de har sluttet å inkarnere, eller inkarnerer meget sjelden! Man kan vel si at de er sendt av gud (ikke tenk kristendom, prøv heller å være litt åpen for ordet gud"
Gud er alt. rett og slett jeg holder på å lese en masse om wicca og der sies det " Gudinnen er i alt" så hvilke ord som passer for deg får du velge selv. Men Gud er den som holder alt sammen på en slags måte. og ånden vår er en direkte del av ham selv så når kristne sier at de er "gudsbarn" så ahar de litt rett i det. For vi er alle en del av gud, i og med at vi alle har en sjel så er vi det. Og Hjelpere har en ånd på lik linje med du og jeg, men sannsynligvis er de " lenger opp i systemet" sjeler utvikler seg, og dess lenger i utviklingen en sjel er dess sjeldnere inkarnerer den. og jeg vil tro at det er de erfarne og kloke sjelene som settes til å være våre hjelpere!
Jammen nå snakker vi om bevis ikke hva man tror innen wicca, selv om det også er interessant. Men hvordan kan du vite at såkalte mørke sjeler ikke har hjelpere og hva legger du i mørke sjeler?
Jeg har også lest at mørke sjeler ikke har hjelpere, men tror personlig ikke på dette. Mørke sjeler og fravær av hjelpere står blant annet omtalt i boka "mellom to verdener" av Sylvia Browne. Her er et utdrag :
For det første har de ingen samvittighet, ingen ansvarsfølelse for handlingene sine, og ingen anger. De tar all rosen og ingeting av skylden for alt som skjer rundt dem. Sårer de deg, er det etter deres syn enten din feil eller du som fikk dem til å gjøre det. For å bruke et bilde: Stikker de deg med kniv, er det du som løp rett på kniven. Kritiserer du dem, er det ikke fordi de fortjener kritikk - du er enten for du eller grunn til å forstå dem og verdsette dem. Selvrettferdighet er like naturlig for dem som å puste. I deres øyne er du heldig som får være blant de utvalgte som få som de beærer med sin tid og sin oppmerksomhet. Du kan være sikker på at alle slike forhold virker nedverdigende og uakseptable.
Etter psykiatrisk begreper vil mørke vesener i menneskelig form være de ekte psykopatene vi har blant oss. De kan etterape menneskelige føelser uten noen gang å føle dem skikkelig. Alt er skuespill, og de slutter å forestille seg når de er overbevist om at de har fått full kontroll over deg.
Målet til det mørke vesenet er ikke å gjøre et hvitt vesen mørkt. Det kan ikke gjøres. Målet er å ødelegge det hvite vesenet - ikke nødvendigvis fysisk, men i hvert fall emosjonelt.
Mørke vesener resirkulerer liv etter liv, uten grunnplan, uten åndelige veiledere og uten engler. Nå er det slik at selv ikke mørke vesener er dømt til å være utestengt fra Guds nærvær i all evighet. Før eller senere klarer de mektige hvite vesenene på den andre siden å fange opp disse mørke vesenene underveis fra en dimensjon til en annen. Da kan de bli brak hjem for å omhylles av Den Hellige Ånds hvite lys.
Antall ord: 357
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.
Til wiz.
Jeg forstår ikke hvorfor du er inne her så negativ du er til dette?
Har selv ikke noen kontakt med mine hjelpere ,men min venninde vet hvem en av sine hjelpere er og kan snakke med han ,han er foresten en kjent mann som jeg vet hvem var
da han bodde i samme by som jeg vokste opp. hun har fått svar på spørsmål som bare jeg og han viste svaret på. Så det er nokk mere mellom himmel og jord en mange tror.