Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerTror du på engler?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Speed skrev:Hei :mozilla_laughing:

Eg var ute for en ulykke når eg ar 16år på moped rett før eg krasjet så møtte eg en
dame kledd i svart på sykkel. Eg kjørte hodet i bergveggen og knuste hjelmen min
men eg kom unna med knust kneskål og to knekte ben.
Det kom en bil like bak meg som ikke så noen dame på sykkel og dette var på en vei uten avkjøringer.
Men min var svart kledd da og ikke hvit hva betyr det :mozilla_surprised:
Kanskje at bilsjåføren ikke var oppmerksom på denne damen, eller at damen var glemt igjen, siden hun ikke ville få noen betydning for bilsjåføren.

Når du er ute og kjører observerer du en mengde ting, og så fort de ikke lenger representerer noen fare glemmes de igjen.
Antall ord: 147

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Innlegg: 1239
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Tror engler,veiledere,hjelpere,ditt høyere selv,kan anta de skikkelser de vil ,ut fra ditt bilde på det. :o
Antall ord: 20
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1428 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Speed skrev:Hei :mozilla_laughing:

Eg var ute for en ulykke når eg ar 16år på moped rett før eg krasjet så møtte eg en
dame kledd i svart på sykkel. Eg kjørte hodet i bergveggen og knuste hjelmen min
men eg kom unna med knust kneskål og to knekte ben.
Det kom en bil like bak meg som ikke så noen dame på sykkel og dette var på en vei uten avkjøringer.
Men min var svart kledd da og ikke hvit hva betyr det :mozilla_surprised:
Fargen på en du ser i slike situasjoner, har normalt ingenting å si.
Du hadde reagert helt annerledes dersom det var en lysende hvit skikkelse, ikke sant ?
( og i forbindelse med ulykka, ville du kansje da tro at du skulle "opp" ? )

Fargen betyr ikke noe spesielt, dersom den ikke gjorde det for deg der og da.

Asbjørn
Antall ord: 151

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Annette
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 64
Startet: 15 Jan 2004 15:15
20
Lokalisering: Porsgrunn

Innlegg av Annette »

shocola PPV skrev:ja det gjør jeg.. mn selv om unger generellt er mer åpen en oss,så ska man ta det de sier me en klype salt..ikke alt er pranormalt..
Joda... Men unger er i 90% av tilfellene ærlig! Hvis det ikke var en dame i hvitt som ligna på Tingelig som hjalp henne, hvor i alle dager skulle ei lita jente få det fra da? Hvorfor tror du ei lita jente skulle dikte opp noe sånt?
Nei.. jeg mener fortsatt at sannheten får du fra fulle folk, og barnemunnen!
Antall ord: 95
Karma... spennende...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Annette skrev:
shocola PPV skrev:ja det gjør jeg.. mn selv om unger generellt er mer åpen en oss,så ska man ta det de sier me en klype salt..ikke alt er pranormalt..
Joda... Men unger er i 90% av tilfellene ærlig! Hvis det ikke var en dame i hvitt som ligna på Tingelig som hjalp henne, hvor i alle dager skulle ei lita jente få det fra da?
Kanskje fra de samme voksne som fortalte henne om Tingeling?
Hvorfor tror du ei lita jente skulle dikte opp noe sånt?
Hvis du kan fortelle om alle tanker som kan svirre i et barnehode, skal jeg velge ut en sannsynlig. :)
Nei.. jeg mener fortsatt at sannheten får du fra fulle folk, og barnemunnen!
Fulle folk og barn forteller sannheten når det passer dem. De lyver også når det passer dem. Forskjellen er at de ikke alltid velger å tie stille når andre hadde valgt det, men buser ut med ubehagelige "sannheter" når det passer andre dårlig.
Antall ord: 173

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Annette
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 64
Startet: 15 Jan 2004 15:15
20
Lokalisering: Porsgrunn

Innlegg av Annette »

BA skrev:
Annette skrev:
shocola PPV skrev:ja det gjør jeg.. mn selv om unger generellt er mer åpen en oss,så ska man ta det de sier me en klype salt..ikke alt er pranormalt..
Joda... Men unger er i 90% av tilfellene ærlig! Hvis det ikke var en dame i hvitt som ligna på Tingelig som hjalp henne, hvor i alle dager skulle ei lita jente få det fra da?
Kanskje fra de samme voksne som fortalte henne om Tingeling?
Hvorfor tror du ei lita jente skulle dikte opp noe sånt?
Hvis du kan fortelle om alle tanker som kan svirre i et barnehode, skal jeg velge ut en sannsynlig. :)
Nei.. jeg mener fortsatt at sannheten får du fra fulle folk, og barnemunnen!
Fulle folk og barn forteller sannheten når det passer dem. De lyver også når det passer dem. Forskjellen er at de ikke alltid velger å tie stille når andre hadde valgt det, men buser ut med ubehagelige "sannheter" når det passer andre dårlig.
Vel... min erfraring er at barn snakker rett fra levra (Jobber på SFO), det enste de ikke er helt ærlige på, er når de har gjort noe galt. Sa kan de ha lett for å skylde på andre! Joda.. det svirrer mye rart i hode på et barn, men ser ikke for meg at hun skulle juge om dette! det beste for barnet var vel å ta all æren selv! Ikke å ha fått hjelp!
Antall ord: 249
Karma... spennende...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Annette skrev:Vel... min erfraring er at barn snakker rett fra levra (Jobber på SFO), det enste de ikke er helt ærlige på, er når de har gjort noe galt. Sa kan de ha lett for å skylde på andre! Joda.. det svirrer mye rart i hode på et barn, men ser ikke for meg at hun skulle juge om dette! det beste for barnet var vel å ta all æren selv! Ikke å ha fått hjelp!
De lyver/skrøner/fantaserer også for moro skyld, for å levere artige historier og fordi de vil være litt midtpunkt. Akkurat som voksne.
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
skytte
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 167
Startet: 01 Jun 2005 02:13
19

Innlegg av skytte »

Så fin historie..Bra at de fikk hjelp :) Fikk faktisk ett magesug av å lese det her.For på famiie hytten vår henger det ett bilde ved en seng som jeg alltid var så fasinert av fra jeg var liten..Det er ett vakkert bilde med to barn, en gutt og en jente som krysser en elv.det er kveld å regnfullt..å det er masse steiner som de går over..å bak de er det en stor hvit engel som svever over de..Det som også er tror jeg..at barn er mer åpene for å se det "overnaturlige"...hun var iallefall heldig å fikk se engelen, hjelperen sin..Å takk å pris for at alt gikk bra!
Antall ord: 113

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Annette
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 64
Startet: 15 Jan 2004 15:15
20
Lokalisering: Porsgrunn

Innlegg av Annette »

BA skrev:
Annette skrev:Vel... min erfraring er at barn snakker rett fra levra (Jobber på SFO), det enste de ikke er helt ærlige på, er når de har gjort noe galt. Sa kan de ha lett for å skylde på andre! Joda.. det svirrer mye rart i hode på et barn, men ser ikke for meg at hun skulle juge om dette! det beste for barnet var vel å ta all æren selv! Ikke å ha fått hjelp!
De lyver/skrøner/fantaserer også for moro skyld, for å levere artige historier og fordi de vil være litt midtpunkt. Akkurat som voksne.
Joda.. de har fantasi til tusen. Men har til dags dato ikke opplevd et barn som lyver om hendelser! De tar en spade for en spade, og snakker deretter også! :mozilla_laughing:
Antall ord: 134
Karma... spennende...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Annette skrev:Joda.. de har fantasi til tusen. Men har til dags dato ikke opplevd et barn som lyver om hendelser! De tar en spade for en spade, og snakker deretter også! :mozilla_laughing:
Hva er forskjellen på fantasi og skrøne og løgn? Her er det flytende oveganger, som regel basert på den voksnes premisser.
Det et barn forteller kan beskrives som livlig fantasi når den voksne har tålmodighet til overs, og som løgn når den voksne ikke har det.

Barn svarer på spørsmål slik de tror voksne ønsker spørsmålene skal bli besvart. Om man ikke er profesjonell på utspørring av barn kan man lett påvirke barn til å tro de opplevde noe annet enn de faktisk gjorde. Det er gjort mange undersøkelser som bekrefter dette i forbindelse med dommeravhør og sedelighetssaker.
Antall ord: 145

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 81
Startet: 04 Jun 2005 00:39
19

Innlegg av Amine »

BA skrev:
Annette skrev:Joda.. de har fantasi til tusen. Men har til dags dato ikke opplevd et barn som lyver om hendelser! De tar en spade for en spade, og snakker deretter også! :mozilla_laughing:
Hva er forskjellen på fantasi og skrøne og løgn? Her er det flytende oveganger, som regel basert på den voksnes premisser.
Det et barn forteller kan beskrives som livlig fantasi når den voksne har tålmodighet til overs, og som løgn når den voksne ikke har det.

Barn svarer på spørsmål slik de tror voksne ønsker spørsmålene skal bli besvart. Om man ikke er profesjonell på utspørring av barn kan man lett påvirke barn til å tro de opplevde noe annet enn de faktisk gjorde. Det er gjort mange undersøkelser som bekrefter dette i forbindelse med dommeravhør og sedelighetssaker.
Nå har jeg ikke så inngående kjennskap til saken, men har forstått det slik at Bjugn-saken er et godt eksempel på at intervju av barn kan komme helt ut av kontroll.
Antall ord: 181

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Det er vel ingen engler som ser ut som Tingeling, vel?

Barn har utrolig god fantasi og "store ører". Det er helt rått hva de kan få med seg av hva som blir sagt og gjort. Det er en "farlig" kombinasjon. :lol:
Antall ord: 42
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

............................................................................................................
............................................................................................................
............................................................................................................
............................................................................................................
............................................................................................................
............................................................................................................

............................................................................................................
............................................................................................................
............................................................................................................
............................................................................................................
............................................................................................................
............................................................................................................

............................................................................................................
............................................................................................................
............................................................................................................
............................................................................................................
............................................................................................................
............................................................................................................
Sist redigert av madjava på 15 Aug 2008 16:25, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 0
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pink_heaven

Innlegg av Pink_heaven »

Så fin historie. Jeg tror så absolutt ikke at barnet lyver, hallo! Hun er bare 4 år. Og jeg kan aldri i verden forestille meg at søstera mi på 4 skulle lyve om noe sånt! Og det stemmer at barn er mer åpne enn voksne:)
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Det er ikke godt å vite bestandig hva en skal tro om barns oppfatninger og deres historier. Jeg har en fireåring selv, som sier han het Thomas og bodde i London før han ble født. Han snakker også med erkeengelene Michael og Gabriel.
Årsaken?
Han har sett film om en gutt som het Thomas og som bodde i London, han er opptatt av om englene passer på ham når han sover og han lurer på hvor han var før han ble født.

Jeg sier ikke at jenta lyver, men at det kan være naturlige forklaringer på hvorfor barn snakker om ting voksne synes høres pussig ut.
Kan hende til og med det var guttens hjelper som hjalp til med å dra ham på land?
Personlig tror jeg på engler, men ikke i den forstand med vinger og slikt. Jeg tror de er skikkelser av fasettert lys i mange farger og med en voldsomt høy energi.
:mozilla_innocent:
Antall ord: 162
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links