misty-gutt skrev:Ann Christin skrev:Det er dessverre orginal bildet, kan sikkert ta flere og ser om no mer fancy kommer opp hehe..
Tok bildet kanskje 1 minutt før jeg så noe gikk over veien, altså spøkelset..
Ok. Nei dette med orber er egentlig ganske nytt for meg, så for min del så holder jeg muligheten åpen for at det kan være energier. Altså noe kan være bare støv og andre tilfeller kan det være energier tror jeg.
Tilfellene med paranormale orb'er er veldig sjeldne.
Somregel er det andre forklaringer på dette, i 99,98 % av tilfellene.
Grunnen til at de er så "populære" er at man nå har digitale kamera, og tar mye mer bilder enn hva man ellers ville gjordt.
Og i de tilfeller hvor disse orbene dukker opp, er det brukt blitz.
( Dagens blitzlamper gir også kraftigere lys enn mange tidligere varianter...)
At man har støv rundt seg, er også et fenomen som er blitt mer vanlig, selv om det alltid har eksistert ;
Vi har massevis av kunstige stoffer, veistøv, klær, luftforurensninger, med mer som produserer mengder av støv.
Og dette støvet, når det er nært nok til kameraet, vil det lyses opp av blitzen, og samtidig være ute av fokus fordi det er så nærme.
De Paranormale ORB'ene er somsagt noe man vil se med det blotte øye, og deretter fotografere, ikke noe som man først ser når bildene blir fremkalt / vist på PC skjermen.
Merk og at ORB er ikke en betegnelse på fenomenet, men en slags beskrivelse, se tidligere innlegg av meg i denne tråden.
Jeg ville foretrekke betegnelser som "ufokusert støv-kule" og "paranormal energi-kule"...
Det er ikke gull alt som glimrer....
Asbjørn