Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderKokka som går igjen...

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Ann Christin
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Apr 2005 22:10
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Ann Christin »

hrun33 skrev:
Ann Christin skrev:Dette minte meg skummelt om spøkelseshistorien på killingen hehe.. Der er det vel også kokka som går igjen, og en annen fyr i et annet hus i skogen..
Det var ikke på Killingen. Det var faktisk i Røyken. Nærmere bestemt Fagertun. :)
Aldri hørt om det engang hehe.. Men det går ei kokke igjen på killingen hehe, kanskje derfor ingen liker og være der..
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hrun33
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Aug 2005 21:48
19
Lokalisering: Ank-Morpork

Innlegg av hrun33 »

Aldri hørt om det engang hehe.. Men det går ei kokke igjen på killingen hehe, kanskje derfor ingen liker og være der..[/quote]

Denne kokka jeg prater elsket visst arbeidsplassen sin. Hun var god og snill. Den var nok ikke henne jeg fikk grøsninger av i det ene rommet. Men dette huset er jo et tidligere sykehjem, så det er vel en del mennesker som har lidd..
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
AizQueen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Aug 2005 16:15
19
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av AizQueen »

hrun33 skrev:
AizQueen skrev:Er mye negativ energi der ja, der er det foregodt mye tortyr å sånne ting. så ja en del negativ energi, en tyngende klam varme... har ikke skjedd så mye der di gangene jeg har vært der bortseett fra at noen følger med men definitivt myyye negativitet der ja...
tortur? hvordan vet du at det har foregått tortur? Hvorfor har folk blitt torturert?
Di var fremst i europa på den tiden med lobotomi å tortur på mange måter, med strøm å varmt og kaldt vann.. å i det heletatt... har forsket litt å sjekekt opp en del om lier. så historein fra lier er ikke kkuart en barnehistorie nei.... bla andre ting di gjorde der var medisinske eksperimenter.... er nok mye mer som ikke finner ut av med det første men må grave litt dypere... Når jeg var der fant vi dokumenter fra 1949 å greier.. så vi må nok lamgt tilbake i tid for å finne ut litt mer eksagt om stedet. men det var nok hysj hysj alt som skjedde der... BTW Hvordan man vet det, at det er foregått tortur, har som sakt sjekket opp litt å du ser det når du går rundt der å ser på alt av redskaper å ting rundt om i husene..
Antall ord: 215

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hrun33
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av hrun33 »

AizQueen skrev:
hrun33 skrev:
AizQueen skrev:Er mye negativ energi der ja, der er det foregodt mye tortyr å sånne ting. så ja en del negativ energi, en tyngende klam varme... har ikke skjedd så mye der di gangene jeg har vært der bortseett fra at noen følger med men definitivt myyye negativitet der ja...
tortur? hvordan vet du at det har foregått tortur? Hvorfor har folk blitt torturert?

Di var fremst i europa på den tiden med lobotomi å tortur på mange måter, med strøm å varmt og kaldt vann.. å i det heletatt... har forsket litt å sjekekt opp en del om lier. så historein fra lier er ikke kkuart en barnehistorie nei.... bla andre ting di gjorde der var medisinske eksperimenter.... er nok mye mer som ikke finner ut av med det første men må grave litt dypere... Når jeg var der fant vi dokumenter fra 1949 å greier.. så vi må nok lamgt tilbake i tid for å finne ut litt mer eksagt om stedet. men det var nok hysj hysj alt som skjedde der... BTW Hvordan man vet det, at det er foregått tortur, har som sakt sjekket opp litt å du ser det når du går rundt der å ser på alt av redskaper å ting rundt om i husene..
Lobotomi er greit nok. Det veit jeg at har foregått der. Men jeg stusset litt når du nevnte tortur. Tortur vil jeg definere som noe annet. Tortur er å tvinge opplysninger ut av et menneske ved hjelp av fysiske hjelpemidler. f.eks tyskerne kneblet en person fast til en benk. så lot de vann dryppe ned på pannen til den personen i flere døgn. DET var tortur. :) De rev vel også ut neglene til personer med tang. Det vil jeg også kalle tortur. :? :D
Antall ord: 302

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

Det var ikke på Killingen. Det var faktisk i Røyken. Nærmere bestemt Fagertun.
Fagertun i Båstø? Selve leirstedet?
Antall ord: 21
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hrun33
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av hrun33 »

Bearchild skrev:
Det var ikke på Killingen. Det var faktisk i Røyken. Nærmere bestemt Fagertun.
Fagertun i Båstø? Selve leirstedet?
Det er Båtstø ja, det store hvite huset som tidligere har vært pleiehjem...
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
AizQueen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Aug 2005 16:15
19
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av AizQueen »

hrun33 skrev:
AizQueen skrev:
hrun33 skrev:

Lobotomi er greit nok. Det veit jeg at har foregått der. Men jeg stusset litt når du nevnte tortur. Tortur vil jeg definere som noe annet. Tortur er å tvinge opplysninger ut av et menneske ved hjelp av fysiske hjelpemidler. f.eks tyskerne kneblet en person fast til en benk. så lot de vann dryppe ned på pannen til den personen i flere døgn. DET var tortur. :) De rev vel også ut neglene til personer med tang. Det vil jeg også kalle tortur. :? :D

Ja di utforsket å teste renser på smerte å sånne ting der... kulde/varme, elektisitet å en del andre ting... ser på det å gjøre masse vonde ting mot mennesker som om di skulle vært forsøks kaniner tortur....
Antall ord: 342

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
femme_fatale
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Okt 2005 15:55
19

Innlegg av femme_fatale »

snuppedilla skrev:Ingvar Ambjørnsen skrev en roman som ga innblikk i noe av det som skjedde der.. men som vanlig hsuker jeg ikke boktitler etc.. noen som vet hvem jeg mener?

ganske så sterk bok, gir deg innblikk i mye av galskapen de innlagte ble utsatt for itillegg til sine egne eventuelle demoner... om alle som var på Lier hadde behov for Lier se det kan diskuteres.. og mange fikk nok en annen behandling enn de egentlig trengte..
"23-salen", tenker du på? :)
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links