Asbjørn skrev: ↑21 Jul 2023 12:56
Morris skrev: ↑21 Jul 2023 11:37
Vaksinen ble kjent så sent som i slutten av 1980 årene går det frem av linken fra 2006.
Den vaksinen de snakker om der, er nok mest sannsynlig for en annen virusvariant, - da vi ellers ville hatt pandemien dengang.
Altså vaksine til et lignende virus.
Morris svar:
Vaksinen fra 80 tallet bygger på samme grunnprinsippet – nemlig gjennom DNA identifisering og kan brukes til mange varianter ved å legge inn DNA koden for eksempel til et bestemt virus.
Morris skrev: ↑21 Jul 2023 11:37 Problemet her var en verdensomspennende pandemi som om man ikke fikk ut en vaksine tidlig nok, ville tatt livet av flere millioner mennesker til. Det var nok en tung overveielse å ta at den kanskje ikke var nok utprøvd, men overveielsen skjedde nok på grunnlag av færre dødsfall, også i betraktning av uventede reaksjoner til vaksinen mot en del som ville bli sykdomsskadet eller dø av den mot en større mengde som ville overleve.
Jeg skjønner den tankegangen, - men å regelrett tvangsvaksinere med en vaksine som var uprøvet i praksis og over tid, - samtidig med at dette er en vaksine som går inn og trikser med folks dna - det ervirkelig å gamble.
Morris svar:
Tvangsvaksinering var aldri på tale her til lands, det må i så tilfelle bero andre lands mangel av demokrati.
Morris skrev: ↑21 Jul 2023 11:37I tillegg handler tråden om pandemien som et våpen, jeg presiserer at siste link i forrige innlegg viser til at Kina ga alle opplysninger fra seg om virusets dna. Altså en dårlig stratergi å lage et virus som våpen og etterpå gi ut detaljene om dets oppbygning.
Som jeg har nevnt tidligere, så var det snakk om minst 2 varianter av viruset i starten, en "normal" og en "militær" variant.
At dna til den "normale" ble delt ser jeg ikke problem med. Den "fiksa" varianten kan man lett si var en mutasjon, da mutasjoner jo skjer.
Uansett vil ethvert laboratorium som har DNA teknologi burde kunne dekode dna i alle de virus vi får tak i,
men det koster penger, og samtidig er det milliarder av forskjellige virus der ute.
Morris svar:
At det var 2 varianter av viruset har jeg ikke satt meg inn i, regner med at det skjedde ved mutering straks det ble satt inn tiltak. At det så skulle være en militær variant høres håpløst ut når vaksineforskerne trengte hele DNA koden og fikk den. «Mutasjoner er en helt naturlig ting»:
– Det har skjedd endringer i viruset hele tiden. Det er ikke sånn at det plutselig nå har oppstått tre mutanter.
– Det aller første viruset fra Kina fikk ganske tidlig konkurranse av en annen mutant som i løpet av juni i fjor* ble den dominerende varianten globalt, forteller Gregers.(*2020 Covid 2)
Kineserne har gitt dem alle et unikt utgangspunkt. I januar* greide de å kartlegge genene til viruset. En felles kamp mot en vaksine kunne begynne (*2020 Korona:
https://www.nrk.no/viten/xl/korona_-for ... 1.14943596 )
Men - å modifisere dna er jo noe man gjør over hele verden idag, og noen av disse produktene man får til, som f.ex mais - får nye egenskaper.
Man kan ved testing se at dna er endret, men man kan ikke så lett se om dette er en naturlig endring, eller om det er en villet ( laboratorie ) endring. Om det da er mulig å skille.
Det finnes regler for hva laboratorier har lov til og ikke,
https://www.vetinst.no/fagomrader/genmo ... al-og-svar
men det krever da at det gjeldende laboratorium faktisk spiller med åpne kort.
Morris svar:
Du har ikke lest om virus sin verden ser jeg, sammenlignet med en generasjon for mennesker, skjer videreføring av gener fra et virus på noen timer og ikke 30-40 år. Se Mutasjoner en gang til...
Og der har vi ett problem, KAN MAN TJENE PENGER - er det nok av de som gjør ting man VET ER SKADELIG, det ser vi bla.a. som et resultat av tobakksindustrien, vi ser det i medisinindustrien, og vi ser det mange andre steder.
Det å tjene penger har ofte den virkningen på endel folk at : "Dette snakker vi ikke om her" - fordi inntjeningen er så stor at man fortsetter å tjene penger på bekostning av samvittigheten, og har man først overkjørt samvittigheten, - så gjør folk hva som helst.
At mange har hatt god vilje til å begrense sykdom, ja, selvfølgelig, de fleste mennesker er vel der,
men har man først krysset "morallinja" - så gjør de som de vil.
Og vi vet - penger og makt korrumperer.
"Følg pengene" er det et utrykk som sier, og hvor har pengene stort sett gått i denne saken ?
Når vi så vet litt om agenda 2030 - som vi nærmer oss fort,
kan man vurdere , HVA er hensikten egentlig ?
Les gjerne denne saken, den kan gi litt mer info, samtidig måtte jeg lete ganske mye før den dukket opp i søreresultatene - den ligger offentlig ute ( som all info ), men er vanskelig å finne - hvorfor ?
https://www.nyhetsspeilet.no/2009/04/va ... unisering/
Morris svar:
Nå er det jo slik at kineserne først prøvde å legge munnkurv på hun som løste virusets DNA kode, senere ble et annet kinesisk laboratorium lagt ned fordi en forsker la ut virusets DNA. Så slik endte dette våpenets konstruksjon i fiendenes hender og spolerte deres angrep på vesten samtidig som de selv ble liggende under for virusets herjinger. De hadde ikke selv noen vaksine og ville ha vaksiner fra vesten og det er i 2022. (Smitteboom i Kina: Flere vil ha vestlige vaksiner – NRK Urix – Utenriksnyheter og -dokumentarer) Etter snart 3 år sliter kineserne fortsatt med corona dødsfall… Ikke rart jeg tviler på at det direkte er noen agenda – verden er alt for uberegnelig til at en gruppe ledere eller «what ever» kan sysle med noen agenda. Så bare slapp av. Stillinger kommer og stillinger går, noen flyr mens andre benytter fallskjermer, de er nokså anvendelige.