UFO, Kornsirkler & fenomenUFO'er beskrevet i Skriftene?

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1086
Startet: 15 Nov 2012 14:05
12
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 386 ganger
Blitt takket: 559 ganger

Re: UFO'er beskrevet i Skriftene?

Innlegg av Morris »

jeditrond skrev: 13 Jan 2019 00:29 Jeg er noe skeptisk til slike kodegreier når de fjerner mellomrom og lignende. Det virker også som om de ikke nødvendigvis har gått til kilden(e)/ eldste utgavene av skriften(e) de har plottet inn i programmet sitt? Det er ingen tvil om at det har forekommet mange oversetterfeil underveis opp gjennom århundrene :)

Så til temaet for tråden: Joda, ufoer har helt sikkert forekommet i oldtiden også og har blitt nedtegnet i diverse skrifter. Men er de nødvendigvis utenomjordiske? Hopifolket forteller at forfedrene deres kom fra et øyrike som hadde flygende skjold som var så raske at de kunne dra ut i krig mot fiendens byer og være tilbake nærmest før noen skjønte de hadde dratt. Rent personlig tolker jeg dette i sammenheng med Atlantismyten, at atlanterne som de gamle inderne, hadde avansert teknologi. Hjemmesnekret sådan, dette var ikke gaver fra utenomjordiske. Vi kan selvsagt ha hatt besøk utenfra også, men de observerer nok for det meste. Og med tanke på at mye av de jødiske skriftene osv. er fra flere tusen år etter Atlantis' undergang, er det klart de ville bli forferdet over å se ukjent teknologi på himmelen. Noen spekulerer jo at overlevende fra Atlantis tok med seg noe av teknologien sin til bla. Himalayafjellene og holder seg i skjul der. Jfr. Shambhalla og lignende myter om en fruktbar, fredelig dal midt inne i isødet.
Joda, koder kan være vanskelig å forstå seg på, og ting man ikke forstår er man som regel skeptisk til. I grunnen er de fleste skeptiske til ufoer også. Jeg har aldri sett en, men da jeg en kveld tok frem kikkerten for å se hvor mange satelitter jeg kunne oppdage, og det ble faktisk noen. En stoppet faktisk å ble stående rolig å glitre som de andre stjernene. Rart?
Jeg tror forresten ikke at de som skrev profetiene i Bibelen skrev dem i klartekst, hvor underlig skulle det ikke da ha blitt? Særlig for de som profetien var skrevet om, hvis de skjønte at de var i ferd med å oppfylle en profeti, ville de ikke da prøvd å forandre noe? Eller andre igjen prøve å utnytte det i egen favør? Var det ikke det tyskerne og engelskmennene prøvde seg på med profetiene til Nostradamus? Selv om det bare var propaganda skulle de liksom få profetiene til å omhandle sin egen seiersmulighet.

På et slikt grunnlag er profetier flest utgitt i et tvetydig språk, kodet med andre ord. Det er få som har fått noe ut at Nostradamus sine profetier, grunnet feil oversettingsgrunnlag og feil bruk ved å splitte opp versene hvor alt skal høre med i en langsiktig historie basert på å finne sammenhengene i det han har skrevet.
I Bibelen er det blitt brukt analogier, som eksempler på dette kan man se at alle navnene ikke stemmer overens med historiske personer, avvikene blir så store dem i mellom at man må tøye grensene for både fødselstidspunkter og levealder dem imellom. Jesus og Immanuel er f.x.nevnt hos Matt.1.21-23 som den samme, men i religionsforståelsen er Immanuel sjelden eller aldri nevnt, ofte fordi man går og tror at GT er en forhistorie til NT, enda NT viser tilbake til profetene når noe viktig skal poengteres. Matt.1.22-23 er da så vennlig å skrive det i klartekst at alt dette skjedde for at det skulle oppfylles det Herren har talt gjennom profetene. Og her viser Matt.1.23 til Jes.7.14 og Jes.8.8-10, så det er tydelig her at Jesus først fikk navnet Immanuel før han etter åtte dager så fikk det første navnet i den grad man kan regne bibelske dager for å være menneskedager? Nå er det jo slik at skriften ellers er opplysende om tiden og hvordan man skal forstå den. Når man da ser at det siste som skal skje er nevnt først, gjør det ikke noe om man lærer seg til å lese den litt baklengs?

Når det gjelder alder på skriftene er jeg ikke enig med deg i dette, det er i alle fall Tanak som er hovedgrunnlaget for NT til gresk*, som etter mitt syn da vil være et riktig grunnlag for å hente frem kodene. (Se): Luk.1.1-3 som nevner aldersgrunnlaget for Bibelen, som der er oversatt til ”øyenvitner” som er samme begrep som er nevnt i GT i 1.Sam.9.9 ”seerne” (de som iakttok hendelsene som de skrev ned) og som også senere benevnes som profetene (det som også senere skal skje, se også Fork.1.9-11 og 3.15) Man har ingen tidsdifferanse for når profetene levde, og man ser også at evangelisten har andre navn i GT enn i NT, så alt i alt er forståelsen omkring bibelforståelse et salig rot. Tolleren Levi (Luk.5.27) kalles i Matt.9.9 for Matteus, første gang nevnt i 1.Mos.29.34 som Levi, Johannes og Markus er en og samme (Apg.12.12) og Johannes er også GT’s Elia/ Elias etc. (Matt.11.13-14). Lukas blir kalt for legen (i Kol.4.14) som også benevnes som medarbeider (i Fil.1.24) dvs. Guds medarbeidere (i 1.Kor.3.9) så dette må nok være Jesus som kalles lege (i Matt.9.10-13 som helbreder) I GT har han utrolig mange andre navn, bl.a Moses… så jeg tror vi lar diskusjon om skriftalder ligge så lenge?

(* Forord av den greske oversetteren Sirak: For det som opprinnelig er sagt på hebraisk, mister noe av meningen når det blir oversatt til et annet språk. Det gjelder ikke bare denne boken, men også loven selv og profetene og de øvrige skriftene; de tar seg ganske annerledes ut når man leser dem på grunnspråket. - https://www.bibel.no/Nettbibelen?query= ... ivIDKY2g==)

Til temaet om ufonautene, som du nevner ikke nødvendigvis behøver å være utenomjordiske, her er jeg veldig enig med deg. Bibelen er klar på at Elias alias Johannes ble hentet opp i en ildvogn med ildhester. Om han ble bortført eller hadde venner som hentet han er uklart, men slik jeg har forstått dette har menneskeheten før vært høyt oppe både som sivilisasjon, men også teknologisk sett. Indiske vedaer beskriver både underlige luftfartøy og jerntordenkile som ligner veldig på beskrivelsen atomvåpen. Studerer man Edgar Cayce sine readings om Atlantis ser man at alt sammen stammer her fra jorden. Får man besøk fra andre verdener kan de ha reist og bosatt seg der engang i fordums tid. Kanskje har vi slektninger der ute helt fra Evas tid? Vi vil ikke kunne kjenne dem igjen, og deres fart er som lynet. (Se Esek.1.4-14)
I skriften blir de kalt "fremmede" (også fremmed gud/gudene), men det er fordi de har vært fraværende i så lang tid at de er blitt glemt og heller ikke forstått ut fra skriften fordi den er "forseglet" inntil enden - altså låst med koder.; Apg.14.11: Folkemassen så hva Paulus hadde gjort, og satte i å rope på lykaonisk: «Gudene er blitt som mennesker og er kommet ned til oss!»

Frelseren selv var ikke fra denne verden beskriver han seg som, enda han stammer fra Juda stamme (Heb.7.14) - så det er mye vi ikke helt ser sammenhengen i - blant annet at han er uten far og mor i sitt reinkarnerte liv...( Heb.7.1-10/ Gal.3.16)

https://www.bibliotecapleyades.net/esp_cayce_3.htm
364-4
2. EC: Yes, we have the subject here, The Lost Continent of Atlantis.
3. As the peoples were a peaceful peoples, their developments took on rather that form - with the developing into the physical material bodies - of the fast development, or to the using of the elements about them to their own use; recognizing themselves to be a part OF that about them. Hence, as to the supplying of that as necessary to sustain physical life as known today, in apparel, or supplying of the bodily needs, these were supplied through the natural elements; and the DEVELOPMENTS came rather in the forms - as would be termed in the PRESENT day - of preparing for those things that would pertain to what would be termed the aerial age, or the electrical age, and supplying then the modes and manners of transposition of those materials about same that did not pertain to themselves bodily; for of themselves was transposed, rather by that ability lying within each to be transposed in thought as in body.
4. In these things, then, did Amilius [?] see the beginning of, and the abilities of, those of his own age, era, or period, not only able to build that as able to transpose or build up the elements about them but to transpose them bodily from one portion of the universe to the other...
Antall ord: 1523

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links