Du tenker rett men tar likevel feil Det er jo nettopp derfor man skal ta melkesyrebakterier også under antibiotikakur, for å spe på med flere gode bakterier. Antibiotikaen vil bare redusere og ikke drepe alle de gode bakteriene, så jo flere gode bakterier man har jo sterkere bakteriestamme klarer man å beholde under kuren. Det er mange som slipper rennamage under penicillinkur ved å drikke Biola eller ta kapsler med melkesyretabletter. Det anbefales å tilføre kroppen lactobasiller og bifidus bakterier både under og etter en antibiotikakur.Høretil skrev:Fordi antibiotikaen vil redusere melkesyrens gode bakterier, slik at man ikke får utbytte av de gode melkesyrebakteriene.Svartepus skrev:Hvorfor ikke?Høretil skrev:Som dere har nevnt her tidligere er det viktig å ta melkesyrekapsler når en går på hyppige pencilinkurer, selvfølgelig i etterkant av en antibiotikabehandling. Hjelper ikke om man tar de samtidig med kuren.
Healing og annen alternativ medisin ⇒ Rensekurer
Moderatorer: Asbjørn, mod healing
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
- - - - - Rensekurer
Antall ord: 147
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Jun 2013 21:36
- 11
- Har takket: 51 ganger
- Blitt takket: 47 ganger
- - - - - - Rensekurer
Man kan sikkert ta de, men jeg ville nok heller holdt meg til biola under kuren for å så tatt melkesyretablettene. Et glass med melkesyrebakterier på helsekost butikker er svindyre, og det er jo veldig dumt om man skulle ødelegge effekten av de under antibiotika kuren... På de hestekurene jeg har tatt fikk jeg anbefalt å ikke drikke biola/ta kapsler samtidig som jeg tok antibiotikapillen/e, fordi pencilinen ville drepe alt som skyldes ned sammen med den; men heller tilføre kapsler/biola etter noen timer...Svartepus skrev:Du tenker rett men tar likevel feil Det er jo nettopp derfor man skal ta melkesyrebakterier også under antibiotikakur, for å spe på med flere gode bakterier. Antibiotikaen vil bare redusere og ikke drepe alle de gode bakteriene, så jo flere gode bakterier man har jo sterkere bakteriestamme klarer man å beholde under kuren. Det er mange som slipper rennamage under penicillinkur ved å drikke Biola eller ta kapsler med melkesyretabletter. Det anbefales å tilføre kroppen lactobasiller og bifidus bakterier både under og etter en antibiotikakur.Høretil skrev:Fordi antibiotikaen vil redusere melkesyrens gode bakterier, slik at man ikke får utbytte av de gode melkesyrebakteriene.Svartepus skrev:
Hvorfor ikke?
Antall ord: 196
Be Happy
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Sep 2010 10:59
- 14
- Kjønn (valgfri): Gutt
- Har takket: 77 ganger
- Blitt takket: 254 ganger
- Rensekurer
Biola inneholder bakterier på samme måte som de tablettene ... Så jeg vet ikke hvorfor du heller ville ta biola. Eller, tablettene inneholder langt flere bakterier da.
Penicillin har uansett en kort halveringstid, og holder seg ikke lenge i kroppen. Det er også grunnen til at det er viktig å ta kuren spredt over dagen på faste tidspunkt. Så en slik kur vil på ingen måte "sitte igjen" i kroppen.
Endelig kommer farmasien til nytte her inne.
Penicillin har uansett en kort halveringstid, og holder seg ikke lenge i kroppen. Det er også grunnen til at det er viktig å ta kuren spredt over dagen på faste tidspunkt. Så en slik kur vil på ingen måte "sitte igjen" i kroppen.
Antall ord: 77
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Jun 2013 21:36
- 11
- Har takket: 51 ganger
- Blitt takket: 47 ganger
- - Rensekurer
Fordi jeg fikk beskjed om at pencilinen/hestekuren drepte de bakteriene i kapslene, og at det derfor var bedre å ta de etter kuren og heller ta biola under kuren... Som sakt er de kapslene man kjøper på helsekost superdyre, og det er jo dumt å la de gå til spille. Kroppen trenger jo melkesyrebakterier etter pensilin/hestekur ogJeppski skrev:Biola inneholder bakterier på samme måte som de tablettene ... Så jeg vet ikke hvorfor du heller ville ta biola. Eller, tablettene inneholder langt flere bakterier da.
Antall ord: 137
Be Happy
Hide post links |