Aura er egentlig et godt eksempl på stridsemne mellom de som selv opplever å se aura kontra de som ikke gjør det.
Lys er elektromagnetisk stråling,
bildet er hentet fra :
http://no.wikipedia.org/wiki/Fil:EM_Spe ... s_edit.svg
Dvs at både radio, mikrobølger ( som i mikrobølgeovn ), varmestråling(infrarød), synlig lys, ultrafiolett, og røntgen og gammastråling er av samme tekniske standard.
Forskjellen er frekvensen -. eller svigninger pr sekund.
Vi har såvidt jeg vet ikke helt klart å finne ut i hvilket frekvensområde auraen ligger, men jeg ser ikke vekk fra at den kansje består av en kombinasjon av mange frekvenser som hver for seg knapt er målbart.
Men på samme måte som man kan blande farger og få nye, tror jeg noe lignende kan være årsak til at noen kan se aura.
Vi vet og at det er forskjell i måten folk oppfatter lys, noen er gjerne mindre følsomme for enkelte farger / frekvensområder, mens andre gjerne "sliter " i andre.
rødgrønn fargeblindhet er et eksempel.
Se
http://no.wikipedia.org/wiki/Fargeblindhet for mer info, og se nedover siden for eksempler.
Sannsynligheten for at aura vanligvis blir "borte i informasjonesmengden" er stor for de fleste, men mange kan ved visse øvelser bli oppmerksom på det svake lyset fra aura, og når man er oppmerksom på hvordan man skal se det blir det for disse enklere.
Noen har sett aura hele livet, og tenker ikke på det, før de blir oppmerksom på hva det er,
andre klarer ikke å se den uansett hvor mye teknisk info og forklaring man får.
Såvidt meg bekjent finnes det ikke apparatur hvor man virkelig kan skille ut aura, og plotte den på papir eller skjerm.
Det finnes endel såkalt "pseudo" - utstyr som lager bilder hvor man liksom skal kunne se aura ved å holde handa på noen knapper på en boks tilkoblet en pc.
Jeg tror nok den boksen mer måler hudens motstand mot strøm, enn egentlig å se aura.
Unntaket er da kansje det artikkelen øverst viser til, og jeg er spent på videre utvikling av den saken. Men tiden vil vise om det har noe for seg, eller er enda en bløff...
Poenget er at selv om man idag (kansje) ikke kan gjenta vitenskaplig slike dokumentasjoner, så skal man ikke avskrive noe som mange faktisk opplever, å se.
Personlig ser jeg ikke så mye farger, men jeg ser en ca 1-2 cm slags "vanngele" rundt levende , men ikke rundt døde ting.
Mennesker, dyr, blomster, osv, har dette, mens pc, elektriske ting, dødt treverk ( møbler ) osv ikke viser den samme "geleen" .
A