Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Mister "virkeligheten"
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Jul 2010 16:01
- 14
- Kjønn (valgfri): Jente
- Har takket: 35 ganger
- Blitt takket: 25 ganger
- Mister "virkeligheten"
Godt og se det er flere!
Asbjørn: Det har jeg aldri hørt om, spennende!
Asbjørn: Det har jeg aldri hørt om, spennende!
Antall ord: 16
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Jan 2005 22:17
- 19
- Kjønn (valgfri): Gammal røy
- Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
- Har takket: 455 ganger
- Blitt takket: 1355 ganger
- - Mister "virkeligheten"
Hva om en av oss bestiller en time hos en lege for så å troppe opp hele gjengen?The Wolf skrev:En tanke slår meg, hvis jeg hadde gått til legen og fortalt om alt jeg opplever ville jeg blitt erklært gal.. Tror det gjelder flere enn meg
Antall ord: 50
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.
http://halvvill.blogspot.com/
http://halvvill.blogspot.com/
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
- - - Mister "virkeligheten"
Da hadde legen blitt gal....Bearchild skrev:Hva om en av oss bestiller en time hos en lege for så å troppe opp hele gjengen?The Wolf skrev:En tanke slår meg, hvis jeg hadde gått til legen og fortalt om alt jeg opplever ville jeg blitt erklært gal.. Tror det gjelder flere enn meg
Antall ord: 57
Hide post links |
- - - - Mister "virkeligheten"
Haha, Go for it!!Asbjørn skrev:Da hadde legen blitt gal....Bearchild skrev:Hva om en av oss bestiller en time hos en lege for så å troppe opp hele gjengen?The Wolf skrev:En tanke slår meg, hvis jeg hadde gått til legen og fortalt om alt jeg opplever ville jeg blitt erklært gal.. Tror det gjelder flere enn meg
Antall ord: 64
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Aug 2004 02:46
- 20
- Har takket: 142 ganger
- Blitt takket: 181 ganger
- Mister "virkeligheten"
Jeg vet ikke, men en innskytelse jeg fikk nå (og ja, har opplevd dette selv også, flere ganger); kanskje vi opplever dette når vi ikke er tilstedet i nuet, hvis vi går på "autopilot", lar egoet styre og egentlig ikke er helt oss selv? At vi plutselig våkner til og kontrasten blir stor, derfor forvirringen i noen sekunder?
Antall ord: 61
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Apr 2011 20:45
- 13
- Har takket: 6 ganger
- Blitt takket: 14 ganger
WILMAAAAAAAAAAAAAAAsbjørn skrev:Da hadde legen blitt gal....Bearchild skrev:Hva om en av oss bestiller en time hos en lege for så å troppe opp hele gjengen?The Wolf skrev:En tanke slår meg, hvis jeg hadde gått til legen og fortalt om alt jeg opplever ville jeg blitt erklært gal.. Tror det gjelder flere enn meg
Antall ord: 61
What you resist, persists...
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Des 2010 10:35
- 13
- Har takket: 16 ganger
- Blitt takket: 45 ganger
- - Mister "virkeligheten"
Tror du er inne på noe, kanskje. Hadde en lignende innskytelse...zind skrev:Jeg vet ikke, men en innskytelse jeg fikk nå (og ja, har opplevd dette selv også, flere ganger); kanskje vi opplever dette når vi ikke er tilstedet i nuet, hvis vi går på "autopilot", lar egoet styre og egentlig ikke er helt oss selv? At vi plutselig våkner til og kontrasten blir stor, derfor forvirringen i noen sekunder?
Har vært veldig opptatt av åndelig oppvåkning i det siste, og dette minte meg veldig om det jeg har lest/hørt osv.
Kanskje det er et symptom? Eller at man får et glimt inn i sannheten, nemlig ser forbi tankenes/egoets illusjoner for et øyeblikk
Antall ord: 123
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Des 2010 10:35
- 13
- Har takket: 16 ganger
- Blitt takket: 45 ganger
- Mister "virkeligheten"
kanskje dere alle er inne på noe?
Vi er jo inne i en fin åndelig periode eller hva?
Ikke noe å være redd eller bekymret for
For hvem ER du egentlig? Sannelig ikke tankene som driver å svirrer rundt.
Hva er du innerst inne, bak alt det derre?
Vi er jo inne i en fin åndelig periode eller hva?
Ikke noe å være redd eller bekymret for
For hvem ER du egentlig? Sannelig ikke tankene som driver å svirrer rundt.
Hva er du innerst inne, bak alt det derre?
Antall ord: 47
Hide post links |
- Mister "virkeligheten"
Kanskje, kanskje ikke.. Hadde vært interessant å vite
Den som lever får se
Den som lever får se
Antall ord: 14
Hide post links |
- Mister "virkeligheten"
Tja denne tanken har vært "logisk" for meg siden jeg var i begynnelsen av tenårene. Ikke tale om at jeg fortalte mange om hva jeg kunne gjøre og få til. Den gang drømte jeg om ting som skjedde etter hvert. Men de siste årene har det liksom falt på plass med at jeg ofte "spacer" ut når jeg merker noe intersant, dette kom tydelig fram siste året mitt på videregående hvor tankene mine "datt" ut fra andres samtaler og jeg bare fløyt rundt på den andre siden.
Å søkte etter svar på symbolene i drømmene mine. Når jeg først kom tilbake syns vennene mine at det var morsomt når jeg plutselig hadde det tomme litt forvirra utrykke. Etter at de hadde fått meg til å "våkne" igjen. Derfor syns jeg en fot på hver side passer ypperlig, jeg er sjelden bare her i den fysiske verden. Men også ute å reiser ganske automatisk og greit. Delvis her og delvis ikke her...
Å søkte etter svar på symbolene i drømmene mine. Når jeg først kom tilbake syns vennene mine at det var morsomt når jeg plutselig hadde det tomme litt forvirra utrykke. Etter at de hadde fått meg til å "våkne" igjen. Derfor syns jeg en fot på hver side passer ypperlig, jeg er sjelden bare her i den fysiske verden. Men også ute å reiser ganske automatisk og greit. Delvis her og delvis ikke her...
Antall ord: 172
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Aug 2004 02:46
- 20
- Har takket: 142 ganger
- Blitt takket: 181 ganger
- - - Mister "virkeligheten"
Ja, jeg tenkte mest på det siste der. At man ser forbi tankenes/egoets illusjoner og bare er. Et lite øyeblikk av opplysthet, en liten crash i simulasjonenkråke skrev:Tror du er inne på noe, kanskje. Hadde en lignende innskytelse...zind skrev:Jeg vet ikke, men en innskytelse jeg fikk nå (og ja, har opplevd dette selv også, flere ganger); kanskje vi opplever dette når vi ikke er tilstedet i nuet, hvis vi går på "autopilot", lar egoet styre og egentlig ikke er helt oss selv? At vi plutselig våkner til og kontrasten blir stor, derfor forvirringen i noen sekunder?
Har vært veldig opptatt av åndelig oppvåkning i det siste, og dette minte meg veldig om det jeg har lest/hørt osv.
Kanskje det er et symptom? Eller at man får et glimt inn i sannheten, nemlig ser forbi tankenes/egoets illusjoner for et øyeblikk
Antall ord: 154
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung
Hide post links |
Et glimt av opplysningen..? Som i buddhismen. Mulig jeg er helt på villspor!zind skrev:Ja, jeg tenkte mest på det siste der. At man ser forbi tankenes/egoets illusjoner og bare er. Et lite øyeblikk av opplysthet, en liten crash i simulasjonenkråke skrev:Tror du er inne på noe, kanskje. Hadde en lignende innskytelse...zind skrev:Jeg vet ikke, men en innskytelse jeg fikk nå (og ja, har opplevd dette selv også, flere ganger); kanskje vi opplever dette når vi ikke er tilstedet i nuet, hvis vi går på "autopilot", lar egoet styre og egentlig ikke er helt oss selv? At vi plutselig våkner til og kontrasten blir stor, derfor forvirringen i noen sekunder?
Antall ord: 169
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 07 Okt 2011 13:21
- 13
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3649 ganger
- Blitt takket: 1151 ganger
- - - - - Mister "virkeligheten"
Nei, du er inne på noe der. Å komme seg forbi egoets illusjoner er en stor del av buddhismens "lære" legg til dette med å leve i nuet - mindfullness så er man på god veiThe Wolf skrev:Et glimt av opplysningen..? Som i buddhismen. Mulig jeg er helt på villspor!zind skrev:Ja, jeg tenkte mest på det siste der. At man ser forbi tankenes/egoets illusjoner og bare er. Et lite øyeblikk av opplysthet, en liten crash i simulasjonenkråke skrev:
Tror du er inne på noe, kanskje. Hadde en lignende innskytelse...
Antall ord: 143
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/
Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 06 Sep 2006 01:12
- 18
- Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
- Har takket: 113 ganger
- Blitt takket: 130 ganger
- Mister "virkeligheten"
Dette er noe som skjer mange.. for de fleste skjer det når vi sover...? Jeg må ta tromma fatt eller få hjelp av plante mestere ..
Hørt om "the spirit molecule" ? Bok og dok.
Vel.. vi produserer noe som heter DMT i vår pinealkjertel http://www.riksavisen.no/?p=578 http://no.wikipedia.org/wiki/Konglekjertelen - kan forklare en god del :like
Etter d jeg har opplevd kan jeg si at for meg er Reinkarnasjon en selvfølge - vi lever parallelle virkeligheter i forskjellige dimensjoner.. "høyt" nok opp er/blir alt ett og ingenting.. og ikke minst er vi i denne dimensjonen "begrenset" og bundet av "visse" regler selv OHM alt kan manipadme ohm manipuleresS???
Høyere opp i "frekvens" dess to verre å kunne begripe og eller kunne Huske og forklare.. det blir litt som en fiske tur... du kommer til et HAV uenderlig stort - Selve Bevisstheten.. tar man litt med seg tilbake så får du en god nytteverdi .. gaper du for stort sitter du igjen og undres hva d nå var du fikk vite/se / høre osv.. litt og litt i småå små steg.. oppskriften er klar - har alltid vært "ikke så langt unna, men samtidig laaangt unna" - et steg tilbake et steg fra...,m
En av mine lærere en sjaman fra nord forklarte meg at folk er som Radio.. Noen er på 33.3 hrz andre på 88.4 - de på 33.3 kan ikke begripe at det er mulig å vite/se/føle høre som de på 88.3 - høyere frekvens vet/ har lært men kan ikke selv fatte hvordan d er å være på 100+ men gløtte litt- jo høyere en kommer opp blir stegene større . så forskjellen mellom 33.3 og 88.3 vil være mindre enn 88.3 og 90..
en simpel og enkel allegori..
I sjamanismen har dette vært kjent svært lenge...
Tru om æ spora av litt...
Hørt om "the spirit molecule" ? Bok og dok.
Vel.. vi produserer noe som heter DMT i vår pinealkjertel http://www.riksavisen.no/?p=578 http://no.wikipedia.org/wiki/Konglekjertelen - kan forklare en god del :like
Etter d jeg har opplevd kan jeg si at for meg er Reinkarnasjon en selvfølge - vi lever parallelle virkeligheter i forskjellige dimensjoner.. "høyt" nok opp er/blir alt ett og ingenting.. og ikke minst er vi i denne dimensjonen "begrenset" og bundet av "visse" regler selv OHM alt kan manipadme ohm manipuleresS???
Høyere opp i "frekvens" dess to verre å kunne begripe og eller kunne Huske og forklare.. det blir litt som en fiske tur... du kommer til et HAV uenderlig stort - Selve Bevisstheten.. tar man litt med seg tilbake så får du en god nytteverdi .. gaper du for stort sitter du igjen og undres hva d nå var du fikk vite/se / høre osv.. litt og litt i småå små steg.. oppskriften er klar - har alltid vært "ikke så langt unna, men samtidig laaangt unna" - et steg tilbake et steg fra...,m
En av mine lærere en sjaman fra nord forklarte meg at folk er som Radio.. Noen er på 33.3 hrz andre på 88.4 - de på 33.3 kan ikke begripe at det er mulig å vite/se/føle høre som de på 88.3 - høyere frekvens vet/ har lært men kan ikke selv fatte hvordan d er å være på 100+ men gløtte litt- jo høyere en kommer opp blir stegene større . så forskjellen mellom 33.3 og 88.3 vil være mindre enn 88.3 og 90..
en simpel og enkel allegori..
I sjamanismen har dette vært kjent svært lenge...
Tru om æ spora av litt...
Antall ord: 330
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying
Hide post links |
- Mister "virkeligheten"
Synes det var godt forklart jeg
Men, trenger det å være flere paralleller? Er det ikke heller litt sånn at det er flere frekvenser / energinivå ?
Men, trenger det å være flere paralleller? Er det ikke heller litt sånn at det er flere frekvenser / energinivå ?
Antall ord: 26
Hide post links |