Det er fordi vi er så uimotståelige søte og skriver så mye bra! Jeppski er hekta!Arven skrev:og likevel fortsetter du å komme hit og bruke tid her

Det er forresten ikke alltid de får det til...

Det er fordi vi er så uimotståelige søte og skriver så mye bra! Jeppski er hekta!Arven skrev:og likevel fortsetter du å komme hit og bruke tid her
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Jeg finner det vanskeligere å bruke magi på meg selv enn på andre og jeg vet at mange føler det slikt. Ja jeg mener at magi kan brukes for å skade noen, kan noe helbrede han det skade også, men det betyr ikke at man bør ta noe lettere på å skade noen med magi enn med fysisk vold.Men kan man bruke magi for å skade noen? Og hvis man kan skade noen, hvor langt unna må de være? Eller kan man bare bruke magi på seg selv?
Hide post links |
Ville du da hatt noen problemer med et lite eksperiment? Jeg forseslår at alle magikere der ute som har lyst, kan prøve å skade meg. Ikke noe alvorlig da, hvis det fungerer. Kanskje noe trivielt som neseblod, vondt i kroppsdel eller noe lignende?Nephandi skrev:Jeg finner det vanskeligere å bruke magi på meg selv enn på andre og jeg vet at mange føler det slikt. Ja jeg mener at magi kan brukes for å skade noen, kan noe helbrede han det skade også, men det betyr ikke at man bør ta noe lettere på å skade noen med magi enn med fysisk vold.Men kan man bruke magi for å skade noen? Og hvis man kan skade noen, hvor langt unna må de være? Eller kan man bare bruke magi på seg selv?
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
DU glemmer en vesentlig sak her ; Den som sender noe i fra seg ved hjelp av magi - får etter de kosmiske lover det hele tilbake 3 ganger sterkere.Jeppski skrev: Jeg forseslår at alle magikere der ute som har lyst, kan prøve å skade meg. Ikke noe alvorlig da, hvis det fungerer. Kanskje noe trivielt som neseblod, vondt i kroppsdel eller noe lignende?
Hide post links |
Ikke for å virke frekk eller noe sånt, men. Hæ?Asbjørn skrev:DU glemmer en vesentlig sak her ; Den som sender noe i fra seg ved hjelp av magi - får etter de kosmiske lover det hele tilbake 3 ganger sterkere.Jeppski skrev: Jeg forseslår at alle magikere der ute som har lyst, kan prøve å skade meg. Ikke noe alvorlig da, hvis det fungerer. Kanskje noe trivielt som neseblod, vondt i kroppsdel eller noe lignende?
Du får det altså 3 ganger tilbake...
Med andre ord, om jeg hadde sendt neseblod til deg, - ville jeg selv ende opp med en blødning 3 ganger sterkere...
Og jeg har ingen behov for å få en mer alvorlig blødning.
Hvilket betyr at jeg heller vil ønske at du vinner 500 kr i lotto.... Det vil ikke skade hverken deg eller meg...
A
Hide post links |
Ta ikke mitt ord for det , - klikk her ....Jeppski skrev:Ikke for å virke frekk eller noe sånt, men. Hæ?
Jeg visste virkelig ikke at man fikk det tilbake 3 ganger så hardt tilbake. Jaja, ikke prøv å skad meg med magi da. Var forøvrig ganske sikker på at jeg ikke ville ha blitt skadet.
Hide post links |
Hide post links |
Nå skal det nevnes at det er langt fra alle magikere som tror på dette. Jeg tror ikke på the three fold law, for det første virker det uansnynselig på meg at det sitter noen kosmiske krefter og dømmer siden jeg ikke tror det fines noe godt eller ondt, godt og ondt er bare menneskelige ideer. I tilegg hvis det nå skulle være noe universelt godt og ondt, hvorfor skulle kosmos straffe meg hvis jeg skadet noen med magi men ikke hvis jeg fysisk dro til dem. Nå the three fold law virker på meg å være Wicca versionen av styggemann ment å skremme folk til å holde seg på den smale vei. Jeg har aldri trodd på dette og aldri lagt opp min praksis etter det heller.U glemmer en vesentlig sak her ; Den som sender noe i fra seg ved hjelp av magi - får etter de kosmiske lover det hele tilbake 3 ganger sterkere.
Med andre ord, om jeg hadde sendt neseblod til deg, - ville jeg selv ende opp med en blødning 3 ganger sterkere...
Og jeg har ingen behov for å få en mer alvorlig blødning.
Hide post links |
Hide post links |
Nei,- det er ikke sarkasme,- det er info om hva jeg mener, og også har funnet på nett....Jeppski skrev:Vel, diskusjonen har gått ganske off-topic nå. Takker for alle som har svart på spørsmålene mine. Og håper TS fikk svar på det han lurte på.
Og er det et snev av sarkasme i det du skriver Asbjørn? Føles bare litt ut som det.
DU glemmer en vesentlig sak her ; Den som sender noe i fra seg ved hjelp av magi - får etter de kosmiske lover det hele tilbake 3 ganger sterkere.
Hide post links |
Hide post links |