Tja jeg vet ikke jeg..om det er at han vil føle seg stor og at han ønsker så indelig at det skal skje for å rettferdiggjøre sin egen tro, og å kunne si "se, min tro er sann, Bibelen taler sant!!"Arven skrev:Selvfølgelig har han samvittighet. Det er jo derfor han gjør det han gjør. Fordi han selv er overbevist om at dette skal skje og han må prøve å redde så mange som mulig. Han sa jo det at han syns det var leit at folk tapte penger og sa opp jobben, men folk velger selv å følge. For å ha dårlig samvittighet så fordrer det jo at man selv har en tanke om at det man gjorde ikke var helt rett. Den tanken har tydligvis ikke han og da blir det vanskelig å føle noe skyld også.
Jeg skjønner ikke at det er mulig å være like overbevist hver gang, når det stadig viser seg å være feil, men i hans verden er visst ikke det et problem. Mannen må være mentalt syk.
Jeg vil jo håpe at folk ikke følger han så blindt denne gangen også blir det like spennende denne gangen å høre hva han har å si i etterkant ....
Ellers er jeg enig i at disse folkene faktisk har et VALG om å slippe alt de har og følge det han sier eller ikke, selvom kanskje mange gjør dette på religiøs autopilot og ikke er klar over at de faktisk har et valg..