Det har du rett i Nephandi
Jeg har lest veldig mye, både på norsk og engelsk, men det er veldig vanskelig å finne noe som passer en helt perfekt. Det tror jeg nok at jeg bare må akseptere. Skal nok lese mer og!
Wicca føles rett på noen måter, mens andre føles feil. Jeg vil nok finne det jeg er ute etter!
Nephandi, jeg mener å ha lest at du tilhører wicca. Eller tar jeg feil?
Jeg har vert Wiccaner, men nå er jeg kaos magiker. Jeg hadde mye samme problem som deg at ingen retninger føltes helt riktige. Jeg bruker fremdeles veldig mye fra Wicca i min praksis, men det er også veldig mye fra religionen jeg ikke bruker, personelig fant jeg det best å mixe og matche så jeg fant et system som passet helt til meg.
Jo selvfølgelig! Det er det jeg gjør for tiden x]
Men jeg ønsker også å finne noen som tror omtrent det samme som meg/noen som kan lære meg! Ikke bare om religionen/ene men også på den åndelige siden. Jeg har et potensial (tror jeg i alle fall!) som jeg har veldig lyst til å utvikle.
La meg få lov til å desilusjonere deg litt med en gang. Det er himpla mange flere folk som ønsker seg lærere under alt esoterisk enn det er folk villig til å lære opp andre, dette er faktisk et problem som mange diskuterer, for eksempel at innenfor mange Wiccanske rettninger så sitter det noen på sin høye hest og sier at du er ikke Wiccaner hvis du ikke er opplært og initiert så og så. Problemet er bare at litt av grunnen til at Gardner utgav materialet sitt er jo nettopp det at det er mange flere som ønsker å lære enn det er lærere. Slik jeg ser på det så er det selvfølgelig en fordel med en lærer, men man bør ikke henge seg for mye opp i det for man kan helt fint lære selv også.
Nå jeg er også litt redd for at du her kan bli endende opp som de damange som går igjennom livet og aldri finner seg en mann, for de venter på Mr Right som er perfekt. Sjansen for at du vil finne noen som tror A akkurat det samme som deg og B er villig til å lære deg opp er heller liten, mest sansynelig hvis du vil føres inn i et system må du være villig til å tilpasse seg til læreren sine standarder. Jeg hadde en lærer i åtte år og jeg var veldig heldig, han e ecclectic og jeg tror ikke det samme him ham på mange områder, men han har alikevel lært meg utrolig mye, men sjansen for å finne en slik lærer er ofte liten og i min erfaring er det bedere å begynne å gå veien selv, og så kanskje når du er klar vil en læer komme til deg.
En kan selvfølgelig holde på alene, men vi er jo sosiale vesner, er vi ikke?
Hva med å melde deg inn i A.M.O.R.C? Gruppen har et eget system, men den er inkluderende ovenfor alle som går på en Åndelig vei, samme hva den veien måtte være. Det værende sagt, i min første coven så var vi en hereditary heks, en ecclectic heks, en som jeg ville beskrive som New Age magiker, en Rosenkorser som også drev med ritual magi og Taoisme og så var det en Kaos magiker, meg. Det finnes ganse ecclectiske grupper der ute.